Tévedés ne essék, nem így használom az autót! Kipróbáltam, hogy alacsony fordulatról kövér gáznál, rángat-e?! De eddig nem! Én olyan 50-55 körül tolom az ötödiket, ha nem sietek!
Nem szerencsés dolog így használni a motort, mivel alacsony fordulaton nem lesz megfelelő olajnyomás, és a nagy terhelés miatt megszakad az olajfilm a csapágyakban, iszonyatosan koptatja. Persze próba erejéig nem lesz belőle gond, de én pl ötödiket 60 alatt nem igen kapcsolok.
Nyilván, ez már elég extrém, hogy 25-nél ötödik van kapcsolva, de a teszt miatt muszáj volt. Mivel eddig 30-35-ről ötödikben rángatás nélkül tudtam kigyorsítani, és a rángatáskor meg már 40-nél is be-be rángatott ötödikben. Most ezt nem sikerült elérni, hogy 40-nél berángasson ötödikben. Remélem már nem is fog. Elképzelhető, hogy ennyire kényes az üzemanyag nyomásra, hogy azzal a szűrővel már kevés volt neki, amit át tudott szívni a szűrőn nagy terhelésnél. Csak, ha tényleg ennyi volt a baja (amit nagyon remélek), akkor az a furcsa, hogy miért pont a szerelés után jelentkezett, amikor volt gyertyacsere, meg ilyenek. Mert így minden másra gondoltam, csak erre nem.
Nos, eddig normál körülmények között nem sikerült rángatásra bírni, csak akkor rángatott már be, amikor ötödikben 25km/h környékéről próbáltam kigyorsítani! Szóval eddig úgy néz ki, hogy az üzemanyagszűrő cseréje megoldotta a problémát, de majd bővebbet akkor tudok mondani, ha tényleg hisszabb útra megyek vele!
Tegnap óta nem mentem még vele hosszabb távot, így nem tudom! De remélem igen! Úgy vettem észre, mintha kicsit fürgébb lett volna az autó, de lehet csak beképzelem. Ma majd megyek vele, igaz ma sem sokat, de megpróbálom előidézni a rángatást,bár remélem már nem fog sikerülni! Láttad, elég durva volt már az a szűrő. Ha még mindig produkálná, akkor leveszem a légszűrőházat, lecsatlakoztatom a csatikat a befecskendező szelepekről, megpróbálom megcsiszolni őket, meg mindegyik kap kontaktsprayt! Ha még ezek után is rángatna, akkor kezdhetek aggódni, hogy vagy valamelyik befecskendező szelep adta meg magát, vagy a vezérlő elektronika.
Elég sok katalógus nagyon szar. De ha tudod melyikben lehet bízni, azért egy kis nyomozással nagy eséllyel el lehet találni. Érdemes inkább a gyártók katalógusait bújni az áruházaké helyett.
Nem kell leszedni a dobot a beazonosításhoz, max a kereket. Hátul az alaplemeznél látni, ahol belemegy a fékcső. De keresek neked neten képet, vagy megpróbálok fotózni.
Tud valaki segíteni, hol lehet immo gyűrűt beszerezni, 98-as megane (tudom, hogy thalia topik, de aktívabb, mint a megane) :-) szóval szinte mindenhol négy lábú csatlakozósat lehet kapni, sajnos azért nem tudom indítani az autót, de nekem hat lábú kellene...