Ha nincs szerencséd akkor meg még hengerfej után is keresgélhetsz. 0.05mm a maximális megengedett deformáció, síkolni tilos. Persze sokan köszörültetik annak ellenére. Én mondjuk nem tenném.
És az alkatrészeken sem éri meg spórolni. Ajusa glaser hf tömítésben necces. Inkább elring esetleg reinz. Csavarokból mondjuk talán mindegy. Ha az a 25e-t a teljes javításra mondták alkatrészekkel az necces, mert az a szükséges alkatrészeket nem fedezi. A legjobb esetben is kell hengerfej csavarkészlet, hf tömítés, szívó és kipufogó tömítés, és ha a vezérlésben elég csak a szíj akkor minimum még az is, plusz fagyálló, ha menthető az olaj. És ez a nagyon nagyon minimum. Ennél csak több alkatrész kellhet.
Nézd, attól hogy a gyári előírás szerint csinálják meg jobban nem lehet megcsinálni. Vannak amiken lehet spórolni, de vannak dolgok amiket nem tudsz megkerülni, ha tisztességesen szeretnéd megjavítani. És sajnos sok mulasztás nem feltétlenül fog azonnal jelentkezni, elképzelhető hogy később akár évek múlva fogja megbosszulni magát. Vezérlést sajnos kell cserélni, nem lehet visszatenni használt szíjat. A többi része meg attól függ. Ott ha nem volt túl régen cserélve akkor nem feltétlenül kell mindent kidobálni. (feszítő plusz vízpumpa) Olajat visszateheted ha nem ment össze a vízzel, csak szétszedés előtt engedd le.
Én így írtam le a hibát, amikor az FHP-jeladóval volt gondom:
Tudna valaki segíteni? Az autót naponta használom, az elmúlt három hétben kb. ötször játszotta el (teljesen véletlenszerűen) a következőt: Menet közben észrevettem, hogy le akar fulladni, hiába nyomom a gázt, nem történik semmi. Olyan, mintha kifogyott volna az üzemanyag. Félreállok, mire leálltam, már le is fulladt a motor. Próbálom indítani, 8-10 próbálkozásra sem történik semmi, legfeljebb enyhe benzin szag az utastérben. (Az önindító forgat rendesen, de a motor csak nem "kapja el".) Aztán egyszer csak (néhány keresetlen kifejezés után) beindul, és mintha mi sem történt volna: napokig megint semmi gond vele. 1.4-es 8 szelepes Thalia, 7 éves, 130.000 km-rel.
Egy jó tanács: a csatlakozót nagyon óvatosan húzd le. Én úgy jártam, hogy a hőgombáról húztam le a csatlakozót úgy, hogy finoman mozgattam ide-oda, de teljesen kinyíltak a műanyagházban lévő saruk, alig tudtam szétszedni, és megcsinálni.
Ez mondjuk igaz, csomagoknak nem sok hely marad. Viszont akkor más gyakorlatilag nem is marad, mert még a grand scenicnek sincs nagyobb csomagtere, ha a márkánál maradsz akkor csak az espace a megfelelő. Én szeretem a Renault -t de 2.2-es dci-t ne vegyél. Nagyon problémás darab.
Tudod az a baja mint a hétszemélyesek többségének ( sharan, zafira, mcv stb.,), hogy a 6-7. ülés használatával megszűnik a csomagtartó. Nemhogy egy babakocsit, de egy utazó bőröndöt nem teszel be nyaraláskor. Ilyennek igazán a multipla felel meg, de nagyon csúnya, ill. kis korkülönbség miatt nem ülhet elöl kicsi gyerek. A 9 személyesek a legjobbak de nem akarok még akkorát. A 3. Espace benzines, vagy 2.2 régi dt talán jó megoldás lehet.
Nincs semmi baja. Azért áll le újbóli indításra, mert a vizet megforgatja a motor és akkor már annyira visszahül, hogy leáll. A hengerfejen van a hőmérséklet jeladó, annak függvényében kapcsolja a motorvezérlő a ventillátort. Leállításkor az ecu még nem kapcsol ki azonnal, egy rakás feltételnek kell teljesítenie ahhoz, hogy lekapcsolja magát az ecu. Az egyik ilyen a vízhőfok. Ha túl meleg még járatja amíg vissza nem hül. Viszont ha áll a motor nem forog a víz benne, így a hőmérséklet jeladó is lassabban hül vissza. Ezért hagyja abba újbóli indítás után.
Ennyiből sajnos csak találgatni lehet. Rengeteg minden lehet a hiba oka. A legtipikusabb ami melegedéssel indítási hibát okoz az az fhp jeladó. De tényleg sok minden okozhatja a problémát.
Ez attól függ mennyire akarod preczen követni a gyári előrásokat, illetve mennyie bírálod felül azokat. A vezérléshez kell célszerszám, és a hengerfej csavarokhoz is.
Az elemnek semmi köze az immo-hoz. Az elem csak a zárnyitáshoz-csukáshoz kell a rádióadó táplálásához.. Az immo úgy olvassa a kulcsot ahogy a beléptető rendszer a chipkártyát. A tekercsben keletkező mágneses tértől lesz feszültség a kódadó chipben és adja le a bitsorozatot amit az immo indukciós elven olvas. Nem tudom, hogy lehetne kideríteni történik-e egyáltalán kódsorozat adás.
Mit csinál az immo ledje ha hibás kódot észlel? Folyamatosan égve marad? Olyanom már volt, hogy meg sem gyulladt a led és el sem indult a motor de az egy kontakthiba volt az UCH csatlakozója körül, amit egy jól sikerült ideges markolással sikerült elhárítanom. De akkor index sem volt, elakadásjelző sem, immo sem. a motor meg csak forgott és nem indult el.
Üdv Mindenkinek! 1,4 RT-m van és azt történt, hogy pár napja sokadik próbálkozásra (15-20 legalább) indul be a kocsi, villog az immobilizer lámpa.
A kulcsban cseréltem elemet, nincs változás. A kulcs van, hogy nem az első, csak a második gombnyomásra zár-nyit már pár éve. (A pótkulcs ennyire sem működik.)
Ez a kulcs hibája lehet? Vagy az immobilizer? (Már voltam vele tegnap szervizben, de nem volt ötletük.)
Csináltassak új kulcsot? Azt csak a Reanult-nál lehet? A neten látok hirdetéseket, gyorsszervizeket, akik kulcsot másolnak. Meg lehet azokban bízni?