Jók a kérdéseid! A márkaszerviz elsőre horrornak tűnik, de valszeg több mindent tartalmaz, mint egy független órás által elvégzett szerviz. Érdemes azért pontosan tisztázni előtte, mi is kerül annyiba, amennyibe?
A Rolex előírja a korona, tokcső, főrugó cseréjét is, amit egy átlag órás kézlegyintéssel intéz el. Erre is rá kell kérdezni. A megfelelő olaj, és a pontos beszabályozás is fontos paramétere a szerviznek. Én az LBS-be vinném.
(Erősen) időszerű a szerviz az órámon, Rolex 16610.
1. Meg tudnátok mondani, hogy mennyibe kerül ma ez márkaszervizben (csak az LBS az?)? Érzem, hogy 100+-ra kell számítanom, de szeretnék felkészülni rá lélekben.
2. Ismerek megbízható független órást (pl. Irányi utca), az ott elvégzett szerviz egyenértékű a márkaszervizessel?
3 .Esetleg meg tudjátok mondani, hogy a márkaszervizes ár mit tartalmaz a szét-összeszerelésen és az olajozáson felül? Úgy hallottam, hogy ott egységárat alkalmaznak, ami tartalmazza az összes tömítés cseréjét, komplett polírozást, ez esetleg kopott alkatrészek cseréjét is.
No persze a kereskedők/nepperek csak a saját érdeküknek megfelelően terjesztik a "híreket". A piac meg igényli a drágább, egyedi újdonságot. És a határ a csillagos ég. :-)
Szerintem körülbelül idáig. Relatíve elég régóta, egy vagy talán másfél éve nem volt áremelés. legalábbis sem az Omegánál sem a Rolexnél. Holott előtte négy öt éven keresztül fél évente folyamatosan emeltek. Bár a kereskedők /nepperek/ most is azt szajkózzák, hogy áprilisban áremelés, de erre azért kíváncsi leszek. Tehát szerintem az utóbbi évek áremelési üteme nem tartható. Másképpen fognak húzni az árakon, egy adott modellen végrehajtanak valami minimális vagy jelentéktelen módosítást és már az ár is egyből más lesz. Pontosan nem emlékszem mennyi az új Milgauss ára, de arra viszont igen, hogy drágább mint az eddig volt. Azt pedig azt hiszem beláthatjuk, hogy a kék számlap azért nem egy túlzottan nagy költségű fejlesztés.
Jelenleg talán a Submariner a legrégebben változtatás nélkül /2008/ gyártott modell, nem lepne meg ha jövőre valamit piszkálnának rajta és egy "kicsit" drágább is lenne. Vagy esetleg megjelenne egy vörös arany változat mondjuk harmincötezerért...
Legalább 90%-os eséllyel semmikor. Ezt a luxusfogyasztók régen beárazták. A problémát éppen egy ki tudja milyen okból bekövetkező árzuhanás okozná a fogyasztóknak. Egyszerűen rosszul éreznék magukat. Hiányérzetük támadna a lezuhant áraktól. Szerintem nincs különösebb közgazdasági alapja a "buborék kipukkadásának". Ezt itt nem is igazán tudom értelmezni. Ez itt nem a lakáshitelek bedőlése.
Találtam pár érdekes grafikont új és használt óra árakról. Azon gondolkoztam, hogy vajon meddig tarthat ez az emelkedés, és mikor fog a buborék kidurranni? szerintetek?
Ez ugyan az az óra csak a Vaterán már új szíj van rajta! Hétköznapokra az acél tok és a fekete lándzsa mutatók szerintem jobban illenek, az arany tok már inkább megkíván min. egy öltönyt. Csupán ennyit jelent az a mínusz 1%. :)
A klasszikus El Primero-k szerintem is csúcsdöntögető darabok. Én spec. nagyon szeretem...
Ez meg ráadásul azok között is a csúcsmodellre, a Chronomaster-re emlékeztető darab.
(Az enyém is hasonlóan letisztult példány, de a plaque tokjának köszönhetően inkább alkalmi viseletre való. - Pont az, ami az Ó.M.-ban volt látható APT szervízelési cikksorozatában.)
Sőt, a linkelt óra is. (Szintén akad egy munkakapcsolat-béli ismerős alkarján.) Ugye jól tippelem, hogy az is még az általam elfogadott 40-esig terjed? Emlékeim szerint ugyanis eléggé sasoltam az ismerősnél, elképzelvén a saját csuklómra. (Márpedig nagyobbat nem kívántam volna magamra.)
Uccsó 2 órám mind 42 mm körüli volt. A Fortis 40-es. A minap voltam egy haveromnál és fölpróbáltam egy 35 mm-es Omega Constellationt, pont ugyanolyat mint amim volt. De az már valahogy nevetségesen kicsinek tűnt a csuklómon. Viszont az Aerospace meg annyira nem kényelmes, a szíja is vastag. Szóval tényleg olyan 38-40 mm közötti az a méret, ami már órának is látszik, meg kényelmes is.