Új kép - Tallózás - Kép felirata - Feltölt.....ahogy megjelenik a kép, bal oldalán "beszúrás", és már megjelenik...utána már írogathatsz alá-mellé is :)
Ma elvittem a vasat hátsóféknyergeket rendbetenni sokat tapasztalt szerelő barátomat is meglepte ez a probléma.
Előkaptam a gyári lemezfelnit és mutatam neki hogy nem forog el!
Hat elkezdtük bal oldalon helyből eltörtük a tőcsavart valami anyaghibás lehett mert félig bevolt rozsdásodva ami repedésre utalt
A többit a légkulcs kihajtotta !
A gyártó rendesen beragasztotta a féknyergekbe a csavarokat ettől volt nehéz lecsavarni viszont a nyergek alatt kb 5mm es oxidáció volt elég mélyen berágta magát az aluba és ez elfordította pár fokot a féknyerget.
Talán fékbetét cserekor mindig lefogom vetetni a nyerget és átvizsgálni sok költséget lehet megtakarítani !
ace100: Az a baj, hogy a C2-es gépjármű súlya sokkal kisebb, mint a C5-ösé. Tehát egy (gyári) C5-ös alufelninek nagyobb súlyt kell elviselnie, mint egy C2-esének.
Legalábbis ezt mondták, de nekem logikusnak tűnik... A kátyúktól (amikbe belementem) 2 (talán 3) keréken is elég komolyan látható beütődések vannak (körben a perem nem kerek, hanem deformálódott). Én hihetőnek tartottam a sztorit, hogy hiába is javíttatnám meg a felnit, az nem C5-re való, nem ekkora súlyra tervezték, ezért se bír annyit kátyúból sem, mint kellene. A felfogatással nincs gond.
De ha jobb szakvéleményetek van, kíváncsi vagyok :-)
Köszönöm! Privát emailt küldtem! Ha jó az ár, akkor benne vagyok az üzletben :-)
Azért még most is le vagyok sokkolva... Nem semmi, hogy C5-ösre képes valami barbár C2-es felniket rakni... Szerintem ráadásul nem is lehet annyival olcsóbb.
Ha érdekel C5 I.-re való 16-os alufelni gumikkal, akkor tudok neked egy elérhetőséget adni, mivel a haverom C5 kombija bontásra került. Elméletileg még acélfelnije is van szintén gumikkal.
A mai (szomorú) sztorim: vittem centíroztatni a C5-öm, mert a kátyúknál kapott a felni. A felnit nézve a helyzet elég rossz, gyakorlatilag centírozhatatlan.
De a slusszpoén: egy éve vettem az autót használtan, és C2-esre való könnyűfém felniket raktak rá. Ránézésre ezt senki se szúrta ki, csak most. Hát, nem vagyok boldog... Most 4 felnit le kell cseréljek, a gumik újak.
Most gondolkozom, lehet, hogy acélfelnis lesz a C5 (kombi), mert nem olcsó mulatság a csere...
Esetleg van valakinek eladó acél vagy alufelnie? 205/55 R16 méret.
C5II, 2.0HDI, 6 sebességes váltóval szerelt kocsi kuplungállítása milyen megoldású? Az utóbbi hónapokban az asszony hordja az aprónépet a kocsival, de múltkor elengedtek egyedül is a kocsival. :-) Az éreztem, hogy kb. 90-100-nál ha lepadlóztam a kocsit, mintha csúszott volna a kuplung. Lehet rajta állítani vagy valami önbeálló megoldású? Egyik megoldás tudom, ne padlózzam le, és váltsak vissza. :-) Valós 80000km van a kocsiban.
Remélhetőleg nemsokára keresni foglak, de lehet h csak augusztus lesz belőle.
Azt meg lehetne majd oldani, hogy összefussunk? Több szem többet lát alapon, amúgy meg jó lenne ha te is diagnosztizálnád az autóm, mert nem biztos, hogy én mint laikus, jól írtam le neked mindent.
szinte mindegyiknél van egy kis olaj pára amibe beleragad a por de neked egészen más gond van az autóddal mégpedig a hátsó lengökar csapágy van szétmenve azt kell minél előbb kicserélni mert ha tovább így jársz akkor a végén lengökart is kell cserélni. Az adatlapomon megtalálod a tel számomat ha érdekel a javítása.
Akkor ne is aggasszon az, hogy kicsit olajsáros a jobb hátulja, a porvédő és a gömb körül? A másik amit észrevettem, hogy picit nyikorog. Nem vészes, de amikor kinyitom a csomagtérajtót, beülök, vagy nyomkodom a kasztnit lefelé, akkor nagyon minimálisat, de nyikorog. Én azt hittem ez az olajtól, vagyis annak hiányától lehet, de még pontosan megvizslatom, hogy honnan hallatszik.
Viszont nem ül le a kocsi egy éjszaka alatt, szépen emel-süllyeszt ahogy kell. Amikor beülök, akkor jár egy keveset a hidr.motorja, aztán elhallgat.
Teljesen rossz a diagnózis a ha gömb át van szakadva akkor ott nincs rugózás én szívesen adok neked gömböt hiszen ebből élek de nem az a gond a gumiharangból megy két cső ami a résolajat visszavezeti , az úgynevezett résolaj a munkahenger mozgása közben keletkezik amit ezeken a csöveken vezetnek vissza ha a gumiharang elöregszik akkor ott elkezd folyni az olaj ezt biztosan cserélni kell ,ha a munkahenger már nagyon kopott akkor megnő a résolaj mennyisége ekkor munkahengert kell cserélni. Gömbtől nem tud folyni maximum ha nincs rendesen meghúzva vagy rossz a tömítés de nem ez szokott a hiba lenni egy gumiharang kb 1200 ft kell hozzá bazi nagy kábelkötöző és kész a gyári bilincs beteg áron van.
Anno volt egy autószerelő srác nálam, rááltunk az aknára a kocsival.
Jobb oldalt a porvédő bilincsét megpróbálta meglazítani és lehúzi a gumit, de onnan elkezdett csepegni az olaj. Azt mondta erre, hogy érdeklődjek utána, és vegyek gömböt, mert átszakadhatott a membrán.
Viszont azóta nem csöpög, de ami zavar az az, hogy megtakarítottam a gömböt meg a környékét olajtól, meg a sártól ami rajtavolt, de pár száz km után megint koszos. Azért gondolom, hogy valami bibi van vele.
Azért veszek most bele LDS-t, hogy feltöltsem a tartályt, ha azóta apadt a folyadék. Ha az utántöltés után elkezd csöpögni, akkor veszek gömböt, de azért a biztonság kedvéért előtte még megkérdezlek Téged, Titeket! :D
Hátha valaki segít rajtam, mert ez a C5 még nekem is új! :))))
Köszönöm a segítségeteket, egyenlőre várom az LDS-t :D
Fére értés ne esék a gömbökel kapcsolatban,nekem nincs semmi gondom a gömbjeimel.Csak azért kélrdeztem mert egy haverom mondta,hogy jó rá a régi is.És kíváncsi voltam,hogy ti mit tudtok róla.