Keresés

Részletes keresés

gb. Creative Commons License 2012.06.26 0 0 23258

"Elmondok neked egyet-mást. Mindennap egyvalamit. Hogy megtarthasd. A fejedben. Mert látod: minden ember... annyit ér... amennyit... tud. Ha olyat is tud... amit más senkise... akkor mindenkinél többet ér."

 

Előzmény: gb. (23257)
gb. Creative Commons License 2012.06.26 0 0 23257

"Nem érdemes sírni, az igazi könny ritka,
Mosollyal szenvedni, ez az élet titka."

 

Előzmény: gb. (23256)
gb. Creative Commons License 2012.06.26 0 0 23256

"Kinek kell többet szenvednie:
Annak-e, aki mindent kész eltűrni?
Vagy annak, aki nem bír eltűrni semmit se?"

 

Előzmény: gb. (23255)
gb. Creative Commons License 2012.06.26 0 0 23255

"Az Isten azért adta a szerelmet, mert józanon nem házasodna meg senki."HAHAAHHAHHAHHA

 

Előzmény: gb. (23254)
gb. Creative Commons License 2012.06.26 0 0 23254

" szenvedés az az embernek, ami a ruhának a mosás. A ruhát hidegbe vetik, sulykolják, forrázzák, csapkodják, lúgozzák, öklözik, facsarják, szárítják, mángorolják, tüzes vassal is egyengetik, míg végre megtisztul. A földi szenvedések is ilyenek."

 

Előzmény: gb. (23253)
gb. Creative Commons License 2012.06.26 0 0 23253

"Az emberi lélek nem olyan, mint a befagyott tó a magányában sem. Sőt éppen a magányban bontakozik ki, mikor csakis magával foglalkozik. Aki visszavonultan él, nagyobb világokat fedez fel, mint aki utazik."

 

Előzmény: gb. (23252)
gb. Creative Commons License 2012.06.26 0 0 23252

Gardonyi Geza bacsi ezt regen megirta ,es orok igazsag marad:

"Mert olvasni is jó, meg aludni is jó. Mikor olvasok, úgy érzem, mintha egy másik embernek a lelke volna bennem, és ez gyönyörűség; mikor pedig alszom, úgy érzem, mintha az én lelkem volna egy másik emberben; és ez is gyönyörűség."

 

Előzmény: nyúlakalapban (23250)
invidus Creative Commons License 2012.06.26 0 0 23251

persze, de ez csak hakni. olvastad a gyűrűk ura feminista kritikáját? :D

kiadtak egy ugyanilyen gyüjteményt, amiben pár ember pár óra alatt, kisujjból kifolyatott bullshit pacsmagolása volt.

Előzmény: nyúlakalapban (23248)
nyúlakalapban Creative Commons License 2012.06.26 0 0 23250

az igazság az olyasmi mint a tao abszolút (vagy nincs) és akkor öö csak úgy simán nincs bennünk

na a szerzők úgy tűnik mint prominens amerikai philosopherek nem gondolják hogy náluk a nagy igazság hanem az a mókás hogy szerkesztetelnül össze vannak söpörve egy téma és cím alatt, mondjuk 60 oldalt lepörgettem mire feltűnt hogy nem koherens a dolog és akkor vettem észre hogy William Irwin csak a nevét adta valami ömlesztvényhez de ez még semmi ha ezt elolvassuk akkor meg kell őrülni:

http://index.hu/kulfold/2012/06/26/izraeli_ultraortodoxok_gyalaztak_meg_a_jad_vasem_emlekkozpontot/

 

 

Előzmény: gb. (23249)
gb. Creative Commons License 2012.06.26 0 0 23249

:)))) az igazsag bennunk van,nem pedig kivul rajtunk, azt kel felfedeznunk nem pedig az irokra hallgatni.

 

Előzmény: nyúlakalapban (23248)
nyúlakalapban Creative Commons License 2012.06.26 0 0 23248

http://moly.hu/konyvek/william-irwin-matrix-filozofia

 

Ha esetleg nem olvastuk volna...ez egy nagyon szórakoztató könyv - ha úgy látjuk - arról hogy kábé ugyanarról mindenki szinte mást mond érvekkel alátámasztva persze, mert mind filozófus szerző nem akárki. Az egyik esszé szerint a materialisták kábé nem normálisak a másik esszé meg oda van hogy így a buddhizmus és úgy nincs kanál meg minden. Ja és akkor minden kommentár és egyéb nélkül össekötve tehát a tehén a nadrággal. Szuper 

Előzmény: gb. (23247)
gb. Creative Commons License 2012.06.24 0 0 23247

Koszi, nagyon edes vagy.:)))

 

Előzmény: szinovia (23246)
szinovia Creative Commons License 2012.06.23 0 0 23246

Küldjünk egyet? Összedobjuk itt a pénzt szerintem, ha ez az akadály:)

Előzmény: gb. (23243)
gb. Creative Commons License 2012.06.19 0 0 23245

Útravaló


Sokat, sokat értem már életemben,
Tömérdek bút küldött reám az ég,
De hála Isten! a sors éjjelében
Ragyogó csillagom is volt elég.

Érinte elválás, halálnak árnya,
Majd újra édes emlék ringatott,
S feláldozó rokon szívet talála
Kietlenben a bús elhagyott.

Hittem, kétkedtem, vágytam és lemondtam,
Mosolygtam, sírtam, multon és jövőn,
Tündérek játsztak vélem napsugárban,
Kisértetekkel jártam sírmezőn.

Sokan szerettek és sokat szerettem,
Bántottak is, de szűmben nem maradt
Fulánk. Baráti serleggel nevettem
És más ha sírt, szememből könny fakadt.

Láttam lezúgni nagy napok viharját,
Dicsőség, börtön ismerős velem,
Ha napsugár avagy villám futá át
E szívet, elzengé azt énekem.

Elzengte akaratlan mint madárka,
Kit nem kérdünk, ha dall, mit éreze,
Nem kérdik, az ősz búcsúzó avarja
Miért halvány, piros vagy fekete.

Csak azt hallgatják, hódító-e hangja,
Csak azt nézik, ragyog-é a levél,
Ki gondol a madárra és a fára,
Ki a költőre, hogy mi sorsban él?

Ez a dicsőség! Óh hideg, hideg kép!
Életrózsáinkból halálfüzér,
Küzdtérre érte, óh, szívem sohsem lép,
Mint a madár, az őszi lomb se kér.

De jól esik tudnom, nem a sikamló,
Út az utam, mely semmiségbe vész,
És felsohajtnom, veszhet már a kagyló,
A drága gyöngy, mely élni fog, ha kész.

Óh, bár gyöngy lenne mindenik dalocskám,
Fényt hintve arra, kit megénekel,
Nézné írígyen a tömeg, csodálván
A fényt, mit költő választottja lel.

Csak ők tudják, kikhez dalom beszéle,
Mit tűr a kagyló, mely gyöngyöt terem,
Csak ők érezzék, - mig reng dalom fénye -
Körülöttük zokogni szellemem.

S ha nem lesz már, ki vélem sírt s örűle,
Ha nem lesz már többé kit érdekel:
Vajjon, hol e dalt ily módon elzengje,
Min ment keresztűl a költő kebel;

Akkor is ha egy-egy jobb kebelnek
Szót kölcsönözni tudna énekem
Valódi égi kéjt csak úgy lelendek,
S örök ifjúság akkor jut nekem.

Mert nem ha újat mond, ér szívhez a dal,
Csak hogyha azt, mi benne szúnyadoz,
Életre költi, vágyainkkal áthat,
Mosolyt a kedvnek, búnak könnyt ha hoz.

E dőre könyvből is csak úgy lesz ének. -
Vegyen hát minden, ami illeti
Borágot, rózsát vagy ciprust füzérnek,
Vegyen ha szíve dallal van teli.

És míg öröm, bú, hit, meg kétkedés lesz,
Tél és tavasz, ifjúság, szerelem,
Míg szent eszmékért ember harcol, érez,
Mindebből osztályrész jutand nekem.

M.I.

csokipaci Creative Commons License 2012.06.16 0 0 23244

gb. Creative Commons License 2012.06.13 0 0 23243

julius 1 -tol csak indapassal lehet bejelentkezni, es nem tudok mert a billentyuim nem vannak ellatva magyar ABC billentyukkel es en nem tudok tobbet bejelentkezni , enyi az egesz ok.

 

Előzmény: gb. (23241)
Eriel :) Creative Commons License 2012.06.13 0 0 23242

Írtam.

Előzmény: gb. (23241)
gb. Creative Commons License 2012.06.12 0 0 23241

 

Sziasztok, julius elsejetol csak email-en vagy facebook-on leszek elerheto.

 

Bon Voyage Minden Kedves Leleknek.

Gorbebotos.

 

gb. Creative Commons License 2012.06.02 0 0 23240

Meglehet.

 

Előzmény: vriendelijke (23239)
vriendelijke Creative Commons License 2012.05.26 0 0 23239

Nem tudtam.

Akkor Paganini neve is ebből jön, a paganusból?

 

Előzmény: gb. (23236)
gb. Creative Commons License 2012.05.09 0 0 23238

 

:)))0

Előzmény: Törölt nick (23237)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.07 0 0 23237

Beton.

gb. Creative Commons License 2012.05.05 0 0 23236

 

tudtatok?

"A „pogány” szó a latin paganus-ból származik, amely kezdetben „vidéken lakó”-t, falusit jelentett (a pagus, azaz „vidék”, „falu” szóból). A magyarba a szó – akárcsak az ugyancsak a paganusból származó „paraszt” szavunk – valószínűleg a horvát vagy szlovén nyelvből került, a pogan, poganin alakok révén.[forrás?] A paganus szó az idők folyamán számos jelentésváltozáson ment keresztül, sőt magának az értelmezésnek és eredetelméletnek is saját története van, szinte minden generáció újabb hipotézisekkel, kutatási eredményekkel lép fel.

A paganus kezdetben „vidéken lakót” vagy „földművest” jelentett. A római katonák zsargonjába már „újonc” vagy „civil” jelentéssel ment át. Később a kereszténység nyelvhasználatában, a „Krisztus hadseregére”, mint metaforára vonatkoztatva, azokat jelölte, akik nem katonái, vagy nem jó katonái Krisztusnak. A paganus szó „nem-keresztény” jelentése azért alakulhatott ki, mert a kereszténység a vidékiek között lassabban terjedt el.
Amikor a középkorban eredeti nyelveiből latinra fordították a Bibliát, akkor a Bibliában használatos héber gójim és görög ethnoi szavakat is paganusként fordították le, noha ezeknek a szavaknak a jelentése nem teljesen fedte a latin paganus addigi jelentéseit: vidéki, civil, nem-keresztény. A héber gójim és görög ethnoi szavak jelentése egyszerűen „népek” vagy „nemzetek”, szembeállítva a választott (zsidó) néppel, „a Nép”-pel. Ekkor gazdagodott tehát a paganus szó jelentése a nem-zsidó és a ma domináló többistenhívő, természethívő, más valláshoz tartozó jelentésekkel [6] A pogány szó mai jelentéseiben tehát eredetükben egymástól független szavak jelentései fonódnak össze.

A pogányság szó mai használatában legáltalánosabban a politeista (azaz többistenhívő), panteista, animista és sámánista vallásokat jelenti, a pogányok pedig ezen vallások követőit.
Szövegkörnyezettől függően valamennyi nem egyistenhívő népre (például a kereszténység előtti pogány magyarok ) vonatkoztathatjuk. Így nevezhetők a nagy keleti vallások (buddhizmus, dzsainizmus, sintoizmus, taoizmus) hívei is.

A „pogány” szó jelentései még:

  • Nem keresztény (régies jelentés, például a muzulmánokra a török háborúk korában) – fordított használata: nem muszlim (a törökök hitetlent jelentő „gyaur” szava a keresztényekre a török háborúk korában).
  • Vallástalan (a vallásos emberek által ma is használt, gyakran pejoratív jelző, például a megkereszteletlen emberekre).
  • Kegyetlen, cudar (régies jelentés), kemény"
gb. Creative Commons License 2012.05.05 0 0 23235

A csi

A csi, a mindent felépíteni képes őslehelet, sőt magának az univerzumnak az ősanyaga is. A „titokzatos” tao, amely maga a mindenséget átfogó világtörvény, írja elő a csinek, hogy milyen törvényszerűségek alapján építse fel a világmindenséget. Az összes létezők a csi sűrűsödései folytán jönnek létre. A keletkezés kiindulópontja, a pusztulás végpontja. A csi, a létezés taoja, jinné sűrűsödik és janggá párolog, amelyek állandó mozgását és folyamatos átalakulását a tao szabályozza.

A taoisták úgy vélik, hogy mi emberek is, már születésünkkor megkapjuk azt az életleheletet, amivel egész életünkben rendelkezünk. A csi éltet minket, ezért ha csit vesztünk, életünk megrövidül. Pao Pu doktor, az i. sz. 4. században élt bölcselő szerint: Aki tudja, hogyan áramoltassa a csit, megőrzi egészségét és hosszú életű lesz a földön.
Az emberi test alapvetően jin jellegű, a csi pedig jang természetű, amely a testtel találkozva hozza létre az élet harmóniáját, az egészséges test és lélek egységét, a jó közérzetet.

A taoisták a csi akadálytalan áramlása érdekében az élet minden területére kiterjedő praktikus megoldásokat dolgoztak ki, és ezzel együtt a mentális közérzet karbantartásához precízen kidolgozott meditációs gyakorlatokat végeznek.

 

:)))

Előzmény: gb. (23234)
gb. Creative Commons License 2012.05.03 0 0 23234

 

"Az istenek halandók, de a föld, amely termi őket, halhatatlan."

Előzmény: gb. (23233)
gb. Creative Commons License 2012.05.03 0 0 23233

Aranykoporsó (1932)

 

Az ember nem azt szereti, akit akar, hanem akit tud.

:))

Előzmény: gb. (23232)
gb. Creative Commons License 2012.05.03 0 0 23232
Móra Ferenc (1879-1934)


A századik könyv

Üres volt az egész, mint valami notesz. Csak az első lapjára volt ráírva az édesapám szép öreges betűivel ez az egy sor: - Sose kívánj több földet, mint amennyit meg bírsz szántani! Azóta sohase tettem be a könyvtáramba könyvet olvasatlan.

:)))

gb. Creative Commons License 2012.05.03 0 0 23231

Szülőhelyem (1865)

Szülőhelyem, Szalonta,
Nem szült engem szalonba;
Azért vágyom naponta
Kunyhóba és vadonba.

 

Előzmény: gb. (23230)
gb. Creative Commons License 2012.05.03 0 0 23230

Mi vagyok én? (1882)

Mi vagyok én? Senki Pál,
Egy fájó gép, mely pipál.

 

Előzmény: gb. (23229)
gb. Creative Commons License 2012.05.03 0 0 23229

"Mert, ha gyalu nélkül bunkósbot az elme:
Gyakran kétélű tör lesz az kimüvelve."

:))))

Előzmény: gb. (23228)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!