Múlt héten voltam egy beszélgetésen, ahol volt egy lány, aki azt ecsetelte, hogy alig várja, hogy levegye a fixijéről a fékeket, mert végre rendesen fog tudni fékezni a skiddel, ha végre azt is jól megtanulta. Na, jeleztem neki, hogy inkább rendes, kétforgáspontos országúti féket dobjon fel, és akkor majd rájön, hogy van jobb az aktuális fékjénél, és az nem a lába lesz, főleg nem vészhelyzetben. Nem zavarnak a fixisek, sok haverom nyomja, de mindet eszetlennek tartom, aki nem rak fel első féket. Ha szerencséjük van, sose keverednek olyan helyzetbe, de csak egyszer legyen egy olyan, (amit persze egynek se kívánom) hogy annyin múljun a féktáv... :(
Én is emelgettem a szemöldökömet annál a résznél, de azért nem kell sztem leidiótázni. Mindenkinek meg van a saját hülyesége, amit az emberek egy része idiótaságnak vélne.
Sosem feledem annak a fixes gyökérnek a pofáját (aki mögöttem tekert), miután satuznom kellett két Avid Elixir 5 -össel egy bamba autós miatt. Egész addig csak filmen láttam ember pofán csúszni a földön.
Egy idenyt ment kellys physio bringan csinaltam karbantartast, egy dolog idegesit: a valtogorgokon nem volt kenoanyag es olyan allapotban voltak mint a sok eves masik bringamon. Szoktam nagynyomasuval mosni, de ovatosan, nem kozelrol, es a tobbi bringat is. Persze ezen sokkal gyengebb valto van.
Így van, ennek semmi köze ehhez. Ha az első váltót kérdezte volna a kolléga, ott más a helyzet, de a hátsónál az összes 9-esnek titulált váltó vígan dolgozik a 8-as lánccal.
Érdeklődnék, hogy kinek milyen tapasztalatai vannak 9-es rendszerhez készült hátsó váltók 8-as rendszeren való használatáról.
Nekem nem jött össze egy RD-M570-essel, zörgött a lánc a kanálon, de sok helyen láttam, hogy 8-as rendszerhez használnak LX, meg XT hátsó váltókat, bőven 2000 utáni kiadással, tehát nem a "békebeli" változatokkal.
Wow! Pont ilyen gépem volt, testvérem a mai napig boldogan használja! Nem gondoltam volna, hogy egy viszonylag idős géppel ennyire jó képek készíthetőek - egyúttal bátorkodhatom dícsérni a fotóst? :-)
(14)90 Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, vagy „Kivéve ..... (tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és állati erővel vont járművel szabad behajtani. Az engedélyt az út kezelője adja ki, a korlátozással érintett területen lakó, ott telephellyel rendelkező, vagy oda (onnan) áruszállítást végző természetes személy és jogi személy részére. A (12) bekezdésben meghatározott behajtási tilalom alól az út kezelője felmentést adhat.
Tehát a kivéve engedéllyel, kivéve taxi, kivéve BKV (és társai) valóban lehetővé teszik a bringázást, más 'kivéve' kezdet nem okvetlenül. Persze a kivéve célforgalom meg nehezen betartható, de ez más kérdés.
Nekem utolsó emlékem dinamos lámpával, hogy mit tegyek az izzó mellé, hogy ne essen ki az izzó. Sok éve. Fogalmam sincs a maiak közül melyiket érdemes megvenni.
24" lány bringara kellene. AXA echo 30 echo30 steady/ auto pl ?
A láthatóság a fontosabb, inkább nagyobb szögben teritsen, lássa a szembejovo. Az is szempont, hogy kisebb legyen inkább.
Na mi ez a nagy csend, tegnap nem volt senki sehol ebben a szép napsütéses időben? Vagy épp azért? :D
Vicces volt, filóztam, hogy vértes, vagy velencei hg. legyen, előbbi jobban vonz általában, csak valószínű volt, hogy ott azért van némi hó. Bár a környéken nem sok esett, ami esett az se igazán maradt meg, a szántóföldeken csak néhol itt-ott foltokban, de hát ugye erdő, meg kicsit magasabban is van, az más. Így is lett, ráadásul az erdészeti műút leginkább jeges volt, úgyhogy az első adandó alkalommal lefordultam a vele párhuzamos földútra, bár ott nagyobb volt a hó, de ki volt taposva terepjáró(k) által két nyom, és nem volt jeges, ott lehetett viszonylag normálisan tekerni (normál gumi, nem szöges). Cserébe durvább az emelkedés, leginkább az elején, 6-10%, nekem az már kicsit sok, főleg hóban, jó párszor meg kellett állnom szusszanni kicsit. De az igazán vicces az az volt, hogy odafent találkoztam egy másik bringással, szembe jött, és rövid beszélgetés után kiderült, hogy egy utcában lakunk. Kicsi a világ.
Kézből lőttem. 1/3 másodperc még egész jó kihozatalú a nagylátószögű optikával, pedig ebben még stabilizátor sincs. Ez alá nem akartam menni, direkt alulexponáltak az eredetiek, kb. +2EV-t utólag húztam a képeken (raw-ból nem büntet).
Itt nem csak a segítés hibádzik. Eleve nem álltak meg a zebra előtt a vonalnál, a lámpa csak dísznek van, mintha senki semmilyen szabályra nem lenne tekintettel. A budapesti közlekedési morált is nagyon rossznak tartom (pl. centiztek már ki, amikor gyerekkel zebrán mentem át a Nagytétényi úton fényes nappal szigetes átkelőnél; nem sokat kell nyugat felé menni, hogy sokkal jobbat lássak), de a bemutatott szerintem még rosszabb.