Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Lentebb a válasz is. Most még több jó eladó 166 ülés van. S jó áron. Nem volt olyan nagyon vacak ami az enyémben volt. Csak fekete bőr: Amikor hideg van, hideg, nyáron meleg, csúszkálsz benne... ;)
A felújítás sem pénztárca barát. Viszonyítás kérdése. Anno a HPE Deltámba szereztem lerügyhedt Recarrot. Csak a két első ülés áthozatása anyaggal, vaj alcantarával volt 80000ft
Lönci nagyon nagy tudású és nax jóindulatú kolléga, de azt ne felejtsük el, hogy mi nem vagyunk Löncik.
Ö mély szaktudással, típusismerettel, eszközökkel és hellyel rendelkezik ahhoz hogy egy ilyen munkát elvégezzen saját magának. Egyszóval olyasmi dolgoknak van a birtokába amivel mi nem rendelkezünk.
Őszintén én csapágyakból csavarokból csak a gyárit venném vagy tuning holmit. Sajnos az utángyártók katalógusai sok esetben nem a megfelelő méreteket tartalmazzák és simán előfordul, hogy a gyári alapméret és egy utángyártó által alapméretnek mondott csapágy között jelentős (több század vagy egy tized) eltérés van (saját tapasztalat) Ugyanez igaz a túlméretek esetén A másik, hogy nagyon meg kell nézni ki az akire egy ilyen munkát rá lehet bízni.
Sajnos az a tapasztalat, hogy az olasz motoroknál motorfelújítás cca 50%-a(!!) nem sikerül valamiféle alapvető feltétel hiánya miatt. Itt a fórumon is vannak keserű tapasztalatok.
Nem megfelelő alkatrésszel lett elvégezve a munka.
Nincs patika tisztság ott a hol elvégzik a műveletet.
Hiányoznak a megfelelő mérőeszközök
Olyan gépek, szerszámok vannak amelyekkel a koruk/állapotuk miatt nem lehet megfelelő pontosságú munkát végezni.
A szaktudás, típusismeret hiánya.
Igen kellemetlen ha egy "megelőző motorfelújítás" vége az, hogy a munka után mondjuk 500km-el letérdel a motor a nem megfelelő minőségű munka miatt. Az olajszivattyú esetében én nem hallottam arról, hogy kenési probléma okozta volna a bajt, mert még ha meglógósodik a szivattyú (5 hengesesről beszélünk) hajtása ami inkább dieseleknél fordul elő is inkább az autó hangján lehet észrevenni, de gondot nem okoz.
237800-nál járok. Nézd, ha van preventív megoldás és olyan, aki meg tudja csinálni, állok elébe, biztos olcsóbb, mint trélerezni, szerezni új főtengelyt és megcsináltatni.
De ne már :D Én nem is olyan rég vettem meg és szeretném még élvezni egy darabig. Mi megcsináljuk a kollégával magunk, szóval bele szeretnék vágni, mert a hajamat kitépném, ha költenék mondjuk én is a lakkozásra (nekem is kell), aztán meg letérdelne és sokkal többe kerülne.
Én is féltem emiatt, most már elmúlt. Nem kell miatta parázni, egyszer szét fog esni és kész. Persze a legrosszabb pillanatban.
Ez nem olyan pontosan dokumentált hiba, mint pl a korai Toyota VVT-i motorok olajfogyasztása, amit egy gyűrűzéssel lehet javítani.
Én is jártam a köröket, arra jutottam, hogy senki nem fogja elvállalni, nehéz leszedni az olajteknőt és az eredmény sem biztos.
Kapja továbbra is a Seleniát 10 ezrenként, most beleölök egy vödör pénzt a lakkhiba kijavításába, nem tolom ki a szemét a hangja miatt és várom hogy minél később kezd el csattogni a motor és gondolkodom hogy milyen kocsim lesz utána. :)
Tudnátok segíteni abban, hogy mit kell pontosan cserélnem egy esetleges kikönyökölés elkerülésének érdekében? (2.0 20V)
Sokat olvasgattam vissza és rengeteg teória van, hogy mi okozza konkrétan a problémát. Láttam, hogy Lönci sok ilyen motorral találkozott és szilárd véleménye szerint a hajtórúd csavarok megnyúlása a legfőbb tényező. Mások szerint maga a csapágy nem bírja a kiképzést, megint mások szerint az olajpumpa hibája okozza.
Ahogy én kivettem:
Olajpumpa: VEMA-t találtam az ebay-en (300EUR)
Hajtórúd csapágysor: ebből csak Glyco-t találok, ez megfelelő?
Hajtórúd csavarok: milyent és hol érdemes venni?
Most 280e km van az autóban és visszaolvasva a korábbi hozzászólásokat, rettentően félek, hogy utolér valahol a végzet.
Akkor ha jól értem az a gond vele, hogy kiszakadt, és nincs más színű bontott szett?
Alcantara anyagot lehet kapni, meg szerintem sokkal igényesebb úgy megcsinálni, mint anno SWZoli tette még a Kappa kombijával, hogy a széleken bebőröztette. Én azt láttam élőben, nagyon szuper lett, de régebben tett is fel képeket róla ide a fórumra, vissza is lehet keresni.
Valaki arulja el nekem, miert jo az ha a Kappaba 166 uleseket rak valaki? Valoban egy leheletnyivel jobb az oldaltartasa a 166 uleseinek, de kozel nem olyan kenyelmes mint a Kappa ulesei. ( nyaron 166-tal voltunk nyaralni, es ezt tapasztalatbol mondom)
Szerintem a Kappaban az egyik legkenyelmesebb, mar-mar franciasan kellemes ulest sikerult rakniuk az olaszoknak. Es ez hatvanyozottan ervenyes foleg az fl utani modellekre, amiben nagyon jol eltalaltak a szivacsozast. Sot, olyannyira, hogy a Thesis ulesei sem vehetik fel a versenyt a Kappa puha tomesu ulesievel! A 166 meg ehhez kepest fapad, foleg hosszutavon. ( de szigoruan pont a Kappahoz viszonyitva,amugy kenyelmes az is)
Csak nem bírtam magammal és értelmes dolgok helyett megpróbáltam kibányászni a fűtőmotrot. Az oldalán lévő állítómotort sikerült leszednem, a fedelét rögzítő csavarokat is (asszem 4 db) kibányásztam a klímacsövek dzsungelében, mégsem jön le a fedele. elválik az aljától, de valamiben határozottan megakad. Az állítómotor oldali konzolt lecsavartam, a másik oldalon lévő alsóhoz viszont sehogy sem férek hozzá.
Úgyhogy megint ott vagyok, hogy szívjanak vele a Kanyikék, én többet hozzá nem nyúlok ehhez a kocsihoz :D
Nekem nem ilyen problemam volt de aterzem a helyzetet.Nekem a lanyomat utottek el zebran 68km/ h -val.1honap koma agyserules es jobb oldalan minden torott a gyerkocnek.Mindent ujra kellett tanulnia.Beszelni jarni gondolkodni.Es ez pont olyan idoszakban ami sajnos nagy mertekben rontotta az egesz megelhetesunket.A holgyike aki elutotte pedig kapott 2ev jogsi bevonast.
Szoval ismeros a helyzet de hala egnek es a kitarto orvosoknak es a gyereknek sikeresen felepult.12eves volt azota el telt 9ev.
Tudom figyelmedbe ajanlani a megbontott kasznim megmaradt elemeit hatso ajto (kombi) uveggel meg van meg hatso futomuvem jo szilentekkel. Tulnyomo reszt alkatresz az benzineshez van meg.Bar n3m sok minden.Onindito generator csilapitok hatra elso fektuskok kompletten az talan egyforma benzines es diezel.
Nekem a Lybraban a futomu ami nagyon bejott.Selymesen siman veszi az ut egyenetlensegeket.
Ha ossze kellene hasonlitanom a Thesis es a Lybra futomuvet nekem a Lybrae jobban bejon.Pedig a Thesis ben is mukodik a Skay hook es ugye nem reg az egesz fel lett ujitva de megis a Lybra nekem jobb ebbol a szempontbol.
Masik....nekem az 1.8as van. Huzataskor az a hang...Karpotol mindenert:))
Facen hirdetnek egy 1.8ast.Felhivott a tulaj most vette es kellett volna neki hatso ajtoba rendszamtabla konzol.
Meg is egyeztunk de mivel eladja igy nem kell neki.
Szoval mondta hogy neki eddig csak nemet markak voltak de mikor beleult a Lybraba nem akart kiszalni belole annyira bejott neki.Felesegenek vette viszont parjanak nem jott be.