Én levettem közben a hirdetést, úgy döntöttem megtartom, sokat enni nem kér álltában, és városban szívesebben veszem elő, mint a nagyot. Úgyhogy marad. :)
Még egy gondolat: Amikor az első tulaj, akitől vettem, újonnan átvette az Innovát, vett hozzá tartalék láncot és két lánckereket, egy lábtartó gumit, meg a váltóra a kis gumit. Azóta is a dobozban van minden, megkaptam a motorral, de semmira nem volt még szükség.
Én épp napi 2x23 km-en használom Budapesten a motort, és eddig hibamentes. Bár ebben épp most fordult át az óra a 30.000-en (20.000-el vettem). Bátran megveheted, a fenntartási költségek alacsonyak, bár én még csak két új gumit vettem rá 1,5 év alatt. 9 évesen még a gyáriakon gurult... De pl. a gyári fékbetét előre valami 5.000 körül van, a menesztőgumi 2-3000. Egyedül olaj legyen benne mindig, akkor nincs gond.
A fogyasztás verhetetlen, 1,8-1,9 l/100 km. Viszont három naponta tankolni fogsz :-)
Adó 1600 egy évre, biztosítás 5-6000 körül.
Csak a Majesty után puritán lesz (bár az itt erény), és venned kell eső-kamáslit, mert lábvédelem nincs.
Nekem jelenleg nincs ilyen motorom. De több barátom is használ napi szinten és mind meg vannak elégedve. Éves szinten azért el el viszik szervizbe de a kisebb dolgokat te is meg tudod javítani. Ez egy nagyon jó motor és nagyon jól sikerült darab. Nem véletlenül gyártják szinte teljesen változatlanul hosszú évek óta.
Lehet, hogy elcserélem az egyébként remek Majesty 250-esemet egy Innovára, ami 75 ezer km-t futott, bár most fúrták újra és kapott új dugót. Menyire lehet megbízható egy ennyit futott Innova, ha napi 2*25 kilométert szeretnék megtenni vele?
Az iránt érdeklődnék, hogy van-e Budapesten olyan Innovát használó márkatárs, akinek van a motorján plexi/szélvédő. Ha igen, szeretném megnézni személyesen, hogy érdemes-e venni egyet.
Nekem akkor csinált ilyesmit amikor meghalt az akksi. Akksi nélkül is megy, csak nincs pl. műszerfal illetve ha az elektronika "billeg" hogy van-e akksi vagy nincs akkor a mutató csapkod, és gyújtáskimaradások vannak.
Nem vagyok egy nagy villamossági szerelő, de nem lehet, hogy az akkusaru lazult le, és nem mindig érintkezik megfelelően? Ha menet közben is csinálja, talán inkább ez lehet az ok (vagy valami más kontakthiba), mint a lemerülés.
Ha találsz valamit, írd majd meg mindenki okulására!
Sziasztok. Lenne egy kérdésem Innovával kapcsolatban. Nem tudom hogy az akkumlátorral van e baj, vagy mással.
Egy ideje föleg ha áll egy-két napot a gép ráadom a gyujtást és a müszerfalon nem történik semmi és az öninditó nem is kattan. Berugom jár egy pár másodpercet egy két gázfröccs és életre kell a müszerfal. Mostanában már menet közben is csinálja!!!!
Elsötétül a müszerfal és a gyujtás is szaggat fulladozik a motor.
Nem látom ennyire drámainak a helyzetet. Autószerelő, gépészmérnök a tanult szakmám (bár nem e téren dolgozom) és készítettem néhány versenymotor a múltban (jó régen). Szerintem egy Cub blokk sem bonyolult szerkezet, meg fogjuk oldani. Visszakérhetném a vételárat valóban, de most kezdjek el újra egy ugyan ilyenre vadászni? :-) Végre megvan. Nekem kimondottan ez a kosaras, 2 lámpás, óriás csomagtartós motor volt a vágyam! Nem minden vétel felhőtlen boldogság és siker sztori, néha belenyúl az ember. Télen szétszedjük, okosabb leszek utána. Egyet ígérhetek, komplett fotódokumentáció készül majd. Egy robbantott ábra nagy segítség lenne, de csak régebbi karburátoros változathoz találtam a neten, nem túl jó minőségben. A Honda kereskedőknek van, gondolom féltik is érthető üzleti érdekből.
magyarul atvagtak. esetleg fel kene hivni az eladot es megbeszelni vele a dolgot. mondjuk visszaadja a gep arat vagy fizeti a javitast.
sztem egy cub blokkot (ithon) javitani abbol jo nem fog kisulni, plane nem olyan mintha gyari lenne. ha nincs vele gond, kapott mindig olajat akkor eleg orok eletuek, ha blokkon beluli hiba van akkor az mar regen rossz.
A rezonancia más jellegű, nehéz ezt leírni. Volt pár motorom, most pl. az előd robogó egy Honda Scoopy volt, (persze modernebb blokk, vizes, stb) jellegében más rezgésről, kiegyensúlyozatlanságról van szó.
Lemotoroztam a Cub-bal Komáromba, és megmutattam Kiss László úrnak, a Komfront Honda szalon tulajdonosának. Ő már egy sokat látott mester, mikor én a csattogó falepkét tologattam, ő már Japánban járt és nem hifi tornyot, hanem Honda alkatrészlistákat hozott haza. 80 veteránja van és ami a lényeg, épp árul egy pont ugyan ilyen Honda Super Cub-ot. Megkértem menjen egy kört a sajátjával és utána közvetlenül az enyémmel. Ő is megállapította a normálistól eltérő rezgést. Megnéztük a gyári Honda műszaki oldalát, neki van hozzáférése, átnéztük a blokk robbantott ábráját és az alábbi következtetésre jutottunk. Kiegyensúlyozó tengely nincs, a váltó tengelyek üresben nem forognak, így a lengés a főtengely tengelyirányú lengése lehet csak. Okok, vagy (balról jobbra) a lendkerék (gyújtás oldal) hibás felszerelése, sérülése (leszakadt mágnes) - bal főtengely csapágy - hajtókar csapágy csere utáni préselés nem megfelelően kivitelezve - dugattyú (1% esély) - jobb oldali főtengely csapágy - kuplung rossz összeszerelés vagy sérülés.
Javítást csak télre vállalta, most szezonban sok a munkájuk.
Amennyiben csak egy rossz összeszerelésről van szó, nem lesz költségem, ha a legrosszabb verzió áll fent, főtengely javíthatatlan így cserére szorul, akkor az magában 127 eFt + munkadíj. Ez utóbbinak kicsi az esély, csináltattam én már gépműhelyben hajtókar csapágy cserét, préselést, főtengely kiegyensúlyozást, nem volt drága.
A mostani állapottal is lehetne élni, talán sokan észre se vennék a hibát, annyira nem érződik, de maximalista vagyok, meg fogom csinálni, csináltatni.
Nagyon szép motor vettél, gratulálok hozzá! Ami a rezonanciát illeti - rezeg ez mind, megtanulsz élni vele :)
Én ahova lehetett a műanyagok illesztéseihez kis gumikarikákat tettem, az sokat visszavett a zajosságából. De ez soha nem fog olyan csendben menni, mint egy vizes Honda Lead például. Viszont azt nem is hallja meg a kutyus 500 méterről, mint az Innovátort :)
75.600 km után is tökéletes kuplung. Állítok rajta mikor kicsit keményebb a váltás, és utána megint mint a vaj. A legfontosabb, hogy az olajra figyelj, mert ha az kevés, akkor kemény a váltó, pedig sokan kuplungra gyanakszanak. Én a kis Innovátornál arra is figyelek, hogy lehetőség szerint kis gázzal indulok, és ha már gurul a motor - a röpsúlyos kuplung tapad - akkor adok csak kövér gázt.
Köszönöm! Igen, tudom, hogy 14-es. Mindenképpen Super Cub kellene, konkrétan egy japán (együléses, kereklámpás) C90 DX, mondjuk. Az 50-es Budapestre kevés, legalább is nekem.
Főleg azokhoz lenne egy kérdésem, akik sokat használták az Innovát - MZsombi, PetrányiJen. Mik a hosszú távú tapasztalatok a kuplunggal? Kellett-e már cserélni valakinek, ha igen, mikor?
És egy elméleti fejtegetés: Jól gondolom, hogy mivel a röpsúlyos kuplung álló helyzetben mindenképpen nyit, teljesen mindegy, hogy üresben, vagy egyesben van a váltó?