Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Marklar T ie Creative Commons License 2018.06.18 0 0 216683

Jó kis kihívás.

Ha cuccokat keresel majd a 33-ashoz, akkor 

Robinál akad még:

70 2433330

Előzmény: alfa 1986 (216677)
bnorci71 Creative Commons License 2018.06.17 0 0 216682

köszi

 

légrés

kicsi vagy nagy? gondolom nagy, de azon, hogy tudok változtatni? a csapágy fix a jeladó is fix

 

jeladó gyűrű

na az amit nehéz ellenőrizni, mert ugye a csapágyban van

 

szerelési hiba

vigyáztam, hogy ne sértsem meg, de lehet mégis

 

ABS kocka

eddig nem volt vele gond nem tartanám valószínűnek, hogy pont most szart be

 

élő diagnoszikán lehet ezekből látni valamit, mondjuk, hogy melyik keréknél érzékel megállást?

 

ha széthúzom a csatlakozót multiméterrel tudok valamit mérni ha megforgatom a kereket?

 

Előzmény: Paco155 (216680)
alfa 1986 Creative Commons License 2018.06.17 0 0 216681

Hello köszönöm a választ most vetem észre hogy mikor ide írtam kifelejtetem egy számot AR30526 a motor kód. 

Paco155 Creative Commons License 2018.06.17 0 0 216680

Pl. nem megfelelő légrés. Nem megfelelő jeladógyűrű. Szerelési hiba. Odaragadt vasreszelék. Elromlott ABS kocka. Úgy kb. százféle dolog.

Előzmény: bnorci71 (216679)
bnorci71 Creative Commons License 2018.06.17 0 0 216679

Üdv Urak!

 

Hétvégén csapágy csere volt a 147-en, volt kicsi érdekesség mert a bal oldali kerékagy nem 37mm hanem 42mm de szerencsére sikerült 36mm-es agyat szerezni vasárnap délután.

 

Ami viszont nem tetszik. 20Km/h alatt néha nem minden alkalommal fékezéskor elkezd dolgozni az ABS, felette semmi probléma. A jeladó nem lett kivéve mert nem akartam széttörni szerintem azt még a gyárba rakták bele és az elmúlt 17 évben senki nem mozdította. Hiba jelzés nincs a műszerfalon

Mi lehet ennek az oka?

 

Paco155 Creative Commons License 2018.06.17 0 0 216678

Talán azért mert abban az időben a motorkódok az Alfánál ötjegyűek voltak, szóval 4 az nem lesz elég. Valamit félreolvashattál, esetleg megsemmisült valamelyik szám.   Próbáld meg megtalálni.

 

Az AR305-ig szerintem jó.  Utána valószínűleg van egy pont és még két számjegy.

Előzmény: alfa 1986 (216677)
alfa 1986 Creative Commons License 2018.06.17 0 0 216677

Hello még új vagyok a fórumon és a segítségeteket szeretném kérni .

 

 

Van egy 1987 Alfa Romeo 33 1.5 autóm  mivel már régi így a karosszérián meglátszódik hogy nem egy mai darab úgy határoztam hogy szépen lassan elkezdem felújítani de viszont ahogy  néztem a motor kódot ami AR3056 sajna sehol nem találtam ilyet sőt még a bárdi autós boltot  is felhívtam és az unixot is de ők se találtak  semmit róla  és ehez szeretném kéri  a segítségeteket ha esetleg valaki  tud róla valamit a kor aszt nagyon megköszönném ha leírná nekem.

Válaszotok  előre is köszönöm.

bnorci71 Creative Commons License 2018.06.11 0 0 216676

Üdv Urak!

 

tegnap megdöbbenve tapasztaltam ,hogy egy 147-es ablak kapcsoló 50-60e Huf

a bontottak percek alatt elkelnek, a fiaméval csak annyi a gond a gomb tengelye letört, bár gondolom másnak is ez a gondja bár youtube videókat nézegetve találtam elektronikai javítást is.

Kérdésem melyik hiba miatt ilyen kapós alkatrész?

e-bay-en láttam csak gombot esetleg valakinek nincs a fiók mélyén?

 

hétvégén szerviz is volt rajta eddig a másik fiam használta ő megcsináltatta a haverjával most a kisebbik vette át és mivel ő nincs úgy eleresztve a fősuli mellett dolgozik így minden forint számít hát én csináltam mindent. 35 éve bütykölök autót, hát a légszűrő cserénél azért emlegettem a tervező anyukáját.

Ja 1.9Jtd 2001-es

Tommmer Creative Commons License 2018.06.06 0 0 216675

145-bol szabad 1.6 boxer motoros verziot megvenni? kollegam nagyfaterja eladja a sajatjat, en meg epp autot nezek. elso tulaj szervizkonyv. futott 90xxxkm-et mentem vele probakort nem nagyon ereztem hibat, rozdat se lattam amikor alahajoltam/felemeltem.

Paco155 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 216674

Reinzet lehet vastagságra kérni? Essetudtam...

Előzmény: Kormit155 (216673)
Kormit155 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 216673

Szia,

 

Az Elring-ről megoszlanak a vélemények, Victor Reinz-ről viszont még nem hallottam rosszat.

És vannak szakik, akik olyan vastagságban csinálják meg, amilyet szeretnél.

Mondjuk ahhoz nem ártana tudni, hogy mennyit vettek le a síkolásnál.

A Jókai téren lévő mesterben én még nem csalódtam, de a mogyoródit is meg lehet keresni.

Előzmény: AtomAnti81 (216671)
TtK Creative Commons License 2018.05.26 0 0 216672

Majd kiderül ;)

Előzmény: Paco155 (216669)
AtomAnti81 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 216671

Jó reggelt :)

Paco155: Köszönöm a megállapításod. Sejtettem, hogy nem fog egyszerűen menni ez sem mint ahogy eddig bármi sem ment egyszerűen :D Marad a B" terv, ami rajta van az leszed, menet kijavít, síkol, szimeringek ez az csere és megy vissza :))) Addig míg elkészül pedig marad a busz vagy jobb esetben a család öreg Fityója ha éppen nem nyúzza más amikor nekem kell :D

Élnék még a kérdezés lehetőségével. Ahogy lentebb is írtam elég nagy a választék hengerfej tömítésben és csak a Bárdiban van kedvezményem. Az volna a kérdésem, hogy ott amit kinéztem Elring márkájú tömítést és hozzá való csavarokat az jó választás volna e? és persze melyik, mert abból is van többféle, az egyik: Átmérő (mm)83,9, AnyagFém, Vastagság (mm)1,65 és a másik pedig: Átmérő (mm)84Anyag, Fémlemez, Vastagság (mm)0,5. 
Persze nem ragaszkodom ehhez a márkához ahogyan az alkatrész forráshoz sem. A lényeg az volna, hogy ha már energiát, időt szánok rá akkor jó is legyen és a későbbiekben ne azzal legyen gond, hogy most spóroltam x-ezer forintot. 


Nagyon köszönöm az eddigi és jövőbeni segítséget.

Krisztián



Paco155 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 216670

A vezérműtengely csapágyak úgyis cserések lennének az nem érdekes.  Viszont a másik oldali anyaghiányok aggasztóak. Ebben az állapotában felejtős, nem használható. Elvileg fel lehet hegeszteni ezeket is és utána a síkolás majd szintbehozza, viszont lehet, hogy annyiba kerül majd, mint egy jó állapotú ép hengerfej.  Meg kell kérdezni a gépműhelyt.

Előzmény: AtomAnti81 (216667)
Paco155 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 216669

Giulia Veloce?

Előzmény: TtK (216668)
TtK Creative Commons License 2018.05.25 0 0 216668

Ciao Alfisti,

típusváltás miatt eladó a TBi. Az Amorén meg lehet nézni, ha valakit érdekelne.

AtomAnti81 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 216667

Aú, lemaradt ez az :))) 

AtomAnti81 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 216666

Sziasztok.

TtK: abban bíztam, hogy hallok még jót is ezekről a motorokról. Remélem ha tényleg a végére sikerül érnem a problémáknak és ésszerű keretek közt használom az autót akkor sok gondmentes km vár még ránk :)


Amit lentebb említettem csere hengerfejet és az aggasztó dolgokat azokat ma sikerült lefotóznom. Ha esetleg tudnátok benne tanácsot adni, hogy amit képen látni az mekkora baj és érdemes e ebben a fejben gondolkodni azt megköszönném. Azért döntöttem volna csere hengerfej felújítása mellett mert akkor csak cserélni kell és nem áll annyit az autóm. 

Inner Circle Creative Commons License 2018.05.25 0 0 216665
TtK Creative Commons License 2018.05.25 0 0 216664

A "vasblokkos szar" az egyik legsikeresebb modern motorcsalád tagja: https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Pratola_Serra_modular_engines

Tény, hogy a 16V TS verziók kényesek az üzemeltetési körülményekre, de a legfiatalabbak is 10++ évesek azaz alsó hangon van bennük 200+ k km (persze van ötezret futott is: Arésében az Alfa Múzeumban). Amiből az utolsó 100++ kispénzű, de cserébe nehézlábú tulajok kezében. Nem csoda, hogy hullanak.

Előzmény: AtomAnti81 (216662)
a Bloom Creative Commons License 2018.05.24 0 0 216663

A "vasblokkos szar" a Fiat akkori motorcsaládjára épül. Szemben a 8V Twin Sparkkal, ami teljesen alu, és teljesen Alfa.

 

Amúgy nekem is volt vasblokkos szarom és szerettem. :)

Előzmény: AtomAnti81 (216662)
AtomAnti81 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 216662

Sziasztok.

Köszönöm a válaszokat, elvoltam havazva és nem tudtam túl sokat foglalkozni az autóval. Addig eljutottam, hogy a csere hengerfejet szétszedtem "tengelyek stb" már csak vinni kell a gépműhelybe, igaz van egy két aggasztó dolog rajta amit még nem tudtam lefotózni, de mielőtt elvinném előtte ide feltöltöm több szem többet lát... :) 

Lenne még pár kérdésem :D 
Az alkatrészeket illetően... nekem a bárdiban van kedvezményem ott gondoltam megvenni a csere alkatrészeket vezérműszíj készlet, vízpumpa, hengerfej tömítés, tőcsavarok stb... a nagy kérdésem, hogy melyiket? Igyekeznék nem a legolcsóbbat megvenni vezérlés SKF, Elring h.f. tömítés és csavarok a többi már lehet nem olyan nagy kérdés... Ez jó lehetne hozzá? 

TudatLan: Nem vettem bántónak vagy kedvtelenítőnek a hozzászólásod, sőt..! építő kritikának. Amiket írtál már mások is mondták és folyamatosan észlelem is... Sok dolgot kell mérlegelni mielőtt kinyitom a pénztárcámat vagy dacból betolom a garázsba és veszek egy másik autót ez pedig ott fog megrohadni a garázsba mert el nem adom :D Annak idején kis srác koromban új autók voltak az e30-as bmw-k és akkor megfogadtam lesz egy ha nagy leszek, mikor nagy lettem lett egy 316i amiért Berlinig mentem több okból kifolyólag és mikor már úgy éreztem, hogy elértem amit kis srácnak a fejembe vettem akkor kipróbáltam egy 6 hengerest és ... gondolom mondanem sem kell, hogy lett bele 6 hengeres motor... építettünk bele egy 27i motort... akkor sem adtam fel és most sem fogom ;) Kerül amibe kerül...! Tudom ez nagyképűen hangzik de én ilyen vagyok, hogy nem tudom feladni... Abban hiszek, hogy ha egyszer a végére érek megfogja hálálni és boldogan fogjuk róni a km-eket :))) Nagyon vonzana a 3.0 V6 motor de még nem érzem úgy, hogy ... Szóval értesz :) Ezt én így nem tudom beazonosítani: Fiat vasblokkos sz@rja (2 liter 16V TS)... nekem az alufedeles AR16201 van benne :) 

Kormit155: Sokaktól ugyan ezt a választ kaptam amit Te is írtál. 

batonyo Creative Commons License 2018.05.21 0 0 216661

Sziasztok!

Nem nagyon találok pontos választ FL 147 tempomatosítása ügyében, abban bízom, hogy tudtok segíteni.

Kinéztem egy autót, de sajnos hiányzik belőle a tempomat és a multikormány is. Utóbbi nem akkora gáz, de előbbi kellene mindenképp, mert hosszú távokra használnám leginkább az autót. Messze van tőlem, így próbálom minél inkább előre körbejárni a témát, hogy ne menjek potyára.

Szóval Progression felszereltség, de van digit klíma, nagy kijelzős műszeregység és elvileg hátsó elektromos ablak is. Vajon mekkora eséllyel van bent a tempomat (és esetleg a multikormány) csatlakozója? Ha nincs mekkora macera bekábelezni? 2006-os jtdm 8v.

Köszönöm előre is!

TudatLan Creative Commons License 2018.05.21 0 0 216660

.....es pontosan ugy, ahogy kormi mester is leirta neked.

plusz, bizom benne , hogy tudsz kompromisszumot kotni (en nem tudok)....tehat, a Fiat vasblokkos sz@rja (2 liter 16V TS), utoljara ,akkor volt jo, amikor nullkilometeresen legordult a gyartosorrol.... sosem lesz tokeletes,de ha , mar futott 150- 250 e kmt....nos utana, mar nagyon eros kihivas, anyagilag- idegileg-moralisan-  a mindennapos, gondtalan uzemeltetes, ugy ,hogy kozben onfeledt mosollyal az arcodon, megprobalsz vele dinamikusan kocsikazni...

es nem, ismetlem: _nem_ a kedvedet akartam elvenni az Alfa Romeo-zastol.....

szeretnem, ha a jo szandekot olvasnad ki abbol , amit irtam....

Előzmény: AtomAnti81 (216657)
TudatLan Creative Commons License 2018.05.21 0 0 216659

Nemeth Mihaly,Dunakeszi?

Igy gyorsan, segito szandektol vezerelve, o ugrik be elsokent, nekem.

 

Előzmény: AtomAnti81 (216657)
Kormit155 Creative Commons License 2018.05.18 0 0 216658

Szia,

 

Azért ezek nem olyan nagy dolgok, főleg ha van vezérlésrögzítő célszerszám.

A tönkrement menetet vagy menetjavítod (baercoil, helicoil, stb.), vagy felhasználod a másik hengerfejet.

Arról egyébként tudsz valami konkrétat? Nem repedt? Érdemes lenne síkot is nézni. Szelepek, szelepvezetők, vezérműtengelyek milyenek?

 

Egy gépműhelyhez egyébként pont hogy kiszedett állapotban kell elvinni pl. a hengerfejet.

Szakál Metal lehet egy választás mondjuk.

Ha rá tudod magad venni távolabb szerelőre, akkor tudok javasolni vkit.

Vagy megpróbálod az ismert budapestiket.

 

 

 

Előzmény: AtomAnti81 (216657)
AtomAnti81 Creative Commons License 2018.05.18 0 0 216657

Üdv, jó reggelt. 

Hengerfej ügyben kérnék tanácsot. 1995ös GTV 2.0TS. Ez egy cserélt motor az autóban 2000 km-el ezelőtt került beépítésre. Már akkor tudtam, hogy hamarosan esedékes lesz a vezérlés cseréje és a vezérlésmódosító cseréje is és hogy kerek legyen a történet az egyik nagy gyertya menete is rottyon van a fejben... Mivel, hogy pénzt, energiát nem sajnáltam és motorcsere előtt a beépítendő motoron mindent amit kellett/lehetett újra cseréltem. Ezek cseréje azért maradt el mert az ismeretségi körömben lévő autószerelők egyike sem ért az Alfák-hoz. Most jönne a lényeg, én Erdőkertesen lakom, ez Pest megyében van Gödöllőtől úgy kb 12km-re és egy hozzáértő szerelőre lenne szükségem "nem az ország másik felén" aki vezérlés cseréjét elvégezné, illetve azt a beszakadt gyertyamenet sorsát is megoldaná. Van másik hengerfejem amiben az összes menet tökéletes de vélhetően minden más kuka, a szakadt menetes hengerfejben a vezérlésmódosító kehes már, viszont a többi része remélhetőleg jó állapotban van. Vagy gondoltam olyanra is, hogy leszereltetem a hengerfejet és elviszem felújítani de olyat nem hiszem, hogy bárki vállalna, hogy más szétszereli odaviszem rakja össze :D Tisztában vagyok vele, hogy nem lesz egy olcsó történet.


Köszönöm.

Krisztián

szpicski Creative Commons License 2018.05.13 0 0 216656

Szia. Lehet tudni a tatabányai srác nevét? Köszi

Előzmény: RoniSU (216654)
Paco155 Creative Commons License 2018.05.10 0 0 216655

Szuper, gratulálok.

Előzmény: RoniSU (216654)
RoniSU Creative Commons License 2018.05.10 0 0 216654

Nemrég hazahoztam Tatabányáról, szóval három év után ismét visszatértem a csapatba :)

 

120 lóerős 1.4 TB fehér Giulietta, 2012-es. Szerelem első látásra! És a tatabányai kereskedő srácról csak a legjobbakat tudom mondani.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!