:D Ha má a Shell se jó, akkor nemtom mi lenne az. Max ha kerozint tankolnál mellé, lenne okod idegeskedni... Napersze mondom ezt én, a nagy szakértő... :DD
Emberek! Írtam olyan 7 kor egy Sthil es szakinak és volt olyan jóarc hogy még így este vissza is írt! szóval amit kaptam vissza tőle:
Szia!
Sokan használják 1:50-es keverékben, Te is nyugodtan tedd bele, egy dologra kell oda figyelni, ha előtte valamilyen rossz minőségű olajat használtál, akkor a motorban korom lerakodás van, a STIHL olaj pedig korom oldó és hirtelen letudja ezt oldani.
Ezért ebben az esetben, ha félig van a tank még a régi keverékkel, érdemes hozzákeverni az új keveréket, hogy kezdje el lassan lebontani a korom szemcséket.
Két észrevételem lenne: 1:".tehát adott alkalmazáshoz adott olajat kell használni. A fritőzbe étolajat, a láncfűrészbe láncfűrész olajat, a segédmotoros kerékpárba meg 2T motorolajat."
Ezt akartam olvasni:)(mellesleg mintha én is ezt írtam volna, csak kacifántosabban:)
2:Nagyon ergya egy modellmotor,ami csak 20 ezret forog, vagy nagyon régi, vagy 10 ccm feletti:)
Nekem véletlenül pont Magnatec van a kocsimban, de ennek egy oka van: épp az volt a legolcsóbb:D Ettől függetlenül a Castrolt egy megbízható olajnak tartom, ezért gondoltam nem tudok nagyon mellényúlni azzal az olajjal. (Persze megkérdeztem pár fórumban, hogy miként vélekednek róla...)
Használhatom a Puch Cobrámhoz a Sthil 2T olajat? Amúgy olcsón vettem (úgy 1800 ft volt Ukrajnában sthil márkaboltban!) Na szóval Használhatom a Puch hoz a Sthil olajat úgy hogy nem lesz kissebb az élettartama a motornak? Vagy kérdezzem meg a helyi sthil márkaboltban a szakiktól?
Nézd, nincs kizárva, hogy Repsol-lal mennek, de nem törvényszerű. Tavaly is volt egy Repsol Dakar KTM csapat és ők sem Repsol-lal mentek, ezt biztosra tudom.
Azt sem tudom, hogy a Shell-ben azonos-e az adalék, mint az Arolban, de necces.
Marketing az egész világ.
Pl. Castrol Magnatec. Ez az olaj poláris kötődése a fémhez egy olyan tulajdonság, ami évtizedek óta létezik és ismert. Eddig senki nem foglalkozott vele, bipoláris molekulák, vonzódnak, kész, fizika, kémia. Castrol levédte a nevet, iszonyatos reklámkampányt épített rá..és bejött.
Most meg Castrol Edge van. Már nem vagyok ebben a szakmában, de biztosra veszem itt is lesz valami nagy marketing gurítás.
Érdekes... Mérget mertem volna rá venni, hogy egyben a szponzor olaját is használják... (Bár mondjuk másik olajgyár logóját még nem láttam az RCV211-en...) Ezek szerint ugyanaz az adalék lenne pl az Arol 2T-ben, mint a Shellben? Csak a Shell konstansabb minőséget gyárt, és emiatt nem koszol? Én pl évek óta Madit 2T-vel használom a babimat. Asszem ideát nem kapható, szloviban hegyekben áll.:D
Az érdekes az, hogy a motor kenőképességét (megfelelő viszkozitás esetén) a teljesítményszintje határozza meg, a teljesítményszintet pedig az alapolaj adalékoltsága. Namost olaj-adalékokat 1990-ban kb. 6-8 cég gyártott, azonban ez 2003-ra mindössze 3 cégre redukálódott...és nem lennék meglepődve, ha napjainkban már egy vagy két kémiai multi készítené az ÖSSZES olajcégnek az adalékait.
Innentől kezdve kicsit vicces, amikor óriási különbségeket remélünk azonos teljesítményszintű olajoktól (JASO MA), legfeljebb az a jobb, aki konstans minőséget biztosít egy sikeres ISO auditálással és minősítéssel.
Egy éve használom babimna és mióta van robogóm abba is repsolt teszek. Szerintem is igen jó minőségű olaj. Én itt Sopronban 2300 ft-ért szerzem be literjét.
Látom sokakat érdekel ez a kenőolaj téma... Én magam részéről 4T belsőégésű motorok kenésével foglalkoztam behatóbban, a 2T egy másik világ, noha alapjaiban van azonosság.
Maradhatunk annyiban, hogy a babetta kenéstechnikai szempontból nem egy igényes szerkezet, gyakorlatilag bármivel hibátlanul elmegy, de a korszerű, nem kormozó, gyorsabban elégő és jól keveredő (általában szintetikus) olajokkal biztosabban és tisztábban üzemel. Ezekből az 1:50-es keverékkel simán, megbízhatóan megy. Kis égési végnyomás, alacsony fordulaton lehetetlen terhelni (röpsúly!) lökészerű igénybevétele szinte nincs a forgattyús mechanizmusnak, üzemi fordulata alacsony, Nem kell túlragozni a kenőolaj témát. Ráadásul azt is elmondhatjuk, hogy a karburálás az esetek többségében dús, ez méginkább elősegíti a jó kenést. (Fontos a jó karburálás)
A sokak által hitt, a kenéstechnika csúcsain szereplő láncfűrész olajok is "csak" valamilyen 2T olajok, általában szintetikus bázisúak, amit a láncfűrész gyártók megvesznek valakitől, aki erre specializálódott és becsomagolják Stihl vagy Husqvarna dobozokba.
A láncfűrészeknek sincs extra kenési igényük, a fordulat nem jelenti azt, hogy ott extrém kenési igények vannak, a kis fordulatú nagy terhelés, a megszakadó olajfilm sokkal problémásabb, mint egy nagy fordulatú terheléses, kvázi konstans motorüzem.
Én a magam részéről nem szedtem még szét láncfűrészt, de ha a kenési helyek úgy vannak kialakítva és méretezve, hogy étolajjal is elmegy, akkor a máshogy méretezett babettánk ugyanazzal az olajjal megragad...tehát adott alkalmazáshoz adott olajat kell használni. A fritőzbe étolajat, a láncfűrészbe láncfűrész olajat, a segédmotoros kerékpárba meg 2T motorolajat. A fritőzbe nem jó a 2T olaj...stb.
Én nem hiszem, hogy a láncfűrész olaj különleges lenne, hacsak nem az emberek képzeletében...a magas fordulatszám önmagában nem indokolja a jó olajat, pl. a modellmotorok ricinussal is forogtak 20.000 1/min-t.
Ellenben egy Motul 800 2T Factory line minden tekintetben a kétütemű kenéstechnika csúcsa.
(Csak zárójelben: a motogp Repsol Hondákon azért van Repsol felirat, mert főszponzor. Ha Libress lenne a főszponzor, akkor az lenne ráírva. Jövőre a KTM-eken is Repsol lesz a 125-ben, de továbbra is speciális versenyolajjal mennek, amelyet a Motorex gyárt.)
én nem a Károm(nem az:) miatt használom ezt a repsolt, hanem mert olcsóbb mint bár mi más. Az utcai motoromba ameddig ez nem volt, addig mol sprint ment, abba nemigenkell annál jobb, viszont ezmeg olcsóbb, és mellesleg jobb is:)
Gyerek koromban csak egyféle kenyeret lehetett felénk kapni, de az nagyon fincsi volt. Manapság a fene tudja hány félét árulnak, egyik rosszabb mint a másik. :(
Olaj is csak egyféle volt, most meg.......
Én a magam részéről annak a véleményét fogadom el, akiről elhiszem, hogy igen nagy tapasztalatokkal rendelkezik ezen a területen. Persze az is lehet, hogy ennek ellenére rosszul választok, (ha egyáltalán elhagyom a megszokottat) de abból indulok ki, hogy a mi kis kedvenceink azért nem olyan nagy igényűek. Nem fogom leszedni a hengerfejemet azért, hogy megnézzem milyen "károkat" okozhatott eddig a Shell 2T, de a működéséből kiindulva túl sok baja nem lehet. :))
Van még időm elmélkedni a következő motoros szezonig. :)
Ez a repsol amot javaslok, mert olcsó és jó egy terhelés alatt 12 ezret forgó mocinak a fejében annyi nyomot hagyott, amit egy benzines rongyalsimán le lehetett törölni fém tisztára. (4000 km alatt, többnyire nyélen)(babsinazért nem tisztulna ennyire szépen, de nemis kokszolna az tuti) piros színű, fori módon egyáltalán nem olajos tapintású, hanem inkább tapadós. Nálunk akinek nem agyonhegyezett a gépe szinte mindenki ezt használja,mert mint mondtam olcsó és jó. Fogjatok össze és vagyetek.
ja, és aki vidéki, de bejelenktezik olajért, annak simán el lehet küldeni csomagban, akkor még mindíg csak 6 rugóba került, tehát még mindíg fél ár, és pl a mol sprintnél még így is olcsóbb.
csinálni kell egy listát, amire lehet jelentkezni, és valakinek küldenikell a zsét, aki majd kiméri az igények alapján az olajat. Lehet kapni deszt vizes 5 liters műanyag kannát pár száz forint, abba ki lehet osztogatni. Nemhiszem, hogy nincs 10 babettás pesten,és környékén, akinek ne érne meg 5 rugót, hogy 13 ezer forint értékű jó minőségű olaja legyen, de hanincs, nincs. Mindenesetre mi így csináltuk és csináljuk,(simsonosok) azóta a klubos trabi is repsollal megy:)
Már a pannoniásoknak is javasoltam, hogy vegyenek együtt egy hordó(50 liter) olajat, és osszátok szét, Így a full szintetikus repsol olaj 1000 forintra jön ki, ami azért durva, mert ennek literje 2500 nél kezdődik literes kiszerelésben(van ahol 3000) Ez így literenként kb annyi,mint az arol 2t, de azért annál egy "picit" jobb. Az olajshop.hu-n lehet kapni, kiszállítják házhoz. Viszont sajna ez nem favágó olaj:)