A főnököm rugalmas, de azért kb. 10 nappal korábban, ha lehet. A feleségem is rugalmas, és el fog engedni, de azért szólt, hogy kezdjek el spórolni, mert nem a konyhapénzből fogja fizetni az utat, úgyhogy azért előtte készíts majd egy kalkulációt, szerencsére bazi nagy malacperselyem van.:-)
"ha beléptem pl. Szerbiába akkor sem szállhatok partra ? "
Nem a hajós részét írom,hanem a rendészeti jogi részét. Ha a magyar rendőrség Szegeden kiléptetett, akkor addig nem szállhatsz partra, amíg a szerb rendőrség nem léptetett be, tehát a két vízi határátkelőhely között, sem a magyar, sem a szerb oldalon. Ha a szerb beléptetés megtörtént, akkor elvileg Szerbiában kiszállhatsz, de az erre vonatkozó kikötési szabályokat nem ismerem.
Megfelelő útvonalválasztásnál, műszaki biztosító kisérettel és felvezetéssel 26,55m hossz 5,32m szélességgel és 5m magassággal simán szállítható. Kérdés a dolog anyagi oldalán van. A művelet az útszakasz bejárásával, a vezetékek, hidak, felüljárók feltérképezésével, bemérésével kezdődik. Ugyanilyen fontosságú az útkereszteződések, kanyarok bemérése, amikor azt állapítják meg, hogy az adott szállított hossz elfordítható-e az adott kereszteződésben, vasúti átjáróban, kanyarkombinációban. Az effajta szállításhoz speciális trélerek állnak rendelkezésre, melyek magassága, hossza, idomítható a szállítandó tárgyhoz. Ez azért kell, hogy ha egy városi kereszteződésben kanyarodáskor korlát, palánk stb. van útban, akkor nem kell azt kivágni, csak a tréler magasságát felemelni. Ez kb 1m körüli állítható magasság, úgyhogy pl. adott esetben egy fém hídkorlát belefér. A tréler összes kereke téríthető a vontató kabinjából, vagy távvezérléssel Az utóbbi főleg tolatásnál előnyös.
Nem okoskodni szeretnék, de 2 drb a fentebb említett méretű hajók külföldi közúti szállításainál voltam jelen. Mindkét esetben más-más speciális szállító cég munkájába segíthettem be.
Végeredményként csak annyit, hogy ha a hajó nem fér el egy sima nyergesvontató pótkocsiján, akkor érdemes vízi fuvarra várni, mert bár tovább tart, de vízen sokkal-sokkal egyszerűbb, pláne, ha vámhatóságilag nem gördül, vagy "úszik" elé akadály, mert ugye a Tisza nem végig csak Magyarországon folyik...
Érvényes papírokkal fogok menni terv szerint :) ha beléptem pl. Szerbiába akkor sem szállhatok partra ? Vagy ahhoz külön engedély kell ? Ja és mi az a rapport ? :) Első hangzásra nem tünik egyszerűnek, de majd belejövök :) Nyárra tervezünk egy Orsovai kirándulást is, útközben jópár helyen meg szeretnénk állni pl. városnézés, kocsmalátogatás céljából :) a hajóút szélén szoktam menni általában, kivétel volt az idei nyári utam Bajáról felfelé :) muszály volt éjjel is jönnöm :) akkor nem erőltettem nagyon a széleket :)
Ha érvényes papírokkal mész, akkor kedvtelési célú kishajóval nem lesz sok macera. Szegeden ki, Magyarkanizsán be, Bezdánban ki, Mohácson be. A határállomások között nem állhatsz meg, nem szállhatsz partra. Javasolnám, hogy Szerbiában se tedd az illetékes révkapitányság tudta nélkül. Ajánlott a horgonyon alvás. És ajánlott a hajóút legszélén való haladás is.
Ha nincsenek papírjai, akkor csak vámáruként vihető.
Ha aktuális, megkérdezem Neked, milyen papírok kellenek? Biztosan kell személyzeti és utasjegyzék, meg rapport.
:) jól sejted :) itt lakom a Jegessel szemben :) ők is szoktak felmenni, az egyik kis tiszai jégtörő is itt van Horányban, csak van forgalom abból az irányból :)
Amit hozni szeretnék az egy kedvtelési kishajó, érvényes hajólevéllel. Jelenleg lejárt, de levizsgáztatják.
A határmacerákról ha felvilágosítanál azt nagyon megköszönném :) nem szeretnék nagyon bután állni és az orosz-szerb-román nyelvórán szerzett satnya tudásommal a határőröknek magyarázkodni :) Mert ahogy sejtem elég rövid út lenne :) Tiszán le-Újvidéken a zárkába be :)
Ha jól sejtem, hogy ki vagy, akkor azt javasolom, szemben érdeklődjél. A legnagyobb eséllyel onnan megy hajó arra, a határátlépések dolgát meg én is szívesen elmondom. Ez ugye egy kedvtelési célú kishajó és érvényes papírjai sem lesznek?
ok :) a héten remélem letudjuk az adás-vételt, ha saját lábon jövünk akkor még a szemlét ott megcsináltatom :) más választásom úgysincs :)
Kora tavaszra tervezem az indulást, mert most már hideg van hozzá szerintem. Fűtés nincs benne :( egy hétig vacogni pedig nem szeretnék :) Meg több idő is van felkészíteni az útra, még valami egyszerűbb fűtést is lehet tenni bele :) mert márciusban sem lesz épp túl meleg :)
Jobb lett volna persze minél hamarabb lehozni, mert igazából a "hajólakásom" bővítéséhez kéne :) de eddig is elfértünk, ezt a telet még féllábon állva is kihúzzuk :)
Túlméretes lenne bőven :( 3600 mm széles és túl magas is. Nem kérdeztem meg mennyibe kerülne, mert még a nyáron érdeklődtem egy Baja-Budapest árat hasonló méretre és 400.000 Ft. magasságát emlegették. plusz két daruzás, plusz bakok. Tokaj meg kicsit messzebb van :)
Több mintha meg sem kérdezem :) de ha senki akkor tavasszal útra kelek :) és bosszantalak benneteket az út képeivel :) Ha jön valaki, akkor gyorsabb és picit talán olcsóbb is lenne a hazahozatal :) mert természetesen nem ingyen gondoltam :)
A Gardáról tudtam,a Süllő tényleg meglepett hogy '09 óta jár.
2011-ben ugyebár olyan is volt hogy a Garda vasárnapi napján is volt ott hajó,a Tünde.(Igaz az asszem vmi különmenet volt és az volt a Tünde sakáljának utolsó üzemnapja.)