Keresés

Részletes keresés

-Sziszi- Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13245

Jah és ezt az aksit kb 1-2 ezer forintért adják. http://elemnagyker.addel.hu/products.php?prcategory=18291

Igaz 1,3 lehet kevés ezért kettőt kéne venni és párhuzamosan egybekötni.

 

Előzmény: -Sziszi- (13244)
-Sziszi- Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13244

Hello!

Le kell mérni átlagban menni voltot ad le egy töltő. Az egyik tekercset két végét levágni, úgy, hogy ne testeljen le. Babit beindít kiméred mennyi feszt termel az a tekercs max forsulaton. Ha több mint amivel azt az aksit tölti a rendes töltő akkor szépen fogod a tekercset letekersz belőle valamennyit majd ismét megnézed. Így kicsinyenként eljutsz addig amíg max fodulaton megegyezik, talán kicsit kevesebb is lesz a töltés. Amúgy lehet nem csak egy tekrcs kel az aksi töltőséhez, ez majd az elkészítés után kiderül. De ezek után megszűnnek a kiégési gondok és úgy fog égni állandóan, mint egy robogó izzó(feltéve ha az aksi le nem merül).

 

Üdv: Sziszi

Előzmény: subaaa (13243)
subaaa Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13243

Ez nemrossz ez az akksis ötlet!

Kérdés hogy hány Volttal kell tölteni azt az akksit....   Mert az a 6-7 volt amit leadnak a gyújtótekercsek, az lehet hogy kevés, lehet hogy sok, ezt most így nemtudom. Viszont arra emléxem, amikor a ladánkban túltöltött a feszültségszabályzó.

Folyt a sav mindenfelé. Széjjel marta belül az egész motorházat. Pedig hamar észre lett véve....

-Sziszi- Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13242

Hello!

Erre jó példa az én babim. Mivel a gyári értéknél több mint 1.5-ös (6500-7000) fordulatszűmú masinám van az egyik tekercs nekem is ki lett kötve, mert sorra vágta ki az izzókat. eredmény-> alapjárat és kisfordulaton alig látok valamit majd félgáz 3/4 gáz környékén lezs elegendő a fényerősség. Ennek a poroblémának a kiküszöbölésére én azt tervezem, hogy beszerzek egy 6- vagy 12-voltos(egyenlőre 12 voltos a rendszer a kiégések miatt) egy kis savas aksit(2.3 Ah-s kb 30*60*90 mm ami elfér még a babin is), és egy12 voltos teketcset bent hagyok. A tekercs tölti majd az aksit az aksiról pedig állandó fesszel fog világítani az égő. Ha 12 voltos aksi lesz bent akkor pedig hátulra mehet egy poti mivel az aksiból jóesetbe egyenáram jön ki.

 

Üdv: Sziszi

Előzmény: Stunt62510 (13231)
bab1 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13241
Sziasztok ! gondolkoztam én is a témán, és újraolvastam az eszmefuttatásaitokat/stunt, Tóni bácsi/ , bár nem vagyok hozzáértő , valszleg nem az én agyam fogja kidobni a műszaki igazságot, de amiket írtok, az alapján ha áthúz, ha rezonáció van, ha mágneseződés a legvalószínűbb az ugye, hogy a tekercsek elhasználódásával függ össze az ok, tehát akármelyik/akármelyek is az ok/okok a megoldás lehet, hogy nem lesz más mint azok cseréje. Mert ha lehetne is más pl a tekercs használódásának okán annak valamilyen felújítása , könnyen lehet, hogy nem érné meg . Persze ez majd kiderül, egyébként meg nyílvánvaló, hogy az ok megtalálása már magába is egy intelektuális győzelem illetve egyfajta műszaki élmény lesz!
subaaa Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13240

Én még lehetséges variácziónak tartom valamely vezeték elöregedését, elvékonyodását, stb.

Szerintem emiatt is lehet túlfeszkó!!!

Tóni bácsi, ezek szerint jól értelemezem, hogy most neked sorra dobálja el az izzókat a babetta?

Vagy csak elméletben érdekel ennyire a dolog? :)

bab1 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13239

Csak érdekességképpen írtam, hogy az eddig ismert vagy hallott megoldásokhoz egy adalékként, egy lehetőségként említésre, felsorolásra kerüljön . Egyébként tudom értékelni azt a felfogást, ha valaki egy probléma pontos okát teljesen meg akarja érteni és így biztosan jó, sőt tökéletes, a probléma gyökerét kitépő  alapvető megoldását keresi, valósítja meg. Nem vagyok ez ellen egyáltalán !

Értem , hogy a feszültség rendellenes megemelkedésének okát keresitek a jelenség tényleges okának elhárítása érdekében,  sőt engem is érdekel az oka.  Csak annyit mondok, hogy ha egyik tekercs lekötésével, vagy hátsó lámpára kötésével, /valamelyiket tervezem kipróbálni/ sikerül egyszerűen megoldani a bibit, s a motor működését károsan nem befolyásolja a megoldás, akkor én annak örülök és szívesen alkalmazom akkor is, ha ez a megoldás a probl. kiváltó okának csak részleges megértése, vagy annak lényegének megértése alapján született csupán !

Várom az eredményét kutatásotoknak !

Előzmény: Tóni bácsi (13236)
subaaa Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13238

Köszi a kimerítő választ!

Megmondom őszintén így elsőre fáj látni ezt a szétkapott babettát (összerakva szebben néz ki :D ), de mivel te már bizonyítottál, így kétségeim nincsenek a végeredményt illetően :)

Nekem az majd a nyár projectje lesz, hogy lekapom a motorblokkot a másik 207-esemről, elviszem az egészet a táborihoz hogy csinálja meg, ha lehetséges akkor egy apró tuning sem árt (hagy szívjak én is az izzókkal!!! :D ), közbe addig én lefestem a vázat meg a tankot, meg amit kell.  Azért ez nem lesz ingyen, de addig gyűjtök, végtére is egy fullosan jó állapotú babetta az álmaim netovábbja. De a nyár messze van még.

 

Te az összes tuningot házilag csináltad saját magad?

Előzmény: miko? (13237)
miko? Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13237
hi,
nálam a 28-asomon van egy finom enyhe tuning,mert annak az állagmegőrzése a célom inkább,semmint hogy széthajtsam.
Azért a 85 kg.-ommal az utolsó mért sebessége 53 km/h volt.
Az egyik 207-esemen minden tuning kreativitásomat bevetem az ésszerűség határain belül,bejáratás alatt van,nincs mért végsebessége.
A másik 207-esemet szétkaptam,mint foxy a lábtörlőt,mert a vázat is újrafestem,és a motorja is kap majd tuningot természetesen.
Úgy nézem lesz vele meló:



Előzmény: subaaa (13232)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13236
Ez is egy megoldás (lehet), csak tudod a gondok onnan indultak ki, hogy a gyári tekercsek egy jó darabig megfelelő feszültséget szolgáltatnak, tehát a 6 V névleges feszültségre megfelelő menetszámmal készültek. A keresésünk tárgya a feszültség rendellenes megemelkedése az addig jól működő tekercsekben.
Előzmény: bab1 (13233)
subaaa Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13235

Úgy látom, senki nem emlékszik rajtam kívül, de ez az illető egyed, aki panaszkodott a motordokinak, ő már volt itt ezen a fórumon, közölte is a problémáját, sőt, valamit ügyködött is a motorblokkal, s még képeket is mellékelt hozzá!!!! S ez nem is oly régen volt, én kb. egy hónappal ezelőttre saccolom.

Aztán egyszercsak eltűnt. Biztos túladott azon a 210-esen azóta, s vett egy robogót. :D

Előzmény: tiger1342 (13234)
tiger1342 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13234
Végülis így visszagondolva igazad is lehet, de komolyan meglepődtem a válaszon. Abban viszont egyetértünk, hogy ha Tóni Bácsi kérdez valamit, annak komoly szakmai előélete lehet...

Nah, asszem ezt a kérdést is kitárgyaltuk. Remélem egyszer ide is betéved az illető és megtudhatjuk mi volt a gond, mert igen kíváncsi lettem! :DD
Előzmény: Stunt62510 (13212)
bab1 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13233
Még egy lehetséges megoldás : ) ! Állítólag/motoboltos/ minden tekercs drótjából tekerni kell le valamennyit, így a csökkentett menetszám miatt nem lesz akkora feszkó és nem csapkodja ki az égőket. Lehet, hogy hülyeség , nem értek hozzá, hogy hogy veszi fel a fogyasztó a feszkót stb.. de a szaki állítja, hogy ezen a vidéken így SZOKTÁK ezt megoldani.
subaaa Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13232

Engem megáldott az isten azzal, hogy izzóproblémáim nincsenek. Mindig világítással közlekedek  (emlékeztetőül: kresz szerint úgy is kell!!), és szinte már várom hogy mikor ég ki. Hát lassan egy hónap is eltelt már a dellorto óta, mióta műxik a moci, de ilyen irányú problémáim nincsenek. Ilyen szempontból a tuning babettások valóban hátrányban vannak.

Be kell tenni mégegy izzót valahogy az áramkörbe, s akkor feleződik a feszkó, s rögtön nem ég ki. :D

Viccet félretéve: valamilyen ellenállást kell beiktatni az áramkörbe!! Filléres dolog! Igaz, akkor alapjáraton nem lesz túl nagy fénye a cuccnak, de még mindig jobb mintha percente izzót kéne cserélni. Vagy van még a miko? féle "nagyobb izzó" című játék :)

 Annak idején végigtanulmányoztam a neten fellelhető összes babettás irodalmat, és a karburátor-problémák mellett erre panaszkodtak a legtöbben!

 

Miko? neked mind a kettő 207-esed tuningolva van??

Stunt62510 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13231

A baj ott van, hogy úgy gondolkodtak a babetta tervezői, hogy a motor a röpsúlyok miatt biztos, hogy egy viszonylag szűk tól-ig mezőben fog forogni, a maximális fordulatra kiszámították a paraméterek ismeretében (mező erősség, légrés, stb.) a menetszámokat és nem tettek semmilyen egyszerű, más motorokon alkalmazott feszültség korlátozót, ami a túlfeszültséget elmelegíti hűtőbordákon...

Babettával nem utazik senki kis fordulaton folyamatosan, mert akkor nem megy...nem ide kellett méretezni a max feszültséget.

 

Mivel igyekeztek a lehetőségekhez mértem legjobb világítást csinálni, a max fordulaton nagyjából az izzók max terhelése következik be...de ha bármi miatt ezen túllépünk, az izzók elszállnak. Viszonylag kis túlfesz már a végét okozza az izzóknak.

 

A többet forgó babetták méginkább izzógyilkosok.

Előzmény: Tóni bácsi (13229)
adingos Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13230
Üdvözöllek !
Igen, nekem lenne az elsőkerék gondom,komplett fékdobostól pofástól távtartóstól tengelyestül. Ha tudnál majdan mondani egy sportársi árat, akkor megegyezhetnénk rá. Sajnos igen ritkán tudok Net közelben lenni, mert állandóan úton vagyok, és a mozgó autóban nincs net!
Megadom a számomat, biztos ami biztos. 06 20 / 32 62 897.

Előre is köszi a segítséget.
Előzmény: motor-os (13227)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13229
Kedveskéim!

Még egy kérdés:

Az én gépemben mindhárom világító tekercs különböző menetszámmal vannak tekerve. Mégpedig a testelt tekercs a legrövidebb, majd a másik kettő menetszáma forgás irányban növekszik. Sejtem, hogy miért.

Mindenkié ilyen, vagy esetleg ezt már a vázolt problémák kiküszübölésére újította a gyár?

Köszi: Tóni bácsi

Stunt Pajtás!

Gondolat ébresztőnek: soha nem hallottam még két világító tekerccsel szerelt motoroknál a bennünket érintő túlfesz gondokat!!! Pedig ott is beszélhetünk elöregedésről, meg rezonanciáról.

Hmmmmm?
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13228
A Te szemszögödből szemlélve bizonyára igazad van. Ellenben én világ életemben érdeklődő típus voltam. Neked nyilván elég, de nekem kevés az, hogy cseréld ki!

Tudni akarom, hogy miért!

Egyébként szent meggyőződésem, hogy a Tábori kolléga is azért válaszolt ilyen röviden, mert neki sincs fogalma a kiváltó okról. Nem is hibáztatom érte, mert ő alapvetően gépmunkás.

....Ha valaki rokona betegen kórházba kerül nem a létező legtökéletesebb diagnózis felállításának képességét várjuk el, hanem hogy meg tudja gyógyítani !....

Mit gondolsz, hogy gyógyít az az orvos, aki nem ismeri fel a betegség kiváltó okát???
Mert a diagnózis azt (is) hivatott megállapítani!!! Az ilyen orvos nálam a kuruzsló kategóriába tartozik.

Lehet, hogy Te ki tudsz cserélni egy kiolvadt biztosítékot, de mire mész vele, ha nem tudod mi okozta a zárlatot??? Cserélsz még egyet, aztán telefonálsz villanyszerelőért. Persze ez is megoldás, de az én "ars poeticamba" nem fér bele.

Üdv: Tóni bácsi
Előzmény: bab1 (13224)
motor-os Creative Commons License 2007.10.31 0 0 13227
Üdvözlöm a tisztelt Babettás társaságot.
2 Simsonom mellett egy 207-es piros Babettám is van. Ő a vasárnapi motor.
Javítani nem igazán kell. Kis karbantartással még sohasem hagyott pácban. :-)

Néhány nappal ezelőtti hozzászólásban olvastam, hogy valakinek elsőkerék gondja van.
Nekem van egy nagyon szép kerekem, komplett fékdobbal, felesleges. Ha kell, eladó.

Egyenlőre ennyi.

Jó időt, jó motorozást kívánok mindenkinek.
adingos Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13226
Értem, és köszönöm a választ. Igen, már én is gyanítottam, h valami öszvér trehált tákolmánnyal van dolgom ! De ezen most változtatok, és marad a gyári állapot!
Előzmény: miko? (13196)
bab1 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13225

Mármint az orvos .

Előzmény: bab1 (13224)
bab1 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13224

Szervusz Tóni bácsi ! Az öregnek igaza van ! Ha a probléma jó és egyszerű megoldása megvan , alkalmazni kell és kész ! Bőven elég, hogy a kiváltó okot/kat naggyából feltárva, megértve a probléma előfordulásának  lehetőségét eleve kizáró megoldás született, amit bárki alkalmazhat akinek a gond felmerült, a tökéletes diagnózis felálítása csak a műszaki érdeklődés kielégítését szolgája. Ha valaki rokona betegen kórházba kerül nem a létező legtökéletesebb diagnózis felállításának képességét várjuk el, hanem hogy meg tudja gyógyítani !

 

Előzmény: Tóni bácsi (13222)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13223
ez is 7.50 volt :)
Előzmény: miko? (13220)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13222

Az a baj ezekkel a hibákkal, hogy láthatatlanok, és meg sem foghatók. :( Nagyon szép dolog (nekem) a járművillamosság, de ezek a buktatók sajnos kissé megfognak. Főleg azért, mert nincs olyan műszerezettségem, ami nagyon kellene a hibafeltáráshoz! :( Minden esetre az biztos, hogy közel járunk az igazsághoz, mert vannak olyan fizikai törvények, amik akkor is igazak, ha nem láthatók és nem foghatók. A végeredmény a bizonyíték. Csodák nincsenek. Az égők a túlfesztől szállnak el. A feszültséget a forgó mágnes indukálja a tekercsekben. A túlfesz a megnövekedett indukció hatására jön létre. Az indukció megnövekedését pedig azok a befolyásoló tényezők eredményezik, amikről itt beszéltünk. Vagy önállóan, vagy együttesen.

 

Miután a villamosság is a járgányunk egy nagyon fontos összetevője, néha beszélnünk kell róla.

 

ui: Az idősebbik Tábori mester nekem is az egy tekercs lekötését javasolta, az ok-okozati összefüggés kifejtését nemes egyszerűséggel azzal a felhívással kerülte ki, hogy ne foglalkozzak vele!

Előzmény: miko? (13219)
miko? Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13221
Esetleg nem tud valaki egy eladó 210-es vázról?
Az állapota mindegy,csak komplett legyen kerekekkel.
miko? Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13220
Nem semmi,hogy van ilyened! :-)
A hátulján mekkora ár van feltüntetve?
Az enyémen 7,50 Ft.
Előzmény: Kristóf 210 (13214)
miko? Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13219
Hát igen,az igazságot talán sosem tudjuk meg,hogy mitől keletkezik ez a látszólag indokolatlan túlfesz.
Az egyik 207-esem nekem is csinálta: az első gázadásra azonnal eldurrant ez első izzó.
Valamelyik javítási könyv is foglalkozott ezzel,és azt írták,hogy nemes egyszerűséggel a 3 tekercsből ilyenkor az egyiket le kell kötni.
De még lusta voltam erre,és tettem egy másik próbát,és azóta is így használom: 12V 21 W-os izzóra cseréltem elöl,hátul maradt a 6V-os szofita.
Nem világít halványan és azóta ki sem égett egyik sem (kb. 3 hónapja).
Előzmény: Tóni bácsi (13217)
Stunt62510 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13218

Erről a rezonancia által megnövekedett indukciós feszültségről már hallottam más elektromos gépek esetében is...és mivel a Babcsiból kispórolták a feszültségkorlátozást ez is lehet egy ok...

 

A felmágneseződés szerintem egy valóban lehetséges magyarázat, de megmondom őszintén, hogy most így hirtelen nem tudom felidézni a Lentz törvényben is lévő irányvektorokat, de úgy érzem, ennek pont az indukált feszültség ellen kellene hatni, tehát csökkennie kellene az indukált feszültségnek. Ha kicsit kevésbé leszek fáradt végiggondolom....

Vagy arra gondolt, hogy az eltérően felmágneseződött tekerccsek és lemágneseződött forgó mágnes további impuzusokat, esetleg impulzus csúcsokat indukál?

 

Én azért gondolnék valamiféle impulzus csúcsokra, mert még a gyors feszmérők sem mutatnak jelentősen nagyobb feszültséget, 1-2 V túlfesz simán bírnak az izzók még kedvezőtlen, rezonálós körülmények között is. Elektroszkóppal a hátamon nem motoroztam... ;-)

 

Valahol a tekercsek öregedése körül gondolom a megoldást....

Előzmény: Tóni bácsi (13217)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13217
Nos hosszadalmas agyalások, és kizárásos alapon történő különböző elméletek felállítása után én is valahol ezen a környéken bóklászolok. Csak bevallom, megzavart itt Szolnokon egy mások által nagyon jónak tartott motorszerelő véleménye, aki kissé leragadt a menetzárlatnál, persze semmilyen logikus magyarázattal nem tudta alátámasztani. Én viszont ezen a nyomvonalon mégis elindultam. :)

A rezonancia elméleteddel egyetértek. :)

Vitathatatlan tény, hogy egy idő után a szigetelés az állandó dinamikus igénybevételtől olyannyira meggyengűl(het), hogy itt-ott áthúz(hat). És ez az áthúzás mint tudjuk, az igazi KO az égőknek!!!

No mindegy, köszönöm a válaszod.

Valahol még láttam egyfajta magyarázatot, az is igen érdekes. Akitől származik, az valami angol nyelvű fórumon olvasta:

A tekercsek vasmagjai, miután állandó kapcsolatban vannak a forgó mágnesekkel, önmaguk is mágneseződnek. (naná) Ezt a mágnesességüket aztán igyekeznek visszatestálni a "feladónak". Viszont ez a tiki-taki azt eredményezi, hogy egy idő után az egyik forgó mágnes erősebb, a másik gyengébb lesz. Ennek következtében, megváltozik a fluxus, amit az égők nem nagyon tolerálnak. Az angol szövegben az volt a magyarázat, hogy ezek a kis mocik télen állnak, ezidő alatt fordul elő, hogy a vasmaghoz közelebb lévő forgó mágnesek erősödnek, a távolabbiak gyengülnek.

Ezt azért nem tartom teljesen korrektnek, mert leginkább nem az új, illetve alig használt motorok hibásodnak így meg. Ezzel az elmélettel mindnyájunk gépe minden téli leállás után leamortizálná az égőket. Márpedig ez nem így van! Ugyanis nekem már 16-szor kellett volna tekercseket cserélnem, de még az eredeti van a mocimban!!!

Olyanról is hallottam, aki szétvagdosta a tekercseit, állítólag egy viszi a hátsó világítást 6 V 5 W-tal, a másik kettő viszi az elsőt 12 V 21 W-tal. Na ehhez már nem tudok mit szólni.

Hopp, most konyec, mert megint kezdek sok lenni.
Előzmény: Stunt62510 (13211)
subaaa Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13216

A "jellegzetes babettás hang" nekem is ismerős, amikor tekerem a pedált, a lendkerék egy fél fordulatot tesz, de a pedál megakad, s közbe csilingelő hang van.

Ez néha nálam előfordul. Kopottak az indítópofák vagy valami ilyesmi lehet. Ami már számomra érdekesebb, hogy bemelegedett motornál egy rúgásra pöccre beindul a motor, tehát olyankor nem panaszkodnak az indítópofák egyszer sem! Nyilván valami hőtágulás-dologról lehet szó.

Muszály volt tegnap hangtompító nélkül kipróbálni hogy hogy szól a gép. A repedtfazékhoz tudnám legjobban hasonlítani :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!