Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269580

 

Na, ez meg egy erdekesseg, a mechanikai attetelezeshez tartozik, beirom.

 

Az A400M az Airbus katonai szallitogepe mar 2009-ben kesz kellett volna, hogy legyen. A (8-agu) propellereket (fordulatszam  ~750-800 1/perc) egy, az Eurofighter francia valtozataban (Rafale) levö gazturbina hajtja. A turbina fordulatszama kb. 5-6000 1/perc, a teljesitmenye pedig ~13000 LE. Ezt a fordulatszamot kell lecsökkenteni ~800-ra. Nos, itt van egy döntö szivas, mert pont ez a mechanikus attetelezes a tervezett üzemidönek csak a negyedet, ötödet tudja ... ami az egesz projektet kerdesesse teszi.

 

Vagyis egy "szokasos" buktas nagyprojektröl van szo. Milliardokert fejlesztjük 10 evig ... minden költseget atlepünk, idöben csuszunk, a vegen csak kevesebbet gyartunk, azt is dragabban ... aztan kiderül, hogy a gyerekbetegsegeket nem tudjuk teljesen megoldani.

Juteszembe, a meglevö 20-30 peldanyon ki kell valamilyen szegmenst is cserelni, mert kicsit repedezik ...

 

Előzmény: _Berci (269573)
szilvatövis Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269578

Persze, mert ott a veszteségek realtíve kissebbek, mint ha egy mozdonyon alklmazom.

A hidraulika hátrányai nagy sebességeken dominálnak.

Előzmény: _Berci (269576)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269577

dehogynem, addig meg kabe 6 ev :)

 

Apam 2002-ben, 53 evesen vette meg a CBR 1100 XX-et, aztan toltak anyammal evekig, par eve adta el.

 

Mondjuk sajat motorom nem valoszinu hogy lesz ameddig itt lakunk, mert felesleges. Berelni is lehet olcson, az ember kiberel egy napra egy motort, aztan elmegy egy korre a hegyekbe.

 

De az is lehet hogy par ev mulva kikoltozunk videkre es akkor lesz ertelme sajat motort venni.

Előzmény: Törölt nick (269575)
_Berci Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269576

 

Azért volt egy köztes megoldás is - a dízel-hidraulikus hajtáslánc.

 

Gyakorlatilag szinte az összes földmunkagep (pl. Caterpillar), mind a mai napig igy, hidraulikusan müködik.

 

Előzmény: GPS (269564)
_Berci Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269574

 

Azért simán el tudom képzelni azt, hogy idővel ezt egy szoftveres app elkészíti, amihez csak bele kell egy darab gyurmába harapnod, és a végeredményt több szögből lefotóznod a mobiloddal...

 

Csaxolok, hogy pl. vagy 30 eve teljesen kesz volt a berendezes, amellyel a fogasz scannelt ... egy automata elkeszitette az inlay-t (pl. keramiabol), az orvos rögtön beragasztotta (volna) ... oszt az egesz nem terjedt el.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (269562)
_Berci Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269573

 

A dizelmozdonyok vagy száz éve így működnek. Kíváncsi lennék van-e valami műszaki/anyagi oka, hogy teherautókban miért nem terjedt el  a dízel-elektromos hajtás, miért jobb egy 18 sebességes váltó mint egy generátor/villanymotor.

 

Nem 100 eve, de mondjuk a mult szazad ´50-es evei ota. A lenyeg, hogy nagy terhet huznak, annak mozgatasahoz nagyon nagy nyomatek kell, amit egy vegyesgerjesztesü elektromotor kivaloan tud. Egy ilyen mozdony gyakorlatilag egy soros hybrid meghajtas (a 1000-1500 LE tartomanyaban).

 

A sebvalto azert nem jo, mert ilyen teljesitmenytartomanyban gyorsan elfogynak a fogaskerekek fogai ...

 

Előzmény: DonQuijote (269559)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269572

A "megengedhetem magamnak" az en olvasatomban azt jelenti, hogy a megvetele nem ro aranytalan terhet a csaladi kasszara, es nem befolyasolja az eletszinvonalamat.

 

Valoban auto- es motorbuzi vagyok, de szerencses helyzetben: gyakorlatilag az autobuzulasi igenyemet ki tudom elegiteni a ceg koltsegen. Minek tartsak sportkocsit, amikor egyreszt tenyleg nem tudom hol hasznalni (mert a munkahelyemtol 3 km-re lakom, onceluan meg nem szeretek autozni) masreszt meg itt allnak a pincegarazsban a jobbnal jobb autok, amiket kis tulzassal akkor viszek el egy korre amikor akarok, de kis szervezessel akar egy hosszu hetvegere is, a ceg pedig a faradozasaimert cserebe meg egy tank benzint is fizet? Pont ezert tudok autobuzikent Priust tartani, mert nincs bennem motivacio hogy privatban is eros es draga autom legyen. Igy eloterben kerul a megbizhatosag, meg az hogy ne legyen dizel, es birja a varosi rovid utakat.

 

A motorozasrol meg csaladilag le vagyok tiltva, az asszony azt mondta hogy majd akkor motorozhatok megint ha a gyerek 18 eves lesz, o nem fog ozvegykent gyereket nevelni.

 

Amugy itt egy kicsit kilogunk a sorbol abbol a szempontbol ahogy a koltekezesi szokasaink meg a jovedelmi szintunk egymashoz viszonyul. Itt aki ennyit keres mint mi, az sokkal magasabb eletszinvonalon el, mi viszont mast hoztunk otthonrol, maskeppen szocializalodtunk, es igyekszunk a gyereknek is ezt a szemleletet atadni, hogy nem kell mindent megvenni ami az ember szeme ele kerul pusztan azert mert van ra penze.

 

Persze ezzel egyutt sem elunk rosszul, es vannak olyan kiadasaink ami esetleg mas szemeben felesleges, nyilvan ez szemelyes preferencia kerdese.

Előzmény: advocatusdiaboli (269569)
ÁtlagFf_1963_2 Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269571

Szerintem amiről beszéltek, azt Gossen II. törvénye régen tisztázta.

Ettől kezdve már csak az egyéni preferenciák befolyásolják a választási problémát. Ha valakinek egy szükséglete sokkal nagyobb mit a többi, akkor arra fog többet költeni. Egy alkoholistának preferencia sorrendjében mindennél előrébb való az alkohol, ezért minden pénzét, erőforrását feláldozza rá.

 

 

 

Az egyén ugye akkor költ helyesen, ha Gossen II. törvénye szerint jár el. Ha ezt nem tartja be, akkor biztosan rosszabbul jár, tehát erre kell figyelni. Tehát lehet bármire költeni, csak azt kell mérlegelni mindig, hogy a következő forintot hova költse, hogy számára a befektetés hasznossága ugyan olyan mértékű legyen. Nem szabad "elfelejteni" szükségleteket. Lehet például túl drága autót venni, ha nem szükséglet a létbiztonság. Stb.

Előzmény: Törölt nick (269566)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269570
Előzmény: kobab (269543)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269569

A "megengedhetem magamnak" az az én olvasatomban nem azt jelenti, hogy ha mindent összekaparok, akkor van annyi pénzem, avagy azt, hogy ha megteszem, nem halok bele... És szerintem neked sem...

 

A "megengedhetem magamnak" az én számomra azt jelenti, hogy nem kell komoly kompromisszumot kötnöm. Te elég nyilvánvalóan autórajongó vagy, nagyon lelkesen ecseteled amikor módodban van kipróbálni a cég sportos csúcsmodelljeit (gondolom az sem véletlen, hogy az M-esekre hajtasz, nem mondjuk a 7L modelleket akarod próbakörre vinni) - napi használatra mégis kis túlzással azt mondhatjuk, hogy pont ennek ellenpárjait választottad...

 Ez igenis azt mutatja, hogy "nem engedheted meg magadnak", valamint azt is, hogy normális, józanul, ésszerűen mérlegelni tudó, felelős ember vagy, aki ezzel tisztában is van.

Előzmény: Törölt nick (269566)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269567

A soktengelyes nehéz vontatóknál (pl: rakétaszállító MAZ szörnyetegek) ma is használják a ruszkik a dízel-elektromos meghajtást, de ennek ellenére inkább a sok kardános, ezer differenciálos mechanikus meghajtás a meghatározó, mégpedig azért, mert a "hagyományos" dízel-elektromos rendszer egész egyszerűen nem szabályozható megfelelő finomsággal közúti haladáshoz. Egy mozdonynál ez nem szempont, mert nem is szükséges egyáltalán ilyen finom szabályozás, de egy közúti járműnél igen. Az a holtidő és érzéketlenség, ami ezeket a rendszereket jellemzi - az egy kocsiban, kamionban nem tolerálható. Az elektronikusan kontrollált, korszerű aszinkron motorok szükségesek ahhoz, hogy gépjárműhöz szükséges precizitással lehessen szabályozni a meghajtást - ez viszont nagy méretekben még költséges muri.

A hidrosztatikus meghajtások sem véletlenül nem terjedtek el közúton - hatásfok és átfogás-problémáik vannak, ellenben például mezőgazdasági gépeken ma is teljesen általánosak. 

Előzmény: GPS (269564)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269566

"szerintem az, hogy egy hasznalt priust vett, jol mutatja, hogy valojaban nem engedheti meg maganak"

 

Azert ebben a formaban ez igy eros.

 

Az hogy nem megyek minden hetvegen kupiba es nem berelek ki ket thai kurvat egy orara az nem jelenti azt hogy nem is engedhetem meg magamnak anyagilag. Remelem vilagos a parhuzam :)

Előzmény: Törölt nick (269532)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269565

hogy gondoltam-e arra hogy a no adott padlogazt?

 

persze, siman lehet. Meg az is lehet hogy nem, plane ha Teslarol van szo. A logfile-okra valo hivatkozas az en szememben szart se er.

Előzmény: Pomber Béla (269528)
GPS Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269564

 

A dizelmozdonyok vagy száz éve így működnek.

 

Azért volt egy köztes megoldás is - a dízel-hidraulikus hajtáslánc.

 

Úgy tudom, a ruszkik gyártottak is olyan mega-teherautókat (tán dömpereket) főleg a külszíni bányaműveléshez - amelyek dizel-hidraulikus elven működtek.

 

Hát jahh - egy adott lóerő felett már igen macerás a klasszikus, fogaskerekes váltó és annak a használata - a motor állandó optimális tartományban-tartásáról már nem is beszélve.

.

Előzmény: DonQuijote (269559)
ÁtlagFf_1963_2 Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269563

A vasúti és a közúti teherszállítás tulajdonságai nagyon különböznek.

 

 

Vasúton a mozdonynak eleve nehéznek kell lenni, mert különben a kerekek kipörögnének induláskor és nem tudna elindulni. Ebbe belefér, a dízelmotor-generátor-motor hajtáslánc. Közúton meg az a jó, ha a jármű önsúlya minél kisebb, mert kerék súrlódási problémák nincsenek. Itt a legkönnyebb megoldás a megfelelő.

Vasúton több száz tonnás szerelvényeknél, a tengelykapcsolók sem lennének egyszerű esetek. Közúton pár tíz tonna esetén még megoldható.

Stb.

Gondolom a terület mérnökei már mindent számba vettek, ami csak lehetséges.

 

 

 

 

Természetesen vannak köztes esetek, mint az ausztráliai közúti vonatok, melyek föld úton mennek, egy motorkocsiból állnak és sok pótkocsiból. Ezek ugyan közútiak és gumikerekesek, de az egész vonat szerűen néz ki.

Meg persze ott vannak a sínautók, vagy a kétnormás autók, melyek mennek közúton és sínen is.

Előzmény: DonQuijote (269559)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269562

Ezt a nagyon sok utánjárást azért kellett neki beletennie, mert úttörőként járatlan úttal próbálkozott. Azért simán el tudom képzelni azt, hogy idővel ezt egy szoftveres app elkészíti, amihez csak bele kell egy darab gyurmába harapnod, és a végeredményt több szögből lefotóznod a mobiloddal... :-)))

Mindenesetre a lényeg az, hogy nagyon komplex mechanizmusok és nagy terhelésnek kitett alkatrészek elkészítésére egyelőre ez vagy nem alkalmas, vagy csak nagyon speciális (és költséges) módon alkalmas. És bár ezen a téren nagy fejlődés lesz/lehet idővel, de akkor sem vagyok benne biztos, hogy mondjuk egy főtengely, egy nagy terhelésnek kitett fogaskerék, vagy éppen egy mikrochip elkészítésére ez a módszer valaha is alkalmas lesz - vagy, ha igen, hogy valaha is jobb, gazdaságosabb megoldás lesz-e, mint a "hagyományos".

 

A sajtó képzetlen és szenzációhajhász újságíróira meg nagyon haragszom, mert amikor bedobnak ilyen szövegeket, hogy "kinyomtattak egy komplett motort", meg "kinyomtatták készre a házat" - akkor gyakorlatilag HAZUDNAK, és teljesen megtévesztik a laikus olvasókat. Ezek az állítások egyszerűen nem igazak, részfeladatokat oldottak meg az egészen belül 3D nyomtatással, adott esetben messze nem is a legkényesebb, legfontosabb részfeladatokat. Ehhez képest tényleg ott tartunk, hogy amikor valaki a mobiltelefonjához 3D nyomtat egy új tokot-vázat, majd átszereli bele a telefont, akkor egy hülye szinte garantáltan úgy fogja ezt előadni, hogy "ma már lehet mobiltelefont is nyomtatni"... NEM LEHET, és szerintem teljese egészében soha nem is lesz erre mód - soha nem lesz értelme, még akkor sem, ha szigorúan elméletileg idővel esetleg lehetségessé válna (bár ezt is kétlem, egy mikrochipet sosem fogunk "3D nyomtatni" - a NYÁK-ot talán, de még azt is kétlem).

Előzmény: Boróka Mihály (269560)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269561

Ha valóban jó dolognak tartod, igényed is lenne rá, és elvileg össze tudnád rá kaparni még a pénzt is - mégsem veszed meg: akkor igazándiból mégsem engedheted meg magadnak...

 

Nyilván ez életfilozófiai kérdés, prioritási sorrend kérdése - kinek mi a fontos. Ha az ember lelkesen űz egy hobbit - akkor előfordulhat, hogy az összes pénzét arra költi, akár még úgy is, hogy a normál életvitelében is vállal emiatt lemondásokat - mégsem nevezhetjük őrültnek, egyáltalán nem: neki egyszerűen ez a fontos, így érzi magát jól, ergo az ő szempontjából ez a helyes döntés.

Nem szabad egymásra ráerőltetnünk a világfelfogásunkat, már csak azért sem, mert szigorúan véve az élet "értelmetlen", "öncélú", és ennek megfelelően kinek kinek önmagának kell a sajátját neki tetsző, neki fontos tartalommal megtöltenie.

 

Az autó is (mint az óra, a mobiltelefon, vagy éppen a cipő - bármi) egy olyan tárgy, ami egyesek számára nem több, mint életvitelükhöz szükséges "mezei használati tárgy", és ennek megfelelően igyekeznek ezt a lehető legkevesebb erőforrással biztosítani maguknak. Másoknak meg maga a cél, rajongásuk, hobbijuk tárgya, örömforrás, elfoglaltság - ők semmivel sem "bolondabbak" vagy éppen józanabbak, mint az első csoport - bőven a legitim kereteken belül van mindkét nézőpont, simán csak teljesen más a prioritás. Így aztán akad multimilliomos, aki pár éves használt autókkal jár mindig, és akad autószerelő legény, aki ingét-gatyáját elkölti az albérlete előtt parkoló csillogó sportkocsijára. Én egyik végletet sem osztom - de egyiket sem tartom bolondnak... ;-))) Én csak simán nem szeretek a tárgyaimtól egzisztenciális függésben lenni - de ez anyagi nívó kérdése is nyilvánvalóan - mindazonáltal ez számomra mindig is cél volt. Másnak más a célja...

 

Ami meg a konkrét példát, azt a bizonyos Rex-es i3-at illeti: úgy gondolom, hogy egy cégautó (mert erről beszéltünk) gazdaságilag is értelmezhető kell, hogy legyen (magyarán be kell hoznia az árát pénzügyileg is, másrészt beruházásként nyílt sisakos versenyt kell kiállnia más alternatívákkal, más típusú-jellegű, a feladatra pont úgy megfelelő autókkal szemben). Ilyen értelemben ez a kocsi még nem megfelelő, nagyon korlátozottan használható, és nem fog megtérülni. A legfőbb vicc egyébként az, hogy pont az USA-ban fogynak a legnagyobb számban ezek - ott, ahol a sokkal alacsonyabb üzemanyag-árak és a jellemzően kevesebb dugóban araszolás okán még kevésbé térülnek meg - de pont innen látszik, hogy ez messze nem pusztán gazdasági döntés.

Előzmény: Törölt nick (269554)
Boróka Mihály Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269560

"No, erre például simán jó lehet a 3D nyomtatás. És még egy sereg dologra."

 

Nem, Advó, erre se lehet jó. A srác nagyon sok utánajárással, nagyon sok befektetett plusz munkával előállított egy olyan fogszabályzót, ami csinált egy enyhe korrekciót (nézd meg a before-after képeket, gyakorlatilag minimális szabályozás kellett). Leírja, hogy még ehhez is magasszintű 3d-s grafikai, és az esetek jó részében valszeg fogorvosi tudás szükséges...

 

Úgyhogy nem, ebből sem lesz az az utópia, hogy akkor majd mindenki magának nyomtat otthon fogszabályzót ócsóért. Ha tényleg megoldható 3d nyomtatóval (kérdés ugye, hogy megfelelő-e az anyagminőség, akkor is, amikor valakinek totál csálén állnak a fogai), akkor nagy tömegben előállítva benne lesz a szkenneléshez, 3d-grafikához, 3d nyomtatáshoz plusz a fogorvosi szakmához értő szakemberek költsége - és ugyanott vagyunk, hogy miért került az usában az eredeti kétmillába...

Előzmény: advocatusdiaboli (269545)
DonQuijote Creative Commons License 2016.06.08 0 1 269559

"A vellanymotor hajtja a tengelyeket ... es van benne (a nyomatekattetel miatt) ket mechanikai atteteles sebesseg."

 

A dizelmozdonyok vagy száz éve így működnek. Kíváncsi lennék van-e valami műszaki/anyagi oka, hogy teherautókban miért nem terjedt el  a dízel-elektromos hajtás, miért jobb egy 18 sebességes váltó mint egy generátor/villanymotor.

Előzmény: _Berci (269557)
Rangun Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269558

 

A REX-nek nincs jövője, igazából jelene sem, csak a BMW foglalkozott vele, mert nem tudtak normális aksit belerakni az i3-ba.

Előzmény: _Berci (269557)
_Berci Creative Commons License 2016.06.07 0 0 269557

 

Mar szinte mindenröl volt szo a range-extenderek teren ... ugyhogy erröl is.

 

Itt vegülis arrol van szo, hogy a Tesla egyik alapitoja (erdekes modon, pont Wrightspeed-nek hivjak) erdekesebbnek talalja a nehez teherautok lelkivilagat, mint a szemelyautoket. A rendször teljesen elektronikus, akkurol megy ... valamint a benne levö gazturbina (ha be lesz inditva) mindig optimalis munkapontban es lehetöleg hosszabb ideig müködik ... ha kell, hajtja a teherautot + tölti az akkut.

 

Kb. 30-40% üzemanyagmegtakaritast iger. A vellanymotor hajtja a tengelyeket ... es van benne (a nyomatekattetel miatt) ket mechanikai atteteles sebesseg.

 

Beleqkkantottam. Ebbe a topikba is be lett mar nehanyszor rakva.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138546506&t=9105736

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139515197&t=9105736

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=134802091&t=9105736

 

Antonov124. Creative Commons License 2016.06.07 0 0 269556

 

 

Urbanisztikai

 Favelak olyan helyek amit egyre inkább elismerik:

  • New urbanism
  • Collective action
  • Intricate solidarity networks
  • Vibrant cultural production

.

 SZÁMOK

 Közel 1,5 millió ember - mintegy 23-24% -a Rio lakosságának - favelás. 

 

 SOKFÉLESÉG

"There are over 1000 favelas in Rio. They range from newer or more challenged communities with slum-like conditions and a desire to resettle, to highly-functioning, vibrant neighborhoods determined to maintain their qualities and continue developing in their own extraordinary ways."

 

HISTORY

Rio's oldest favela, Providência, was founded in 1897

  

INFRASTRUCTURE

  egy nemrégiben készült felmérés szerint 95% favela lakások  tégla, beton és vasbeton. 75% a konyha csempe. (hehe)  sok munkát fektetnek be otthonaikaba.  több mint 55%nak van számítógép.  tízből kilenc favela lako 10 év mulva elérheti az internetet.

ECONOMY

 12 millió ember  favelas szerte Brazíliában R $ 38600000000 évente a kereskedelmi tevékenység, amely egyenértékű például a GDP Bolíviával

 2001-ben 60%ka a favela lakói  alacsonyabb osztályú, és 37% a középosztály volt. 2013 ba , 32% -a az alsó osztályban, és 65% a középosztály. Ez  54,7% -os növekedést jelent. A favelás átlagbér  2003 (US $ 269) és 2013 (US $ 460). Ez lényegesen nagyobb, mint az országos átlagbér növekedése ami 37,9% -ra nőtt ugyanebben az időszakban.

 

COMMUNITY

 85% -a favela lakosok,  az a hely, ahol élnek, 80% büszkék, ahol élnek, és 70% -uk továbbra is ott marad , ha a jövedelem megduplázódott.  Egy 2014 tanulmány szerint  94% -a favela lakói azt állítják, hogy ők boldogok.

 

 

 "rendteremtés"

 

 2008 óta a Rio de Janeiro  állam létrehozott 38 "lecsendesítési rendőri egységek (upps)" a "upps", minden favelát  elfoglalt azzal a céllal, hogy megszüntesse a kábítószer-kereskedelem és az összes fegyvert és így az utcák biztonságágát a lakosoknak , 37% -a favelákat a kábítószer-kereskedők irántitották, míg 45% domináló milíciák.

 

CONNECTION WITH RACE

  Brazíliában a fekete munkás átlagosan kereste26,1% -kal kevesebb , mint egy nem fekete munkás, függetlenül a régió vagy iskolai végzettség. Az elmúlt évtizedben az ország egyre veszélyesebb a áldozat férfi, 79% -uk fekete és 75% 15 és 29éves

 

(ma is tanultunk valamit a világrol)

 

kelet europába hány ember lakik kunyhoba?

ráadásul hidegtélen, semi szamba

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.06.07 0 0 269554

szerintem az, hogy egy hasznalt priust vett, jol mutatja, hogy valojaban nem engedheti meg maganak

 

??? sztm ez nem így van, oldalakon kereszül tudnám sorolni, amiket nyilván megengedhetnél magadnak, el is ismered róla, hogy jó dolog, mégsem veszed meg

Előzmény: Törölt nick (269532)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.07 0 0 269553

Hát, szigorúan véve tényleg nem - persze ettől még megengedi magának, csak ezek után jön a következő pont, amit említettem, miszerint a többség saját tárgyainak rabjává válik...

Ez már filozófiai vita, a másik topicban, a szabadságról folytatott eszmecserére utalnék... ;-))

 

közben utána gondoltam, mégis csak egy lehetséges értelmezés az is, amit te adtál, elvileg a "megengedhetem magamnak" az akkor teljesen támadhatatlan, ha ez független attól, hogy ténylegesen meg is vettem-e az adott cuccot

 

mondjuk nem képezi vita tárgyát, hogy Gattyán György "megengedhet-e magának" egy i3-ast, teljesen függetlenül attól, hogy tényleg vett-e vagy sem

 

ebben az értelemben (ebben a lehetséges értelmezésben) én végül is tényleg nem engedhetek meg magamnak egy 12 milliós autót, ez kétségtelen, hiszen ezt azért már észrevenném a költségvetésben -- csak ekkor tényleg az van, hogy egy Golfot sem engedhet meg szinte senki magának, nem hogy egy i3-ast...

 

de az eredeti felvetés az volt, hogy "nem tudja kigazdálkodni", ami meg a másik véglet, és ez azért nyilvánvalóan téves, ott az én értelmezésem a helyes: ha olyan nagyon akarnék, meg tudnám oldani és nem menne tönkre bele a család

 

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (269525)
kobab Creative Commons License 2016.06.07 0 0 269551

Amúgy igen, ezek a kihívások a turbina előtt, és egy jó akku persze mindent visz. Csak előtte lenne egy kis ungabunga kontinensek, országok, iparágak között.

Előzmény: advocatusdiaboli (269544)
kobab Creative Commons License 2016.06.07 0 0 269550

De azok nem olyan kigyulladósak mint az  X5 ugye?!

Előzmény: Törölt nick (269549)
kobab Creative Commons License 2016.06.07 0 0 269548

http://totalcar.hu/belsoseg/2016/05/29/megvettem_az_elso_automat/

A totalcaros srác ha eladja majd, akkor jó lenne megcsípni.

Előzmény: Törölt nick (269535)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.07 0 0 269547

Az azért már fajlagosan nem dönti romba egy átlagos család költségvetését... Persze vettem én még 1.2mFt-ért 286-ost, de az tényleg munkaeszköz volt.

Előzmény: QuantumSingularitas (269536)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.07 0 0 269546

De plusz kiadást generál :-)

Előzmény: Törölt nick (269535)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.06.07 0 0 269545

No, erre például simán jó lehet a 3D nyomtatás. És még egy sereg dologra.

Előzmény: kobab (269543)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!