Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Az, de a cikkben is olvasható, hogy az "érzékenyebb" helyeken nem lehetett fényképezni, valljuk be: valahol érthető, és helyes is.... És azért vegyük észre: ez is nagy előrelépés ahhoz képest, hogy jópár évvel ezelőtt milyen szintű titkolózás ment...
Van egy diszkrét bája a tűzoltóautónak (jó öreg Tatra)! :)
Gondolom a közeli Szentkiályszabadjai reptérről hozták át erre a gyakorlatra... Kár, hogy azóta az a reptér is megszűnt és a haditechnikát is áttelepítették Szolnokra. Viszont nem láttam képeket az irányító szobáról, annak digitális kijelzőiről, térképeiről stb.
Elég felületes riport volt ez, vagyis semmi! :)))
Amúgy jó, hogy van ez a hely! Baszott jól elvan dugva... A mellette levő MNB cuccost is megnézném szívesen! :)
laci-ka gondolod, hogy az igazán "rázós" dolgokat megmutatják? Sztem ezek a képek csak az előszoba előtti szoba, amit az érdeklődők láthattak. Ezzel is tükrözik, nyitott a honvédség. Nem olyan nagy baj ez, ha közelebb kerülünk egymáshoz. NORTHLINE nagyon szépek a képek, és a cikk is nagyon jó!
Amit leírtam kitartok mellette.Sztem nem kellene a dolgot nagydobra verni.Ez a képsorozat nagyon jól sikerült.Mondhatni jó képek.A felrakása ide viszont tükrözi a Magyar mentalitást.Attól,hogy katonai vezetőink megengedték az objektum látogatását,még nem biztos,hogy meg is gondolták azt.Vannak dolgok ami nem tartozik a közre.Egy ilyen alakulat többek közt akkor jó ha észrevétlen.Az átlag úgyse érti,hogy mi folyik ott.Feleslegesen meg kár a kívülállónak törni a fejét.Sztem hiba volt oda bárkit is beengedni aki nem oda való,és hiba a net-re is feltenni a látottakat.Ez a gondolkodásmód jellemzően civil,vagy(katonai):))).Jellemzi a sereg mai értékét.
"csak a főkapcsolót kell elfordítani, és már működik újra minden"
Kolkwitzban a légierő/légvédelem egyik 3 szintes parancsnoki bunkerében a -2.-on az idegenvezető,aki mellesleg anno tisztként szolgált ott,bekapcsolta egy percre a képen látható levegőztető berendezést,csak a feeling miatt... :-)
Ami a kérdésedet illeti,hát ja,szerintem itt sokunkban megfogalmazódott! A válasz pedig...
Kedves Lex, köszi. Látom lehet üzenetet hagyni. Vissza kellene őket hívni, hogy rakjanak rendet. Különben elképesztő, a szentkirályszabadjai a reptér melletti lakásokat hogy hagyták itt.
Sweethome nagyon jó fotókat készített. És most a kép hozzá. Üdvözlet.
Bocs hogy beleszólok.Szerintem a szikláról csak rébuszokat tudnak.Azt felesleges leírni.A valót csak kevesen tudjuk.És egy működő objektumról hmm.. nem illik beszélni.Legalább is szerintem.
Végig nézegettem a Bunker Wollenberg (wollenbergi BARS) képeket.
Olyan érzése van az embernek, hogy csak a főkapcsolót kell elfordítani, és már működik újra minden.
Felvetődik a kérdés újra és újra: kis hazánkban milyen érdekek alapján pusztították el (le) ezeket a nem kis pénzből épített ojjektumokat. Miért éri meg egy másik népnek ezeket fenntartani, és megóvni, védeni. Szerintem, ez csak szemlélet kérdése!
És a kihasztnáltság. Tessék elolvasni az éves programot, megnézni a fényképeket.
Igaz a belépő nem olcsó (a mi pénztárcánkhoz) 13,5€ felnőtt, és 5€ gyerek.
Én is szívesen kérdezősködnék, talán még valós válaszok is lennénnek. Meg olyan is olvasná, akit nemcsak kíváncsiság szinten érdekel. Hanem tudományosan. Nem messze lakom tőle. Nem szeretnék "repülni". Majd 50 év múlva visszatérünk a témára.
Haderőreformot a légierő esetében kissé elbaszottnak és elsietettnek tekintem!
Azt álírom, hogy az elavult szovjet/orosz repülőtechnikát lekellett cserélni... De én a rendszerben tartottam volna a SZU-22-eseket és a Mig-21-esekből 1 szd-nyit legalább.
Ezeket talán még fel is újítottam volna "némileg"!
Azt, hogy ez a siettség minek volt köszönhető azt nem tudom. Talán a NATO-ba való belépésünk egy "titkos" záloga, kikötése lehetett az, hogy ezt a fájdalmas viszont érthető lépést megtegyék.
Igaz nagy űr keletkezett a honi légierőnél miután 2000-ben felszámolták a pápai alakulatokat. Maradtak a Fulcrumok és az Albatroszok a rendszerben a Gripenek érkezéséig...
Kedves hadsz ! Szuper a térkép! És köszönöm a leírást is! Persze, visszaolvasok de kicsit lassabban megy. Az igazi meglepetés most számomra a Tótvázsonyi objektum és lakótelep. És a többi. Hajmáskér, Szentkirályszabadja... KT1 is köszi! Hm. A Szikla. Arról még nem illik kérdezősködni. Kellemes hétvégét. Szandra
Az 5533hsz-ben már írtam a működési elvét,és hogy mikor építették a rendszert.A néhai NDK-ban 3 állomás volt,a cseheknél 3,lengyeknél 7,Bulgáriában 4,nálunk 4,plusz természetesen a nagy testér objektumai.De ez látszik a térképen is.A bunkerek nagyjából egyforma sémára épültek: a felső szinten /-1/ voltak a kommunikációs,híradós munkaterületek,irányítóközpont,dolgozószobák,irodák,pihenőszobák,wc-k,eü helyiség,konyha stb.
Az alsó /-2/ szinten inkább a műszaki és a fenntartó rendszerek kaptak helyet,mint pl. a hűtővíz tárolók,aggregátorok,diesel motorok,akksi tárolók,olajtartályok,vízpumpák,sűritett levegős palackok stb.Ha gondolod berakom ide mindkét szint alaprajzát a helyiségek funkciójával együtt,csak hogy ne kételkedj! :-)
Egyébiránt ha sweethome képtárát megnézed,Wollenberg név alatt a rendszer NDK-s 301sz. bunkeréről láthatsz képeket.Ott minden eredeti állapotában megvan,és múzeumként működik,ősszel jártunk ott.
Mindenesetre jó és félelemkeltő játék volt. Könnyen elhittük, hogy ott Squad rakéták vannak, és bármikor kilőhetik. Kérdéses az volt, hogy NE akkor, amikor mi ott játszunk. Azért a közelében merészkedtünk. Egy megrezzent bokortól kilómétereket szaladtunk és biztosak voltunk abban, hogy tudják, hogy mi ott jártunk. :)) Aranyos történet. Persze ez növelte a bázis értékét a szemünkben. Valahol a legendák igy születnek. Rádióátjátszó? Két emelet mélyen? ???? Légiforgalmi irányítás Veszprémben van, és volt. Hogyan lehet, hogy a néhány kilóméterre lévő bázis nem zavarta a szikla - esetleg Bakonybél - adás-vételét? Üdv. Szandra
Az a szörnyű,hogy van ott olyan szuhoj amire ötszázmilliót költöttek aztán meg leselejtezték és ott rohad a gazban felújítva.Az a néhány pilóta aki ki volt képezve a vezetésükre milliókért mehetett ahova akart.Úgy tudom kb. öten vannak.Van olyan aki kubikbrigádba került.
Minden titkos és megközelíthetetlen dolog körül kialakul a misztikum. És ha az emberek nem ismerik a valóságot, akkor gyártanak hozzá virtuálisat a saját kútfejükből.
Várom, mikor fedez fel valami melgibzonos összesküvéselmélet-gyártó egy volt ruszki tengeralattjáróbázist az Alföldön. Bár semmi sem lehetetlen, hiszen az egykori vörös ufóbázist a saját szemmel láttam.:-)