Szerintem ez egy BMG vagyis Bartha Motor és gépgyár terméke 1942 -43ban gyártották és főleg a postások részére vásárolták. Budapesten gyártották a bécsi úton.volt 68, 98 , 125 köbcentis változat valamint betekerős és berúgós változat bocsi ha tévedtem
Ma nikkeltankos nap van az utolsó nikkeltankosom,aztán az első amit a Zilahi gyülyteményből vettem1992-ben továbbá egy szép fotó egy majdnem új motorról,és egy kis feladvány egy volt motoromról ki tudja megmondani mi a motor márkája?,,ha nem tudja senki akkor megmondom.
Máma a nagyszülői háznak a padlásán kotorásztam és a találtam 2 db. fogasívet egy berugótengelyt ill. egy visszarántórugót. Nemtudom mié lehet de a Nagyfaternak volt egy D Csepelje lehet ahhoz volt tartalék...... nemtudom. sajna a motort Nagyanyám 10éve odaadta a motort a vassal foglalkozó kissebségnek:(. Kérem ha tud valaki küldeni képet az említett cucccokról tegye meg! Sajnos képet nem tudok mutatni a cuccokról mert bedöglött a gép.
Üdv túra 100! igen énszerintem is a régeebi csíkozás való a tiedre. egy ijen piros csíkozású motor mint ami a képen van csongrádon tudok egy gyárit és a bertalan zoli-nál (rabló zoli) van egy felújított de kókány gép
akkor megint itt egy marék kép,én is kedvet kaptam a nézelődésre,a képek 15-éve készültek ezért elnézést a minőségért.most a sárgatankos aprópóján a felújitatlan gép a Zilahi Zoltán tulajdona volt akkoriban Orosházán,a félig kész az valamikor az enyém volt az emberkével látott motor pedig Polgárdiban Élő József barátom tulajdonában levedzett akkoriban. következő képcsoport majd a nikkeltankos jegyében és lassan boldog újévet
A kidolgozás minősége és az illeszkedés alapján nekem gyárinak tűnik. De persze lehet, hogy nem az. A kék könyv azt írja, hogy kis lánc kötötte össze a blokk eredeti kihajtó tengelyét a váltóval. Ez akár el is férhet a lapos aluöntvényben.
A vörösszőnyeg nem lett volna jó megoldás. A háború előtti motorok egy részét besorozták a hadseregbe, ott maradt a Donkanyarban. A maradékot vitték a németek meg a nyugatra menekülők. Ami mindezek után nem volt jól eldugva, elvitte a Vörös Hadsereg. Aztán mire a vas és acél országa lettünk, azt a néhány még mindig meglévő példányt elhordták az úttörők az ócskavasba, hogy védjék a békét. Amit eldugtak, azt többnyire megszabadították motor formájától, többnyire kosárba kerültek és az esetek nagy százalékában nem sikerült újra összerakni, főleg ha a gazdája néhány évet eltöltött a fronton, esetleg Szibériában, ha egyáltalán hazakerült.
Bár az is lehet most ahogy jobban megnéztem a képeket hogy ez is egy fajta gyári váltó volt amit fel lehetett rakni útolag,mindenesetre gyönyörű darab jó látni csak úgy melengeti a lelkem!!!!!!
Ez nem az a blokk amit a súlykorlátozás miatt szereltek fel váltóval,mert annak a váltóját a nyeregcsőre volt felerősitve bilincsekkel egy ugyancsak kocka alakú váltó volt,ez egy nagyon ritka prototipus a nikkeltankos továbfejlesztése, látszik is hogy egybe van öntve a váltóház a kartellel,öszegzésképp 1938-ban a Sachs kihozta a berúgós 125-ös változatot és a magyarok ugye ügyes népek gyorsan álmodtak egy nagyot és többek közt ezt is csinálták,több hasonló motorocska van igy gyüjtőknél szinte mind más szerencsére megmaradtak, mint itt a falumban is van egy WM 128-as blokk amit párhuzamosan terveztek a nikkeltankossal,vannak sargatankos fotoim is valahol olyanok is amik felújitás előtt voltak,és akkori gyűjteményekben pihentek,előkeresem és felrakom mindenki örömére.
Nem valószínű, hanem biztos. A súlykorlát miatt a váltót már nem tudták a géppel együtt árulni. Ha gyárilag rajta lett volna, túl nagy lett volna a motor súlya, és rendszám és jogsi kellett volna a Csepelhez. Így meg a vevő megvette gyári extraként, akár a motor megvásárlásakor. Másnapra meg felszerelték neki.