Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Korábban rákérdeztem nálatok a lassú melegedésre (2.0 20V) és visszaolvasva a fórumon arra jutottam, hogy azért én csak kicserélem azt a termosztátot. 88-as került be és sokat javult a helyzet, így az óra szerinti 70-72 fokot már képes elérni szinte mindig a víz, de országúton ez a maximum függetlenül attól, hogy 10 vagy 20 fok van, szóval innentől ezt tul.képpen megoldottnak tekintem, elfogadom.
A cserével egybekötve a hűtőfolyadékot is lecseréltem és igyekeztem légteleníteni is, de barom voltam, mert nem tanulva egy korábbi Puntós szerencsétlenkedésből, sikerült letörnöm az egyik légtelenítő csavar fejét, de helyben tudtam orvosolni szerencsére. Igazából ki sem kellett volna tekerni...Ami bosszant, hogy szerintem a fűtőradiátoromból szép lassan szivárog a víz, de láttam, hogy ezt is tárgyaltátok korábban, szóval kicserélem minél előbb.
Kérdés:
Check kidobja mindig, hogy a jobb hátsó ajtó nyitva van, közben pedig tökéletesen zár. Ez tipikus hiba vagy nehezen felderíthető?
Az ajtóéleken lévő gumik/műanyagok nálam jönnek fel a széleken, ezeket be lehet még szerezni vagy lehet velük valamit csinálni?
Hát én a Marklartól kapott JTD gátlókat újíttattam fel és tettem be a 97-esembe, kompletten vettem összeszerelve őket. De hát a szerelést szakikra bíztam, nem tudom mit hogyan legóztak.
Az biztos, hogy a hátsó gátlók és a velük kapcsolatos alkatrészek a gyártás alatt egy alkalommal megváltoztak. A gátló felső bekötő eleme és módja változott meg. Most azt nem tudom, hogy ennek ellenére a komplett hátsó rugóstag cserelhető-e a régi és az új megoldás között: Ezt majd valami gyakorlattal rendelkező megírja.
Nyiregyhazan de postan is megoldhato lesz.Meg nem gondolkodtam az aron had legyen eloszor a kezemben.Elviekben 18an jon meg.ha meglesz irok ujra felteszem a kepet kezemben a keszlettel.
A Kappa gyártása folyamán annyi apróbb/nagyobb változtatás volt, hogy szinte lehetetlen felsorolni.
A gyár 4 jegyű számokkal jelölt csomagokban jegyzi a változtatásokat. A Kappa gyártása alatt csak a 2,0/2,4-es öthengeres benzines motorral szerelt változatokon 125 változtatási csomag volt. Ez igazán nem mond semmit, hiszen van olyan "csomag" amiben egyetlen alkatrész módosítása történt meg, de egy csomag pld. a 98 őszi "nagy" facelift" is ahol önmagában többszáz alkatész változott meg. Továbbá van olyan változás amelyik minden darabot érintett, volt olyan, ami csak egy bizonyos motorral, alkatrésszel, extrával felszerelt darabot, volt olyan amelyik csak bizonyos karosszériaváltozatot érintett vagy éppen karosszériaváltozattól függően eltérő időpontban kerültek bevezetésre. Ez utóbbira példa az egyszínű, fekete műszerfal ami a Coupe-ban rögtön a kezdettől (97 március) a többi változatban a nagy facelifttől (98 ősz) került beszerelésre.
Talán kicsit meglepő ez annak tekintetében, hogy a a látványos változások száma a Kappán valójában kevés, és itt a fórumon már kibeszéltük, hogy a nagy faceliftkor nem ártott volna sokkal több mélyebb változtatás a Kappán, (az alany a 166 már jelen volt) hogy az utolsó évekre sikeresebb, versenyképesebb legyen. A Kappa nagy faceliftje ugyanis lényegében azt jelentette, hogy mivel ekkor jött ki az Alfa 166-os, a technikai változások java része a 166-ból átemelt alkatrész volt. Illetve a 20vt motor amely a Fiat Coupe-ban már közel 2 éve szolgált. Igazán önálló dolog csak a belső teret illető dolgok vagy az onnantól telibe fényezett lökhárítók
Az az igazság hogy a Fiat nem óhajtott túlságosan erős belső vetélytársat a 166-nak + azért a faceift utáni Kappán van pár olyan pont ahol a spórolás apróbb jelei is észrevehetők. És az is igaz, hogy a 98-as Facelift egy konszern-szintű hatalmas változás volt amely kivétel nélkül minden gyártott modellt érintett a 156 kivételével, de ekkor az összes gyártott autón módosítások sorát hajtottak végre vagy újonnan hozták ki vagy épp gyártásukat megszüntették.
Szóval azt kell mondjam a Kappa az olasz autók között változtatások szempontjából pusztán a sereghajtók közé tartozik, messze lemaradva az olyan csúcstartóktól mint pld. a 145/146 Alfa ahol az első és az utolsó legyártott darab között nem nagyon van olyan alkatrész amely ne változott volna meg. És teszi mindezt úgy, hogy az autó úgy ránézésre annyira nagyon nem is változott. Vagy a 156-os mondjuk, azért ott szembetűnőbb a sok változás.
Az olaszok a káoszelmélet gyakorlati megvalósításában mindig is élenjáró nemzet voltak.:-) Ez tény miért lenne a Kappánál másképp? A változások bevezetése is többféle módon történt. Volt az időponthoz köthető, a motorszámhoz köthető, alvázszámhoz és VET számhoz köthető változtatás. Ez természetesen attól függ, hogy melyik gyáregységben vitték be az adott változást. Az 5 hengeres blokkokat Pratola Serra-ban gyártották, 1000km-re Torinótól ahol aztán a Kappákat összeszerelték, nyilván akkor egy motoralkatész módosítása az motorszámos stb. A legnagyobb gond a VET számos módosítás és persze ebből van a legtöbb. A VET számra talán a gyártási azonosító a jó magyar kifejezés. Ezt a számot az összeszerelésnél alkalmazzák. Végülis ebben a sorrendben gyártódnak az autók hiszen a vázakat a karosszériaüzemben, a motorokat a már említett helyen (kivéve a 16vt motort, az még Torinoban, a Mirafioriban készült). Ha egy új alkatrész került a polcra azt az összeszerelésnél viszik be és nyilván az összeszerelés sorrendjében egyszer csak már az kerül be. Namost itt jön a gond, hogy a VET szám nem szerepel az autó irataiban.
Ezért alkatrész kereséskor hiába áll rendelkezésre forgalmi, az alvázszám stb. egy olasz autó esetében sajnos ezek ismeretében sem lehet 100% bizonyossággal megállapítani, hogy az adott autó pontosan milyen alkatrésszel készült ha nem áll rendelkezésre ezek mellé a gyári alkatrésznyilvántartó program. De ha ebbe beütjük az alvázszámot az már felfedi a hozzá tartozó VET számot és így minden felhasznált alkatrész pontosan beazonosítható. (néhány kivétellel) :-)) (olasz)
Hmmm, amikor cseréltük tavaly, nem emlékszem hogy komolyabb légtelenítésen esett volna át a kocsi (nem úgy mint a TC-s Marea). Beleöntöttük, járattuk, rátöltöttünk, hazamentem, még rátöltöttem, azóta szépen ott van a MIN jelnél és nem megy 92-3 fok fölé sose.
Amikor töltöd föl, az a csavar legyen kivéve. Ez elég is, de ha majd kinyitott a termosztát és megint vissza hül, még egyszer kitekerheted, hogy jön-e levegő de nem szokott.
Ha gyorsan megy fel a mutató akkor a műszer butáskodik csak. Ha a pirosban van, akkor már hallanod kell a kiegyenlítő tartálynál, hogy bugyog, forr a víz. Nincs olyan, hogy egy óra múlva is pirosban van.
A becsapós az, hogy a ventilátorok bekapcsolnak akár 30fokos víznél is, ha a mutató kilendül a pirosba valami miatt.
Az öcsém JTD-je is csinálta, hogy tök rabszódikusan néha lefeküdt a vízhőfok mutató, és égett a piros lámpa, miközben a motor üzemi hőfokon járt. (számítógéppel ellenőrizve) Ott az óracsoport csere lett a megoldás.
Érdekes dolog ez a 164-es, nálam is be van csípődve még mindig. (ráadásul úgy, hogy volt utána 166 is hosszú ideig) 164-ből kettő is volt, az elsővel konkrétan megjártam a hadak útját, viszont kitanultam a technikát, a másodikkal (az elődből okulva, átértékelve, majd ezen tapasztalatok után megépítve) már nem volt gond. És ez, egy gyöngyházfekete Super volt, valós 130e km-rel a kasztniban! (az volt az utolsó év, hogy lehetett hivatalosan kasztnit cserélni) Na, ezt a példányt ma is bevállalnám, csak nem tudom mennyire lenne viselhető mai szemmel.... Ha lehetne találni igazán jót mennék egyet vele szívesen. Mert a bódé, még most is nagyon bejön, meg ennyi év távlatából már a nosztalgia is segít, hogy másképp nézzek rá.
Rég jártam itt, pedig a Kappa megvan, csak sok a dolog.
Viszont m megszívatott :-(
Nem újkeletű a probléma, de tanácstalan vagyok.
Történt, hogy a nyáron elindultam Pestre, szépen melegedett a motor, vízhőfokmérő mutatója is ezt jelezte. A probléma ott volt, hogy nem állt meg a 90 fokos vonalnál, hanem csak emelkedett-emelkedett. Egyszer csak elérte a 130-at, és kigyulladt a forrásjelző piros lámpa is. Mivel már majdnem Budaörsnél jártunk, motor leállít, és begurultam az Agip kúthoz. Megnéztem a vízszintet, minden rendben, mivel siettem, buszra szálltam. Délután szereztem vontatót (ha kell), de gond nélkül hazaértem vele.
Egy ml vizet nem kellet utánatölteni azóta sem. Egyszer még csinálta, utána semmi.
Én a termosztátra tippeltem, (leragadt, nem yit ki) ezért Tomitól rendeltem egyet.
Mivel a jelenség nem ismétlődött, vártam a cserével.
Aztán eljött a mai nap. A Dunakanyarban voltunka szüleimnél, kifelé semmi gond. Hazafelé egyszer csak elkezd melegedni. De úgy szép lassan. leányfalunál megálltunk egy fél órára, hátha visszhül, és utána jó lesz. Nem lett az, no midegy, továbbmentünk Szentendréig. Mire odaértünk megint pirosban. No ennek fele sem tréfa, leparkultunk a Dunaparton, én maradtam a kocsival, a feleségem hazament a másik kocsiért, meg a termosztátért, ondom, ha kell kicserélem az út mellett. Sötét lett, mire visszaérkeztek.
Bocs a hosszú bevezetőért.
Itt jött ugyanis az X akta. Mivel nem akartam megfőzni a motort, többször leállítottam, csak gurultunk, közben a fűtés maximumon, hogy azonnal észrevegyem, ha eltűnik a víz.
Így lemerült az aksi.
Vártam türelmesen az autóban, hűlt a motor. Néha ráadtam a gyújtást, és furcsa módon nem nagyon akart lejjebb menni a vízhőfok mutatója. kb. 3 órás várakozás után még mindíhg 100 fok körül állt.
Amikor visszaértek, bebikáztuk, és mondom iduljunk. Pillanatok alatt 1-2 km. megint a pirosban voltunk :-(. Mondom, elmegyek a következő kútig, onnan húzzuk. Egyszer csak menet közben megjavult. és visszaállt a normál tartományba.
Nagy valószínűséggel igen, viszont a bowden szerintem nem jó a Kappára, rövid.
Nekem is van 2 ilyen szerkezetem bontott, és egy még benne a donorban, de sajnos ez is olyan alkatrész, ami picit tervezési hibás az eredeti műanyag összetétele túl lágy és rideg , azért kopik ki/reped. Talán meglepő, de néha előfordul, hogy az utángyártott alkatrész minősége jobb lehet mint a gyári. Pld.: az Alfa 145/146 fényszórókban van egy kb 5-6cm hosszú műanyag állító elem ami sajnos hosszabb idő alatt szinte törvényszerű, hogy eltörik. Viszont a leggagyibb kinai TYC fényszóróban ugyanez az alkatrész örök élet. Furcsa. Egyszerűen azért van ez, mert a kínaiak más, sokkal erősebb alapanyagból fröccsöntik meg ugyanezt az alkatrészt. Namost a vicc az hogy annak a kis állítónak az alapanyaga engem nagyon erősen emlékeztet arra amiből ez a váltókulissza gyárilag van. És természetesen abban bízom, hogy az utángyártott ebben az esetben is más alapanyagból van.
A múltkori váltós levezetéseden már "szétcsúsztam". Számok, típusok, melyik autóba rakták valaha is....
Nekem azért van sok infóm róla, mert már úgy hiszem végig értem az autón, lehet kétszer is. A 164-esen is. (egyébként nagyon imádom azt)
Viszont én azt veszem észre, hogy nagyon felejtek. Ha kimarad pár hét akkor rohamosan megszürkülnek az emlékek. Aztán ha újra aláfekszem akkor szépen visszajönnek.
Hiába is na, hát én is öregszem.
Na meg az sem egészséges, hogy kb 5-8 éve folyamatosan egyszerre 5-6 dologgal foglalkozom. (természetesen mind nagyon fontos).
Próbálok én szelektálni de nem megy. A múltkor megpróbáltam. Tönkre ment a láncfűrészem és elvittem szervizbe. Azt mondták minimum 50ezer a javítás. (55ért vettem).
Kiakadtam, hazavittem. Szétszedtem, pedig soha nem javítottam még ilyet, túl kicsinek ítéltem méretileg.
Egy 20-ast költöttem rá, de kicseréltem benne minden alkatrészt, (csapágyak, szimering, dugattyú, még új karbit is kapott). Most hibátlanul működik. Megtanultam láncfűrészt javítani, pedig nem akartam, de ami sok az sok.
Ha veszünk két kappat az egyik egy 1997 júliusi gyàrtàsu kis facelift ha minden igaz,a másik pedig egy 1999 aprilisi kocsi. Én a régebibi autóból megvehetem a két hátsó lengescsillapitot v sem? Egyáltalán a két említett autó között mi valtozott a szigeteleseken, váltón kivül? Futómű v bármi info? :)