Szétvet az ideg, takarítottam az autót és mivel a kezem ügyébe került meg akartam nézni a vezetőülés magasság állítását, de nem tudom megmozdítani sem a kart. Azt sem tudom merre kellene elmozdítani és a könyvet sem találom. Igazából teljesen leengedve használom de most, hogy ki akartam próbálni és nem tudom, idegbajt kapok.
Tudja valaki merre kell azt az átkozott kart húzni?
Elenyésző az autópályahasználat benne azt speciel nem is írtam. Inkább szervíz, alkatrészköltségek, záróvonal átlépés és sebességtúllépés :-), gumigarnitúrák 2 téli és 2 nyári...
Tankolni meg szinte csak Metró, Lukoil és Auchan általában egy helyen.
Szervokormány elektromotor csere megtörént Érden. 36.000 Ft volt számlával. 20 perc alatt végzett a srác, látszik, hogy nem az elsőt cseréli!
Közben a vasba beleszaladt a 73000. kilométer is. Munkát váltottam és így többet megyek mostanában...de legalább kifizetik. Viszont nem rohanok, így sikerült 85% országút 15% város kombinációban 3,78-as fogyasztást csinálni.
Most pedig féltengelygumiharang csere elé nézek, talán a következő héten.
Szia! Igen, és amit csak találtam szétszedhető érzékelőket, végül is rejtély maradt a megoldás. Viszont jó lett! Nagy a valószínűsége, hogy a befecskendezőnél volt a hiba, arra tippelnék.
Sziasztok!Van egy 2001-es 1.4 16V Thaliám.Az a gond vele ,hogy a töltés megszűnt.Először még a töltés visszajelző lámpa nem jelezte,de akkor se töltött,mert az aksi lemerült.Utána már a töltés visszajelző lámpa is kivillant.Szerintetek mi lehet a gond?Generátor, feszültségszabályzó?Megemlíteném,hogy úgy 1 hónapja hihetetlen módon letekeredett a generátor szabadonfutója azt orvosoltam.Előre is köszönöm válaszokat.
Szia! Régebben nekem is voltak ilyen jelenségek, kérdeztem is itt, de nem jött válasz senkitől. Az általad itt felsorolt müveleteket végig játszottam, és azóta nem rángat!!!
Néha még be-be rángat, úgyhogy hátra van egy légszűrőház levétel, összes befecskendezőszelep csatlakozójának tisztítása, kontakt sprayvel való kezelése, ha utána is csinálja, akkor vagy a befecskendező szelepek kábelei közt lehet szakadás, ami hol érintkezik, hol nem, vagy valamelyik befecskendező szelep rakoncátlankodhat. Vagy fogalmam sincs.
Ha nincs szerencséd akkor meg még hengerfej után is keresgélhetsz. 0.05mm a maximális megengedett deformáció, síkolni tilos. Persze sokan köszörültetik annak ellenére. Én mondjuk nem tenném.
És az alkatrészeken sem éri meg spórolni. Ajusa glaser hf tömítésben necces. Inkább elring esetleg reinz. Csavarokból mondjuk talán mindegy. Ha az a 25e-t a teljes javításra mondták alkatrészekkel az necces, mert az a szükséges alkatrészeket nem fedezi. A legjobb esetben is kell hengerfej csavarkészlet, hf tömítés, szívó és kipufogó tömítés, és ha a vezérlésben elég csak a szíj akkor minimum még az is, plusz fagyálló, ha menthető az olaj. És ez a nagyon nagyon minimum. Ennél csak több alkatrész kellhet.
Nézd, attól hogy a gyári előírás szerint csinálják meg jobban nem lehet megcsinálni. Vannak amiken lehet spórolni, de vannak dolgok amiket nem tudsz megkerülni, ha tisztességesen szeretnéd megjavítani. És sajnos sok mulasztás nem feltétlenül fog azonnal jelentkezni, elképzelhető hogy később akár évek múlva fogja megbosszulni magát. Vezérlést sajnos kell cserélni, nem lehet visszatenni használt szíjat. A többi része meg attól függ. Ott ha nem volt túl régen cserélve akkor nem feltétlenül kell mindent kidobálni. (feszítő plusz vízpumpa) Olajat visszateheted ha nem ment össze a vízzel, csak szétszedés előtt engedd le.
Én így írtam le a hibát, amikor az FHP-jeladóval volt gondom:
Tudna valaki segíteni? Az autót naponta használom, az elmúlt három hétben kb. ötször játszotta el (teljesen véletlenszerűen) a következőt: Menet közben észrevettem, hogy le akar fulladni, hiába nyomom a gázt, nem történik semmi. Olyan, mintha kifogyott volna az üzemanyag. Félreállok, mire leálltam, már le is fulladt a motor. Próbálom indítani, 8-10 próbálkozásra sem történik semmi, legfeljebb enyhe benzin szag az utastérben. (Az önindító forgat rendesen, de a motor csak nem "kapja el".) Aztán egyszer csak (néhány keresetlen kifejezés után) beindul, és mintha mi sem történt volna: napokig megint semmi gond vele. 1.4-es 8 szelepes Thalia, 7 éves, 130.000 km-rel.
Egy jó tanács: a csatlakozót nagyon óvatosan húzd le. Én úgy jártam, hogy a hőgombáról húztam le a csatlakozót úgy, hogy finoman mozgattam ide-oda, de teljesen kinyíltak a műanyagházban lévő saruk, alig tudtam szétszedni, és megcsinálni.
Ez mondjuk igaz, csomagoknak nem sok hely marad. Viszont akkor más gyakorlatilag nem is marad, mert még a grand scenicnek sincs nagyobb csomagtere, ha a márkánál maradsz akkor csak az espace a megfelelő. Én szeretem a Renault -t de 2.2-es dci-t ne vegyél. Nagyon problémás darab.