Ennek az izének szerintem forognia kéne ha tekerem namost ez nem forog:) a tuloldalt van valami ékszilyas szar amin elforog az ekszíj ami tökéletes állapotban van. Tényleg lehet ez a hiba vagy nem?
Tudod, sokszor megbeszéltük, hogy a kontakt hibák nagyon tudnak szívatni. :(
Azért azt ne feledd, ha a hengeren kívül szikrázik a gyertya, hengeren belül nem biztos!!! Ezt a jelenséget a gyertyán kívül leginkább a trafo okozza. Én az ilyen hibákat mindíg multiméterrel szoktam keresni. Az is lehet, hogy a tirisztor egységed szar! Ugyanis, ha a benne lévő kondenzátor nem töltődik fel rendesen, nagyon gyenge a primer feszültség, tehát nem indukálódik normális szekunder feszültség. Nem elkeseríteni akarlak, de egy másik fórumban olvastam, hogy valaki vagy 4 új utángyártottat kipróbált, mire az 5.-ik jó lett. :-( Persze még az impulzus adó is bekeverhet, mert az ő feladata az, hogy a feltöltött kondi feszültségét a kapcsoló tirisztor kinyitásával ráküldje a trafo primer tekercsére. Ha ez a nyitás nem tökéletes, szintén nincs rendes szikra.
Egyszóval igen összetett ez a probléma, mindent végig kell pontosan vizsgálgatni ahhoz, hogy megtaláld a hibát!
Tónibáácsi egykis segitségre lenne még szükségem!emlékszel nemrég kb egy hete irtam hogy nincse szikra!na vettem tirosztort, gyujtókábelt!össze dugok minden derotot meg tekerem van szikra jipppppi, gyorsan felraktam a tirosztor dobozát a helyére meg a gyuyto trafot is!mondom magamba na lássuk még1szer igy össze szerelve minden okéé-e.
1et tekerek pici szikra és ennyi..:( megint nincse szikra, leszerelek megen mindent meg tekerem van szikra..levettem a leálitó gombot is ne hogy ott legyen a bibi és az miatt ne indujon, de semmi..én arra gondolok hogy valameik drot valahol megvan szakadva..de nem tudom. a gyujtó tekercs az tuti jó!van uj gyertya kábel!a trafoval nem hiszem ,hogy gond lenne mert adott szikrát!a tirosztor is rendben van mert azis adott szikrát!vagy valami érintkezési hiba lehet vagy gyertya pipa vagy vagy én nem tudom..szerinted mi lehet a baj?hol keressem még??
Ugye nem arra vársz, hogy menjünk el, és vágjuk le helyetted??? :DDD
Ha az említett korábbi beszámolóm "egyértelműségi hiányosságok" miatt nem volt elég meggyőző, akkor fókuszáljunk arra tényre, miszerint az én gépem soha nem ment 53 fölé közvetlen a bejáratás után sem, amikor még nem volt szinte semmi lerakódás a kipuffban. Könyök csere előtt, már csak 45 volt a max. speed!!! :-(
A könyök csere ÉS A FELESLEGES (kb 100 mm) CSŐHOSSZ LEVÁGÁSA UTÁN ÁTLÉPTÜK A BRINGÁVAL A 60-AS "ÁLOMHATÁRT"!!! :-)))
Ez még nem a tuning kategóriába tartozó beavatkozás, de az öblítést mindenképpen segíti!!!
Megnyugtatlak nem "lustálkodik" az erőmű az alsó fordulatszám tartományokban sem.
Köszi a gyors választ! Megmondom öszintén, azért aggódom egy kicsit, mert anno Tuji azt írta, hogy "A MOTA szerint a fordszámot nem emeli, de veszít a nyomatékból. Én nem ajánlanám." .
Észrevehető változást nemigen hoz szerintem, hacsak nem 30 centire lóg be, de metéld le bátran, azöblítés jobb lesz, még ha nem is megy jobban akkor is.
Még csak pár napja vagyok Babetta tulajdonos de már azon töröm a fejemet, hogy hogyan tehetném mégjobbá a gépezetet!:)
Azt szeretném megkérdezni tőletek(leginkább azoktól, akik megcsinálták), hogy a kipufogókönyök belógó részének levágása tényleg hoz-e valamit a konyhára vagy ne foglalkozzak vele?
Nekem egyébként (mint már soxor leírtam) ugyanazt csinálja a motor, mint miko?-nak, csak fordítva. Hideg motornál max gázt húzok, addig hörög míg le nem fullad, illetve szívató nélkül nincs alapjárat, szívatóval is éppenhogy csak pöfékel alapjáraton, a lefulladás határán van. Tehát az első perceket úgy közlekedem a motorral, hogy addig húzom a gázt, amíg épphogy ki nem kattan a szívató. Megyek vagy 10-zel, tovább nemhúzhatom a gázt, mert kattan a szivató, s hörög a moci..... A füst ami a kipuffból olyankor jön, vetekszik a gyárkéménnyel. A gördeszkások meg csakúgy húznak el mellettem addig :D:D (Egyébként nem vagyok egyedül ezzel a problémával, ma láttam egy emberkét simsonnal menni, és kb 5-tel ment, mint én gyalog)
Telik-múlik az idő, bemelegedett a motor, elsuhant már mellettem a 20-adik rolleres, a 15-ödik gördeszkás, s beidegesedek, s húzok 1 max gázt. Kattan a szívató kifele, a motor pörög fölfele, suhanok negyvennel, majd megállok, s csodálom a gyönyörűszép alapjáratot. Onnantól kezdve szándékosan sem tudnám lefullasztani a motort a dekompresszor nélkül. (Max a nagyoncsúnya trükkökkel, kipufogóbefogás, karbiszívótorokbefogás, forgó lendkerék lábbal történő megállítása, stb....)
Sosem hittem volna, hogy egyszer majd a leges legnagyobb bajom az lesz a babival, hogy -2°C fokban egy kicsit több ideig kell a szivatót rajtahagyni.....
- Félszintetikus olaj: ásványi olajból készül hidrokrakkolással, molekulák nagyságának homogenizálása ill. a leszakadó hidrogénmolekulák pótlása, adalékolás.
- Fullszintetikus olaj: alapolaja általában a PAO (polialfaolefin)(van észterbázisú is), ami, ha jól tudom, szintén ásványi olajból készül egy spéci technológiával, ami alapból biztositja a szénláncok homogenitását, tehát hogy azonos alakúak és méretűek legyenek. + adalék.
Minél homogénebb molekulaméretet tudnak elérni, annál stabilabb lesz az olaj, annál jobban ellenáll a terhelésnek (nyírásnak, nyomásnak, stb).
Azért arra rettenetesen kíváncsi leszek, mi lesz a megoldás!!! :-) Remélem rövidesen megtudjuk! Megigérem, tigernek nem mondom el. :DDD
Ezen túlmenőven van egy felettébb naív olajos kérdésem:
Tulajdonképpen mi is a leglényegesebb különbség az ásványi és a szintetikus olaj között? Azt nyilván tudom, hogy miből van az ásványi olaj, de a szintetikusról kissé lemaradtam. :-(
Szóval miért jobb nekem (ha jobb) a szintetikus mint az ásványi?