Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jpeti Creative Commons License 2007.03.06 0 0 999
köszi
Előzmény: dakaros (998)
dakaros Creative Commons License 2007.03.06 0 0 998

 

 Helló Gépészek!

 

 Köszi a segiséget.Átkonvertáltam a képeket,hát itt vanak.Lehet még finomitani rajta.Várom a hozzászolást a HD-s  képröl.

Előzmény: jpeti (987)
a_motor Creative Commons License 2007.03.05 0 0 997

túl sok nemigen lehet már

viszont a vasanyagbolt kínálatából egy az egyben megcsinálható :)

(a gépháztető, fényszóró stb. más kérdés)

a lökhárító meg mintha 200-as u szelvény lenne?

Előzmény: Alfred (994)
a_motor Creative Commons License 2007.03.05 0 0 996

hát én csak a vonszoló darura értettem a hasonlóságot

egyébként az utolsó megállapításoddal egyet értek

a ff képen a Csepel b300 autómentő. főleg a seregben volt megtalálható

Előzmény: Nyolcadik torpe (993)
Alfred Creative Commons License 2007.03.05 0 0 995
Nyolcadik torpe:
Most viccelsz?!
Az egyik egy Diamond a másik Csepel!
Előzmény: Nyolcadik torpe (993)
Alfred Creative Commons License 2007.03.05 0 0 994
Létezik valahol eladó 350-es motortér eleje, esetleg hozzá hűtőrács?
Nyolcadik torpe Creative Commons License 2007.03.05 0 0 993

az also gepnek a szelvedoje nagyobb szogben van "hatranyilazva" kozepen az osztasnal.

 

a szurke elsokerekenek leghatso pontja kb egyvonalba esik az ajtozsanerokkal

a pirosnal a zsanerok mintha hatrabb lennenek

 

as elso sarvedo is mas magassagu, de az mar hazilag is valtoztathato, a fenti ketto parameter nemannyira

 

egyebkent nagyon hasonlo a ket gep, ne feledjuk, azonos celra azonos divatkorban azonos megoldasok szulettek, nembeszelve arrol hogy pl a szovjetunioban sokszor kisertetiesen amerikai dizajnos megoldasok tuntek fel. Nemtudom honnan szereztek oket :-)))

Előzmény: a_motor (985)
Alfred Creative Commons License 2007.03.05 0 0 992
a_motor:
Nem a lelkiismeretedre apelláltam, hanem elöntött a boldogság, hogy ilyen periférikus probléma rajtam kívül mást is izgalomba hoz... Mondom is, micsoda véletlen, hogy pont most, pont ezt... aztán szembesültem a saját rövid emlékezetemmel. :o)
Előzmény: a_motor (991)
a_motor Creative Commons License 2007.03.05 0 0 991

tiszta a lelkiismeretem! oda is írtalak a képhez ! 

(persze, hogy ott találtam)  :))

Előzmény: Alfred (990)
Alfred Creative Commons License 2007.03.05 0 0 990
...na jó, annyira nem vagyunk paranormálisak, főleg nem én, mert a Nagyvasakba föl is tettem a Gugli linket, csak elfelejtkeztem róla... |o)
Előzmény: Alfred (989)
Alfred Creative Commons License 2007.03.05 0 0 989
a_motor:
Hihetetlen! A hétvégén újra olvasgattam régebbi csepeles hozzászólásokat itt is, meg a nagyvasakban is, és a Guglival még keresgéltem is Holmes emelőket...
Úgy látszik, paranormálisak (is) vagyunk! :o)
Előzmény: a_motor (988)
a_motor Creative Commons License 2007.03.05 0 0 988

megvan: mindenki ezt viseli:

 

Holmes W45 Twin Boom Wrecker gear

 

vajon a hazain másolat, vagy eredeti van?

Előzmény: a_motor (986)
jpeti Creative Commons License 2007.03.05 0 0 987
Konvertáld kisebbre, kb.800x600 el szokott férni. Vagy ha elküldöd nekem a laukukacinvitel.hu címre nagyon szívesen felteszem őket , köszi a segítséget

Előzmény: dakaros (982)
a_motor Creative Commons License 2007.03.05 0 0 986
jaj jaj........ megvan a plató oldala is :)
Előzmény: a_motor (985)
a_motor Creative Commons License 2007.03.05 0 0 985

csak én látok hasonlóságot/egyezést a felépítménynél?

 

by LI2

 

by Alfred

 

a_motor Creative Commons License 2007.03.05 0 0 984

pl: nyisd ki paint-ben > kép > nyújtás > 50/70 akárhány % > mentés másként..

vagy bármelyik progi, ami enged a save as parancsnál beállítani a minőséget

Előzmény: dakaros (983)
dakaros Creative Commons License 2007.03.05 0 0 983

Nagy a mérete,a képnek,és nem nemtudom felrakni.Hogy tudnám elküldeni?Egykis segítségre lene szükség.Köszi.

dakaros Creative Commons License 2007.03.05 0 0 982

Helló Jpeti, Üdv Gépészek!!!

 

Egy érdekes ujságra akadtam amit szeretnék veletek megosztani.A HD-420-as rol szol az írás.Érdekes számomra is mivel nyomtatásban idáig még sehol nemtalálkoztam a turbos csepelmotorral.Ötsoros ékszijjal hajtottákmeg a főtengelyről.A ROOTS -rendszerü mechanikus kompresszort."A ROOTS kompreszorral szerelt motorokat kiegészitette a tulnyomásos hütő,a kétfokozatu hátsóhid,a kipufogófék és sok egyéb lényeges aproság."/idéztem az irásból./2005. 100-éves magyarautó kiállitáson sikerült beszélnem a csepelgyár főmérnökével./kép a csepelcsapat oldalán/ Érdekelt ez a szerkezet menyit pörgött.Elmondása szerint 1500-körül volt a fordulata.Nyomásértékekröl nem beszétünk. Nemtudom segit-e ez valamenyit.Most rakom a képeket is.

Előzmény: jpeti (977)
Alfred Creative Commons License 2007.03.04 0 0 981
D705? A legKázmérabb! :o)
Előzmény: D705 (980)
D705 Creative Commons License 2007.03.04 0 0 980
ÉN IS KÁZMÉR???
Előzmény: Alfred (978)
Masgas Creative Commons License 2007.03.04 0 0 979
Urak, Csepelrajongók!
Nem kell valakinek véletlenül 344-es?
Nem rég fent volt két csepel. A 344-es még szabad. Orosházán van üzemképes, megnéztem, kipróbáltam, nem rég még használták.
Tények:
Ár: 200000,- nem lehet alkudni
Kormány jó nem lóg véghelyzetben nem szorul
Egész jól indul, van olajnyomás, nem füstöl, egyenletes az alapjárat
Csörlő hiányzik meg lehet oldani
Eredeti felnik elől terepgumik, hátul országúti
Fékszelep kicsit ereszt de van fék
Generátor a dinamó helyett
Fülke menyezeti burkolat hiányzik
Plató átdeszkázható a fémrészek nincsenek nagyon leharcolva
Nincs benne előmelegítő
Műszerfal nincsen szétbarmolva
Rendszám nélküli de állítólag van szürke forgalmi
Úgy néztem a váz egyenes
Fülkeajtók alja elhervadva
Igazából én Tátrák iránt vagyok elkötelezve de ha kicsit kompletteb a kocsi megvettem volna. Aki csepelben inkább otthon van annak szerintem nem túl nagy gond szvsz ezeket pótolni, meg hát orosháza tőlem kicsit messze van.
Bármikor bonthatják úgy hogy ha valakit érdekel....
Itt van néhány kép hátha kedvet csinál!





Alfred Creative Commons License 2007.03.04 0 0 978
Kázmér napja van! :o)

Tessék virágot vinni a még fellelhető Kázméroknak!
jpeti Creative Commons License 2007.03.03 0 0 977
Sziasztok

 

 

UPIUPI

 

Meggondolandó, amit írsz, csak pár dolgot kéne tisztázni, hogy mennyi pénzbe és időbe kerülne 3 kocsit így átalakítani. A motorok mindenképp szét lesznek fűzve a hüvelyezés miatt. De alapjába véve nem szívesen nyúlkálnék bele a mérnökök dolgába, mivel nem nagyon van lehetőség egy igazán komoly tesztelésre. Nekem is a nagyobb turbó jutott az eszembe hogy az biztos nem pörögne túl. Erről még fogok beszélni a turbós szakemberekkel. Töltő levegőhűtőre nincs szükség szerintem, mivel nem nagyon akarnék több teljesítményt a motorról, csak annyit, hogy ami van, ne csökkenjen. Olajhűtő csonk mindenképp kell, mivel hűtő kell rá. Tartósfék valószínű, hogy csak kipufogó fék lesz, aminek nagy előnye az ára és a súja, viszont a teljesítménye és hogy bekavar a turbónak már nem annyira előnyös.  Két hengeres kompresszorra nincs szükség csak vinné a teljesítményt, ennek is ki kell bírnia esetleg plusz légtartályt teszünk rá de az is csak esetleges. A ventilátor átalakításán gondolkodtunk már az Afrikás kocsin is, de arra jutottunk, hogy nem éri meg az átalakítást hogy imitt amott ne mennyen, nincs ezzel semmi gond, na meg ez nem romlik el.   Biztos hogy jobb lenne a ballonos kerék, biztos nem rázna ennyire, de a szervo csak bonyolítaná a rendszert na meg munkába és pénzbe kerülne azon kívül ha az elromlik azt aztán nem lehetne elkormányozni,  úgy hogy marad ez a rendszer minden valószínűség szerint Orosz gumikkal jobb esetben Pirellivel. Hát nem tudom de mi, nem hiszem, hogy tudnánk tesztelni hasonló módon, mint a régiek. Mi méricskélni tudunk max, meg jól kitalálni szerintem, többre sem pénz, sem idő nem lesz. Igazából számítok rád az úton, úgy hogy készíts magadat meg egy kevés pénzmagot is:-). De majd hívni foglak mihelyst sikerül meg egyezni pár sponzorral az átalakításról.  

 

 

Nyolcadik torpe

 

 

Én is úgy látom a helyzetet, mint te. A megkerülő kipufogóval csak annyi gondom hogy nem a kecskepásztor füléért aggódom, hanem a sajátomért:-). De valamilyen megoldást találok rá mindenképp. A mostani állás szerint egy jó nagy turbó lesz rajt, ami ezért igen kis fordulattal fog menni. A szabályozása pedig valamilyen elektronikus nyomásszabályozóval lesz megoldva, ami automatikusan tartja a szívócsőben a tengerszint szerinti nyomást. Hogy a többletnyomással mi lesz, még nem tudom, mert annyira nem örülnék neki, ha a fülembe sípolna egésznap. Mert itt is fontos szempont, hogy nem csak a gépnek kell kibírnia, hanem nekünk is. Az Afrika túrán is gajra ment a fülem pedig a lehető legnagyobb zajszigetelést tettük rá ( persze volt ennek más oka is pl. légkondicionált szálloda, a kényes fülem, egyebek).

 

 

Köszi minden segítséget

Nyolcadik torpe Creative Commons License 2007.03.03 0 0 976

Elsosorban az "automatikusan jo lesz" elv ellen szolnek.

Az, hogy valami "automatikusan" pontosan es jol mukodjon egy olyan munkakornyezetben ahol szinte minden befolyasolo tenyezo vad hatarok kozott mozog, arra kicsi az esely egy hazibarkacsolasnal.

 

Tovabbi reszletekbe most nem erdemes belemenni, mert sokmindent tudsz amit erdemes tudni, csak ket javaslatomat emlitenem meg emlekeztetoul.

 

1: Turbot a tibeti viszonyokhoz meretezni, es igy nem Tibetben lesz halalra gyilkolva, hanem ott fog "normalis" terhelessel dolgozni, alacsonyabb magassagokban pedig lustalkodhat.

 

2: Inkabb nagyobb turbo legyen, amit le kell szabalyozni, mintsemhogy keveset birjon. A leszabalyozas, akarmelyik modjat is valasztod, szuksegszeruen egyszerubben kivitelezheto.

 

Az a gond hogy a turbót nem lehet le állítani csak nagyon bonyolult megkerülő kipufogó csövekkel

 

Szerintem egy Csepel teherautora nem egy olyan nagy gond felapplikalni megegy kipufogocsovet, mint peldaul egy opelkorzara, ugyanis van hely boven. Hang es esztetika szempontbol arra gondolj, hogy a tibeti kecskepasztor csak nem fog cikizo megjegyzeseket tenni a gep "nemgyari" kipufogoja miatt. Biztosan meg tudod csinalni.

(a Tibeti kecskepasztornak azota(1956) lehet, hogy LR Discovery-je van, de sebaj)

 

Jo barkacsolast.

Előzmény: jpeti (969)
UPIUPI Creative Commons License 2007.03.03 0 0 975
Üdv Mindenkinek!! jpeti!! Köszönöm a meghívást, határozottam érlelődik a gondolat az utazás iránt. Bocs Mindenkitől, de az utolsó hsz-t hirtelen abba kellett hagynom, így nem jutottam a gondolataim végére. Feltöltő: Inkább egy valamivel nagyobb űrtartalmú és magasabb fordulatú motor feltöltőjére építenék. Abból kiindulva, hogy a nagyobb teljesítményhez számolt turbó kisebb gázmennyiséggel tekerve nem tölti túl a motort. Szerintem a Merci 1017 turbója is jó lehet. Kb 6500 ccm 3000 f/p max fordulat. Ki lehetne egészíteni még egy vizes töltőlevegő hűtővel. Motor: Nem a eredeti 414c motort kellene barkácsolni, hanem a FUG-PSzH 414.44 motorját. Amiért szerintem jobban megfelel: alapból 100 Le, két hengeres a kompresszor- több levegő a féknek, van olajhűtő csatlakozás,két fokozatú az olajszivattyú, asszem erősebb főtengely, hajtókarok, több dugattyú gyűrű. Utóbbiaknak még utánna nézek. Ha jól tudom a szívó és a turbós motorok vezérműtengelye ugyan az volt (Malwin?), meg lehetne vizsgálni egy új, másfajta bütyökfrofilú veztengely legyártását és beépítését. Bár ez igényelhet új fajta dugattyú kialakítást is. Szerintem szükséges a motort szétfűzni és a forgó-mozgó alkatrészeket egymáshoz válogatni, a lehető legkisebb súlyeltérést elérni. Hűtés: Le lehetne cserélni a sima ventit, vagy viszkósra vagy elektronyosra. Vizes vagy levegős olajhűtőn-termosztáton szintén gondolkodnék. Futómű: Peti!! Milyen gumikon lenne a menet. Vajon nem érné meg átszerelni ballonos gumikra, persze szervóval. A tartósfékként kipufogófék a legegyszerűbb és legüzembiztosabb. A elektromos és a hidraulikus retarder komoly átalakítást igényel, jelentős tömeggel, ráadásul utóbbi komoly hűtést igényel. Véleményen szerint az erőátvitel nem igyényel átalakítást ui a D-469 alapvetően 344 főegységekre épül, a motor kivételével. A motor 180 Le-s turbós 6 hengeres volt. Kicsit féloff. A tibeti túrára készülő öregek csináltak egy olyan kamrát ahol úgyí tesztelték a HD-ket, hogy egy 6 hengeres tekert egy másik 6 hengerest amin nem volt üza rendszer, így csak légszívattyúként működve szipókázta el a levegőt 4 hengeres elől. Bocs ha hosszú voltam. Ez volt Upiupi 'egy gondolat bánt engem' rovata.
Alfred Creative Commons License 2007.03.03 0 0 974

Azoknak, akik nem fejlesztenek, csak olvasgatnak - mint én is!
http://totalcar.hu/magazin/technika/turbo100

http://totalcar.hu/magazin/technika/turbotuning/

MALWIN Creative Commons License 2007.03.02 0 0 973
Turbó ügyben megérdeklődöm a dolgokat attól az ismerősömtől, aki egy itt off Rába D2156MTN6-osból (ami ugyan turbós volt gyárilag, de a kisebbik turbóval) csinált egy Euro3-as Nagy turbóval ellátott motort-és nem is egyet.
Sőt, bizonyos körülmények összehozásával a Rába 320Les D2156MTKLL6-osból is 400Le-st csinál.
Előzmény: jpeti (969)
MALWIN Creative Commons License 2007.03.02 0 0 972
Nem tudom, a D614.12-es motornál van eltérés a korábbi, és a későbbi kiadásnál, ott másképp néz ki a hajtókar, meg még sok minden.
De ez a moci az IK 55-66 -osé, és abból is kétfajta volt, a 614.12, meg a 614.22.
Előzmény: D705 (965)
bobekTLF Creative Commons License 2007.03.02 0 0 971
Tényleg és hogy gondolod, a befecskendezési nyitónyomás, valamint az előbefecskendezés marad, vagy változtatod?
Előzmény: jpeti (970)
jpeti Creative Commons License 2007.03.02 0 0 970
A rugós határolószelep itt is müködhet. De szerintem akkor még müködö képes turbó nem létezett, csak a sokkal kiseb hatásfoku roots fuvó.
Előzmény: bobekTLF (968)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!