Hali, nem akarok én okosabb lenni mint egy ötödikes,és igazából minden ötletet szívesen veszek,mégha banálisnak is tűnhet,mert adott esetben akár közvetett módon is de segíthet rájönni a problémára. Sziszi egyébként figyelmesebben is elolvashatná amire reflektál,hisz leírtam,hogy végig zongoráztam már a suber,subertű vonalat is. Mindazonáltal pontosan ugyanazon tüneteket produkált a 9-es és a 12-es Jikovval is,tehát nem reagált a nagyobb torokátmérőre. Kicsit dűhít,de sebaj4 :-) szia
Tuning, vagy nem tuning, egykutya. Csak addig érdemes növelni a karburátor furatát, ameddig a csúcsteljesítmény jelentősen emelkedik. Egy túl nagy torku karbiban, teljes nyitásnál már nagyon kicsi lesz az áramlási sebesség. széria, vagy túra motoroknál, inkább feláldoznak a csócsteljesítményből egy keveset, a szélesebb hazsnálható tartomány elérése érdekében. Egy ilyenmotorra, h a az ember felrak egy nagobb karbit, a csúvsteljesítmény ugyan nagyobb lesz, de keskenyebb tartomnyban, vagyis alulról némileg elmegy az ereje, de tovább forog. Széria babszihoz tutira felesleges, egy 15-16 mm-nél nagyobb karbi,m ert a motor töbib csatornája, vezérlése,kipuja, légszűrője, magyarul kb mindene ki9csi volna már a nagy karbihoz, vagyis alul kisé elmenne az ereje, de felül a többi miatt nem növekedne.
Miután eddig nem jelezted ezt a problémát, gondolom most jött elő. :( Azt nyilván mindnyájan tudjuk, hogy a megfelelő benzin-levegő keverési arány hidegen is, meg melegen is nagyon fontos. Azt mondod, hidegen jó, csak ha bemelegszik, akkor kezd el szarakodni. Egy biztos: ha teljesen betekered az üresjárati levegő csavart, és így veszi a fordulatot, akkor valahol falslevegőt szív!!! Valószínű csak minimálisat, ami csak nagyobb szívásnál jelentkezik, ezért nem tudsz alapjáratot állítani. Alacsonyabb fordulaton azonnal bedúsul a keverék!!! Miután a csere gázosítóval is ugyanezt csinálja, máshol lehet a gond. És ez összefügg(het) a melegedéssel!!! Nem kezdem sorolni, mert ugyanúgy tudod mint én. Ha kívül sehol nincs látható nyoma, nem lehet, hogy a hajtómű házból szipákol? Ez magyarázat lenne a gyertya beköpködésre is. Igaz, valószínű 30-as mixszel járatod, de azt nem a Hoffer traktorokban használatos T2-es (nem keverendő a 2T-vel!!!) olajból állítod elő, tehát ez talán kizárható, mint hibaforrás. Nem kérdezek rá a gyertyára, mert ahogy ismerlek, azt szintén kizárhatjuk. Az, hogy korom fekete nem jelent semmit, mert nincs az a gyertya, ami az ilyen tesztelések közepette az ideális színben pompázna!!! A levegőszűrőre sem kérdezek rá!
Tudod én soha nem tuningoltam, tehát az ezzel együtt járó hibaforrások feltárására cam aro, vagy emzoli barátainktól kaphatsz részletesebb útbaigazítást.
Hogy mi történne egy nagyobb szívótorkú gázosító felszerelésekor??? Bevallom gőzöm sincs. De ahogy az angol mondja: a puding próbája.......
Miután azt mondod, biztos vagy abban, hogy a gyújtásod rendben van, több ötletem nincs.
Tisztelem-becsülöm a segítő szándékodat ami már többször is megnyilvánult, de: - nem lehetne, hogy mielőtt a "mehet" gombra klikkelsz visszaolvasod és javítod a hsz-eidet? - olyan megoldásokat javasolj, amiket még nem merített ki a segítséget kérő márkatárs? - elnézést a kifejezésért, de túl nagy marhaságot meg ne javasolj nálad okosabbaknak, mert kicsit leminősíted magad vele.
Nem akarlak megbántani, mert soxor segítettél már jól ezen a fórumon sokaknak csak felhívom a figyelmedet egy minőségibb és jobban olvasható hozzászólásokból álló fórumozásra. Köszönöm a figyelmet!
Most nem tudom ettől nyugodt legyek vagy ideges : ) ! Tehát méret ok. ettől lennék nyugodt , viszont nem mértem, de nem estem neki ész nélkül, sima 3darabos menetfúró készlettel + kombinált fogóval kicsitől nagyig betekergettem ésszel, addíg amíg az eredeti menet volt ,tehát érzés szerint ugyan, de 5östől már olyan messze volt, hogy könnyen ment, majd egyértelműen megakadt a menet végénél . Mindhárommal ugyanez, amint éreztem egyértelműen a menet végét, abbahagytam ! Nem gondolnám, hogy szétbarmoltam, egyrészt kézi fogós módszerrel nem nagy erőt fejtettem ki, másrészt nem tekertem, mint idióta, tehát nem hiszem, hogy átlukasztottam ! Honnan tudom, hogyha elcsesztem ? Átlukasztottam ??? Kezeim a pánikgombon !!! ÁÁÁÁÁÁ !!!
Igen fle lehet fúrni 6-os ra csak arra figgyelj hogy előtte mérd meg mennyire volt bent a csavar. Ugyanis nekem így sikerült elkúrnom annak idején egy 4 felömlős(9 ezer huf-ba) került hengeremet.
Amúgy nem nagy dolog megfúrni cska vigyázz meddig fúrod .
Dettó ugyanez a problémám. De annyival szerencsésebb vagyok, hogy fél-3/4-ed forudlaton az enyém már jól húz. Mivel 4 felömlős meg rezo én sztem meg aki csinálta a ehgneremet szerinte is kevés a karbi. Nem is pörög ki annyira amennyire kéne meg közbe fullad gázadásra. A 20-25 ös keverék még rá is tezs arezo iatt szóval közbe kicsit ki kell huzatni sztenderen szeginyemet. Amúgy az én blokkomba sincs több 100 km-nél.
felújítot főtengely(hajtókar), új dugó, főtengelycsapágyak, szimeringek.
Próbálj suberen állítani ha az se jön be sztem nagyobb karbi.
Sziasztok ! Ha a kipufogó felfogató csavart menetfúróval m6-osra fúrtam, mert már szétment a benne lévő menet, ugye nem okoz semmiféle kárt a blokkban? Határozottan emlékszem, hogy korábban valaki ezen a fórumon ezt a tanácsot kapta, hogy így oldja meg a problémát és semmi baja nem lesz, mert bőven "elfér" a nagyobb menet úgy, hogy nem károsít ! Megcsinálni meg tudtam, csak megnyugodni nem tudok ! Köszi a választ !
Meleg motornál gyönyörűen pötyög alapjáraton,gázadásra hörögni kezd,teljesen erőtlen,a gép el sem indul,ha nem engedem vissza a gázt,akkor lefulladásig hörög.
Ha vissza engedem,akkor alapjáraton tökéletesen ketyeg.
Ha lefullad,akkor melegen nehezen indul (jó lendületes töbszöri rúgásra).
Oké,tiszta sor: benzinben dús a keverék.
Levegőcsavaron tekerek kifele,de még rosszab a helyzet: alapjárat továbra is pöpec,de gázmarkolat legkiseb moccantására azonnal leáll.
Hmmm.
Ha betekerem ütközésig (!) a levegőcsavart akkor gázadásra jól reagál,de ez így nem normális,mert:
1. így nem lehet alapjáratot állítani
2.koromfekete a gyertyám,és pár perc után slusszos is lesz
Tehát dús keverék tüneteket mutat,de müködni csak további dúsításra hajlandó,de azt is csak addig amíg be nem köpi a gyertyát.
Hmm.némi sörözés után elővettem egy másik -egyébként beállított- porlasztót, és hajszálpontosan ugyanazt csinálta vele is.
Innen kezdve nyílvánvaló volt számomra,hogy a benzin-levegő keverékkel van ugyan probléma,de az nem a porlasztóhoz köthető.
De akkor mihez?
80 km van a blokkban,vadi új szimmeringek mindenhol,a blokkfelek az öszeillesztésnél porszárazak,szintúgy a forgattyúsház és a hengertalp illeszkedése is.
Gyújtás ok, súber cserélve,súbertű az összes állásban volt már. (tűt is cseréltem)
Képzeljétek megjött havernak a K35B Riga-Verhó karbija (Ő Babettás) áthívott kipolíroztuk felraktuk (nem kellett semmit sem átrakni/reszelni még a tömítés is Babetta maradt!) szal felraktuk és 3. rúgásra indult is (nem volt beállítva) az a vicces hogy minden átalakítás nélkül felment és alacsony fordulaton sokkal jobban húz meg amúgy is több erő lett benne!Szóval ez már kipróbált dolog szóval lehet vele nyugodtan próbálkozni! Pl vaterán egy ilyen karbi 1000 ft ért van bowdennel!!! szerintem megéri pl olyannak akinek nincs kerete dell ortora
Én a magam részéről köszönöm a meghívást, de mi itt leginkább Babettások vagyunk, (igaz, ez is Jawa) és talán szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy a mi fórumunk is nagyon jó! :)
Nem találtam sehol Jawa-s oldalt így gondoltam csinálok egyet de ehhez a segítségetek kell mert ti vagytok a jawa-s fórumozók .Az oldal még szerkesztés alatt van de ha küldtök ötleteket 1-2 nap alatt meg lesz. Itt e link http://czjawa175.extra.hu ezen a linken van fórum is, és ha ezt használjátok meg ötleteket, adtok, akkor annak örülök és fejlődik az oldal . Lehet küldeni leírásokat, képeket, programokat videókat mindent. Ha valaki rendesen ezt csinálja, akkor annak örülök, és moderátori rangot adok, mert még van szabad fórum moderátor helyem. És ha jól sikerül nagyon jó oldal leszünk csak össze kell fogni. Légyszíves ne úgy vegyétek mint hirdetés he nem mint egy össze fogás és akkor csinálunk egy nagyon jó oldalt ahol minden lesz. A fórumba majd regisztráljatok. Még egyszer a link : http://czjawa175.extra.hu Sok szeretettel várok mindenkit.
Köszönöm megtisztelő érdeklődésed, minden jól sikerült. :-)
A gyerekek igennel válaszoltak a feltett szokásos kérdésre, majd aláírták az anyakönyvet. Azért felhívtam a lányom figyelmét, hogy nem szeretném, ha az egész házassági anyakönyv az ő aláírásával lenne tele! Lett akkora röhögés, hogy a násznép egy része még egy fél óra múlva is csuklott. :-)))
A kedvenc halászcsárdámban ünnepeltük a nagy eseményt. Finom volt a kaja is, szuper volt a kiszolgálás. Fél 10-kor már itthon voltunk, mert az unokám is velünk volt, és akkorra már igen elfáradt. Nagy piálás nem volt, a magam részéről az aperitíven kívül csak egy üveg nagyon finom villányi vörösbort tettem ártalmatlanná. Így aztán nem szenvedek alvás hiányban.
Mindenképpen Castrolt veszek a legközelebbi tankoláshoz. Csak az a baj, hogy nálunk nem lehet kapni csak azt a drága power1 racingot, ami nem okvetlen szükséges az én erőművembe. Az ACT>EVO is tökéletesen megfelelne, a posta költséggel együtt sem kerülne 4.200.- ba.
Ezért jó a pestieknek, mert könnyebben jutnak olyasmihez, ami nálunk a "faluba" nem kapható! :(