Keresés

Részletes keresés

EN-EL Creative Commons License 2007.12.27 0 0 3642
 

Hello Csabi!

 

A 3511 hozzászóláson az első 4 kép nem a Moldvai Tibi volt túrája?

A váltó lánchajtásos.

 

Üdv: EN-EL

Előzmény: B-csabi (3620)
EN-EL Creative Commons License 2007.12.27 0 0 3641
Hello

 

Ha nem túl sürgős, ahogy jobb idő lesz, méretezheted, úgyhogy tartsd észbe.

BP. Rákosborzasztón lakom.

 

Üdv: EN-EL

 

Előzmény: tibi985 (3624)
tibi985 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 3640

Szerintem ez egy BMG vagyis Bartha Motor és gépgyár terméke 1942 -43ban gyártották és főleg a postások részére vásárolták. Budapesten gyártották  a bécsi úton.volt 68,   98 , 125 köbcentis  változat valamint betekerős és berúgós változat bocsi ha tévedtem

ez az én gépem

Előzmény: B-csabi (3638)
bervas Creative Commons License 2007.12.27 0 0 3639
Az utolsó az BMG.
Előzmény: B-csabi (3638)
B-csabi Creative Commons License 2007.12.27 0 0 3638
Ma nikkeltankos nap van az utolsó nikkeltankosom,aztán az első amit a Zilahi gyülyteményből vettem1992-ben továbbá egy szép fotó egy majdnem új motorról,és egy kis feladvány egy volt motoromról ki tudja megmondani mi a motor márkája?,,ha nem tudja senki akkor megmondom.
DJ FER (T1_63) Creative Commons License 2007.12.27 0 0 3637
Sziasztok Szakik !

Máma a nagyszülői háznak a padlásán kotorásztam és a találtam 2 db. fogasívet egy berugótengelyt ill. egy visszarántórugót. Nemtudom mié lehet de a Nagyfaternak volt egy D Csepelje lehet ahhoz volt tartalék...... nemtudom. sajna a motort Nagyanyám 10éve odaadta a motort a vassal foglalkozó kissebségnek:(. Kérem ha tud valaki küldeni képet az említett cucccokról tegye meg! Sajnos képet nem tudok mutatni a cuccokról mert bedöglött a gép.
tibi985 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 3636

Heló

elküldtem ez email-edre a tel számot

Előzmény: túra100 (3632)
túra100 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 3635
Igen ő az!
Előzmény: Bubi36 (3634)
Bubi36 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 3634
Ez az a gépészmérnök manus??? Nagy mágus, az már biztos, 1000 Ft volt nála egy festésminta füzet D-Csepelhez... Én csak erre emlékszem belőle...
Előzmény: túra100 (3633)
túra100 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 3633
Van egy öreg bácsi aki nagy 100/48-as mágus.
Szerintem neki lesz valami alkatrésze. Kreitli Ferenc 06304101144
Előzmény: tibor68 (3628)
túra100 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 3632
Esetleg ami csongrádon van egy mobil számot tudnál adni?
Előzmény: tibi985 (3623)
tibi985 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3631

 

 

Ez pedig a nikkeltankos-ra külön felszrelhető változat csak így

már "nagymotor" vagy nemtudom minek nevezték és így már nem fért bele

a 37.5 kilóba és rendszám köteles lett ha felszerelték.

tibi985 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3630

 

 

 

Nem ez a kétsebességes nikkeltankos (prototipus) te a WM 128 ra godoltál?

Előzmény: B-csabi (3627)
atikertesz Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3629
Azt hiszem egymillió forintért lehet már szép, sőt erdeti is! Sőt kib.....tt k....a jó is!
Előzmény: Bubi36 (3618)
tibor68 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3628
Sziasztok. 100/48keresek felújitando motort ha tud valaki segiteni elöre is köszi,hinyos is érdekelne.MINDEN CSEPELESNEK BOLDOG UJ ÉVET KIVÁNOK.
B-csabi Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3627
Ez meg ha jól nézem a 128-as mi?
Előzmény: tibi985 (3624)
B-csabi Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3626
Bácsalmásra egy emberkéhez
Előzmény: csep-el (3625)
csep-el Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3625
Hátul nem egy sasos HB lánckerék?Gondolom hovakerült!!!:-)
Előzmény: B-csabi (3622)
tibi985 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3624

 

Üdv EN-EL!

az első kép engem felizgatott egy kicsit  mert ugye bár ez egy 100/L blokk

ami annyiba különbözik a túra100-tól hogy betekerős és az én blokkomat

átalkították berúgóssá nem tudom merre laksz de ha megoldhtó meglátogtálak

ha nem gond és leméretezném a rajta lévő fékkulcsot(2.kép) persze ha megoldható 

met az nekem hiányzik a 100/L ből (gondolom nem szeretnéd eladni/cserélni esetleg

van túra 100-as blokkom vagy 5db van 1 váz meg apróságok)

Előzmény: EN-EL (3610)
tibi985 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3623
Üdv túra 100! igen énszerintem is a régeebi csíkozás való a tiedre. egy ijen piros csíkozású motor mint ami a képen van csongrádon tudok egy gyárit  és a bertalan zoli-nál (rabló zoli) van egy felújított de kókány gép
Előzmény: túra100 (3612)
B-csabi Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3622
akkor megint itt egy marék kép,én is kedvet kaptam a nézelődésre,a képek 15-éve készültek ezért elnézést a minőségért.most a sárgatankos aprópóján a felújitatlan gép a Zilahi Zoltán tulajdona volt akkoriban Orosházán,a félig kész az valamikor az enyém volt az emberkével látott motor pedig Polgárdiban Élő József barátom tulajdonában levedzett akkoriban. következő képcsoport majd a nikkeltankos jegyében és lassan boldog újévet
lombi30 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3621
Üdv Urak!Eladó ez a jobbos doboz gyári festéssel jó állapotban.
B-csabi Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3620
Az hogy láncos vagy fogaskerekes öszekőtéssel van megoldva azt nem tudom majd a gazdája megmondja de biztos hogy eredeti darab.
Előzmény: bervas (3619)
bervas Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3619
A kidolgozás minősége és az illeszkedés alapján nekem gyárinak tűnik. De persze lehet, hogy nem az.
A kék könyv azt írja, hogy kis lánc kötötte össze a blokk eredeti kihajtó tengelyét a váltóval. Ez akár el is férhet a lapos aluöntvényben.
Előzmény: B-csabi (3616)
Bubi36 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3618
http://www.vatera.hu/wm_100_csepel_nikkeltankos_45985206.html
Ez már szép darab!!!!!
motorkami Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3617
A vörösszőnyeg nem lett volna jó megoldás.
A háború előtti motorok egy részét besorozták a hadseregbe, ott maradt a Donkanyarban. A maradékot vitték a németek meg a nyugatra menekülők. Ami mindezek után nem volt jól eldugva, elvitte a Vörös Hadsereg. Aztán mire a vas és acél országa lettünk, azt a néhány még mindig meglévő példányt elhordták az úttörők az ócskavasba, hogy védjék a békét.
Amit eldugtak, azt többnyire megszabadították motor formájától, többnyire kosárba kerültek és az esetek nagy százalékában nem sikerült újra összerakni, főleg ha a gazdája néhány évet eltöltött a fronton, esetleg Szibériában, ha egyáltalán hazakerült.
Előzmény: Bubi36 (3608)
B-csabi Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3616
Bár az is lehet most ahogy jobban megnéztem a képeket hogy ez is egy fajta gyári váltó volt amit fel lehetett rakni útolag,mindenesetre gyönyörű darab jó látni csak úgy melengeti a lelkem!!!!!!
Előzmény: B-csabi (3615)
B-csabi Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3615
Ez nem az a blokk amit a súlykorlátozás miatt szereltek fel váltóval,mert annak a váltóját a nyeregcsőre volt felerősitve bilincsekkel egy ugyancsak kocka alakú váltó volt,ez egy nagyon ritka prototipus a nikkeltankos továbfejlesztése, látszik is hogy egybe van öntve a váltóház a kartellel,öszegzésképp 1938-ban a Sachs kihozta a berúgós 125-ös változatot és a magyarok ugye ügyes népek gyorsan álmodtak egy nagyot és többek közt ezt is csinálták,több hasonló motorocska van igy gyüjtőknél szinte mind más szerencsére megmaradtak, mint itt a falumban is van egy WM 128-as blokk amit párhuzamosan terveztek a nikkeltankossal,vannak sargatankos fotoim is valahol olyanok is amik felújitás előtt voltak,és akkori gyűjteményekben pihentek,előkeresem és felrakom mindenki örömére.
Előzmény: bervas (3614)
bervas Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3614
Nem valószínű, hanem biztos. A súlykorlát miatt a váltót már nem tudták a géppel együtt árulni. Ha gyárilag rajta lett volna, túl nagy lett volna a motor súlya, és rendszám és jogsi kellett volna a Csepelhez. Így meg a vevő megvette gyári extraként, akár a motor megvásárlásakor. Másnapra meg felszerelték neki.
Előzmény: túra100 (3613)
túra100 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3613
Bervás szakihoz csatlakoznék, szerintem is valószínű, hogy extrakén lehetett kétsebességes váltót venni.
Előzmény: EN-EL (3610)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!