Keresés

Részletes keresés

ggabbroo Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13751
Amúgy meg éppen azért kérdeztem, mert utálok a magam kárán tanulni!:)
Előzmény: miko? (13749)
ggabbroo Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13750
Jaja, de ha a szívóoldal eleve sok a kipufogó oldalhoz képest, akkor a kipufogó reszelése is jó eredményt hozhat!
Előzmény: miko? (13749)
miko? Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13749
Lehet.
Csak hogy a dolgok egymásra épülnek,összefüggenek.
Így ha csak kiput reszelsz, akkor többet kipörög a motor, de ha nincs többleted etetni,és nem módosítasz szívó oldalról is,és a virsli felömlők is maradnak változatlanul,akkor alul teljesen erőtlenné válik a motor.
Már pedig el is kell indulni vele.

Szóval ha van kedved a motort néhányszor szétkapni,hengerperselyt ki-berakosgatni,akkor kezdj csak a kipunyílással.
Aztán szólj mit tapasztaltál. :-)
Előzmény: ggabbroo (13746)
ggabbroo Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13748
Mondanám, hogy amikor így félgázon lefullad, nézd meg a gyertyaképet, de nem akarok konfliktust!:) Nem lehet, hogy csak a súbertűt kéne eggyel lejjebb tenni?
Előzmény: subaaa (13745)
miko? Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13747
"Viszont ha a karbi lenne, akkor Tóni bácsinál is ugyanez lenne a helyzet...."

Azért erre ne fogadj nagy összegekkel!
Tudniillik még két teljesen azonos motoron sem feltétlenül viselkedik ugyanúgy, ugyanaz a porlasztó. Sok mindentől függ,pl: a levegőszűrő állapotától a kipofogóban lerakodott korom mértékéig,nem beszélve a gyertya típusától a hőértékéig.

Aztán ráadásul Neked meg Tóni bácsinak két különböző típusú van: 207 vs. 210.
Előzmény: subaaa (13745)
ggabbroo Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13746
Ha jól emlékszem, Tuji annakidején ezt mint "standalone" tuningot javasolta és külön kiemelte, hogy a szívólodalon nem kell változtatni.....
Előzmény: miko? (13744)
subaaa Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13745

Szépen vizsgázott ma is a mínusz fokokba a babettám :)

Fél kilométer után már volt alapjárat szívató nélkül! Számomra ez azért hihetetlen, mert még a Ladánk se nagyon szerette a hideget annak idején, pedig az akksija jó volt :) De a Babetta meg pöccre beindul.

De lenne egy kérdésem. Ez a dellorto óta így van, és szerintem a karburátor ilyen, de szeretném ha véleményt mondanátok.

Mitől lehet az, hogy a teljesítménygörbén kb. középen van egy lyuk??? Tehát: alapjárat van.  Max gázon megy negyvenet a moci (+ - 5 ). Viszont. Tartósan nem lehet pl. 15-tel vagy 20-szal húzni a gázt, mert előbb széplassan megáll a motorkerékpár, utána elegánsan lefullad a motorja. Bár ez elég lassú folyamat, kb. egy percig is eltart.

Tehát ha pl egy biciklis mögött akarok menni, akkor azt kell csinálnom, hogy max gázfröccsöket kell adnom 5 másodpercenként, mert folyamatosan félig nem tudom húzni a gázt, az előbb leírt jelenségek miatt.

Igazából nem különösebben zavar a jelenség, tiszta szívemből kívánom, hogy ez legyen a babettám legnagyobb baja. Eleve ritkán megyek cammogó tempóban (bár ez még nem azt jelenti, hogy széthajtom mint az állat). Csupán kíváncsiságból érdekel a dolog, hogy mik okozhatják ezt a "problémát".  Azért a karbira gyanakszok, mert a jikovval ez nem volt. Viszont ha a karbi lenne, akkor Tóni bácsinál is ugyanez lenne a helyzet....

miko? Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13744
Tuji féle kipucsatorna reszelésre gondol.
Csak azzal önmagában nem sokra megy ha a szívóoldalról nincs módosítva a vezérlés,illetve amíg a felömlők sincsenek módosítva a gyári igen-igen karcsúhoz képest.
Előzmény: emzoli22357 (13742)
miko? Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13743
Egy "elméleti" hf-et is fel lehet szerelni?

:-)
Előzmény: emzoli22357 (13741)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13742
Nem tom mire gondolsz,milyen átalakításra.
Előzmény: ggabbroo (13739)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13741
Hát ahogy nézem, a babszira akár szemre is lehet jobb fejet csinálni, mint az eredeti:)
50%-os présávot vennék,2-5 fok tágulattal az égéstér felé,maga az égéstér nem golyszli, hanem a gyertyánál kissé lapított, elliptikus jellegű oldalfallal. Ehez mindnképpen csinálni kell egy saját esztergakést. Nmtom fejből mennyi a babszi geometriai sűrítése, én olyan 8-9 körül saccolom a megfelelőt.
Előzmény: miko? (13740)
miko? Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13740
"voltaképpenmost is itt van általam"

Na,mért nem ezzel kezdted?!
Akkor tervezz szaporán nekem lécci frankó égésteret,oszt szól jól.hogy miko mehetek a zesztergályoshó érte!

Előre is köccke! :-)
Előzmény: emzoli22357 (13737)
ggabbroo Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13739
Akkor én meg is kérdezném tőled, hogy a Tuji-féle kipuff csatorna átalakítás magában kb. mit hoz, mert erre vonatkozó adatot sehol nem találtam...
Előzmény: emzoli22357 (13737)
tiger1342 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13738
emzoli=kistuji?:DD
Előzmény: emzoli22357 (13737)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13737
Szerintem jegeljük a Tuji témát, annál is inkább, hogy voltaképpenmost is itt van általam, mert sokat tanultam tőle:)
Előzmény: Tóni bácsi (13736)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13736

Ok!

 

Lehet, hogy rosszul itéltem meg, mondom, qrva rossz passzban voltam. Visszagondolva az események folyására, asszem én voltam a kötekedőbb, amit ma már igazán röstellek!!!

 

Ha "találkoznék vele," tisztázhatnánk a félreértéseket egy üveg virtuális cabernet savignon mellett. :)

Előzmény: emzoli22357 (13735)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13735
Egyvalami tutira nem jellemző rá, az hogy arcoskodna. Nem mond olyat, amit valakitől hallott, csak amit tutira kipróbált.Természetesen vannak zsákutcái.
Ha nem jöttetek ki vele, na bumm, mondtam, hogy nem könnyű ember.:)
Előzmény: Tóni bácsi (13734)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13734
Csak emlékeztetőül:

Annak a cirkusznak egyes egydül én voltam a kiváltója. A tuji kissé kifogásolható (nagyarcú) stílusú belátogatása egybe esett egy magánéleti problémákból adódó mélypontommal, aminek az lett a végkifejlete, hogy ő kissé arrébb ment.

Aki hozzá fordul segítségért, az mondja meg neki, hogy engem nem csíp az összeférhetetlenségem miatt, és akkor talán segíteni fog!!!
Előzmény: miko? (13733)
miko? Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13733

Én emléxem rá,de az azért nem volt csoportos elkövetés,így szerintem a többes szám túlzás. (a dolog pikantériája,hogy pont a préssávból pattant ki a dolog anno)

 

Most segítségre szorulok,vagy hagyom az egészet,na mindegy.

 

(sajátos modorból én sem szenvedek hiányt,hehe)

 

Előzmény: emzoli22357 (13732)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13732
Tuji, akit elhajtottatok, pont ilyen figura:) Tudom,hogy kissé sajátos modora van, én már megszoktam, vagy 30 éve ismerem...
Na, szóval például őt rá tudom venni egy tervelésre, és esztergályost is tudok mondani aki megcsinálja, csak rohadt drága lesz. Sajna, az egyetemi gépműhely ezt nem vállalja...
Előzmény: miko? (13731)
miko? Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13731
Nem babetta,hanem Puch,akárcsak amiről a 13725-ben Stunt kollega ír.

Más. Tudsz olyan embert aki képes égésteret faragni nekem?
Előzmény: emzoli22357 (13730)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 13730
Na jó, hát ez mondjuk ugye nem babszi henger... Nyáron a simsonálison volt egy ilyen tök átépíttt motor, valami tuning vizes70 es robogó hengerrel talán polini vagy ilyesmi azzal akart indulni a levegős simsonok ellen, megsértődött, amikor kizártuk:)
Előzmény: miko? (13728)
bab1 Creative Commons License 2007.11.28 0 0 13729
Sziasztok ! Széznéztem , de nem találtam sehol olyan ábrát amin látnék a hengerről egy olyan ábrát, metszetet, ahol ki lehetne venni, a kipu felfogató csavarok milyen mélyen mennek, a hengerbe és mennyi anyag van utána a hüvelyig. A dolog lényege, hogy szeretném látni vagy tudni mennyi anyag van ott, vagyis ha kézi maszek menetfúrás esetén az ember óvatosan fúrt, el lehetett-e cseszni, mennyire érzékeny a dolog, mennyi túlfúrás okozhat gondot . Azóta is tökéletesen műkszik, szépen érzéssel lett kifúrva 5-ösről 6-osra, szerintem okés, csak , ha látnék egy ilyen ábrát pl. vagy tudnám, hogy kis esetleges túlfúrás nem gyengítheti meg, vékonyíthatja el ott az anyagot veszélyesen annak örülnék ! Köszi !
miko? Creative Commons License 2007.11.28 0 0 13728
Ennél alább ne add!

Előzmény: Stunt62510 (13725)
Poluxx210 Creative Commons License 2007.11.28 0 0 13727

háy..nekem annó mikor a fötengely rolnik áltak be..kb 40el mentem..és satu modon meg szorult..tolni se lehetett!csak bicó modba tuttam haza "vinni"..ha tapasztalatlan kezdő motorosnál történik ez meg,valszinű hatalmasat esik!szal csak ésszel!

 

Gergő

Előzmény: -Sziszi- (13722)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.11.28 0 0 13726
Előre elmondom, hogy alul el lehet majd vele pötyögni, de lesz egy rohadt nagy luk a teljesítménygörbén középen, utána közvetlenül hirtelen emelkedni fog a teljesítmény, de minden sávban melegedni fog mint állat, 03 körüli kompozit lap fog beválni, ey középhosszú nem nagy köbtartalmú, tehát nem nagy szögű csővel, én drukkolok neked:)
Előzmény: Stunt62510 (13725)
Stunt62510 Creative Commons License 2007.11.28 0 0 13725

OFF

Most én ezen dolgozom.

70-es henger, membránnal, 19-es dell'orto, BiTurbo rezonátortkamrás kipufogó.

 

A blokkot is modosítani kellett, mert a hengeren nagyobbak a felömlők átmérője, stb.

 

Jelenleg sokkal rosszabbul megy, mint a gyári, egyelőre az "örülök, hogy beindult" fázisnál vagyok.

 

ON.

Előzmény: miko? (13714)
tiger1342 Creative Commons License 2007.11.28 0 0 13724
Naakkor megírom énis a babis blokk-túlmelegedős kísérleteimet:
Ifjú titán koromban (14-15 évesen) elkezdtem használni jóanyám 1981-es 207-esét. A masina előételéről annyit, hogy kapott egy új karbit akkoriban, meg előtte ilyen munkás-motor féleség volt jóapám révén, aki kőműves. Nem mondhatnám, hogy nagyon kímélve volt, ráadásul sokan kölcsönkérték leugrani a boltba söré', így ki tudja miminden történt a gépsárkánnyal. Amikor elkezdtem használni, nagyon nehezen indult: állványon 8-10 tekerés kellett, mire feléledt. Mai fejjel szinte biztos, hogy el volt állítva a keverék, szerintem irdatlan sok benyát kapott. Kb 3-4 km után (Csutkagázon 2km is elég volt neki) elkezdett lehörögni. Megtorpanás, hörrrrrr. Gázmarkolat visszaenged, kb 1/5 gázállásnál ismét gyorsul, de egy határ után érezhetően lehörög újra. Óvatos gázkezeléssel ez a határ felment kb 4/5 gázig, majdnem teljes terhelésig. De az ereje kb fele, harmada, mint hidegen. Ezt egy hosszabb emelkedőn lehetett észrevenni, ahol normális körülmények között gyorsult is, de túlmelegedve csak lassult, néha be kellett segíteni pedállal is. Mivel nem voltam túl óvatos kezdetben, ezt kb minden utamon megcsinálta, mikor messzebb mentem Vele. Melegen irtó könnyen indult, 1/4-1/2 fordulat, szivató nélkül. Igazából nem fejtettem még meg ezeket a lehörgéseket, illetve újra feléledéseket, gondolom a kopott henger és dugattyú nagyrészt magyarázza a dolgot. Teljes, komplett felújítás kellene:
szimmeringek, indítópofák, henger-fúrás, új gyűrűk. Elektronikailag viszonylag rendben van a gép. Kellene egy új első villa is, mivel a mostanit sikerült egy kövérgázas-hídrafelmenős-ugratós manőverrel elgörbítenem. (Nem szándékosan!) Azóta úszószint , alapjárat beállítva, karbiban tűszelep, súbertű, benzincsap! cserélve. Dióhéjban ennyi, bocs, ha hosszú voltam. Valahol van egy-két képem is a masináról, ha megtalálom, elküldöm a babetta_love-ra. Üdv! t
Előzmény: -Sziszi- (13722)
ggabbroo Creative Commons License 2007.11.28 0 0 13723
Ezt örömmel hallom! Szóval ha a főtengely beáll vagy a dugattyú megszorul, attól a hátsó kerék tuti nem fog beblokkolni?
Előzmény: -Sziszi- (13722)
-Sziszi- Creative Commons License 2007.11.28 0 0 13722

Hello!

 

Semmit:D

A babetta tulajdonságai miatt nem fog hanyatt vágni. A hengerből fura zajokat hallhatsz közben lassul a motor majd megáll. Utána ha a lendkerekeet megpróbűlod megforgatni valószínű, hogy eg se mozdul.

 

Üdv: Sziszi

Előzmény: ggabbroo (13721)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!