erre megis az a valaszom hogy de az auto mas teszta.
Ha valami szoftveres gebasz van az androidban akkor legfeljebb akad egy kicsit, a vasarlo bosszankodik mert nem fut roccenes nelkul a clash of clans, aztan meg kijon egy szoftveres javitas aztan szevasz.
Autonal meg az ugyfel megy a szervizbe, ahol bizony nem eleg a bitekkel szorakozni, csavarhuzo meg villaskulcs kell, hardvert kell cserelni, ez ido, es rengeteg penz. Egyszeruen a szorakoztatoelektronikai uzleti modell amit vazoltal nem mukodik az autoiparban.
Arrol nem is beszelve hogy baromira nem mindegy hogy egy okostelefon szarakodik vagy egy ket es fel tonnas, tobbszaz loeros tank.... Ezt valahogy mindenki elfelejti, erdekes modon a Teslaval nagyon elozekenyen bannak a hatosagok is (szamomra erthetetlen modon) es a hozzam hasonlok hiaba visitanak hogy emberek ez eletveszelyes, a teslafanok rohognek gunyosan. Remelem soha nem kell majd leirnom hogy baszki, megmondtam elore, de sajnos a trendek ebben is rossz iranyba mutatnak, egyre tobb a baleset, isteni szerencse hogy nem halt meg eddig senki.
A megbizhato forrasokbol dolgozo cikkeket az kulonbozteti meg az altalad belinkelt, osszegulgizott gagyicikktol, hogy egy motor kapcsan felsorolja a konkret hibakat, majd minden egyes hibanal leirja, hogy pontosan mettol meddig allt fenn. Ezeket ugyanis nem nezi olbe tett kezzel a gyarto, es a fejlesztes sem all le a gyartas beinditasaval.
De mondd csak, ez most mennyiben relevans itt? Ha szar az ontveny a 320si motorjaban (kb az az egyetlen, tenyleg szar motor a listaban), akkor a Teslanal nem tortentek meg a motor- es akkucserek?
Te annyira bele vagy fanyalodva a te "felsöbbrendüsegedbe a szük területeden", hogy alapvetö dolgokat nem vagy hajlando (esetleg kepes se) megerteni, de meg megfontolni se. :-(
Itt pl. egy fazon velemenye, akinek 8 BMW M5-je volt. Most pedig kettö van.
The M5 is a car that by most 'street legal' standards wouldn't be legal to sell in the USA similar to some of the other (high performance) modified series vehicles. The "M" In M5 doesn't actually stand for 'Money", but, it doesn't stand for "modified". I have own 8 M5's and still own 2. The 2 I own now are great cars. They are 2007 and 2008. It's important to remember that BMW M's are all built by engineers that do not really think too highly of skimping when it comes to quality and for good reason. This is what you should know...: The M5 is a Formula 1 race car with 4 doors, leather seats and navigation. The car's engine is so extremely choked down to make it legal to sell it's insane. The car drinks it's synthetic motor oil because the performance requires extreme lubrication to avoid a meltdown or damage. The Transmission is highly custom and not cheap. Call you dealer and ask them for replacement costs with the engine and transmission. The engine will cost $25k and I replaced just the hydrolic clutch on my M5 last year and it cost $11,000. They do not change brake pads on that car but the entire breaking system when you have brakes done. About $2500 to $4000 for brakes alone. My cars are modified more now and both produce about 750 HP and could easily go higher. This car is NOT for a regular driving car unless you have money to burn. I know it's many peoples dream car but seriously, unless you have cash, don't buy it. Best car in the world if you are looking for a race car you can drive to the track. Nothing else applies.
na itt a masik, pont akartam szolni hogy linkeljetek mar be ezt az ostoba cikket.
NINCS ilyen lista hogy 20 legproblemasabb motor, ez a teljesen dilettans cseh ujsagirok agyszulemenye.
Tablazatok:
Hogy a listan szereplo ertekek honnan jonnek es milyen meghibasodasokat takarnak az ugye nem lenyeg, siman benyomod ide mintha ez erv lenne a Tesla mellett. Raadasul a 3 eves listan a legrosszabnak kikialtott auto meghibasodasa (mi lett vele? motorcsere, ablakemelo, vagy elromlott az akku? nulla informacio) 15%-os, hol van ehhez kepest a Tesla altal produkalt arany egy eves korban, raadasul egy komponensre? A Teslanal olyan szarok a szamok hogy valoszinuleg a 2012-es autok mindegyiket javitani kellett mar, a tobbseget nem is egyszer!
Sracok, az a helyzet hogy fingotok sincs arrol amirol vitatkoztok.
Részben nyilván igazad van - de a Tesla általában egy kísérleti projekt, és szerintem ezzel még a vevőik zöme is tisztában van. Az elég egyértelmű, hogy spóroltak a tesztelésen, az is, hogy Musk hamari, türelmetlen módon tolja ki a piacra az új ötleteket, konstrukciókat, amint úgy ítéli meg, hogy már elfogadhatóan egyben vannak - és bizony követhet el közben hibát. Kicsit olyan ez, mint az, hogy a 90-es években az összes Windows-használó tulajdonképpen bétateszter volt... ;-)))
Azt én is folyamatosan emlegetem, hogy statisztikákat mutogatni, meg azt bizonygatni, hogy jók lesznek azok az akkuk teljesen értelmetlen (hitvita) akkor, amikor a legkorábbi Model S-ek is most lesznek csak 4 évesek (és az első éves eresztés harmadában, de talán nagyobb hányadában is már akkut cseréltek...). Majd kb: 2020 környékére lesz valami kép arról, hogy ezek a kocsik milyenek is - teljesen benne van a pakliban az, hogy kiderül, 8-10 évesen ki lehet dobni az összeset, addigra mindennek baja lesz rajtuk és kimúlnak a drága akkuk is. Igen, ez benne van a pakliban - bizonyos szempontból az EV még a hőskorát éli (és itt jegyezném meg, hogy a XX. század 10-20-as éveiben gazdag emberéknél általános szokás volt a Packardok, Cadillacok, Rollsok 1-2 évenkénti lecserélése, mert akkortól elkezdtek betegeskedni, és bizony a 30-40-es években egy 10 éves random autó már garantáltan túl volt néhány komolyabb, nagyobb javításon és rendkívül nagy valószínűséggel egy motorgenerálon vagy motorcserén is - akkor ezek még ennyit bírtak - mégis lelkesen használták őket).
Azt is tegyük hozzá, hogy a Model S és X nagyon nem átlagos kocsik, és ha elkezdjük azzal a kategóriával összevetni őket, amivel van is értelme, akkor a helyzetük már nem is annyira rossz. A nagy teljesítményű sportkocsik megbízhatósági és tartóssági mutatói igazándiból generálisan siralmasak, a Model S erősebb kivitelei állóhelyzeti gyorsulásból lenyomnak Ferrarikat, Lambókat - és ez utóbbiak megbízhatósága még a Teslánál is siralmasabb. Quantum szokta a haját tépni, hogy a lítium akkuk égnek, mint a fáklya - ehhez képest Ferrariból, Lamborghiniből mind arányában, mind abszolút számában sokkal több gyullad ki és ég porig csak úgy, sima, mezei városi araszolás közben, mint ahány leégett Tesláról egyáltalán tudunk... Nem mentegetés - csak ténykérdésként jegyeztem meg. Utalva arra, hogy nem érdemes a Teslát a tömeggyártók kifejezetten tartós, hétköznapi használatra tervezett tömegautóival összevetni - mert eleve nem ilyennek szánták. Ellenben például a Nissan Leaf megbízhatósági statisztikáin nem nagyon lehet fogást találni, tökéletesen megbízható autó, csak unalmas (mint az átlagkocsik zöme), és satnya a hatótávolsága.
A Teslát meg majd meglátjuk, ennyi idő után megítélhetetlen még a dolog.
Kizart, hogy egy gyarto puszta jofejsegbol kicserelje az elektromotorokat akkor is, ha csak a kihajtassal van gond. A P90D-ben 3 elektromotor is van (1 elol, 2 hatul), az azert nem ket filler, foleg ha a teljesitmenyelektronikat is hozzaszamolod. Nem tudjuk, valojaban mit tartalmaz a 15k, es mi a hiba oka.
Amikor az autógyárak bevezettek korszakalkotó újdonságokat, ott is elég magas a ibaszázalék.
Általános szabály, hogy az első szériákból nem érdemes venni, még nem áll be a gyártás. A Teslánál sem konstrukciós, hanem gyártási problémák vannak, amit semmilyen tesztautóval nem tudsz megelőzni.
A ppm hibaszázalék pedig csak a szokásos propagandaszöveg. Az idő előrehaladtával minden autó erlomlik, nincs kivétel, legfeljebb nem túl nagy időkülönbség.
Egyébként pont a BMW nemigen dicsekedhet a ppm-ekkel, a húsz legproblémásabb autó-motor között szépp számmal szerepelteti magát versenyben a VW-el.
pl.:
BMW N45
Motorkódok: 45B16, N45NB16, N45B20S Gyártásban: 2004 – 2011 (N45B20S csak 2006-ban) Típusok: BMW 116i, BMW 316i (E90), BMW 320si
Indok: Az N45-ös motorok rossz hírüket főleg nem túl acélos teljesítményükhöz képest (16i) magas fogyasztásuknak, problémás járáskultúrájuknak (túlzott vibráció, háromhengerezés, szívóágba visszadurrogás), és megbízhatatlan láncos vezérlésüknek köszönhetik.
szinte tudtam hogy valamelyikotok nekiall gorcsosen guglizni, kis guglihuszarok...
Mintha barmennyire is relevans volna ebben a temaban. Azt hiszed ha talalsz valamit a "bmw engine failure" kifejezesre, akkor az relativizalja azt hogy a Tesla egyszeruen hulladek?
Nyugodj bele, a Tesla szar, szart arul, meghozza nagysagrendekkel szarabb mint barmi mas a piacon, plane ennyi penzert. Persze lehet itt arroganskodni, Musk is ezt nyomja, barmilyen kritikara tamadasssal valaszol, csak ezzel az a baj hogy egyszer, csak egyetlen egyszer kapcsolodik ossze a Tesla neve a hulladek minoseggel a fogyasztok fejeben, es onnantol kezdve lottek a cegnek. A renomét nagyon nehez felepiteni de nagyon konnyu elbaszni. A Tesla raadasul valami kegyelmi allapotban van, (amit en szemely szerint nem igazan ertek) a sajto, a fogyasztok, a kozonseg valami irrealis modon kezeli oket, de ez nem tart orokke.
Egy komplett autogyarat nem lehet early adopterekre alapozni, akik akkor is Musk segget nyaljak ha tizedjere viszik a Model S-uket szervizbe, mert azt hiszik hogy ok valami kulonleges allatfajta es valami kulonleges dologban vesznek reszt. Ilyenbol van a vilagon par tizezer aztan ennyi, egy atlagember 2-3 ilyen fatalis hiba utan egyszeruen eladja a picsaba az autot es soha tobbet nem megy a ceg kozelebe sem.
Sot meg egy feketoves Teslafan is elveszti a turelmet, lasd a Model X miatt perelo torzsfogyaszto... A csavo vett Roadstert, vett Model S-t, es most mondta azt hogy ebbol eleg, adjatok vissza a penzem.
Arra merget vehetsz hogy egy atlag motornal baromira nincs 5% a motocserek aranya, de meg 1% sincs. Es egy villanymotor tenyleg sokkal egyszerubb mechanikusan mint egy belsoegesu.
Akkor bizz abban, hogy csak atmenetileg ügyetlenkedtek, tapasztalatlankodtak ... de majd szögletre ütik a gyartasi problemat, oszt ennyi. Az egyik legintelligensebbbnek tartott vallalat csak össze tud takolni egy megbbzhao motort, amely szerinted is egyszerübb.
Avvan, hoggy az alkatreszellatas IS egy nagyon fontos problema. Ha a beszallitott anyagok, alkatreszek, reszegysegek, ... kb. 1%-a nincs rendben (hinyzik, a minösegge problemas, ...), akkor az szinte teljesen összegabalyitja a gyartast ... es esetleg több barkacsolashoz, esetleg ügyetlenkedeshez vezet ... eppen azert, hogy a problemak ellenere kiszallithato legyen a termek.
Pl. a Model X hatso lepke-ajtajanak a beszallitasa fekezte eddig az auto vegszereleset es a kiszallitott darabszamot (nincs ertelme vegigfuttatni, de hatso ajto nelkül a szalagrol leengdni az autot ... ha nem tevedek volt mar hasonlo törtenet a kilincs nelküli magyar autobuszokkal is).
Izé.. akkor (figyelem trollkodás következik) szeretném megjegyezni, hogy nem azt mondtam troll, hanem azt, hogy trollkodik.
Bárki trollkodhat.. akinál ez állandósult magatartásforma, az a troll.... és ha megnézed az "érvelési stratégiát" akkor az egyik oldalon számok, adatok, a másikon meg egy fénykép és mindenféle tényszerű cáfolat nélküli "de nem, nem úgy van és kész" meg visszakérdezgetés bármiféle
adat nélkül amire bármit is reagálhatnál.
Ezt nevezzük trollkodásnak, amikor semmiféle érdemben cáfolható/vitatható érdemi adattal nem szolgál valaki, szimplán kijelent valamit, majd a kijelentését viatók álláspontjára nem ellenérvekkel, hanem szimpla "nem, nem, de az akkor sem úgy van" szerű kijelentésekkel, meg közbevető kérdésekkel "válaszol"... azaz nem válaszol.. nincs is érdemiben vitatható kijelentése...
.. de ha átsiklottam volna bármiféle számadat, esetleg statisztikai adat fölött, amit cipő belinkelt az álláspontját igzolando, kérlek legyél már olyan kedves és idézd be...
.. amíg ez nem történik meg, addig fenntartom, pontosan a fentiekre alapozva, hogy simán trollkodott.... :)
Azé´ sok helyen az ICE motor sem a babazsur kategoriaja!!! :-(
Hi all,
Well here we are......10 months of ownership of a 68k mile 2005 M5 and been very happy and lucky.....'till today!
Parking up in work after a perfectly normal drive across the city the Engine Malfunction warning light/message appears.....OK I thought...finish parking and start the engine again...assuming it was a glitch? Wrong!
Car starts again and I begin to smell Oil and a hear a weird knocking noise coming from the engine......switch off immediately at this point.
Arra merget vehetsz hogy egy atlag motornal baromira nincs 5% a motocserek aranya, de meg 1% sincs. Es egy villanymotor tenyleg sokkal egyszerubb mechanikusan mint egy belsoegesu.
Amugy evek ota morgok alapjaraton hogy a Tesla lathatoan semmilyen tartostesztet nem csinal, a sajtoban soha nem tuntek fel alcazott Model S-ek es Model X-ek amik a sivatagban, sarkkoron vagy csak siman atlagos kozuton tesztelodtek volna. A teslafanok persze valtig allitottak hogy tesztel a Tesla, de ezek a borzaszto minosegi mutatoszamok azt mutatjak hogy tesztel a fenet. Pont az ilyen szarvashibakat lehet ezzel kiszurni, ha mar tervezni meg szimulalni nem tudnak akkor legalabb probaljak ki mielott eladjak a vevonek...
Tucatjaval kellett volna jaratni a prototipusokat, csak azzal az a baj hogy kurva draga. Egy kiserleti jarmu rendesen felszenzorozva nem jon ki egymillio eurobol... Kene belole mondjuk 20 darab, az 20 millio + a tesztek koltsegei. Gondolom nem volt 40-50 millio dollarjuk jatszogatni. Nem baj, majd a garancialis koltsegek elviszik a tobbszoroset + kockara teszik a vevoelegedettseget. Ennek is megvannak mar az elso jelei...
A Model Xszel eljatszottak ugyanezt, raadasul sokkal komplexebb jarmu mint a Model S, nem is mukodik.
Normalis esetben az ilyet ppm-ben merjuk es nem szazalekban...
Alkatrészenként 10 ppm, ha kérhetem... 10 ppm alá már vért huggyozva mennek le a gyárak, pontosabban szeretnének lemenni. Ha hozzávesszük, hogy van legalább 100 olyan kritikus alkatrész ahol ez számít is, akkor bizony már a százalékoknál tartunk.
"a Tesla nullszériás meghibásodási rátjára alapozva képes vagy bármilyen következtetést levonni a villanymotor vs. belsőégésűek megbízhatóságával kapcsolatban?"
Nullszeria? Lofaxt. Kokemeny szeriagyartmany! A nullszeriat normalis gyarak NEM ADJAK EL a vevonek.
Egyebkent meg nem a villanymotor vs. belsoegesu az osszehasonlitas, hanem Tesla vs. barmi mas.
A trendvonal ebben a formaban nem mutat semmit, hasznalhatatlan.
"5 % alatti meghibásodási ráta kiváló érték egy teljesen új konstrukció esetén."
Jaj. 5% is egy tragikusan szar ertek. Normalis esetben az ilyet ppm-ben merjuk es nem szazalekban...
Jó. akkor az a probléma amire gondoltam, csak nem mertem leírni.
Nem a motorral, hanem az áttétellel (és difi) van (volt) generális probléma.
Korábban olvastam, sok panasz volt, hogy rettentő hangos az áttététel és - úgy tűnik - egyszerűbb volt kikapni a teljes hajtásláncot mint szerelgetni.
Valószínűleg a labornak is szüksége volt jó pár használt darabra a kritikus pontok meghatározáshoz.
Egy abszolút csendes üzemű járműben még az olyan zajok is szörnyen idegesítők tudnak lenni, amik egy belsőégésűben a hallásküszöb alatt vannak. Az áttételezés emiatt komoly kihívás, valószínűleg komolyabb magánál a motornál is.
Es akkor kepesek leirni hogy a villanymotor sokkal megbizhatobb mint a belsoegesu? :)
Basszus.
És Te a Tesla nullszériás meghibásodási rátjára alapozva képes vagy bármilyen következtetést levonni a villanymotor vs. belsőégésűek megbízhatóságával kapcsolatban?
Legalább nézz már rá a trendvonalra!
Amúgy egyetértek, a második ábra nagyon érdekes, amire bállt, 5 % alatti meghibásodási ráta kiváló érték egy teljesen új konstrukció esetén.
Nyugi itt a sublótban jó néhány 10+ éves akku, a múltkor képet is raktam be róla.
A lítiumos akkuk avulását a töltőjével lehet megtervezni. A laptopnál a prioritás a teljesítménysűrűségen van. A töltési határfeszültséget erre optimalizálják, nem a hosszú életre.
Ezért jobbak a Tesla gyorstöltős tapasztalatok is a vártnál, mert nem töltik tele... vele.
nem hasonlitom en a belsoegesu motorokhoz, a teslafanok jottek azzal hogy a villanymotorok aztan olyan faszak, abban egyszeruen nem tud elromlani semmi. Itt is ezt olvasom evek ota.
Namost akkor vagy ez nem igaz, vagy a Teslanak nem megy ez az egyebkent teljesen nyilvanvaloan egyszeru es trivialis dolog. Sem.
Ez a diagramm egyebkent egybevag azzal, amit a Consumer Reports allit hogy a Model S mint hasznaltauto egy tragedia, minden elromlik benne, de akkor is mellbevago. A Model X pedig meg rosszabb.
Kivancsian varom a Model 3at, ha ez a trend folytatodik akkor par ev mulva (wiha kollega szavaival elve) remekul fogunk szorakozni.