"Viszont ha a karbi lenne, akkor Tóni bácsinál is ugyanez lenne a helyzet...."
Azért erre ne fogadj nagy összegekkel! Tudniillik még két teljesen azonos motoron sem feltétlenül viselkedik ugyanúgy, ugyanaz a porlasztó. Sok mindentől függ,pl: a levegőszűrő állapotától a kipofogóban lerakodott korom mértékéig,nem beszélve a gyertya típusától a hőértékéig.
Aztán ráadásul Neked meg Tóni bácsinak két különböző típusú van: 207 vs. 210.
Szépen vizsgázott ma is a mínusz fokokba a babettám :)
Fél kilométer után már volt alapjárat szívató nélkül! Számomra ez azért hihetetlen, mert még a Ladánk se nagyon szerette a hideget annak idején, pedig az akksija jó volt :) De a Babetta meg pöccre beindul.
De lenne egy kérdésem. Ez a dellorto óta így van, és szerintem a karburátor ilyen, de szeretném ha véleményt mondanátok.
Mitől lehet az, hogy a teljesítménygörbén kb. középen van egy lyuk??? Tehát: alapjárat van. Max gázon megy negyvenet a moci (+ - 5 ). Viszont. Tartósan nem lehet pl. 15-tel vagy 20-szal húzni a gázt, mert előbb széplassan megáll a motorkerékpár, utána elegánsan lefullad a motorja. Bár ez elég lassú folyamat, kb. egy percig is eltart.
Tehát ha pl egy biciklis mögött akarok menni, akkor azt kell csinálnom, hogy max gázfröccsöket kell adnom 5 másodpercenként, mert folyamatosan félig nem tudom húzni a gázt, az előbb leírt jelenségek miatt.
Igazából nem különösebben zavar a jelenség, tiszta szívemből kívánom, hogy ez legyen a babettám legnagyobb baja. Eleve ritkán megyek cammogó tempóban (bár ez még nem azt jelenti, hogy széthajtom mint az állat). Csupán kíváncsiságból érdekel a dolog, hogy mik okozhatják ezt a "problémát". Azért a karbira gyanakszok, mert a jikovval ez nem volt. Viszont ha a karbi lenne, akkor Tóni bácsinál is ugyanez lenne a helyzet....
Tuji féle kipucsatorna reszelésre gondol. Csak azzal önmagában nem sokra megy ha a szívóoldalról nincs módosítva a vezérlés,illetve amíg a felömlők sincsenek módosítva a gyári igen-igen karcsúhoz képest.
Hát ahogy nézem, a babszira akár szemre is lehet jobb fejet csinálni, mint az eredeti:) 50%-os présávot vennék,2-5 fok tágulattal az égéstér felé,maga az égéstér nem golyszli, hanem a gyertyánál kissé lapított, elliptikus jellegű oldalfallal. Ehez mindnképpen csinálni kell egy saját esztergakést. Nmtom fejből mennyi a babszi geometriai sűrítése, én olyan 8-9 körül saccolom a megfelelőt.
Lehet, hogy rosszul itéltem meg, mondom, qrva rossz passzban voltam. Visszagondolva az események folyására, asszem én voltam a kötekedőbb, amit ma már igazán röstellek!!!
Ha "találkoznék vele," tisztázhatnánk a félreértéseket egy üveg virtuális cabernet savignon mellett. :)
Egyvalami tutira nem jellemző rá, az hogy arcoskodna. Nem mond olyat, amit valakitől hallott, csak amit tutira kipróbált.Természetesen vannak zsákutcái. Ha nem jöttetek ki vele, na bumm, mondtam, hogy nem könnyű ember.:)
Annak a cirkusznak egyes egydül én voltam a kiváltója. A tuji kissé kifogásolható (nagyarcú) stílusú belátogatása egybe esett egy magánéleti problémákból adódó mélypontommal, aminek az lett a végkifejlete, hogy ő kissé arrébb ment.
Aki hozzá fordul segítségért, az mondja meg neki, hogy engem nem csíp az összeférhetetlenségem miatt, és akkor talán segíteni fog!!!
Én emléxem rá,de az azért nem volt csoportos elkövetés,így szerintem a többes szám túlzás. (a dolog pikantériája,hogy pont a préssávból pattant ki a dolog anno)
Most segítségre szorulok,vagy hagyom az egészet,na mindegy.
Tuji, akit elhajtottatok, pont ilyen figura:) Tudom,hogy kissé sajátos modora van, én már megszoktam, vagy 30 éve ismerem... Na, szóval például őt rá tudom venni egy tervelésre, és esztergályost is tudok mondani aki megcsinálja, csak rohadt drága lesz. Sajna, az egyetemi gépműhely ezt nem vállalja...
Na jó, hát ez mondjuk ugye nem babszi henger... Nyáron a simsonálison volt egy ilyen tök átépíttt motor, valami tuning vizes70 es robogó hengerrel talán polini vagy ilyesmi azzal akart indulni a levegős simsonok ellen, megsértődött, amikor kizártuk:)
Sziasztok ! Széznéztem , de nem találtam sehol olyan ábrát amin látnék a hengerről egy olyan ábrát, metszetet, ahol ki lehetne venni, a kipu felfogató csavarok milyen mélyen mennek, a hengerbe és mennyi anyag van utána a hüvelyig. A dolog lényege, hogy szeretném látni vagy tudni mennyi anyag van ott, vagyis ha kézi maszek menetfúrás esetén az ember óvatosan fúrt, el lehetett-e cseszni, mennyire érzékeny a dolog, mennyi túlfúrás okozhat gondot . Azóta is tökéletesen műkszik, szépen érzéssel lett kifúrva 5-ösről 6-osra, szerintem okés, csak , ha látnék egy ilyen ábrát pl. vagy tudnám, hogy kis esetleges túlfúrás nem gyengítheti meg, vékonyíthatja el ott az anyagot veszélyesen annak örülnék ! Köszi !
háy..nekem annó mikor a fötengely rolnik áltak be..kb 40el mentem..és satu modon meg szorult..tolni se lehetett!csak bicó modba tuttam haza "vinni"..ha tapasztalatlan kezdő motorosnál történik ez meg,valszinű hatalmasat esik!szal csak ésszel!
Előre elmondom, hogy alul el lehet majd vele pötyögni, de lesz egy rohadt nagy luk a teljesítménygörbén középen, utána közvetlenül hirtelen emelkedni fog a teljesítmény, de minden sávban melegedni fog mint állat, 03 körüli kompozit lap fog beválni, ey középhosszú nem nagy köbtartalmú, tehát nem nagy szögű csővel, én drukkolok neked:)
Naakkor megírom énis a babis blokk-túlmelegedős kísérleteimet: Ifjú titán koromban (14-15 évesen) elkezdtem használni jóanyám 1981-es 207-esét. A masina előételéről annyit, hogy kapott egy új karbit akkoriban, meg előtte ilyen munkás-motor féleség volt jóapám révén, aki kőműves. Nem mondhatnám, hogy nagyon kímélve volt, ráadásul sokan kölcsönkérték leugrani a boltba söré', így ki tudja miminden történt a gépsárkánnyal. Amikor elkezdtem használni, nagyon nehezen indult: állványon 8-10 tekerés kellett, mire feléledt. Mai fejjel szinte biztos, hogy el volt állítva a keverék, szerintem irdatlan sok benyát kapott. Kb 3-4 km után (Csutkagázon 2km is elég volt neki) elkezdett lehörögni. Megtorpanás, hörrrrrr. Gázmarkolat visszaenged, kb 1/5 gázállásnál ismét gyorsul, de egy határ után érezhetően lehörög újra. Óvatos gázkezeléssel ez a határ felment kb 4/5 gázig, majdnem teljes terhelésig. De az ereje kb fele, harmada, mint hidegen. Ezt egy hosszabb emelkedőn lehetett észrevenni, ahol normális körülmények között gyorsult is, de túlmelegedve csak lassult, néha be kellett segíteni pedállal is. Mivel nem voltam túl óvatos kezdetben, ezt kb minden utamon megcsinálta, mikor messzebb mentem Vele. Melegen irtó könnyen indult, 1/4-1/2 fordulat, szivató nélkül. Igazából nem fejtettem még meg ezeket a lehörgéseket, illetve újra feléledéseket, gondolom a kopott henger és dugattyú nagyrészt magyarázza a dolgot. Teljes, komplett felújítás kellene: szimmeringek, indítópofák, henger-fúrás, új gyűrűk. Elektronikailag viszonylag rendben van a gép. Kellene egy új első villa is, mivel a mostanit sikerült egy kövérgázas-hídrafelmenős-ugratós manőverrel elgörbítenem. (Nem szándékosan!) Azóta úszószint , alapjárat beállítva, karbiban tűszelep, súbertű, benzincsap! cserélve. Dióhéjban ennyi, bocs, ha hosszú voltam. Valahol van egy-két képem is a masináról, ha megtalálom, elküldöm a babetta_love-ra. Üdv! t
A babetta tulajdonságai miatt nem fog hanyatt vágni. A hengerből fura zajokat hallhatsz közben lassul a motor majd megáll. Utána ha a lendkerekeet megpróbűlod megforgatni valószínű, hogy eg se mozdul.
Ja, és az utóbbi napokban elég sokat használtam a Babettát csutkagázos üzemmódban, és menet közben elgondolkoztam azon, hogy vajon mit kéne tenni, ha esetleg hirtelen megszorulna a motor, mert ugye a kuplungkar behúzása itt nem igazán jöhet szóba...... Valakinek esetleg van ezirányú tapasztalata/ötlete?
Na hétvégén előkészítettem a flexet és szétszedtem a kipufogót, hogy majd jól lemetélem a belógó csőrészt! Sajnos nem lett az egészből semmi, mert valaki már megelőzött!:)
Mindegy, kitakarítottam a kipufogót, a csőben kb. 2mm vastag lerakódás volt, a dobban viszont meglepően kevés trutyit találtam. A beavatkozás kimondottan jót tett a motor menettulajdonságainak, sokkal jobban harap és óra szerint most már 70km/h-val megy, ami érzésre még mindig csak olyan 45-50km/h lehet, de azért jól mutat!:)
Ha a motor áll kb. fél napot akkor tuti pöccre indul. Régebben ázás után nem indult, de amióta beszilóztam a tirisztor repedését, azóta kevesebb a gond, viszont néha párszáz méter után után leáll.