Más. Nincs véletlen valakinek elfekvőben egy opel jele előre? Az enyémet annó megpróbálták ellopni, de csak széttörte a buzija. Most meg elhagytam hiába volt össze ragasztva :S
Ma a jó idő adta lehetőségeket kihasználtam. Kicsit megfürdettem a gépsárkányomat :D. Csináltam is pár képet, mert adós voltam az ültetés után beígért képekkel. Íme, egy jó pár :D
Esetleg találkozott már valaki olyan problémával (X16XEL) hogy kb 1400-1600rpm között néha olyan mintha elvennéa gyujtást, tehát befulladásszerű tünetet produkál utána meg minden rendben. az a fura hogy mind ezt ahogy írtam 1400-1600 fordulat között csinálja és persze nem is rendszeres a hibajelenség hanem időszakosan fordulelő.
Nem kell kivenni az aksit csak az előtte lévő biztosíték dobozt meghúzod fölfelé és félre teszed. Ekkor már ki tudod cserélni de így se királyi a hely.
Autógyártás... Én autóalkatrész gyárban dolgozók lassan 8 éve. Van egy termék, mi eladjuk 523 Ft.-ért. Felhívtam a VW szalont és azt az alkatrészt, 13500 Ft.-ért meg is vehettem volna... 20-30x haszon van mindenen.
Érdekes dolgok ezek. Viszont annyi biztos, hogy az autó eladási ára ezzel köszönőviszonyban sincs :) Nézz meg két egyforma autót, az egyikben legyen mondjuk erősebb motor. Az erősebb motorral jó 2-300 e Ft-al drágább a kocsi, holott a különbség szinte csak a motor vezérlésében van :)
Ezek után már nem meglepő, hogy egy Tempomat felára kb 100 e Ft, pedig csak egy tempomatos kapcsoló kell a sima helyett, aminek felára beszerési szinten kb 2000 Ft :) Plusz a programozást kell máshogy végezni, aminek nincs is pluszköltsége gyártói szinten.
Kipróbálom amit írtál kiskaldi!... Ha kiveszem az immo chip-et és az van amit írtál, akkor be kell indulnia az autónak. Ha nem jön be akkor megyek villamossági szerelőhöz.
A kerékagyat azért kérdeztem, mert lenne egy b2-es vectra amiről le lehetne pattintani 4 szép felnit, csak ahhoz át kellene szerelnem az egészet, hogy feltudjam tenni rá, mert az enyém még 4csavaros X18XE...
Majd még meggondolom, hogy érdemes-e vele vesződni.
Nem hiszem hogy nagyon megjelennének ezek az elektronikus bizbaszok az árban. Az enyém egy full fapad Corsa (1 légzsák, no ABS), szerintem vagy 2M lehetett újonnan.
Vagy csak engedélyezni kellene az adott extrát a tech2jükkel... Hallottam már olyat, hogy C vekibe alapból tudta a boardcomputert csak engedélyezni kellett neki amúgy meg feláras extra sok 10ezrekért...
Tök hülyén hangzik, hogy ilyen extrák is nagyon szerepet játszanak az árban. Holott, amiket felsoroltál, azokat egy pici mikrokontrolleres elektronikával kb. 5000-ből ki lehet hozni. Ez is csak azért lenne ilyen drága, hogy az elkészült cuccra reléket is kell venni és a mikrokontroller is majdnem egy 1000-es. A többi tényleg filléres dolog.
Néha elámulok, hogy egyes aprópénzből kihozható dolgok mennyit dobnak valaminek az árán.
A B Vectra '95-ben került piacra, a C Corsa kb. 5 évvel később.
Amúgy ott egy modul (BCM-Body Control Module) vezérel mindent, az összes kapcsoló, külső-belső izzók stb. oda fut össze.
Van hátránya is, pl. nem lehet LED-es indexet belerakni +terhelés nélkül. Más autón egy indexrelécsere, itt a BCM-be van zárva a villogás funkció.
Viszont tud egy csomó apró hülyeséget, follow-me-home fény, welcome fény, ablakfelhúzás távirányítóról, időzített ablaktörlő, hátramenetbe kapcsolva töröl egyet a hátsó ablaktörlő stb.
Szerintem még annyiba sem került volna. Elég lett volna még pár kódot beleírni a multitimerbe. Az is mikrokontroller alapú és az időzít mindent az ablaktörlőtől az indexen át a belsőtér világításig.
Ha át lehetne programozni, simán bele lehetne applikálni és úgy működne, mint "most" az enyém:
1. Egy min. 1, max 3 mp-es biccentés a szakaszosra: 1-et töröl, az elektronikában elindul a számláló
2. Mikor úgy látjuk, hogy ismét törölni kell, bekapcsoljuk szakaszosba. Az előző biccentéstől eltelt idő szerint töröl az ablaktörlő.
B Omegákban van, olyan is van aminek az oldalán van két gomb és tudod a BC-t vele kapcsolni, ez a Calim képe, de adtam már el Omega B kart B Vectrába, be lehet rakni, bekötése se bonyolult, de arra ügyelj, hogy a reléje is kell. Ha kell a bekötése akkor megkeresem opelforumon.
Alapesetben nincs egyik változatban sem. Omegában van. Én építettem egy elektronikát hozzá, amit két szakaszos kapcsolással lehet felprogramozni és a két törlés közti időt eltárolja, aztán aszerint törölget. 5 és 50 mp közötti időt tud megtanulni. Hasonlít pl a VW megoldásához.
Az egyébként nem túl buli, ha fent megáll. A két törlés közti idő lejártakor sem megy tovább?
az ablaktörlő szakaszos üzemmódban, felső végállásban időnként megáll. Aztán ha második fokozatra kapcsolom, akkor megy tovább és gondmentes. Néha idegesítő, hogy ebben a hóeséses, tökölődős közlekedésben néha beáll a látómezőmbe.
Mi lehet a gond? Motor? Végálláskapcsoló? Kapcsolókar a kormányon? Relé?
Másik kérdés, ide vág: van-e magasabb felszereltségű vectrában ablaktörlés szakasz időt állító lehetőség? Ha igen, akkor meg lehet-e csinálni az alaptörlést ilyenre? Gondolom egy új kapcsolókar kell hozzá, időzítő, stb...
Könnyed bemutatkozás helyett, máris egy fajsúlyos probléma megoldásához kérek segítséget. 1.6os benzines 2001-es B Vectrám egyszer csak elkezdett rángatni, ugratni, mint amikor kifogyóban van a benzin, úgy viselkedett. A műszer lambdaszonda hibát mutatott. Vettem egy újat, utángyártottat, beszereltük. Az újabb műszeres mérésnél már vízhőfok problémát mutatott, azaz, hogy nem kap jó jelet a vezérlés a hűtővízről. -40 fokos vizet mutatott. Ennek lehetséges oka, hogy mintha zárlat lenne a kábelek között, mert max feszültséget mutat az érzékelőn átfolyó mérés, lehúzott csatlakozó mellett is. Tehát zárlat, de végignézve a kábeleket, a multiméter nem mutatott zárlatot, se szakadást.
Itt akadt meg ma a hibaelhárító szerelés.
A vezérlőben belül van valami probléma, vajon?
Ehhez kérnék segítséget a hozzáértőktől! Esetleg utalást arra, hogy hol volt már kitárgyalva ilyesmi téma, mert nem volt még időm elmerülni a topikokban.
Köszönettel!
A végén azért bemutatkoznék, Filler János vagyok, Egerből, egy fent említett Vectra gazdája. Sziasztok!