Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34903

Nekem egy darabból volt a tengely, de csak a fogaskerékre volt szükségem, ezért leflexeltem, és szikraforgácsoltattam bele egy 20-as furatot.

 

A haverom  Aixam váltójában viszont zsugorkötéssel volt feltéve a fogaskerék, azt mondta, megmelegítették, és lesajtolták a tengelyről. Nem említette, hogy nagyon birkózni kellett volna vele. A tengely fagyasztásának nem sok értelmét látom, hiába hűtöd le -20 fokra, a fogaskereket több száz fokra kell melegíteni, addigra rég felmelegszik a tengely is.

 

Ha véletlenül mégis egy anyagból lenne a tengely és a fogaskerék, és neked csak a tengelyre van szükséged, le is lehet köszörültetni a fogakat. Ha a nagyját megcsinálod egy bakköszörűn, nem is kerül sokba...

Előzmény: kiggyo (34901)
zsolt117211 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34902

Igen nagyon köszönöm!

Előzmény: Bakancs4 (34895)
kiggyo Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34901

WooDoo!

 

írtad régebben a váltó fogaskerékről hogy:

 

"Régebben a középső tengelyen zsugorkötéssel rögzítették a fogaskereket, csak meg kellett melegíteni, és lejött könnyen."

Elvittem egy esztergályoshoz a tengelyt, és nem akarja megcsinálni csak a fogaskereket,csak komplett a tengellyel együtt, mert nincs eszköze (indukciós melegítő) leszedni a fogaskereket. Láthatóan külön anyagból van rajta, tehát zsugorkötéssel került fel. Azután rájött hogy a tengelyen lévő hosszbordák hülye modulosztásúak, tehát vigyem máshova.

Érdemes nekiállni házilag leszedni, te magad csináltad? Gondoltam a tengelyt lefagyasztom, van 5t-ás csapágyprésem, belefogatom, és elkezdem melegíteni a fogaskereket. 

A legnagyobb kár okozása esetén elrontok valamit, és akkor tényleg tengellyel együtt kell gyártani...

 

Tudsz valami tuti tippet adni esetleg? Tényleg le kell azt a tengelyt is feleslegesen gyártani?

 

köszi!

Előzmény: WooDoo (34114)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34900

Akinek egészségügyi okokból nem hosszabbítják meg az orvosi alkalmasságát, annak lehet egy mopedautó is egyre veszélyesebb lesz a közúton, ahogy telnek az évek. Gazdagabb országokban sok idősebb ember közlekedik mobility scooterekkel, azokkal lehet a járdán vagy kerékpár úton is menni az azért biztonságosabb, mint egy forgalmas többsávos közút. Számolgattam sokat, mennyiből lehetne kihozni egy 4 kerekű, 2 személyes, zárt karosszériás elektromos kerékpárt, ami azért menne legalább 25 km/h sebességgel, de kb. 500e Ft lenne legalább az önköltségi ár, amiben még nincs egy fillér haszon se, de már az is irreális összeg egy átlagos nyugdíjasnak. Pedig az új fagyis kocsim jó kiindulási alap lenne hozzá:

 

Előzmény: BIGYO4 (34899)
BIGYO4 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34899

Üdv. Sajnos nem megfertőzte őket, hanem a lejárt orvosi az oka. Magam is egyre gyakrabban használom.

Szüleim lemondtak az autózásról és vettek egy cdi 440-es Ligiert kb 2 éve.

Előzmény: Bakancs4 (34894)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34898

Egy kis 650 cm3-is benzinmotor és a váltója biztosan sokkal könnyebb mint az a diesel motor, annyit csak el kellene bírnia az Aixamnak, de a gólyalábban is ki lehetne cserélni a rugót erősebbre, ha kell. Nagyon olcsón lehet venni külföldön régi Daihatsukat, 200 euróért láttam már automata váltósat is, igaz abban már 800 cm3-is motor volt, és a régi mechanikus automaták nem az alacsony fogyasztásukról híresek...

 

Láttam régebben egy olyan Aixamot, aminek a csomagtartójába építettek egy 4 hengeres motorkerékpár blokkot, ha jól rémlik szlalom versenyen akartak vele indulni. Az 500.4-es Aixamnak elég nagy a csomagtartója, ha megerősítenénk a vázat, egy kisebb motor, pl. a Lupo 1,2-es dieselje is beleférne. Ha egy első kerék hajtású autó motorját építjük be hátra, akkor középmotoros lenne a kocsi, mint a legjobb sportkocsik..:)

Előzmény: Bakancs4 (34896)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34897

Remélem nem felejtettétek el : 2014.09.06. Szombat Regionális találkozó Doromlás . Aki akar ott alhat , este lemegyünk szarvasbőgést hallgatni .

Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34896

Egyik ismerősöm ( nála tárolok néhány -- Sulky , Charly , Ligier Nova , másik Sulky , Aixam alkatrészdonor , lakókocsi és régebben a Csettegőt is --   masinát )  szokott autókat bontogatni . Nagyon ajánlgatott egy VW Polo SDI dízelmotort . Arra panaszkodott , hogy ez annyira jó , hogysemmilyen alkatrészt nem keresnek hozzá . Nekem odaadta volna a pöccre induló motort váltóstul 40.000-ért .  Végül magát a motort eladta az Alföldre , ahol régi farmotoros Transporterbe építették be . Állításuk szerint 5 liter alatt fogyaszt ...

Mindensetre ez a váltója , pár hete még megvolt , nagyon nézgettem . Végülis nem olyan nagyon nagy , de brutálisan nehéz -- méz az is felmerült bennem , hogy lehetne lefarigcsálni a fogaskerekekeből , hiszen 10x ekkora teljestményre tervezték . Az élettartama örökös , pláne mopedautóban ....

Előzmény: WooDoo (34893)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34895

Privátban válaszoltam az előbb .

Előzmény: zsolt117211 (34892)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34894

Kösz . Örülök , hogy hallunk felőled . Arra emlékszem , hogy eladtak az EKE-t , de ezek szerint a családodban van akit megfertőzött ez a betegség ?

Előzmény: BIGYO4 (34891)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34893

Valaki nem nézte már meg véletlenül, hogy valamelyik kiskocsi motorja váltóval együtt nem férne be esetleg egy mopedautó motorterébe? A Daihatsu pl. gyártotta 640 cm3-is 26 Le-s benzinmotorral is a Cuore-t, kíváncsi lennék egy mopedautóban mennyit fogyasztana ez a motor. Nem is lenne drága, kb. egy utángyártott új variátor áráért lehetne venni egy üzemképes Daihatsut. Egy benzines Cuore kb. 4 liter körül fogyaszt, a könnyebb karosszériában, kisebb sebességnél gondolom még kevesebbel beérné...

 

zsolt117211 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34892

Szia Bakancs 4! Vettem egy kis 400 ast de nincs meg neki az eredeti osztrák forgalmi típuskönyv. Csak az osztrák adásvételi. Bontsam el vagy lehet valamilyen módon műszakoztatni? Az állapota a korához képest nem rossz! Ha jól emlékszem volt nektek valami hasonló próbálkozásotok? 

Előzmény: Bakancs4 (34889)
BIGYO4 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34891

Kedves Fórumozók !

 

Hú, de régen szóltam hozzá, de nem is volt okom rá. Ma a szülők mopedjével vittem anyámat orvoshoz a VIII.Ker Tömő u-ba. Keresem a parkolóórát, egy parkolóőr éppen cimkéz egy furgont. Kérdezem, merre találom a parkolóautomatát.

- Önök jöttek a mopeddel?

- Igen.

- Arra nem kell jegyet váltani.

- Köszönöm. Ezt a kollégái is tudják?

- Én jogszabályok alapján dolgozom.

 

Nos, ez egy pozitív mopedes élmény volt. Gondoltam, megosztom veletek. Üdv

XANTIi Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34890

Köszönöm a részletes és korrekt ismertetést. Sok homály eloszlott.

Bár csak sok hatósági embör is belelátna ennyire.

Előzmény: Bakancs4 (34889)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34889

Lassú járműre most is kell , illetve kellhet rendszám . Van amelyikre kell ,van amelyikre nem .

A helyzet a következő :

Ha egy lassú jármű (közúton)

  • pótkocsit vontat ( ide nem értve a saját eszközeit)
  • terhet szállít ( tehát platós , ide nem értve a saját eszközeit)
  • személyt szállít -- személyszállításnak az számít , ha vezetővel együtt 2-nél több személyt szállít

akkor rendszámra kötelezett . Egyéb esetben nem . Vagyis egy kétszemélyes , plató nélküli , semmit nem vontató lassú jármű ( tkp. az általad említett 25 km/órás mopedautó is ilyen , de normál esetben : traktor , árokásó gép , önjáró fűnyíró stb. ) -- tehát ezek rendszám , forgalomba helyezés nélkül vehetnek részt a forglaomban . Biztosítást csak arra a lassú járműre kell kötni , amelyik rendszámos , illetve rendszámozásra kötelezett .

Azonban ha a tulaj valamilyen okból akarja ( szabadon eldöntheti ) akkor normál hatósági eljárást végigcsinálva tehethet rendszámot az ilyen -- egyébként mentességet élvező --  masinákra is. Pl. vállakozásba viszi , alkalmazottak vezetik stb.

 

Nem kötelezett rendszámra -- és ezzel együtt forgalomba helyezés előtti NKH-s bemutogatásra -- a kerti traktor sem . Noha az visz terhet , viszont a megengedett sebessége a normál 25 helyett csak 15 km/óra .

 

 

Szóval ha behozod a 25 km/órás mopedautót , akkor elvileg mehet rendszám nélkül , de ha akarok berendszámoztatod . A szabályok elég egyértelműek, de valószínűleg az se menne zökkenőmentesen ... meg a rendszámtalan használat se...

 

Előzmény: XANTIi (34888)
XANTIi Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34888

Régen kellett valami tábla lassú járműre is. Rosszul emlékszem? Vagy azt a vegyesboltban megvehetem?

Mi a helyzet azokkal a brumikkal, ami pl. Ausztriában 25 km-es kategória, rokkant járműként eleve csak ennyivel mehet. Ligier Ambrát láttam ilyet árulni. Az itthon lehetne lassú jármű, ha gyárilag ilyen? Az nem L6e biztos.

Előzmény: Bakancs4 (34886)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34887

Persze aki szereti heccelődést , az bevillanthat vele ...

Bár ezek a jogszabályok eléggé egyértelműek , azért gondolom nem teljesen konfliktusmentes egy efféle masinának a használata .

Előzmény: XANTIi (34885)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 34886

Nem kell vele bebrummogni sehova . Ugyanúgy nem kell forgalomba helyezned , mint egy kempingbiciklit . Ha van jogosítványod lassú járműre akkor ráülsz és kimész vele a forgalomba :

  • rendszám
  • törzskönyv
  • műszaki vizsga
  • kötelező felelősségbiztosítás
  • bukósisak

NÉLKÜL  , utassal . Minden olyan helyen közlekedhetsz vele , ahol lassú járművel egyébként mehetsz .

Előzmény: XANTIi (34885)
XANTIi Creative Commons License 2014.09.02 0 0 34885

Evvel kellene bebrummogni a Mozaikba.

Előzmény: Bakancs4 (34883)
zogobacsi Creative Commons License 2014.09.02 0 0 34884

Sziasztok! Nincs valakinek eladó aixam 400-ashoz első lengéscsillapítója? Bal oldal, vagy akár mindkettő. 

Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 34883

Úgy látszik nem csak itteni fórumlakók agyalognak mindenféle huncutságon :

http://www.jofogas.hu/pest/Bevasarlo_kerti_traktor_18097752.htm

sipi63 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 34882

Köszönöm szépen!

Előzmény: G é z a (34881)
G é z a Creative Commons License 2014.09.01 0 0 34881

lindor.hu  (Linczer Sándor)  Ő foglalkozik lengéscsillapító felújítással. Én már többször is csináltattam vele.Úgy emlékszem,legutóbb 6500 Ft volt darabja a felújításnak. Korrekt műhely!

Előzmény: sipi63 (34866)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.01 0 0 34880

Hegesztés nélkül is meg lehet oldani a rugótányér rögzítését, de ha már hegesztetni akarnám, lézerrel csináltatnám, saccra kb. 2e Ft-ból meglenne a 2 db.

Előzmény: sipi63 (34866)
sipi63 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 34879

OK !

Előzmény: Poc2 (34877)
sipi63 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 34878

Köszi ! Az Újszász utcai kínai qvados még nagyjából útba is esik. Az árak is tűrhetőek.

Lehet jobban járok vele mint a barkácsolással. Azért csak csinálok egy Lada alapanyagost a kíváncsiság nem hagy nyugton.

Előzmény: bananatree (34876)
Poc2 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 34877

Mielőtt ilyet veszel,tudd meg hogy van-e benne lengéscsillapító!Én vettem két vadonat újat,kb olyan mint a linken.Otthon derült ki miután szétszedtem hogy nincs benne csillapító!

Előzmény: bananatree (34876)
bananatree Creative Commons License 2014.09.01 0 0 34876

a robogókon, kvadokon ferdén vannak a teleszkópok

amit én raktam az Aixam alá, olyan most éppen nincs a webshopban, de ehhez hasonló volt, csak hosszabb:

http://redhotmotors.hu/spd/433950/Hatso-teleszkop-280-mm-hosszu-felul-szemes-alul-vi

 

persze a méreteket és a rögzítőszemek átmérőjét ellenőrizni kell, keresés alapján azért van pár opció:

http://redhotmotors.hu/shop_search.php?search=teleszk%C3%B3p

 

illetve konkrétan ezt is nézegettem, de asszem itt a szem volt kicsi:

http://quadalkatreszek.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2888&category_id=46&option=com_virtuemart&Itemid=7&vmcchk=1&Itemid=7

 

annakidején a méretekről ezt írtam fel magamnak (Aixam 400):

"kb.260mm csukva és 375-380mm teljesen kihúzva
Méret alapján a VW Bogáré pont ugyanez, de az azért más súlyra van kitalálva"

 

Előzmény: sipi63 (34875)
sipi63 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 34875

Ligier alá raktad a telót? Mennyiből jön ki egy ETZ csillapító? Nekem most 3600 Ft megy a kukába,ennyi volt 1 db Lada lengés csillapító. Ha bejött volna a biztosítógyűrű felhegesztése nem lett vöna túl drága. A gyári telón 4 pöcök van az alsó rugótányér ékjeinek megakasztására . Egy gyűrűt csináltam ezek kiváltására,csak az a fránya hegesztés... Másrészt meg az idő döntötte volna el mennyire tartós ez a megoldás.

A Lada csillapító külső átmérője,a rúd átmérője,hossza,a szilent mérete mind jók voltak.

A Ligier súlya is csak töredéke a Ladáénak,gondolom bírni kéne a strapát sokáig.Bár az eredeti beépítés az közel függőleges,itt meg ferde ami kicsinálhatja.

 3-4 használtat is megnéztem,mind el volt görbűlve kissé,és persze mindegyiknél a szimmering kakukk lett.

Előzmény: Poc2 (34874)
Poc2 Creative Commons License 2014.08.31 0 0 34874

Én egy ETZ hátsó teleszkópot újítottam fel,ráraktam a luna rugóját egy hengeres közdarabbal(rövidebb a rugó mint az ETZ-é).Ideiglenes megoldás volt,de azóta is az maradt benne.

Előzmény: sipi63 (34864)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!