Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Laikuskènt szeretnèk tanácsot kèrni a kazánom optimális beállítására. Idèn szereltek be a családi házamba egy Baxi Luna kombi kazánt. Mennyire állítsam be az előremenő víz hőmèrsèkletèt? Jelenleg 52 fokos. A visszatérő víz 45,7 fokos. A füstgáz 49 fokos.
A hőcserélő amit jelöltél, nem vákum érzékeny, csak azt jeleztem, hogy nem csak a fürdőszobából szívja majd a levegőt., még csukott ajtónál sem, de ez nem jelent gondot, mivel valahonnan kell levegő utánpótlás.
Bár óránként 40 m3 , az 80 mp-ént 500 l levegőt jelet, ki, majd vissza.
tud valaki esetleg olyan szakembert ajánlani, aki elvégezné nálam a kazáncserét (jelenlegi TermoAmica-ról egy kondenzációsra)? A szezon végén szeretném megvalósítani. Természetesen kéménybélelésre is szükség van ezért a preferált az lenne, ha egy olyan szaki vállalná aki tudja intézni a kéményest, villanyost, engedélyeztetést, stb.
Ha már hővisszanyerős szellőztetők akkor az egyszerűbb egyszobás szellőztetők mennyire megbízhatóak? Érdemes lehet ilyenben gondolkozni? Leginkább a fürdőbe gondolnám.
A szellőztető rendszer lényege,hogy a szobákban van friss levegő befújás, elszívás pedig a konyha, fürdőszoba, wc helyiségekből. Így a lakás, ház át van szellőztetve.
A beszívott és kidobott levegő hőcserélőn keresztül adja át a hőt egymásnak, így minimális hőveszteséggel szellőztetsz.
Hideg napokon kel előfűtés, ami vagy be van építve a hőcserélőbe, vagy külön kell elé rakni. Az előfűtők között a többség teljesítmény szabályzott.
Létezik olyan, ami Neked is jó lenn, max. 700W-os , onnan lefelé tud szabályozni.
Vannak olyan hővisszanyerős szellőzők ,amely nálatok jó lenne, , ott kb. 60- 80 m3 levegőt kell napközben cserélni óránként.
Ilyen pl. egy közepes árkategóriájú Vent Axia készülék is.
A páraelszívó készülék nem alkalmas szellőztetésre, az elhelyezése miatt sem, illetve a magas légszállítása miatt sem.
Én is gondolkoztam ilyen berendezésen ( nem ujj házam van ) de lebeszéltek róla annyira kicsi a ház ( 65nm ) és a visszanyerhető energia is kevés . Én csak vizes kalorifert akartam beépíteni a még nem létező belépő levegő csőbe de arra mondták , hogy minek hiszen kb 600W kellene , és arra inkább rakjak oda elektromos fűtést.
Nálam is az a baj , hogy ha szellőztetek bejön a por. Erre lett volna a szellőztető rendszer amit a páraelszívó működése oldotta volna meg. Most ajtót/ablakot kell nyitogatni.
Meg mivel van gáztűzhelyem , amihez előírták a légbeeresztőt , a hővisszanyerő nem tudom , hogy működne.
Ez kicsit mondhatni szubjektív is. Beköltözés után 1 hétig nem ment még a gép. Akkor hiába csak 2-en laktuk a házat, gyakorlatilag 2-3 óránként szükségesbek éreztük a szellőztetést, mert nem volt jó a levegő.
Azóta, így, hogy folyamatosan megy a nap minden szakában kintről belépve ugyanolyan kellemes friss a levegő mint kint. Ráadásul mindezt por, piszok és szag mentesen (átmeneti komfortcsökkenés nélkül).
T.Budiruski! illetőleg T.Bárki aki Bosch /Buderus kazánokban "otthon van"
Adott egy Bosch condens 3000 -es kazán 14kw-os fűtő változat.. A kazán állítja elő a HMV-t is egy 100literes tárolóban ,ilyenkor az elöremenője (tároló fűtés esetén )felmegy 80-85 fokra.Majd miután a tároló fűtés után lekapcsol ,utókeringet még kb 3percig. ilyenkor a kijelző szerint kb 60-65 fokos lesz a víz hömérséklete a kazánban. Azonban és itt jön a problémám: Ha ilyenkor hőigény van fűtésre a kazán nem kapcsol be.csak vár és vár (kb 30-40 percet is) mindaddig amig le nem megy magátol a kazánban a vízhőfok arra a hőmérsékletre amit maximális előremenőnek beállítottam a kazánon lévő tekerőgombbal(jelen esetemben 50fok)
Az előremenőt nem tudom feljebbvinni mert direktbe kötött fal és padlófűtés van a rendszerben. Mitévő legyek mit állítsak adott esetben a kazánon ,mert ez így nem jó ,a lakás meg csak hűl -és hűl tovább .
Illetőleg olyan kérdésem lenne még ,hogy a szervízmenűben beállítható maximális előremenő hömérséklet értéke az felülírja a kazánon levő tekerőgombot? (illetőleg ha pl 55 fokra állítom a szervízmenűben a max értéket ,akkor a kazánon levő tekerőgomb max helyzete lesz az 55 fok?)
Amint már írtam is,hogy ablakokat nyitok amikor kint jó a levegő. Szerencsére elég gyakran adódik a füst mentesség, így gyakran ki is tudok szellőztetni napi 4-5 alkalommal, minden ablakot egyszerre nyitok nagyon rövid ideig. Ez a módszer kb. napi egy m3 többletet jelent, de kell a jó levegő. A ventilátor a konyhában van és főzéskor nagyon hasznos.
Ha nem lenne legalább 1 millió forinttal magasabb a bekerülési költsége akkor jöhetett volna az is. Viszont nekem ekkora különbözetet nem ért meg. Inkább a kondi kazán+klíma. Majd ha (remélhetőleg csak) 10-15 év múlva ezekez ki kell dobni, akkor jöhet a hőszipka (feltéve, hogy addigra normalizálódik az ára).
Mennyi a megtérülése a hővisszanyerősnek? Én is ezen gondolkozom, de nekem aktív szén szűrőre lenne szükségem a környezeti füstök miatt. Jelenleg ablakot nyitogatok és mindig megvárom a füstmentes időszakokat.
Remek! Gratulálok! Nekem alul 5 cm EPS 100, homlokzat 5+7 cm grafitos, födém 2x10cm. üveggyapot és fagerendás stukatur. Vaillant falikazánnal, fogyasztásom 0 fok külső átlag hőmérséklet esetén napi 4 m3 gáz csak fűtésre,melegvízzel tűzhellyel együt évi 1000 m3 környékén van. Viszont manuálisan szellőztetek elég gyakran. A tiéd már majdnem passzív ház.