Még egyelőre gondolkodom mi lenne a jobb, hogy kiszedni vagy kitakarítani és ezt takarítást időközönként megismételni az olajszivattyú szűrőjével együtt. Valamiért odarakták azt a szűrőt a turbó elé.
Olyat olvastam, hogy az 1.6 HDI-knél turbóhoz vezető olaj nyomó csőben lévő szűrőt érdemes eltávolítani egy esetleges turbó meghibásodás elkerülése érdekében. Csináltatta már ezt valaki? Érdemes ezt?
A kamera az úgy lett volna jó, ha okostelefonra lehetne a képét küldeni, mert csak necces esetekben kellene a kép. Ilyen gyári parkradart hol lehet beszerezni? Csatlakoztatása egyszerű vagy kábelezni kell?
Nekem csak 120 ezer 1.6THP 2008-as, de a megoldást több dolog jelentette.
Gyertya csere, hőgomba csere sem oldotta meg. (bár a gyertyák is nagyon szét voltak már égve)
Végül nagynyomású üzemanyag-szivattyú csere volt összekötve egy olajszűrő cserével. Az olajszűrőben állt az olaj (nekem is túl gyorsan fogyott előtte a végén már csöpögött is folyamatosan)
A motortérben lévő zajos hidegindítást pedig sajnos egy komplett lánc csere orvosolta csak.
De azóta megint mint új korában..... gondolom a következő szervizig. :)
Nagyon nehezen akarta a szerviz megcsinálni, de a végén kénytelenek voltak, mert ez a hidegindítás őrület teljesen kinyírta az autót.
A vicc az, hogy google-ban kis olvasgatással ezeket te is megtalálod külföldi oldalon. Majd amikor elmondod a szakinak a szervizbe, hogy esetleg ez a gond és nézzék meg persze néznek rád mintha hülye lennél...
Sajnos a hibakódot elfelejtettem elkérni, azóta annyit fejlődtem, hogy szereztem egy elm327-est, ha legközelebb lesz hiba már okosabb leszek. Így csak annyit tudok, hogy a mil lámpa jött fel, sőt villogott is. Természetesen vészüzemmódba tette az autót, újraindítás után már nem villogott, de a jelzés megmaradt. Akkor reggel -7 fok körül volt a hőmérséklet, nem tudom az számít-e. Arra is gondoltam, hogy a lánc lenne valójában a hiba? Vagy annak más jele lenne?
Mennyit futott az autó? Nem lehet, hogy kopott a motor, amikor bemelegszik akkor kevésbé lötyög a dugattyú a hengerben? Egyébként nem nagyon értek az autókhoz, úgy hogy könnyen lehet, hogy nincs igazam.
Fura jelenség, hogy a karácsonyi olajcsere óta 3000 kilométert mentünk vele és nem fogyott az olaj, ellenben az alapjárat elkezdett szórakozni és hidegindításnál nagy kilengései vannak 800 és 2500 között aztán elmúlik. Két hete hibakódot is adott, a szervizben már szivattyúcserét javasoltak, törlés óta a hibakód nem jött újra elő. Az olajfolyás megszűnését nem tudom hova tenni, nem cseréltünk semmit :). Lehet összefüggés a két jelenség között?