"Csak nem jármű csere tötént, vagy a javitás ellőttieket a 30 - 30a ra teszik?"
Jól látod a helyzetet.
A friss fővizsgás, gyönyrű egykori Fradis kocsik mennek a körútra (pl.: 1301, 1309, 1315, 1319), a szakadt, régi Hungérisáok meg jönnek a 30-asra, meg a 17-esre.
Szerintem az összes ICS-be bekerül a fűtőtest. Egész pofásak a friss fővizsgás kocsik. Valahogy a firka is kevésbé marad meg rajtuk. Selejtezés biztos nem lesz, hisz' így is járműhiány lesz, amíg a 42-52-re nem jön TW (már ha jön egyáltalán).
Az összes a körúton megforduló ICS-t megtartja a BKV a Siemensek érkezése után vagy esetleg lesz selejt is? Kapnak-e teljes felújítást miután lekerülnek a Körútról? Mert némelyik kocsi jelenleg igen rossz állapotban van.
Számolj a tartalékokkal is, ami 40 villamos esetén legalább 10 jármű!
A fejlett városokban már évek óta működik az, hogy 5-10 másodperc után becsukódik az ajtó, de a TW-ken is kikapcsolták,ezekután semmi jót nem remélek...
Egyébként szerintem ésszerűbb lett volna az egyediseket a fradiban elszállásolni, és akkor a 17,24-esen is lehetne egyedizni, mert a 2,2A,17,24 vonalakra összesen 35 villamos kell, és 40 egyedis villamos van összesen, tehát megoldható lenne a kiadás, ha azt nézzük, hogy T5C5K-ból is 40-ből 34 van kiadva csúcsidőben.
Egyébként fűtés vs. egyedi nyitás: A T5C5-ökön is van fűtés, és nincs egyedi nyitás, sőt a fogas is fűtött, egyedi nyitás nélkül (de minek oda a fűtés, ha 20 perceket áll nyitott ajtóval...), igaz az egyik vonat már ott is egyedis, de hát az utasok fél percen belül kinyitják az összes ajtót, úgyhogy sokat nem ér. Az egyedi nyitás visszacsukás nélkül olyan, mintha nem is lenne egyedi nyitás.
Pihennek egy kicsit. Lehet hogy jópár átesik az aktuális felújításán. Pár kocsi esetleg átkerül a tárolóvágányra már áprilisban. A többi meg marad a honos kocsiszínbe.
"a nagykörúti villamosmegállók átalakítása miatt április 15-június 9-ig buszokkal pótolják a 4-6 villamosokat", ez időszak alatt a a körúti kocsik hol lesznek?
Én a neont inkább a komfort érzet miatt szeretem jobban.. jófajta higanyos-neoncső kékes-fehér színében sokkal tisztábbnak és korszerűbbnek (akár tágasabbnak) tűnik a jármű. Persze a kicsavarásmentesség is fontos szempont, ha már felújítanak, tegyék minél vandálmentesebben (azért fenékfeltörős -pl volvo - üléseket nem szeretnék villamoson látni.. bár a régi t5c5 ülések (full műanyag) sem voltak semmik :P ).
Jaja, mostmár minden felújított kocsi kap fűtést, utastéri ablakcserét, meg zárt vezetőállást, kétoldali nyitható ablakkal. És szerintem nyárra eltűnik minden nyitott vezetőállású ipari, max. 7-8 db lehet, de már ez sem biztos. (1443, 1444, 1434, 1437 talán ezek még mind nyitottak, meg néhány 1300-as Fradis kocsi)