Keresés

Részletes keresés

Platon Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269681

A telefonba nem hal bele senki.

 

Az önvezető autókat pedig éppen a Tesla miatt fogják betiltani amikor óhatatlanul is tömegkatasztrófát okoz majd az egyik. 

Előzmény: Auralianus (269672)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269680

erre megis az a valaszom hogy de az auto mas teszta.

 

Ha valami szoftveres gebasz van az androidban akkor legfeljebb akad egy kicsit, a vasarlo bosszankodik mert nem fut roccenes nelkul a clash of clans, aztan meg kijon egy szoftveres javitas aztan szevasz.

 

Autonal meg az ugyfel megy a szervizbe, ahol bizony nem eleg a bitekkel szorakozni, csavarhuzo meg villaskulcs kell, hardvert kell cserelni, ez ido, es rengeteg penz. Egyszeruen a szorakoztatoelektronikai uzleti modell amit vazoltal nem mukodik az autoiparban.

 

Arrol nem is beszelve hogy baromira nem mindegy hogy egy okostelefon szarakodik vagy egy ket es fel tonnas, tobbszaz loeros tank.... Ezt valahogy mindenki elfelejti, erdekes modon a Teslaval nagyon elozekenyen bannak a hatosagok is (szamomra erthetetlen modon) es a hozzam hasonlok hiaba visitanak hogy emberek ez eletveszelyes, a teslafanok rohognek gunyosan. Remelem soha nem kell majd leirnom hogy baszki, megmondtam elore, de sajnos a trendek ebben is rossz iranyba mutatnak, egyre tobb a baleset, isteni szerencse hogy nem halt meg eddig senki.

Előzmény: Auralianus (269672)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269679

A megbizhato forrasokbol dolgozo cikkeket az kulonbozteti meg az altalad belinkelt, osszegulgizott gagyicikktol, hogy egy motor kapcsan felsorolja a konkret hibakat, majd minden egyes hibanal leirja, hogy pontosan mettol meddig allt fenn. Ezeket ugyanis nem nezi olbe tett kezzel a gyarto, es a fejlesztes sem all le a gyartas beinditasaval.

 

De mondd csak, ez most mennyiben relevans itt? Ha szar az ontveny a 320si motorjaban (kb az az egyetlen, tenyleg szar motor a listaban), akkor a Teslanal nem tortentek meg a motor- es akkucserek?

Előzmény: szilvatövis (269670)
_Berci Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269678

Te annyira bele vagy fanyalodva a te "felsöbbrendüsegedbe a szük területeden", hogy alapvetö dolgokat nem vagy hajlando (esetleg kepes se) megerteni, de meg megfontolni se. :-(

 

Itt pl. egy fazon velemenye, akinek 8 BMW M5-je volt. Most pedig kettö van.

 

The M5 is a car that by most 'street legal' standards wouldn't be legal to sell in the USA similar to some of the other (high performance) modified series vehicles. The "M" In M5 doesn't actually stand for 'Money", but, it doesn't stand for "modified". I have own 8 M5's and still own 2. The 2 I own now are great cars. They are 2007 and 2008. It's important to remember that BMW M's are all built by engineers that do not really think too highly of skimping when it comes to quality and for good reason. This is what you should know...: The M5 is a Formula 1 race car with 4 doors, leather seats and navigation. The car's engine is so extremely choked down to make it legal to sell it's insane. The car drinks it's synthetic motor oil because the performance requires extreme lubrication to avoid a meltdown or damage. The Transmission is highly custom and not cheap. Call you dealer and ask them for replacement costs with the engine and transmission. The engine will cost $25k and I replaced just the hydrolic clutch on my M5 last year and it cost $11,000. They do not change brake pads on that car but the entire breaking system when you have brakes done. About $2500 to $4000 for brakes alone. My cars are modified more now and both produce about 750 HP and could easily go higher. This car is NOT for a regular driving car unless you have money to burn. I know it's many peoples dream car but seriously, unless you have cash, don't buy it. Best car in the world if you are looking for a race car you can drive to the track. Nothing else applies.

 

https://www.cargurus.com/Cars/Discussion-t26869_ds531703

 

Előzmény: Törölt nick (269668)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269677

na itt a masik, pont akartam szolni hogy linkeljetek mar be ezt az ostoba cikket.

 

NINCS ilyen lista hogy 20 legproblemasabb motor, ez a teljesen dilettans cseh ujsagirok agyszulemenye.

 

Tablazatok:

Hogy a listan szereplo ertekek honnan jonnek es milyen meghibasodasokat takarnak az ugye nem lenyeg, siman benyomod ide mintha ez erv lenne a Tesla mellett. Raadasul a 3 eves listan a legrosszabnak kikialtott auto meghibasodasa (mi lett vele? motorcsere, ablakemelo, vagy elromlott az akku? nulla informacio) 15%-os, hol van ehhez kepest a Tesla altal produkalt arany egy eves korban, raadasul egy komponensre? A Teslanal olyan szarok a szamok hogy valoszinuleg a 2012-es autok mindegyiket javitani kellett mar, a tobbseget nem is egyszer!

 

Sracok, az a helyzet hogy fingotok sincs arrol amirol vitatkoztok.

Előzmény: szilvatövis (269670)
Platon Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269676

Egy olyan autó model, amiből négy év alatt a fele motorcserés lesz az objektíve szar.

 

Ennyi a történet, ezen semmilyen izzadságos erőlködéssel nem tudsz változtatni. 

Előzmény: szilvatövis (269674)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269675

Azért a szoftver annyiban más, hogy ott a javítás technikai értelemben nagyon egyszerű és olcsó. Egy fizikális terméknél ez nem ilyen szimpla ügy...

Előzmény: Auralianus (269672)
szilvatövis Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269674

Nyugodj bele, a Tesla szar, szart arul, meghozza nagysagrendekkel szarabb mint barmi mas a piacon, plane ennyi penzert.

 

Csak hajrá. Megy neked a szakmai érvelés, ha belelendülsz.:-)

 

H. Ford, mondta, egy kérdésre, hogy az új autó a jó autó?

 

Nos szerintem az a jó autó amelyiket vesznek (el tunak adni).

A többi csak magánvélemény.

Előzmény: Törölt nick (269668)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.06.09 0 1 269673

Részben nyilván igazad van - de a Tesla általában egy kísérleti projekt, és szerintem ezzel még a vevőik zöme is tisztában van. Az elég egyértelmű, hogy spóroltak a tesztelésen, az is, hogy Musk hamari, türelmetlen módon tolja ki a piacra az új ötleteket, konstrukciókat, amint úgy ítéli meg, hogy már elfogadhatóan egyben vannak - és bizony követhet el közben hibát. Kicsit olyan ez, mint az, hogy a 90-es években az összes Windows-használó tulajdonképpen bétateszter volt... ;-)))

 

Azt én is folyamatosan emlegetem, hogy statisztikákat mutogatni, meg azt bizonygatni, hogy jók lesznek azok az akkuk teljesen értelmetlen (hitvita) akkor, amikor a legkorábbi Model S-ek is most lesznek csak 4 évesek (és az első éves eresztés harmadában, de talán nagyobb hányadában is már akkut cseréltek...). Majd kb: 2020 környékére lesz valami kép arról, hogy ezek a kocsik milyenek is - teljesen benne van a pakliban az, hogy kiderül, 8-10 évesen ki lehet dobni az összeset, addigra mindennek baja lesz rajtuk és kimúlnak a drága akkuk is. Igen, ez benne van a pakliban - bizonyos szempontból az EV még a hőskorát éli (és itt jegyezném meg, hogy a XX. század 10-20-as éveiben gazdag emberéknél általános szokás volt a Packardok, Cadillacok, Rollsok 1-2 évenkénti lecserélése, mert akkortól elkezdtek betegeskedni, és bizony a 30-40-es években egy 10 éves random autó már garantáltan túl volt néhány komolyabb, nagyobb javításon és rendkívül nagy valószínűséggel egy motorgenerálon vagy motorcserén is - akkor ezek még ennyit bírtak - mégis lelkesen használták őket).

 

Azt is tegyük hozzá, hogy a Model S és X nagyon nem átlagos kocsik, és ha elkezdjük azzal a kategóriával összevetni őket, amivel van is értelme, akkor a helyzetük már nem is annyira rossz. A nagy teljesítményű sportkocsik megbízhatósági és tartóssági mutatói igazándiból generálisan siralmasak, a Model S erősebb kivitelei állóhelyzeti gyorsulásból lenyomnak Ferrarikat, Lambókat - és ez utóbbiak megbízhatósága még a Teslánál is siralmasabb. Quantum szokta a haját tépni, hogy a lítium akkuk égnek, mint a fáklya - ehhez képest Ferrariból, Lamborghiniből mind arányában, mind abszolút számában sokkal több gyullad ki és ég porig csak úgy, sima, mezei városi araszolás közben, mint ahány leégett Tesláról egyáltalán tudunk... Nem mentegetés - csak ténykérdésként jegyeztem meg. Utalva arra, hogy nem érdemes a Teslát a tömeggyártók kifejezetten tartós, hétköznapi használatra tervezett tömegautóival összevetni - mert eleve nem ilyennek szánták.  Ellenben például a Nissan Leaf megbízhatósági statisztikáin nem nagyon lehet fogást találni, tökéletesen megbízható autó, csak unalmas (mint az átlagkocsik zöme), és satnya a hatótávolsága.

 

A Teslát meg majd meglátjuk, ennyi idő után megítélhetetlen még a dolog.

 

 

Előzmény: Törölt nick (269662)
Auralianus Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269672

Az utóbbi 8-10 év tapasztalatai alapján: DE


Nullszériát szállít folyamatosan az Apple, a Google,  a Facebook, a Microsoft... aztán "patchelik".. és ők csinálják jól.. miért?

Mert mire valamit "hibátlanná tesztelsz" addigra elavul. Hogy ez eddig nem ment még át az autóiparba, annak az az oka, hogy eddig

az autók túl drágák voltak. Nem cserélgetted őket évente, kétévente, mint pl a telefonod, vagy a szoftvered..  ezen a téren is várható

a trendváltás.. aki nem reagál időben, az pont úgy fog járni, mint a Nokia...

 

.. ehhez a kérdéshez ezerféleképeen lehet állni, de a legegyszerűbb az, ha átgondolod és stratégiát váltasz (szerintem Musk pont ezt csinálja)

.. ha pedig erre az a válaszod, hogy "de egy autó más tészta..." akkor megkérdezem, hogy hányan vannak, akik hobbiból vezetnek 3+ éves

autót és nem azért, mert túl drága lenne évente (félévente?) cserélgetni? Ez a jövő, ebbe az irányba haladunk, ami technikai, gyártási és

konstrukciós szinten is másféle követelményeket támaszt. Lehzet ellentmondani, de a trendek egyértelmúen begyáráztek már az autóiparba,

pont erre találták ki a lízinget is... hogy egyelőre még létezik használtautópiac az egy dolog.. de a mostani trendek alapján már nem tól sokáig

maradez így (vagyis igen hamar fognak kikopi a 10+ éves autók a közelekdésből). Miért? Mert ez a gyártónak is érdeke... sokkal okosabb dolog

valamit 80%-ban újrahasznosíthatónak tervezni, mint 10+ éves garanciákat vállalni és "ingyen" javítani.... nem is beszélve arról, hogy így lehet

anélkül több autót eladni, hogy a végén már nem marad hely az utakon....

.. legalábbis szerintem ;)

Előzmény: Törölt nick (269659)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269671

Kizart, hogy egy gyarto puszta jofejsegbol kicserelje az elektromotorokat akkor is, ha csak a kihajtassal van gond. A P90D-ben 3 elektromotor is van (1 elol, 2 hatul), az azert nem ket filler, foleg ha a teljesitmenyelektronikat is hozzaszamolod. Nem tudjuk, valojaban mit tartalmaz a 15k, es mi a hiba oka. 

Előzmény: szilvatövis (269656)
szilvatövis Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269670

Amikor az autógyárak bevezettek korszakalkotó újdonságokat, ott is elég magas a ibaszázalék.

Általános szabály, hogy az első szériákból nem érdemes venni, még nem áll be a gyártás. A Teslánál sem konstrukciós, hanem gyártási problémák vannak, amit semmilyen tesztautóval nem tudsz megelőzni.

A ppm hibaszázalék pedig csak a szokásos propagandaszöveg. Az idő előrehaladtával minden autó erlomlik, nincs kivétel, legfeljebb nem túl nagy időkülönbség.

 

 

Egyébként pont a BMW nemigen dicsekedhet a ppm-ekkel, a húsz legproblémásabb autó-motor között szépp számmal szerepelteti magát versenyben a VW-el.

pl.:

BMW N45

Motorkódok: 45B16, N45NB16, N45B20S
Gyártásban: 2004 – 2011 (N45B20S csak 2006-ban)
Típusok: BMW 116i, BMW 316i (E90), BMW 320si

Indok: Az N45-ös motorok rossz hírüket főleg nem túl acélos teljesítményükhöz képest (16i) magas fogyasztásuknak, problémás járáskultúrájuknak (túlzott vibráció, háromhengerezés, szívóágba visszadurrogás), és megbízhatatlan láncos vezérlésüknek köszönhetik.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/

http://www.automotor.hu/hirek/a-tuv-szerint-ezek-a-legjobb-es-a-legrosszabb-autok-580328

Előzmény: Törölt nick (269659)
Platon Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269669

Mondjuk ma nem beszélsz hülyeségeket.

 

Deal?

 

 

Előzmény: _Berci (269667)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269668

szinte tudtam hogy valamelyikotok nekiall gorcsosen guglizni, kis guglihuszarok...

 

Mintha barmennyire is relevans volna ebben a temaban. Azt hiszed ha talalsz valamit a "bmw engine failure" kifejezesre, akkor az relativizalja azt hogy a Tesla egyszeruen hulladek?

 

Nyugodj bele, a Tesla szar, szart arul, meghozza nagysagrendekkel szarabb mint barmi mas a piacon, plane ennyi penzert. Persze lehet itt arroganskodni, Musk is ezt nyomja, barmilyen kritikara tamadasssal valaszol, csak ezzel az a baj hogy egyszer, csak egyetlen egyszer kapcsolodik ossze a Tesla neve a hulladek minoseggel a fogyasztok fejeben, es onnantol kezdve lottek a cegnek. A renomét nagyon nehez felepiteni de nagyon konnyu elbaszni. A Tesla raadasul valami kegyelmi allapotban van, (amit en szemely szerint nem igazan ertek) a sajto, a fogyasztok, a kozonseg valami irrealis modon kezeli oket, de ez nem tart orokke.

 

Egy komplett autogyarat nem lehet early adopterekre alapozni, akik akkor is Musk segget nyaljak ha tizedjere viszik a Model S-uket szervizbe, mert azt hiszik hogy ok valami kulonleges allatfajta es valami kulonleges dologban vesznek reszt. Ilyenbol van a vilagon par tizezer aztan ennyi, egy atlagember 2-3 ilyen fatalis hiba utan egyszeruen eladja a picsaba az autot es soha tobbet nem megy a ceg kozelebe sem.

Sot meg egy feketoves Teslafan is elveszti a turelmet, lasd a Model X miatt perelo torzsfogyaszto... A csavo vett Roadstert, vett Model S-t, es most mondta azt hogy ebbol eleg, adjatok vissza a penzem.

Előzmény: _Berci (269663)
_Berci Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269667

Monnyuk, ma massal akadekoskodsz! Deal?

Előzmény: Platon (269665)
_Berci Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269666

 

Arra merget vehetsz hogy egy atlag motornal baromira nincs 5% a motocserek aranya, de meg 1% sincs. Es egy villanymotor tenyleg sokkal egyszerubb mechanikusan mint egy belsoegesu.

 

Akkor bizz abban, hogy csak atmenetileg ügyetlenkedtek, tapasztalatlankodtak ... de majd szögletre ütik a gyartasi problemat, oszt ennyi. Az egyik legintelligensebbbnek tartott vallalat csak össze tud takolni egy megbbzhao motort, amely szerinted is egyszerübb.

 

Avvan, hoggy az alkatreszellatas IS egy nagyon fontos problema. Ha a beszallitott anyagok, alkatreszek, reszegysegek, ... kb. 1%-a nincs rendben (hinyzik, a minösegge problemas, ...), akkor az szinte teljesen összegabalyitja a gyartast ... es esetleg több barkacsolashoz, esetleg ügyetlenkedeshez vezet ... eppen azert, hogy a problemak ellenere kiszallithato legyen a termek.

Pl. a Model X hatso lepke-ajtajanak a beszallitasa fekezte eddig az auto vegszereleset es a kiszallitott darabszamot (nincs ertelme vegigfuttatni, de hatso ajto nelkül a szalagrol leengdni az autot ... ha nem tevedek volt mar hasonlo törtenet a kilincs nelküli magyar autobuszokkal is).

 

 

Előzmény: Törölt nick (269662)
Platon Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269665

Bercike.

 

Az egy kettő azaz kettő hónapos gyártási sorozat amit a BMW visszahívott, de nem motorcserére, egy olajpumpát cseréltek benne. 

 

Senkinek az iparban nincsen a garanciális motor csere 1% felett. Teslánál 40% 

 

 

Előzmény: _Berci (269663)
Auralianus Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269664

Izé.. akkor (figyelem trollkodás következik) szeretném megjegyezni, hogy nem azt mondtam troll, hanem azt, hogy trollkodik.

 

Bárki trollkodhat.. akinál ez állandósult magatartásforma, az a troll....  és ha megnézed az "érvelési stratégiát" akkor az egyik oldalon számok,
adatok, a másikon meg egy fénykép és mindenféle tényszerű cáfolat nélküli "de nem, nem úgy van és kész" meg visszakérdezgetés bármiféle

adat nélkül amire bármit is reagálhatnál.

Ezt nevezzük trollkodásnak, amikor semmiféle érdemben cáfolható/vitatható érdemi adattal nem szolgál valaki, szimplán kijelent valamit, majd a
kijelentését viatók álláspontjára nem ellenérvekkel, hanem szimpla "nem, nem, de az akkor sem úgy van" szerű kijelentésekkel, meg közbevető
kérdésekkel "válaszol"... azaz nem válaszol.. nincs is érdemiben vitatható kijelentése...

.. de ha átsiklottam volna bármiféle számadat, esetleg statisztikai adat fölött, amit cipő belinkelt az álláspontját igzolando, kérlek legyél már olyan
kedves és idézd be...


.. amíg ez nem történik meg, addig fenntartom, pontosan a fentiekre alapozva, hogy simán trollkodott.... :)

Előzmény: alsószéleközepe (269640)
_Berci Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269663

 

Nullszeria? Lofaxt. Kokemeny szeriagyartmany!

 

Azé´ sok helyen az ICE motor sem a babazsur kategoriaja!!! :-(

 

Hi all,

Well here we are......10 months of ownership of a 68k mile 2005 M5 and been very happy and lucky.....'till today!

Parking up in work after a perfectly normal drive across the city the Engine Malfunction warning light/message appears.....OK I thought...finish parking and start the engine again...assuming it was a glitch? Wrong!

Car starts again and I begin to smell Oil and a hear a weird knocking noise coming from the engine......switch off immediately at this point.

 

http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/144106-e60-m5-engine-failure-then-knocking-noise-thoughts.html

 

588 000 tovabbi eredmeny

 

https://www.google.de/search?site=&source=hp&q=bmw+m5+engine+problems&oq=BMW+m5+engine&gs_l=hp.1.4.0i19l10.2625.8455.0.12361.14.10.0.4.4.0.500.1979.0j8j1j5-1.10.0....0...1c.1.64.hp..0.13.1587.0..0j35i39j0i131.z81BZoRteyk

 

 

BMW recalling 2013 M5, M6 models over potential catastrophic engine failures

 

http://www.autoblog.com/2012/10/05/bmw-recalling-2013-m5-m6-models-over-potential-catastrophic-eng/

 

Előzmény: Törölt nick (269659)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269662

Arra merget vehetsz hogy egy atlag motornal baromira nincs 5% a motocserek aranya, de meg 1% sincs. Es egy villanymotor tenyleg sokkal egyszerubb mechanikusan mint egy belsoegesu.

Amugy evek ota morgok alapjaraton hogy a Tesla lathatoan semmilyen tartostesztet nem csinal, a sajtoban soha nem tuntek fel alcazott Model S-ek es Model X-ek amik a sivatagban, sarkkoron vagy csak siman atlagos kozuton tesztelodtek volna. A teslafanok persze valtig allitottak hogy tesztel a Tesla, de ezek a borzaszto minosegi mutatoszamok azt mutatjak hogy tesztel a fenet. Pont az ilyen szarvashibakat lehet ezzel kiszurni, ha mar tervezni meg szimulalni nem tudnak akkor legalabb probaljak ki mielott eladjak a vevonek...

 Tucatjaval kellett volna jaratni a prototipusokat, csak azzal az a baj hogy kurva draga. Egy kiserleti jarmu rendesen felszenzorozva nem jon ki egymillio eurobol... Kene belole mondjuk 20 darab, az 20 millio + a tesztek koltsegei. Gondolom nem volt 40-50 millio dollarjuk jatszogatni. Nem baj, majd a garancialis koltsegek elviszik a tobbszoroset +  kockara teszik a vevoelegedettseget. Ennek is megvannak mar az elso jelei...

 

A Model Xszel eljatszottak ugyanezt, raadasul sokkal komplexebb jarmu mint a Model S, nem is mukodik.

Előzmény: Pomber Béla (269661)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269661

Normalis esetben az ilyet ppm-ben merjuk es nem szazalekban...

 

Alkatrészenként 10 ppm, ha kérhetem... 10 ppm alá már vért huggyozva mennek le a gyárak, pontosabban szeretnének lemenni. Ha hozzávesszük, hogy van legalább 100 olyan kritikus alkatrész ahol ez számít is, akkor bizony már a százalékoknál tartunk.

Előzmény: Törölt nick (269659)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269660

Mar bocs, de nekem itt hivatalbol semmit sem kell csinalnom, el vagy tajolva.

Előzmény: szilvatövis (269657)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269659

"a Tesla nullszériás meghibásodási rátjára alapozva képes vagy bármilyen következtetést levonni a villanymotor vs. belsőégésűek megbízhatóságával kapcsolatban?"

 

Nullszeria? Lofaxt. Kokemeny szeriagyartmany! A nullszeriat normalis gyarak NEM ADJAK EL a vevonek.

Egyebkent meg nem a villanymotor vs. belsoegesu az osszehasonlitas, hanem Tesla vs. barmi mas.

 

A trendvonal ebben a formaban nem mutat semmit, hasznalhatatlan.

 

"5 % alatti meghibásodási ráta kiváló érték egy teljesen új konstrukció esetén."

 

Jaj. 5% is egy tragikusan szar ertek.  Normalis esetben az ilyet ppm-ben merjuk es nem szazalekban...

 

Előzmény: szilvatövis (269655)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269658

"Ezért jobbak a Tesla gyorstöltős tapasztalatok is a vártnál"

 

tenyleg? Pedig nagy valoszinuseggel azok az akkuk kurodnak el hamarabb amiket sokat gyorstoltenek.

Előzmény: szilvatövis (269654)
szilvatövis Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269657

Neked hivatalból kell ócsárolni a Teslát, ez rendben van, csak ne ess túlzásokba, hogy a szavahihetőséged megmaradjon! :-)

 

Az ábrából levonható általános következtetés az, hogy jó irányba haladnak és képesek a problémákat kezelni.

Előzmény: Törölt nick (269651)
szilvatövis Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269656

Jó. akkor az a probléma amire gondoltam, csak nem mertem leírni.

Nem a motorral, hanem az áttétellel (és difi) van (volt) generális probléma.

Korábban olvastam, sok panasz volt, hogy rettentő hangos az áttététel és - úgy tűnik - egyszerűbb volt kikapni a teljes hajtásláncot mint szerelgetni.

Valószínűleg a labornak is szüksége volt jó pár használt darabra a kritikus pontok meghatározáshoz.

 

Egy abszolút csendes üzemű járműben még az olyan zajok is szörnyen idegesítők tudnak lenni, amik egy belsőégésűben a hallásküszöb alatt vannak. Az áttételezés emiatt komoly kihívás, valószínűleg komolyabb magánál a motornál is.

 

Előzmény: Törölt nick (269649)
szilvatövis Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269655

Es akkor kepesek leirni hogy a villanymotor sokkal megbizhatobb mint a belsoegesu? :)

Basszus.

És Te a Tesla nullszériás meghibásodási rátjára alapozva képes vagy bármilyen következtetést levonni a villanymotor vs. belsőégésűek megbízhatóságával kapcsolatban?

Legalább nézz már rá a trendvonalra!

 

Amúgy egyetértek, a második ábra nagyon érdekes, amire bállt, 5 % alatti meghibásodási ráta kiváló érték egy teljesen új konstrukció esetén.

Előzmény: Törölt nick (269641)
szilvatövis Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269654

Nyugi itt a sublótban jó néhány 10+ éves akku, a múltkor képet is raktam be róla.

 

A lítiumos akkuk avulását a töltőjével lehet megtervezni. A laptopnál a prioritás a teljesítménysűrűségen van. A töltési határfeszültséget erre optimalizálják, nem a hosszú életre.

Ezért jobbak a Tesla gyorstöltős tapasztalatok is a vártnál, mert nem töltik tele... vele.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (269633)
Rangun Creative Commons License 2016.06.09 0 0 269653

Rosszindulatú pletyka, kb. az amit ti műveltek itt.

Előzmény: Törölt nick (269650)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.08 0 0 269651

nem hasonlitom en a belsoegesu motorokhoz, a teslafanok jottek azzal hogy a villanymotorok aztan olyan faszak, abban egyszeruen nem tud elromlani semmi. Itt is ezt olvasom evek ota.

 

Namost akkor vagy ez nem igaz, vagy a Teslanak nem megy ez az egyebkent teljesen nyilvanvaloan egyszeru es trivialis dolog. Sem.

 

Ez a diagramm egyebkent egybevag azzal, amit a Consumer Reports allit hogy a Model S mint hasznaltauto egy tragedia, minden elromlik benne, de akkor is mellbevago. A Model X pedig meg rosszabb.

 

Kivancsian varom a Model 3at, ha ez a trend folytatodik akkor par ev mulva (wiha kollega szavaival elve) remekul fogunk szorakozni. 

Előzmény: Pomber Béla (269648)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!