Keresés

Részletes keresés

JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28317
Szerintem jó lenne, ha Kelenföldön nem kéne keresztbejárni.

 

 

Aztán hogyan szűnne meg a keresztbejárás szerinted a baljárat megszűntével, modellezd már le, kérlek - én ugyanis nem látom ezt. Igaz, még csak 14 éve dolgozom ott...

Előzmény: D55 (28315)
mcg Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28316
A baj az hogy Déli és Fehérvár közül az utóbbit akarják jobban bezárni, így a Déliben maradnának járművek, tök feleslegesen...:(
...míg azért Fehérvárról lenne mit kiszolgálni...:((

De a kersztbe járással a helye a baj, mert ha Kelenföld rájönne, hogy a páratlan oldalon elég lenne mindennel, akkor nem lenne probléma a menetidőkkel a Déli felé.
(a páros vonatok jöhetnének a Iv-re, páratlanok meg az V-re, mivel a páratlan oldalon eleve 40es lassúk vannak kint...)
Előzmény: D55 (28315)
D55 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28315

István Gyuri: Állomási vágány még csak-csak van (köszönhetően a szorosabb fordulóidőknek), de Kelenföld felől a vonalon és magán Kelenföldön már nincs értelme további vonatokat a Déli felé tuszkolni.

Kicsit más téma: ezt a baljáratú közlekedést nem lehetne végre megszüntetni a Déli és Kelenföld között? Tudom, a Déliben így kívánja/kínánta meg a technológia, na de manapság már a vonatok jelentős része Flirt, azokkal meg talán nem kell annyiszor a Déliben kitolni. Vagy mégis? Szerintem jó lenne, ha Kelenföldön nem kéne keresztbejárni.

 

OFF

Mert OK, hogy alapból tiltja a szoftver, hogy olyan vágányszám jelenjen meg az induló táblán, ami kint van az érkezőn is, de 'kézzel' lehet(ne) kiírni infót.

Erről jut eszembe, hogy egyik nap, a BKV-sztrájk idején gyalogoltam Zuglóból a BME-re és benéztem a Keletibe...

Ellipszilonos j-vel volt kiírva, hogy a sztrályk idelye alatt mentesítő vonatok közlekednek...

Aztán később (gondolom, akkor más hangosos volt), már helyesen volt kiírva.

ON

Előzmény: István Gyuri (28310)
v_peti Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28314
Sopronban ezt már alapból tudják, holott csak 3 lehetséges megoldás volt. (a határnyitás miatt azóta 5 van)

Kiírják, hogy 1. majd negyed óra múlva 3. majd újabb negyed óra múlva 1. vágány a nyerő az indulás szempontjából.

Nem tudták eldönteni, hogy a Bp felől érkező, vagy a pu-on álló szerelvény menjen Szombathelyre.

Előzmény: Törölt nick (28312)
D55 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28313

JabyGabi: Jól értem, hogy a Keletiben ugyanazt a vágányszámot nem tudod szerepeltetni az érkező és az induló ÖSSZESÍTŐ táblán?

Jól érted. Nem ez az első, hogy sz*r programot vett a vasút...

Előzmény: JabyGabi (28311)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28312

Azt is el tudom részben fogadni, hogy amíg az érkező vonatnak nincs még meg a vágányútja, nem írnak ki vágányszámot, mert mi van, ha végül, bármilyen okból nem oda fog bejárni, és akkor lehet innen-oda küldözgetni az utasokat

 

Igaz, nem a Keletiben, de a megboldogult Wien Südbahnhofon is volt, hogy Sopron felől vártam Szili V43_330 topiktársat. Ki volt írva X vágány, hogy oda érkezik a vonata. Várok várok, majd 2 percen belül kiírták, hogy Y vágányra érkezik, na akkor oda mentem, ott várok tovább. Majd 1-2 percen belül kitalálták, hogy mégsem oda, hanem Z vágányra fog érkezni a szerelvény... Azért Bécsben se mindig vannak a toppon. Bár azért ott annyival könnyebb volt a dolog, hogy nem 13 vágányt kellett utasoknak "lefedni", hanem 8-9 vágányt, ha csak a megboldogult Südbahnhof részt nézzük.

 

Előzmény: István Gyuri (28310)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28311

Mert OK, hogy alapból tiltja a szoftver, hogy olyan vágányszám jelenjen meg az induló táblán, ami kint van az érkezőn is

 

Jól értem, hogy a Keletiben ugyanazt a vágányszámot nem tudod szerepeltetni az érkező és az induló ÖSSZESÍTŐ táblán? Ha ez valóban így van, az igen nagyon szar megoldás, és sürgősen változtatni kell rajta. Ha érkezik pl. Pécsről és megy Kassára, akkor nem tudja kiírni az érkezőre, hogy arra a vágányra érkezik, és az indulóra, hogy arról megy tovább? Ez nagyon gáz - ha ez igaz így.

Előzmény: István Gyuri (28310)
István Gyuri Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28310

pou987: minden befele jövő vonat 5 percet áll a százlábú alatt, hogy valahova helyet csináljanak neki….

Ez így ebben a formában nem igaz. (És nem azért, mert van olyan vonat is, ami ennél is többet áll.)

 

előnyös lenne egy központi pu.

Lenne előnye, de egy ilyen mostanában nem lesz Budapesten. De addig is kell valamilyen, lehetőleg minél jobb menetrend.

 

Ezek nélkül csak a káosz fokozódik, minden egyes plusszban odatett vonattal!

Ez akkor lenne igaz, hogy a plusz vonatokkal növekedne az állomás feladata.

Mert, ha elveszel egy, az állomás vágányait csak rövid ideig használó vonatot/vonatpárt, de helyette lesz két plusz tolatás, stokkozás, akkor a kevesebb vonat is több kapacitást használ fel.

Tehát a vonatok darabszáma csak egy tényező, a tolatások számát és a fordulóidőket is figyelni kell, amikor egy állomás "túlterheltségéről" akarsz nyilatkozni.

 

Ha bemész a nyugatiba

Előfordul néha....

 

(talán) 16 soros kijelző végig van írva az induló vonatokkal, úgy, hogy mindegyik!!! mellett ottvan a vágányszám is!!!

Hát, ez néha nem dicséret, mert a nyugatis szoftver - sajnos - engedi azt, hogy olyan vágányra is írjon ki vonatot, ahol még egy előző vonat áll. Illetve akkor is kint hagynak induló vágányt, ha pl. vezérlőkocsi meghibásodása miatt körül kell járni, és akkor a tolatás közben is ugrálnak az utasok a vonatra/ról...

 

A keletiben általában 2-4 vonatnál van már meg a vágány

Erről azért a toronyban is tehetnek... Mert OK, hogy alapból tiltja a szoftver, hogy olyan vágányszám jelenjen meg az induló táblán, ami kint van az érkezőn is, de 'kézzel' lehet(ne) kiírni infót.

Azt is el tudom részben fogadni, hogy amíg az érkező vonatnak nincs még meg a vágányútja, nem írnak ki vágányszámot, mert mi van, ha végül, bármilyen okból nem oda fog bejárni, és akkor lehet innen-oda küldözgetni az utasokat (peronok alatti aluljáró nélkül).

De amikor rendszeresen előfordul az, hogy hatvani flirt már rég megállt a bak előtt, de még kint van az érkező táblán, az induló hatvanira meg nincs még rákezelve - azt azért a Keleti hibájának tartom. (De ugyanilyen volt a helyzet a békéscsabai gyorsok szorosabb fordulásának.)

 

csak azért mert a keletiből kell menni mindennek, minden áron!

Ilyen álláspontot én nem képviselek. De pl. a jövő nyári bulgár fürdősvonatokért úgy hírlik, hogy éppen a keleti forgalom "harcolt" (ugyan nem tudom, hogy mi közük van hozzá...), hogy azt nem lehet pl. Rákoson összestokkozni, annak a Keletiben a helye... De ez biztos csak rosszindulatú pletyka.

 

a délibe, ami „kong az ürességtől”.

Igen? Jó tudni... Akkor nem is tudom, hogy miért kell általában pl. az alagút előtt is megállni a páratlanokkal... Állomási vágány még csak-csak van (köszönhetően a szorosabb fordulóidőknek), de Kelenföld felől a vonalon és magán Kelenföldön már nincs értelme további vonatokat a Déli felé tuszkolni.

Teljesen megalapozatlanok azok az ötletelések, hogy a békécsabai gyorsokat a Nyugatiba, a győri gyorsokat, pécsi IC-ket a déliben kellene/lehetne áttenni.

 

(és még a menetidejük is majd 10 perccel rövidülne)

Ha éppen lenne is "lyuk" Kelenföld-Déli között akkor, amikor a pécsi IC-k jönnek, akkor is csak 8 perc lenne, de mivel akkor mennek a félórás tatabányai/komáromi vonatok, ezért elég sokat kellene valakinek Kelenföldön állnia.

 

És ha már mindenképp a totális feszülésig akarjuk tömni a keletit

Nem tudok ilyen szándékról.

 

JabyGabi: Nem biztos, hogy csak a tömöttségen múlik ez...(?)

Így van.

 

v_peti: úgyhogy villogva felváltva magyar és angol felirattal, a villogás amúgyis feltűnőbbé teszi a dolgot!

Hát, a terepasztal mellett lehet, hogy működik ilyen, de a valóságban nem.

Ott még akkor is felszáll az öntudatos utas, ha ott áll vakaki a vonat mellett és mondja neki, hogy ne szálljon fel...

Előzmény: poi987 (28299)
D55 Creative Commons License 2010.01.22 0 0 28309

Ez csak lazítás a vizsgaidőszakban :)))))))

Előzmény: Sutam (28291)
lokferkel Creative Commons License 2010.01.22 0 0 28308

Helló!

 

 

előnyös lenne egy központi pu. ahova az összes IC menne, stb, és ez csakis a keleti lehetne, de!: ehhez rengeteg fejlesztésre lenne szükség

 

Hát igen.... fejlesztés az kellene. Nem akrok tahó lenni, de azt gondolom Keletiben elsősorban a "fejekben" kellene fejleszteni... Az elmúlt hetek történései igen keményen igazolják ezt. Ez mellett el kell ismerni, sok a munka és tényleg oda kell figyelni sok mindenre. De valljuk be: kicsit túl van a dolog pörgetve......

Előzmény: poi987 (28299)
v_peti Creative Commons License 2010.01.22 0 0 28307
Jó megoldás lehet a vonat kiírása vágányhoz, amikor még nincs bent, vagy épp tolják ki a régit, de mellé írva a (megjegyzés helyére) a "Nincs beszállás!" felirat. Persze nem árt ezt angolul is a külföldieknek, úgyhogy villogva felváltva magyar és angol felirattal, a villogás amúgyis feltűnőbbé teszi a dolgot!
v_peti Creative Commons License 2010.01.22 0 0 28306
emlegetése=elemezgetése (ismerete)
Előzmény: v_peti (28305)
v_peti Creative Commons License 2010.01.22 0 0 28305
Az érkezési és a célállomások közötti összefüggések emlegetése sokat segíthet a rutinos utazóknak.
Viszont a tárolóról jövők esetén, sokszor van olyan, hogy üres a vágány, és 15 perc múlva menne az IC, de még nem tudom, hogy honnan. Egy vágány szabad a csarnokban, elvileg mehetne onnan az IC, de közben kihúz a másikról egy szerelvény a tárolóba, és oda fogják betolni a vonatot. Ha meg odasétáltam, akkor meg gyalogolhatok vissza...

Előzmény: gabor144 (28302)
Blöky2 Creative Commons License 2010.01.22 0 0 28304

"a kunszentmiklósi személyekkel és gyorsokkal kezdeném, aztán a pécsi IC."

 

*****

Előzmény: poi987 (28299)
Blöky2 Creative Commons License 2010.01.22 0 0 28303
szabadszaj.blog.hu
gabor144 Creative Commons License 2010.01.22 0 0 28302

Én azt tapasztaltam, hogy ha egy vonat egy érkezőből fordul, akkor amíg a szerelvény be nem érkezett, addig a nagy táblán csak az érkezőnél van vágányszám kiírva, a baknál meg az érkező van kiírva. Érkezéskor váltanak, onnantól a baknál indulóként van kiírva, és a nagy táblán megjelenik a vágányszám az induló melett is. Szoros forduló esetében ha még késés is van, lehet, hogy menetrendszerinti indulás előtt csak pár perccel jelenik meg az indulási vágány, pedig már jó régen tudják, hogy melyik lesz a vágánya, de csak akkor írják ki, ha már benn van a vonat. Sokszor ez okozza a tömeget a tábla alatt.

 

Mi lenne a job helyette?

 

1.) Ha kiírnák az indulási vágányt a másik vonat beérkezése előtt, de a baknál maradna az érkező kiírása, az még rosszabb lenne, mert akkor mindenki megijedne a baknál, hogy rossz helyre jött, más vonat van kiírva. (Pedig ugyanaz, de azt ők nem feltétlenül tudják.)

 

2.) Ha kiírnák az indulási vágányt a másik vonat beérkezése előtt, és a baknál is az szerepelne, akkor az utast váró hozzátartozó bizonytalanodna el, ami jóval kisebb baj, de az sem a tökéletes megoldás.

 

3.) Fejlettebb helyeken én olyat láttam, hogy a baknál egy kisebb külön kijelző van, amely felett Érzezés felirat van, és az érkezőt írja ki, a nagy kijelző pedig az indulót, így gond nélkül ki lehet írni azt is már jóval az érkezés előtt.

 

Szerintem a cél a 3.) kell hogy legyen, de addig is lehetne a 2.). 

 

Ha a mostani szoftver nem engedi ezt, akkor persze azt is módosítani kellene.

 

 

A Nyugatiban nem tapasztalt nagytábla alatti csoportosulás oka az is, hogy az a pályaudvar jobban áttekinthető és átjárható a keresztfolyosón keresztül, és az aluljáróban is vannak kijelzők, továbbá jobban kiszámítható, hogy mi honnan megy.

 

A Keletiben csak akkor mozdul el a nép a nagy tábla alól, ha tuti a dolog, mert nagy szívás, ha mondjuk 1. helyett 13. vg. lesz mégis.

 

Előzmény: poi987 (28299)
mcg Creative Commons License 2010.01.21 0 0 28301
persze, hogy a Nyugatiban van üzemi terv...ott tudják mi az ITF...:)))
..sőt, még olyan javaslataik is vannak, amik mindenkinek jók lennének, csak hát a STARTnál is annyi de annyi idióta van...:((
Előzmény: poi987 (28299)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.21 0 0 28300

Nem ám olyan feltételeket teremteni, hogy kilehessen írni a nyugatihoz hasonlóan minden vonat mellé a vágányt

 

Ha annyira tömve a Keleti, akkor miért csak 2-4 vonatnál van vágányszám? A többi vágányon nincs semmi? Mert akkor nincs tömve. Ha meg tömve van, akkor miért nincs a többinél vágányszám? Nem biztos, hogy csak a tömöttségen múlik ez...(?)

 

Előzmény: poi987 (28299)
poi987 Creative Commons License 2010.01.21 0 0 28299

"Miért a Keleti zsúfolt?
Hát, most hogy még többet kell tolatni, így már az lett..."

 

ÚÚR ISTEN? EZ KÉRDÉS???

Olyannyira hogy minden befele jövő vonat 5 percet áll a százlábú alatt, hogy valahova helyet csináljanak neki….és nem csak mióta a Pécs-Miskolc IC-k szétlettek szedve.

 

Gyuri! Először is leszögezném hogy ezerrel ITF párti vagyok, (és vasutas J) és azon az állásponton vagyok hogy előnyös lenne egy központi pu. ahova az összes IC menne, stb, és ez csakis a keleti lehetne, de!: ehhez rengeteg fejlesztésre lenne szükség, ahogy a MÁVTI tanulmányban is van: +4 vágány a kerepesi úti oldalra, +2 vágány Kőbánya-felső fele, és az ezekhez szükséges vágánykapcsolatok, stb. Ezek nélkül csak a káosz fokozódik, minden egyes plusszban odatett vonattal!

Ha bemész a nyugatiba, akkor a (talán) 16 soros kijelző végig van írva az induló vonatokkal, úgy, hogy mindegyik!!! mellett ottvan a vágányszám is!!! Semmi tömeg a tábla előtt! Van neki a gyakorlatban is tökéletessen működö üzemi terve!!!…ellentétben a keletivel.

A keletiben általában 2-4 vonatnál van már meg a vágány, óriási tömeg a tábla előtt (sima hétköznap is) és rohangálnak a pénztárhoz meg az infóhoz hogy jajj, nincs kiirva de már csak 5 perc van indulásig, aztán mikor megjelenik a vágányszám egymást taposva rohanás…egyszóval balkáni állapotok, csak azért mert a keletiből kell menni mindennek, minden áron!

Én is jó ötletnek tartom a Pécs-Miskolc IC-t, de csak a fennt írt feltételek megléte esetén, mostani állapotok mellett meg a pécsieket visszatenném p*csába a délibe, ami „kong az ürességtől”. (és még a menetidejük is majd 10 perccel rövidülne)

És ha már mindenképp a totális feszülésig akarjuk tömni a keletit, akkor a kunszentmiklósi személyekkel és gyorsokkal kezdeném, aztán a pécsi IC.

Egyszer láttam egy látványtervet a keletiről, hogy legyen hely a tábla előtt a tömegnek, hátrább akarják tolni a csarnoki vágányokat vagy 50 méterrel! Nem ám olyan feltételeket teremteni, hogy kilehessen írni a nyugatihoz hasonlóan minden vonat mellé a vágányt, és akkor nem állna meg előtte senki! Ez a tipikus MÁV-os hozzáállás a problémához.

 

 

Előzmény: István Gyuri (28209)
v_peti Creative Commons License 2010.01.20 0 0 28298
Lemaradt a vége! Azt akartam írni, hogy ha lesz nagysebességű a Pozsony-Prága-Berlin vonalon, akkor azok remélhetőleg lejönnek Budapestig, és akkor bizony az utolsó könnyen lehet, hogy nem Breclav feléba megy, bár azért lehetséges, ha Lengyelország felé megy majd.
Előzmény: Nandesz. (28297)
Nandesz. Creative Commons License 2010.01.20 0 0 28297
"Én arra fogadnék, hogy az utolsó EC a történelemben érinti majd Breclavot :)"

"Reméljük, hogy a majd mind Budapestig jönnek."

Én meg arra fogadok, hogy az utolsó EC-t még Peti sem tudja többesszámba tenni! :-D
Előzmény: v_peti (28296)
v_peti Creative Commons License 2010.01.20 0 0 28296
Na ja. Reméljük, hogy a majd mind Budapestig jönnek. Berlin-Prága-Pozsony-Budapest útvonalon.

Előzmény: bodecsabi (28295)
bodecsabi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 28295
Én arra fogadnék, hogy az utolsó EC a történelemben érinti majd Breclavot :)
Előzmény: Nandesz. (28294)
Nandesz. Creative Commons License 2010.01.20 0 0 28294
Meg még Olaszországba is járnak át. Még.

Lehet, hogy pár év, és már csak az osztrák belföldi OEC vonatok maradnak az EC korszak hírnökeiként?

A railjet EC pedig vicces képzavar.
Előzmény: bodecsabi (28292)
attus germanicus Creative Commons License 2010.01.20 0 0 28293
Azért nálunk még mindig úgy mondják be, hogy "réldzset ajrosziti" :-)
Előzmény: bodecsabi (28292)
bodecsabi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 28292
Szerintem az EC, mint vonatnem lassan kihalóban van, gyakorlatilag csak a (Német)-Cseh-Szlovák-Osztrák/Magyar(Szerb) viszonylatban maradt meg. Európa nyugatibb felén már szinte mindenhol átvették a helyüket a nagysebességű (TGV, ICE), vagy annak marketingelt (Railjet, ex. Cisalpino) vonatok.

Csabi
Előzmény: Nandesz. (28289)
Sutam Creative Commons License 2010.01.20 0 0 28291
Bírjátok még? ;-)

Én már egy ideje feladtam... ;-).
Előzmény: D55 (28286)
v_peti Creative Commons License 2010.01.19 0 0 28290
Ez okés, de azért a nagy részét illik betartani!
Előzmény: Nandesz. (28289)
Nandesz. Creative Commons License 2010.01.18 0 0 28289
Elvileg EC-t nem lehet stokkolni.

De szerintem soha nem is volt olyan vasúttársaság, ami betartotta volna az összes kritériumot egy adott menetrendi évben minden EC vonatra vonatkozólag.
Előzmény: v_peti (28288)
v_peti Creative Commons License 2010.01.18 0 0 28288
v_peti

"És azért a normákat (vagy azok nagy részét) illik betartania egy EC-nek."

És 2 éve a Csárdás, a Bartók Béla, az Avala, még régebben a Hernád, de akár a lőkösházi IC-k melyik előírásnak nem felelnek/feleltek meg?


Passz? Büfékocsi? Légkondi? passz

Az Avala a 150-esen megy, ott meg pocsék az átlagsebesség. Na meg az EC nappali vonat, az Avala meg hálókocsikat is visz.

Előzmény: Excelsior84 (28284)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!