Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Mennyi a megtérülése a hővisszanyerősnek? Én is ezen gondolkozom, de nekem aktív szén szűrőre lenne szükségem a környezeti füstök miatt. Jelenleg ablakot nyitogatok és mindig megvárom a füstmentes időszakokat.
Remek! Gratulálok! Nekem alul 5 cm EPS 100, homlokzat 5+7 cm grafitos, födém 2x10cm. üveggyapot és fagerendás stukatur. Vaillant falikazánnal, fogyasztásom 0 fok külső átlag hőmérséklet esetén napi 4 m3 gáz csak fűtésre,melegvízzel tűzhellyel együt évi 1000 m3 környékén van. Viszont manuálisan szellőztetek elég gyakran. A tiéd már majdnem passzív ház.
120 nm. Porotherm 30k+15 cm grafitos eps. 17 cm EPS100 lent és 40 cm 0,039es ásványgyapot fent.
Ma megy 16. napja a kazán. Melegvizet is ez csinálja egy 150 l-es indirektbe. Most 99 m3-t mutat a gázóra.
Benti átlaghőmérséklet 22 °C. Hővisszanyerős szellőztető rendszer üzemel (a programja szerint eddig 147 kWh-nyi hőenergiát spórolt meg nekem). Egyelőre 2en lakjuk a házat.
Szerintem akkor is csinálhat ilyet ha a kazán BUS kommunikációs rendszerű és a termosztát nem tudja a BUS-t. Másrészt fűtési szezonon kívűl át kellene állítani nyári üzemmódba. Nálam így működik,de nem biztos,hogy nálad is ugyanez a helyzet.
Azzal a helyzettel találkoztam (ami nem biztos, hogy hiba, de szerintem nem ideális állapot), hogy az alábbi összeállítású rendszerben folyamatosan "Fűtési szivattyú utánkeringetés" állapotban van a kazán. A menüben ennek idejét 0 percre vettem, de amint a termosztát lekapcsol (és ezzel a külső szivattyú) a kazán lekapcsolás helyett keringet (maga a kazán kb. 10-15 másodperccel a termosztát kapcsolása után kapcsolja csak le a lángot). Ráadásul néha fűtési igény nélkül is bekapcsol pár másodpercre, felnyomja a vízhőfokot és keringet újabb órákat.
Ariston Genus One System 24
Ariston Cube RF
Ariston EBUS2 vevőegység (3319120)
Ariston Multifunkcionális vezérlő (3318636)
Mivel elég jól szigetelt a ház és mindenhol padlófűtés van, így kb. csak éjszaka megy a kazán és nappal tartja a hőmérsékletet (amivel amúgy nincs gondom).
Bármi ötlet ennek megoldására? Ha egyáltalán meg kell oldani, de szerintem nem tesz az jót a szivattyúnak, hogy 24 órában megy.
Nekem most próbaképpen 1 be van rakva + 2 db q7em van
Ha pl 22 fokra van állítva akkor 21.9 nel kapcsol 22.0 már ki is kapcsol így nálam kisebb a tullendules.
Az öntanuló algoritmus nálam 2 hét elteltével se működött jól. Előbb kezdte jóval a fűtést.
Pid vezérlés se vált be nálam. 22 fokra volt beallitva de volt hogy pid el még 21.5 re is lehult a szoba. Viszont ha kézzel felrakram 22.1 re akkor még tulfutott. Nem jöttem rá a működési logikajara
Napi több program hasonlóan állítható mint q7 eseten
Az Eberle E200 szobatermosztátról mi a vélemény itt a fórumban? Vállalható darab vagy inkább a sokat emlegetett Computherm valamelyik típusára szavaznátok? Egyelőre butább, nem modbus meg hasonló kommunikációra keresek megoldást.
Sajnos mint írtam a "comfort" gombot sem tudták mire jó,(és ők is hivatalos szerviz) bele se merek gondolni ha őket kéne hívni javítani. Így a kazánon se végeztek szerintem sok beállítást. Ezért próbálnák valami optimális beállítás, mert itt a fórumon olvasva, azért egy-két dolgot illene rajta beállítani. A segítségetekkel megtudtam nézni a menüben 40C a tényleges előremenő. Ennyire is van állítva.
Köszönöm a válaszokat! A sensys-en és kulso érzékelőn kívül mi kell meg? Full analfabéta vagyok. Kell minden körhöz érzékelő? Pontosan mi számít ez körnek, zónának? Minden egyes padlófűtés kör ami az osztogyujtobol kijön vagy csak radiatoros és padló fűtés kör egyben képez kulon zónát?
Nekem ez a régebbi fajta van. 7.2 szerint bekapcsolt elemcsere után a vevő, volt vétel. 7.3 szerint teszteltem. Akkor minden rendben volt. Ez volt november közepén körülbelül. A leírt hibát december végén, a 2 ünnep közt produkálta.
Ez nem feltétlen a termosztátod hibája. Ha jól tervezték meg fűtésed, a kazán is képes kellőképpen lemodulálni, és be van állítva, akkor folyamatosan tud(na) temperálni.
Szakaszos üzemben, egyszerű szobatermosztáttal nehéz elérni, hogy mindig kellemesen meleg legyen a padló, főleg egy jól szigetelt házban. Még ha sikerül is a ± 0,1 ºC-on belül tartani a szobahőmérsékletet, vagyis nincs túlfűtés, akkor is számolnod kell azzal, hogy a padló hőmérséklete hamarabb visszahűl, mint a szobahőmérséklet. Vagyis, mire újra bekapcsolna a kazán, addigra a padló jó eséllyel visszahűl. Padlótermosztát nélkül, szakaszos üzemben ez nem nagyon fog menni.
Volt ugye a problémám hogy külsö érzékelővel 0 fok környékén 1.0 görbével -8-as eltollással értem el a dokumentáció szerinti 50 fokos előremenőt.
Kiderítettem hogy ha a minimum hőmérséklet 35-ről el van állítva akkor pl 45-re akkor eltolja a görbét. most hogy visszavettem a minimális hőfokot 35-re 0 fok környékén -4-es eltolással 46-47 fokos az előremenő.
Ezt az utókornak szántam hátha valakinél is előjön ez a "probléma"
Van egy Beretta Junior Green gazkazanom. Par napja azt vettem eszre, hogy csopog.
Szetszereltem, es a nagy femtartaly alatt van egy kis lapos muanyag tartaly, annak az oldalan folyik le a viz az alatta levo talcaba, es ha a talca teljesen megtelik akkor csopog kifele az egesz szerkezetbol.
Ezt 2-3 naponta kitorlom, de megint megtelik.
A muanyag es a femtartaly kozott mintha latnek egy fumitomitest. Lehet, hogy ott ereszt valami? Lehet ezt otthon hazilag javitani szerintetek, vagy keressek valami gazszerelot?