A módszert én is alkalmazom vagy fél éve. Amikor elkezd hosszan tekerni indításkor, akkor tudom, hogy tölteni kell. Utána jó hónapig-másfélig megy rendesen. Csak a dugóknál nedvesedik, s ismerősök azt mondták, akkor közel a vég :) Kellemetlen lenne, ha hosszabb úton menetközben halna meg :)
Én Jász-akkut tettem bele, 45 AH. 1 éve használtan vettem a kocsit (2000, 1.4. 8V), ilyen volt benne, ilyet is vettem (internetes rendeléssel, bolti átvétellel számlával 11.500 Ft volt), mert tudtam hogy belefér. Az előző elhalálozott idén nyáron, de a telet kibírta. Én sajnos későn ébredtem, egyszer a kocsi nem indult...feltöltöttem deszt. vízzel a régi akksit, belement fél liter, de már hiába töltöttem... Szóval olyat vegyél, ahol után lehet tölteni a cellákat, és néha viseld gondját, főleg télen.
Nem kimondottan válasz, de leírom én hogy jártam. '13 januárjában ezt írtam:
1.4 8V-s Thaliaba szeretnék (pontosabban muszáj) akksit vennem Szerintetek elég a 45Ah-s, vagy vegyek inkább 55-öst? A gyári az 47Ah-s volt (Inci akkü) 7,5 évig bírta, a második 55 Ah-s AKKSI, ez két évig és 25 napig bírta. (Két év volt rá a szavatosság.)
Amikor elmentem a boltba (Bárdi - Pécs) megvenni az újat, lebeszéltek róla, azt mondták vegyek egy üveg desztillált vizet, töltsem föl, tegyem föl töltőre, és nézzem meg hogy mi lesz. Röviden: azóta három havonta kiveszem, töltök rá desztillált vizet, 24 órát töltöm, és még mindig hibátlanul működik. Itt a fórumon is javasolták, ezt a módszert (nagya2, SGN, Renault Thalia 1.4 16V), de megmondom őszintén, nem hittem nekik (bocs...), mivel ez egy gondozásmentes akkumulátor.
Üdv mindenkinek! Akksi kérdés: jelenleg 44 Ah-s Bannerrel megy az autó, de két évvel ezelőtt, amikor megvettem a járgányt, a szervizben felülvizsgálatkor már kidobásra javasolták az akkor jó egyéves akksit. Azóta is megy, de kezd könnyezni, így hamarosan csak lecserélem. Mekkora a legnagyobb Ah-s, amit még bele lehet rakni (2001, 16V), s melyik az ajánlott márka?
A Bannerről ismerőseim ódákat zengtek, de az elmondottak alapján én nem fektetnék be még egy ugyanilyenbe.
Még az FHP jeladó tisztítása nekem is hátra van! Remélem az megoldja majd, és nincs komolyabb baja a gépnek! Eddig sosem rakoncátlankodott, teszi a dolgát, ahogy azt kell, sosem panaszkodtam rá, mert nem volt miért! De ez most nagyon zavaró!
Szia. Nekem az általad felsoroltak közt valamelyik megoldotta a rángatást! Végig zongoráztam mindent, és jó lett. A héten sokmindent kicserélgettem a gépen,ami 120 000km környékén esedékes. Így letakarítottam a jeladót is, kiváncsiságból rámértem, 247 ohm -ot mutatott a mérőm. 2001es 8 szelepes,másodszor szedtem szét.
Ebbe a fajta kijelzőbe nem a kijelzőre, hanem az UCH-ba kell bekötni. UCH-n a 3db nagyméretű (40 pólusú) csatlakozó közül a középső csatlakozón a 3-as és 13-as lábakra kell kötni a hőérzékelőt. Úgy tudom itt engedélyeztetni is kell, hogy működjön.. Én csak a régebbi típusú kijelzőkbe csináltam hőmérőt.
Próbáld meg a FHP jeladó csatlakozójában az esetleges kontakt hibát a lehetőleg minimálisra csökkenteni. Ez nem egyszerű, mert esetleg óvatos görbítésnek kell alávetni a tüskét. Ez sokat segíthet. Lehet próbálkozni még a tüskére történő vezeték forrasztással amit a kötegbe való összekötésnél érdemes bonthatóra csinálni. Amennyiben cserére kerül sor akkor ne csak a jeladót cseréld mert az egyébként nem rossz, hanem a Rönyóéknál beszerezhető "új tipusú" jeladót vedd a csatlakozójával együtt, ami kb 20-22 eFt. Az új csatlakozót be kell forrasztani polaritás helyesen a vezeték kötegbe. Ez azért szükséges mert a gyárba is rájöttek arra, hogy az eredeti csatlakozó minimális tüske mérete miatt gagyi és ezért "találták ki" az újat! Ez a rángatásos, időnkénti esetleges leállásos dolog sok Rönyós életét keseríti, csak totál nem romlik el és mikor szerelőhöz megy az ember sose jön elő! Remélem összejön! Hali.....
Képet sajna most nem tudok mutatni. Igen ha jól emlékszem a 24 tűs. Köszi meg fogom próbálni a 2 pontot amit írtál és ha nem menne akkor készítek képeket és elküldöm.
Üdvözlök mindenkit. Nem rég vettem egy 2005-ös thaliat. Ebben a műszerfal közepén van kijelző ami mutatja a rádiót, órát és elméletileg a külső hőmérsékletet. Az enyém a külső hőmérsékletet sajna nem mutatja gyárilag nincs bevezetékezve. Ezt megtettem a tükörtől bevezetékeztem a kijelzőig. Na itt jön a hopp. Nem tudom, hogy a kijelző csatlakozójánál melyik lábakra kell kötni az érzékelőt és ebben kérnék segítséget a hozzáértőktől. A kijelző: Renault Sagem affa2 v6.50. Előre is köszönöm.
A klíma kapcsolóm vacakolt a múlt héten, bejelentkeztem a villamossági szerelőhöz.
Mire odaértem, a klíma megjavult, azóta is tökéletesen működik, mondom akkor bal első ajtó központi zár.
Este hozza a kocsit, hogy kicserélték, 6e Ft lesz szereléssel együtt. Mondom mit tettek bele? Mondja, hogy egy utángyártottat, minimális átalakítással.
Odaadta a régit is.
Szóval elvileg van olyan, amit kis átalakítással de bele lehet tenni, mert tökéletesen végzi a dolgát azóta is.
Hogy mi van benne pontosan azt sajnos nem tudom, mivel nem voltam ott a szerelésnél.