Akkor az enyémben ezekszerint nem elektromos gázpedál van, de nem autógáz igen!
Nekem is van-illetve volt csak- ez a leállás dolog, ami most újra rendbejött.Előzménye az volt ,hogy amikor dobott egy sárga lámpát akkor levettem az aksit egy éjjelre és utána nem találta magát pár napig és le is állt néha!
Most azóta megint jó lett.De ettől még meg kell nézetnem a gázszerelővel, hogy fél év problémamentesség után már most miért kezdett el néha sárgát dobálni.Valószínűleg ezt be lehet majd állítani-remélem- aztán akkor nekem az ilyen sárgalámpás dolog megszünik és akkor aksicseréig nem lesz leállás és ingadozás sem.
Gondolom nem lehet egy rövid mütéttel kipróbálni "e-gáz" nélkül milyen lenne, de kiváncsi lettem volna én is.Tényleg igaz a minnél kevesebb elektronika annál jobb dolog.Legalábbis hibakeresésnél biztos!
Ha sokat szarakszol városban nem árt neki egy "gyilkolás" pályán meghajtod mint a barom úgy hogy már sajnálod a verdát és hidd el jót teszel vele.Bocsi most olvasom,hogy gázos.a gáz valamilyen szinten kitisztitja a motrot.van autógázvizsgám 2000 ből akkor a zsiguli volt a sláger gázból.....mostani gázrendszerekhez lövésem nincs....
Céges caddyn(2009 120.000km) nyekereg a kuplung a kinyomócsapágy hangja elnyomja a zenét fokozatokat a meglepöen pontosnak tűnő váltó idönként elfelejti hidegen pár hónaposan úgy nyüszit a fűtőventillátor mint egy 30 éves zsugilibanÚgy összességében egy nagy rakás piaci bovli, de jól felszerelt.
hagyjuk már, aki autót akar elmegy a japánautóboltba,vagy a bmw boltba,vagy a merciboltba
Attól független,hogy így lehuzzák a swiftet,egyre több cég használja,és futkároz az utakon. A ki és beszállás,rugózás szempontból toronymagasan jobb a swift a fabianál.
én vágtam miről is van szó e-gáz kapcsán.:)azért is írtam telejsen megegyezünk.mondjuk engem idegesít sípolgat a garázsban.még a problémánk is ugyanaz bár nekem egyenlőre használt a folytószelep takarítása.egyszer csak simán ki lett ganézva amennyire lehetett szétszedés nélkül egyszer meg féktisztító sprayvel lett telefújva és így utána meghuzatva.ez utóbbit szervízben csinálták kemény 7500ft-ért.nem voltak szívbajosak a 10 percért elkérni.most is bólint a mutató de nagyon ritkán és lényegesen kisebbet.de majd elválik....
nem ide való, mert igniszes téma, de érekes...valaki kérdezi egy fórumon, melyiket vegye...ignis, vagy fabia?
és csak két válasz a sok közül...
1." Nagyjából ugyanaz a a kategória, a Fabia kicsit kényelmesebb, meg nem nézik le ok nélkül, de legalább 1.4es motor legyen benne, mert az 1.2es HovaTolodParaszt motor egyenlő a gyök2 gyorsulással, meg a 110es végsebességgel."
2."Én Suzukit biztos h a büdös életbe nem vennék. Semmi presztizse, mindenki lenézi és valljuk be, jogosan. Tény, hogy megbízható, meg minden, de rohadt egyszerű egy járgányok, ugyan mi a francért ne lenne megbízható, amikor kb. semmi sincs benne. Biztos, hogy a Fábiát választanám, kényelmesebb, jobban néz ki és biztonságosabb is a suzukinál. "
e-gáz : Semmi köze az LPG-hez, elnézést, ha megkevertem vele a dolgokat. Eletromos gázpedál. Nem bowden működteti a pillangószelepet, hanem egy elektromotor. A gázpedál csak egy potméter tulajdonképpen.
Wapdigit,
Az enyémben nincs IAC szelep. Itt csak egy csatorna van, benne a pillangószeleppel, nincs a pillangószelepet megkerülő alapjárati (IAC szeleppel szabályzott) levegőcsatorna. Ennél a pillangószeleppel szabályozza az alapjárati levegőt.
köszi ez igazán tartalmas írás volt és szinte teljesen hasonló minden paraméretünk.2008 szintén már e-gázos swiftem van és zavoli került bele 1 hónapja.én a gázosítás előtt is tapasztaltam ezt a problémát de benzinnel nem jutott el a leállásig..gázzal már volt rá példa.
nem lehet egyértelműen kijelenteni az e-gáz lenne a probléma forrása?(IAC szelep)
A műszerfalon kijelzett kód, az a DTC (Karosszéria elektromos vezérlőrendszer) hibakódja. A 0000 azt jelenti, hogy nincs érzékelt problémája. Ebben az esetben a MIL lámpa által jelzett hibát (ECM-ben, motorvezérlőben tárolt hiba) vizsgálókészülékkel lehet kiolvastatni.
Az általad tapasztalt gond nálam is megvan, gurulás közben kuplung kinyomásakor motorfordulat leejtés 4-500 1/min-es fordulatra, majd onnan visszaszabályzás. ECM reset után (akksisaru le, majd vissza 1 perces gyújtás ráadás, majd levétel utáni indítás) van hogy egy ideig egyáltalán nincs alapjárat, simán le is áll (üzemmelegen). Nálam kiegészül benzinen járatva (LPG-s az autó ~1,5 éve) alapjáraton egyenetlen járással is (nem tudom külön hiba-e, vagy összefügg..). MIL lámpát nem gyújt, ECM-ben nincs hibakód, sőt, járó motor mellett is a vizsgálókészülék szerint minden paramétere jó. Egy eltérés volt, a katalizátor utáni lamda szonda jele bemelegedés folyamán lassan csökkent, 1,1V környékéről és 0,87V-ra állt be. A katalizátor előtti szonda jele nagyon gyorsan, mp-enként több alkalommal változik, erre azt mondta a vizsgáló, hogy így a jó.
Az enyém 2008.11 havi, így már sajnos "e-gázas" nincs benne külön alapjárati rendszer (IAC szelep). Jelenleg 53ekm van benne, az LPG 27ekm környékén került beépítésre, zavoli szekveciális rendszer.
Fordulaton nem érzékelek problémát, normálisan működik.
LPG-n járatva is megvan az alapjárati "kehesség", motor rángatás, de sokkal kisebb mértékben. Benzinen járatva "alapjáraton" amikor ahogy melegszik 1100-1200 körüli fordulat környékén szabályszerűen zakatol. A guruláskori fordulat leejtés benzinen és LPG-n is megvan (LPG-nél nem áll le, amikor benzinen igen) bár az enyém a motor berázkódás után nem ugrik fel a korábbi hozzászólásokban olvasott 2000 1/min körüli értékig, de ennek is kell a leejtést követően 5-10 mp mire beáll az alapjárati fordulatra.
Amiket eddig próbáltunk kizárni:
- Gyújtógyertyák, trafók. Iridium IFR6J11-et használok, kapott másik garnitúrát, a hiba nem változott, a gyertyák kinézetre egyformák voltak. A trafók szekunder tekercse kimérve multiméterrel 9,25 és 9,33 kOhm-osak, a gyertyakábelek 2,4 és 1,2 kOhm-osak.
- pillangószelep. Pillangószeleptest leszedve, kitakarítva. akadozás, ellenállás a szelep mozgatására (a rugóerőtől eltekintve) nem érezhető. Volt benne lerakódás. Resetet követően gyújtás ráadáskor teljesen lezár, majd visszanyit alaphelyzetbe. Ezt étszer is, tehát elvileg megkeresi a zárt állapotbeli helyzetet. (szívócső nélkül megfigyelve).
- szelephézag. Jó, de az LPG beépítés kapcsán amúgy is 15ekm-enként ellenőrizve volt, minden esetben jó volt.
- EGR szelep. Leszedve, kipucolva, kicsit kormos volt, de nem vészesen. A vizsgálókészülékes ellenőrzéskor volt EGR tesztelés, működik. (kipróbáltuk az EGR-t levakolva is, a hibajelenség semmit sem változott, ellenben többedik indításra MIL-t gyujtott, "elégtelen áramlás", érzékelte hogy nem működik az EGR.
- EVAP tartály. Enélkül is próbáltuk, a csöveit ledugózva, benzintartály tanksapkáját levéve, a hiba nem változott.
- PCV szelep és tömlő ellenőrizve, vákum érezhető, PVC szelepben zörög a szeleptű.
- hengerfej. Még a hiba érzékelésekor mértünk benne kompressziót, és az egyik henger (2.-es) kevesebbet mutatott mint a többi (ekkor kapott minőségi koksztalanító adalékot a benzinbe, ekkor egy darabig benzinnel használtam, utána, igaz meleg motornál mérve, nem volt lényeges eltérés a hengerek végnyomása között), ettől függetlenül levettük a hengerfejet, ellenőriztük, feltöltve nem szivárog egyik szelep sem, összerakva, kicsit járatva a kompresszió 0,5 bar-on belül egyforma volt mindegyik hengerben. (azóta nem mértünk, de esélyes lesz újra ránézni) Egy érdekességet találtunk, a 2. hengernél kicsit nedves-taknyos volt a szívótorok hengerre csatlakozó része, és a gyári tömítés minimálisan meg volt ott gyűrődve. (új tömítést kapott)
- Mivel eddig kétszer volt hasonló probléma (alapjáraton kehesség, de akkor nem ejtegette le a fordulatot), és mind a 2 alkalommal gázinjektor probléma (1 v. több injektor átengedett, szivárgott) volt, így a gázrendszert próbaképpen kikötöttük (fix-en benzinre váltva, a reduktor utáni gázkört nyomástalanítva) a hiba nem változott semmit. Ugyanezt megcsináltuk fordítva, a benzinrendszert hatástalanítva (AC reléjét kivéve, az injektorhíd csövét lekötve, mindkét irányból ledugózva, indítható az autó egyből LPG-n is a vészindítás funkcióval), nem egyértelműen, de mintha javult volna a helyzet viszont amikor a dugót kivettük nyomás volt az injektorhíd felől, valószínűleg hőtágulás miatt. (sajnos a service manual által javasolt módszert, az AC relé kivétele után addig járatni amíg az injektorhídból kifogy a benzin csak később olvastam, így ez a teszt nem zárt ki semmit egyértelműen).
Jelenleg itt tartunk, a következő az injektorok kivétele, kimérése (tekercs ellenállás, zár-e rendesen, szállított mennyiségek) lesz, illetve úgy néz ki sikerült egy donor-autót szerezni, hogy annak az injektoraival kipróbáljuk hogyan viselkedik az enyém (Pillangó szeleptest nem kompatibilis, mert az még bowdenes rendszerű, így azt nem tudjuk így kipróbálni). Tervbe van véve még a szívótorok leszedése, légtömörségének ellenőrzése (fals levegő kapcsán), illetve ha nagyon elborul az agyunk, akkor a pillangó szeleptestről lefúrni a szabályzórész szegecseit, és annak az elektronikáját, és áttételezését ellenőrizni, kitakarítani, de ezeken túl nagyjából kifogytunk az ötletekből. Azért írtam le ezt a kisregényt, hátha hozzáértő tudna valamit javasolni, mit ellenőrizzünk le, hol lehet a probléma.
Tényleg! nagy a hallgatás az E85-röl. Sokan kardoskodtak itt mellette? Mik a tapasztalatok?
Mert én kérdeztem a szerelőmet otthon, volt már dolga ettől meghibásodott autóval, főleg az idősebb autók, már amúgy is elöregedett tömítéseit kezdte meg...
Nem a lóerök száma számít. Minden autómat a saját lehetöségei szerint kímélve, ésszel használtam (nekem pl semmi komolyabb bajom nem volt a Swifttel 135.000km alatt, még a gyári féktárcsákkal adtam el, friss müszakival!), én sem száguldoztam (gyorshajtásért még soha nem kaptam büntetést), de néha bizony nekifeszültem vele a szerpentineknek és forgattam 6000-ig váltások elött. Jó volt, hogy ezt is lehetett vele. A lényege az elégedettségemnek, hogy azt vártam el töle, amit tudnia is kellett.
És itt jön a Fócvágen a képbe, ami rengeteg olyan autót gyárt, rettenetesen drágán, ami nem azt tudja amit az ember elvárna töle. Aki mégis ilyet vesz, mert kinézetre olyan mintha rendes autója lenne, na az nálam a kecskebaszás. Akinek nincs lehetösége a számára megfelelö autót megvenni, vagy mellélött, az nem ez a kategória.
Igen, van, akinek kevés, és mérgelődik., ahogyan a Swiftre is. De van, akinek jó, ahogyan keked is az volt a Swift. Ha nekik jó, miért kecskebaszás, hehehe...
Az én Mercim meg úgy megy, mint egy ilyen modernebb 1.4-es kisközepes, és annyit eszik, mint egy modern 2.5, vagy nagyobb. Mindegyikből a hátrányokat kaptam meg. Másnak csak az egyik van, nem zabál ennyit, csak nem megy, vagy megy, de zabál. Én valószínűleg nem kecskebaszó vagyok, hanem csak simán szopó, hehehe...