csak a chrono24 en van vagy 7000darab abbol azert lehet valasztani ,
amugy elarulom nincs ara , 1800-2200euroert mint homok a tengerparton ,amugy teljesen ertheto modon , egy datejustot pont annyi szervizeltetni mint egy sportorat amit mindig el lehet adni gyorsban es azoknal az aremelkedes valodi .
Neten, kintről, "zsákbamacska" Rolexet venni tényleg nem veszélytelen történet. Jobb az elővigyázatosság. Itthoni felhozatal viszont jóformán nincs, több ismerősöm keres jó ideje normális állapotú és értelmes árú DJ-t, akár plexiset is, de nincs felhozatal...
Ez azért így ebben a formában nem igaz. Ugyanúgy emelkedik az ára mint minden más Rolexé. Sőt bizonyos fokig az egyik legkeresettebb darab, relatíve alacsony ára miatt majd mindenki számára elérhető. Konkrét példával is igazolva sajátomat négy éves idő intervallum elteltével közel 30% felárral értékesítettem, de amennyiben figyeled az ebayt, chronot vagy a hazai piacot ugyanezt fogod tapasztalni.
Ezután a bevásárlóközpontos csak elemet cserélünk ha az üf úgy akarja után, nem csodálkoznék semmin. Gondolom komoly automatáknál is sok ilyen félszerviz történik. (sokan kifordulnak tőlünk is, mikor árakat mondunk nagyjábólra, és mivel azok reális árak valóban minőségi szervizre, így gondolom marad a kispálya. Nemrég egy kb 200.000-es ajánlatra azt mondták, annyiért új órát kapnak. (törött, elforgó számlap, meg gondolom alatta egyéb finomságok))
Felejtsd el,egy DJ nem tud annyira olcso lenni ,hogy megerje vammal afavel.Mennyiert adja $2k?annyiert itt is kapsz csak ki kell varni,a plexis datejustnak nincs ara .
Oravasarlas elott vagyok. Szeretnek velemenyeket esetleges tanacsokat kerni! A tipus amit kineztem: Certina DS Podium automata valjoux. Koszi a segitseget.
Egyébként meg is értem ezeket a cégeket, hogy minden
kínálkozó lehetőséget megragadnak az értékesítés növelésére.
Azért tokozó, vagy haute horlogerie ( vagy is-is ) státusztól függetlenül elképesztő pénzt ölnek bele egy-egy márkába, mielőtt az első óra egyáltalán a kirakatba kerül.
És évről évre jelennek meg és tünnek el a süllyesztőben luxusmárkák érdekes komplikációkkal.
35 ezer frankos árú modellekkel szünnek meg gyártók hétfőről keddre. Itt sem garancia a tetemes befektetés a sikerre.
Ami a COSC vagy épp a belső meót illeti a pontosság terén, egyszerű, de nem olcsó a megoldás:
Eladás előtt mérni kell az órát. Amennyiben hozza a COSC-t, át lehet adni, ha nem, újra kell szabályozni.
Esetleg a 3-4 éve a kirakatban álló darabot le is lehetne nyugodtan szervizelni. De annak is megvannak a hátulütői. A mutatókon azért úgyis marad nyoma a levételnek ( új mutatógarnitúrát elő is lehet venni a fiókból egyes werkekhez még a mutatvány előtt...), a hidakon a tükörfényes élletörések mikrokarcokat kapnak az óramosóban. Nem hinném, hogy minden itthoni márkaszervíz tisztateret tartana fenn, így jó eséllyel marad por, apró szösz a szerkezeten, ami állati jól fog mutatni az óra hátlapján keresztül...
A legjobb megoldás felfogni, hogy a COSC egy adott időpontra szól, és csak egy független megerősítése az amúgy magas minőségű tömeggyártásnak. Örülni kell neki, hogy húsz év és négy nagyszervíz után is értéktartóbb ( és valószínűleg az átlaghoz képest pontosabb is ) lesz az óra csak az "officially certified chronometer" felirat miatt, és nem annyira átlagos, mint a minősítetlen szerkezetek milliói. És ezzel a tudattal boldogan nézegetni a gyárilag klasszul összeszerelt órát az első nagyszervíz bekövetkeztéig.
Vagy Rolexet kell venni. Nagyszervíz után is ugyanúgy fog kinézni a tele hátlapnak hála. :) És mivel úgyis ekézték a finist abban a cikkben, nem ront rajta sokat az óramosó. A COSC miatt sem kell izgulni. Rendesen beszabályozva úgyis - tanári hasonlattal élve "álmából felkeltve is" - tudni fogja...
Ha a 2000-es évek elejéről való, vagy régebbi, akkor a korát úgy tudod megállapítani, ha le van szerelve róla a fémcsatja és a tokfülek közötti sorszám alapján (pld. erről az oldalról) kikeresed a gyártásának idejét:
A helyzet az, hogy az igazi probléma az, hogy nem magyar eladóról van szó, hanem az USA-ból lenne.
A srác megbízható (sok feedback-kel), amiből nyilván nem az következik, hogy minden szava igaz, és mindent elmondana, de állítása szerint (amit írtam is) egy évig használta csak, így az előélet, a referencia szám, évjárat hiánya akár igaz is lehet...
(Nyilván ha akar, és erőltetem utána tud kérdezni az előző tulajtól..)
Ha jól értem, akkor ha rászámítok egy 100e-es szervizt, akkor azzal az esetleges elhanyagolt állapotot kompenzálni lehet?
Ha rendesen karban volt tartva, egy Rolex-nek nincsenek rejtett hibái. Elmész az illetővel a Rolex szervizbe (LBS), és megnézeted az órát. Ott kiderül, mennyire régi a szerviz, milyen a billegő lengésszöge, mennyire pontos, mik a lehetséges hibaforrások. Így látatlanban elsőre azt mondom, biztos szeviz érett az óra. A tulaj sunnyogása indokolja ezt a feltételezést. Olyan, mintha azt hazudná, nem tudja, mikor volt olajcsere a kocsijában. A szerviz kb. 100e Ft-tal csökkenti az árat. Kérd el a referencia számot, évjáratot, és abból meg lehet mondani, mennyit ér az óra.
Lehetőségem lenne hozzájutni egy Rolex Datejust Vintage-hez (fehérarany-kék).
A problémám az, hogy a tulajdonosa (kicsit több, mint egy éve az övé) nem igazán van képben.
Nem tudja pontosan mikori lehet, mikor volt, és mikor lesz aktuális a szerviz...
Szóval abban kérnék segítséget, hogy milyen kockázatok, rejtett hibák jöhetnek elő egy ilyen korú óránál, milyen árkategóriában mozoghatnak, érdemes-e ennyi információval belevágni/mennyiért éri meg vakon elhozni?
Minden egyéb hasznos infó jól jön...
Tudom, hogy ez részemről is kevés, de bízom benne, hogy tudtok segíteni.
Hanem a német márkák csinálhatnának Pforzheimi pecsétet, kiközösítve a svájciakat például. Illetve városonként összefoghatnának a svájci gyártók. Nem lenne nagy pénz és kunszt összehozni egy olyan rendszert, aminek már most is megfelelnek. Mert a COSC is ilyen.
Olyasmi ez, minthogy bukósisakban Marcus Rühl akármennyi idő alatt megy körbe az új Porsche akármivel a Nürburgringen. Igen. És? Ennek sok köze nem lesz ahhoz, hogy 4 évesen eldurran-e egy gumicső vagy sem.
A COSC is addig tart, míg a delikvens a vállalati mosdóben telibe nem veri a papírtartót rendesen. Hajszálrugókulcsos óránál már sikeresen el is állította jó eséllyel a COSC kronométert.
Olyan ez, mint hogy Marcus Rühl X idő alatt körbevitte a legújabb Porschét a Nürburgringen. Ettől még paraszt jenő ugyanúgy keresztbe rakja az Astoriánál esőben, 40-nel...
Ezért tartom reklámfogásnak. Látszólag - és persze picit gyakorlatilag is - ad egy plusz pontot a termékhez. De korántsem olyan hatalmas dolog, mint aminek beállítják ( nyilván én könnyen beszélek innena gép elől, elvégre nem én felelek évi 1 millió szerkezet folyamatos minőségéért. :)) )
A megfelelő gyártásminőségnek viszont nem kunszt meglépni a COSC-t. Nem volt az 1950-ben sem egy Omega kaliberű cégnek. Ugyanúgy, ahogy a legjobb amerikai vasúti zsebórák szerkezetei pecsét nélkül is olyat mutattak finiselésből, hogy pár gyártó ma is a csodájára járhatna...
Szerintem a Grand Seiko normái is elgondolkoztatók. Persze vicces is lenne, ha nem Patek-szerkezet kapna Patek-pecsétet. Azért egy alaphangon is 4-5 millánál indító márkától elvárható a minőség, pontosság, pecsét nélkül is. Valójában nem értem, miért kellett ez nekik, de mindegy. Egy Vacheronnál, Pateknél slap, hogy minimum tudja COSC-t, önminősítgetés nélkül is. De ok, biztos van értéke, ha csinálják...
Egyedül a Patek deklarálta a Patek pecsét felsőbbrendűségét. ;-) Az annál szereplő +3-2 mp eltérés igencsak szemöldök összehúzásra készteti a többi genfi gyártót, és nagyjából nevetségessé teszi a milliónyi ETA és egyéb manufakturális szerkezet C.O.S.C. minősítését.
Tanácsot kérnék, bár nem svájci óráról van szó, csak egy seiko5-ről.
A gondom az, hogy a rotornak hangja van, (1 hónapos az óra), kotyogós-lötyögős hangja, ahogy fordul. Amúgy 2 napig elmegy, pontos, jól működik, csak ez a hang.. Ha az órát megfogom két ujjam közt, és a számlapra merőlegesen megrázom, érezhetően rezeg a rotor.
kérdezném, hogy ez ilyen, vagy problémázzak rajta, merthogy még garanciális?
Tudom, hogy ennél a típusnál a rotorcsapágy egy gyenge pont, viszont ez egy új óra.
Ez persze így nem áll, hiszen ahhoz azért több kell, mint az alapítás. Nyilván van reklámértéke és nyilván az se véletlen, hogy nincs más svájci kronométertanúsítvány - a genfi pecsét és a Patek-pecsét ugye nem erről szól. A japánoké se rossz, de mégse svájci. Valami olyasmi ez, mint a hitelminősítők esete. Kéne egy "európai", csakhát a piac erre a háromra hallgat, vagy mint s nézettségmérés, az összes magyar tévé sír az AGB Nielsen miatt (rossz a minta, a kicsikre nem reprezentatív stb.) csak azok a fránya reklámozók ez alapján költenek. És bizony, ahol jó a minősítés, alacsony kamattal is elmennek az államkötvények, ahol nagy a mért nézettség, sok a reklám és magasak az árak. Marketing? Az. Reális? Nem feltétlenül. Érték! Egyértelműen.
Persze nyilván van értelme, hogy - elvégre valahol csak időmérőkről lenne szó - valamiféle mérés igazolja a minőségi szerkezetek pontosságra vonatkozó képességeit.
De ettől függetlenül inkább a reklámérték miatt COSC vizsgáltatják a szerkezeteket. "Mi csinálunk valamit, amit a többiek nagy része nem. Ezért is tőlünk kell vásárolni." "Mi minden szerkezetünket bevizsgáltatjuk, míg ők csak a felét." stb.
Azon vagyok meglepődve, hogy a nagy egymásra való licitálásban senki nam alapított harmad - negyedmagával minőségi rendszert. Pedig milyen klassz lenne egy Poincon de Basel, Poincon de Schaffhausen, Poincon de La Chaux de Fondes stb.
Nekik lenne mivel marketing háborúzni, mi pedig érdekesebbnél érdekesebb
számlapok és hátlap gravírozások között kapkodhatnánk a fejünket. :)
Esetleg a Panerai bevezethetné az "Officially Certified marine Chronometer"-t. Természetesen az előírások között szerepelne a párnatok és a tejesüveg koronazár system, így a gyártók 95%-át kiütné a piacról. A "csak svájci" kritériummal pedig a marina militaire és többi dzsunka gyártót, így maradna egyeduralkodó ebben. :))
Egyébként az eladás előtt szervíz, és több pozíciós szabályzás jó megoldás lenne arra, hogy megmutassák neked, a Vevőnek, hogy az óra aktuálisan is tudja az X idővel korábban kiérdemelt kronométer tanúsítványt...
Vagyis nem értem, miért nem azonnal tokozták be a szerkezeteket.
A 2009-es COSC egy 2014-ben összerakott órában olyan, mintha 2009-ben összeszerelt órákat dobtak volna piacra. Technikailag.
Gyakorlatilag azért elég furcsa érzés lehet 2014-es számlához 2009-es tanúsítványt kapni, azt ismerjük el. :)
Fel lehet fogni úgy is, hogy az óra új, csak evettek hozzá egy raktáron álló alkatrészt. Az autógyártásban is biztos előfordul, hogy tavalyi akksi, vagy más kerül beszerelésre. Márpedig annak több, mint egy éves a minőségi vizsgája. Csak ez óra és nem autó... Furcsa.
Boltban tudod(ha csak nem vagy tökhülye), hogy nem aznap érkezett az óra, és egy régi modell akár bemutatás óta ott állhat. Na meg 1-2 év kirakat mégse 5 év...
na mind1, felesleges ragozni, aki akarja érti, a kérdésemre választ kaptam :)
Akkor a párhuzam még jobb. Amikor veszel a boltban két milláér' egy órát, Te is "vadonat újat" veszel, holott simán lehet másfél éves. És se szervíz, se kedvezmény, csak COSC.