ez egy érdekes piac, itt még 2-3 évvel ezelőtt se volt lényeges a kinézet.
Én még azt is mondanám, hogy az Aixam is csak a GTO meg a hasonló változatokkal kezdődően vált érdekessé, azelőtt ha csúnya nem is volt, de max. a "semmilyen" jelző illett volna rá.
Na még egy konnektros hibrid, ami már majdnem egy mopedautó, mindössze 400 kg a tömege az akkupakkal együtt. Akku nélkül biztosan 350 kg alatt van a tömege, csak a 75 Le-s benzinmotor, és a 68 Le-s villanymotor áll távol a mopedautók max. 4 kW-os teljesítményétől.
Az első 100 km-en csak 1 liter benzint fogyaszt a Renault Eolab , és ha kimerül az akkupakk, utána is elég neki 2,5 liter 100 km-re. Én is ennyire saccoltam egy Aixam fogyasztását, ha beleépítenénk valamelyik japán kei-car kézi váltós 660 cm3-is motorját. 200 euróért láttam már üzemképes Daihatsut 19 kW-os 3 hengeres benzinmotorral, egy utángyártott variót, vagy 4 szíjat adnak annyi pénzért. Az L7e kategóriás Aixamokba szerelnek 15 kW-os Lombardini benzinmotorokat, azokhoz képest nem olyan nagy ugrás a 19 kW-os motor...
Vajon gyártanak majd valamikor konnektoros hibrid mopedautót? A Golfnál nagyon ügyesen összehozták, igaz 2x annyiba kerül mint egy sima benzines alapmodell. De ha valaki max. 50 km-re jár dolgozni, akkor tisztán elektromosan is megoldhatja a közlekedését, a konnektorból tankolva fillérekért. Ha meg messzebbre kell menni, akkor is egy kedvező, 5 literes átlagfogyasztással számolhatunk...
Mondjuk a sógor Priusa csak 3M volt 7 évesen, és nyáron annak is csak 3,7 liter a fogyasztása városban, de még az autópályán sem evett többet 4,8-nál, 130-ra állított tempomattal...
Igen emlékszem miért váltottál Ventico szíjra. Ezért is írtam hogyha beválik, már neked sem fog kelleni gyári szíj és lesznek még így páran. Elég régóta nem működik (legalábbis nálam) a Germalex honlapján a mopedautó variátorszíjas menüpont, pedig megnéztem volna mit mennyiért adnak.
Biztos hogy sokat jelent a szíj is.Nálam ugyan nagyon megnyalta az új szíjat(de lehet a túl feszes beállítás miatt amit azóta orvosoltam)sokkal kellemesebben indul el a masina.A régivel olyan volt mintha folyamatosan csúszna a szíj.Meg persze nálad a motor is bejátszik "erősen".Érezhető a különbség a kis 4kw-os levegősömhöz képest.Ja tényleg amit Debrecenben beszéltünk hogy ez a 4kw-os motor gyengébbnek tűnik mint a régi ugyanolyan teljesítményű,azt visszavonom.Mióta új rugók vannak a variátorban,meg az új szíj,azóta nem gyengébb.A gyorsulás közbeni fekete füstfelhő is eltűnt mögülem.
Bocs, ez a másik nickem, a fagyis kocsival kapcsolatos hozzászólásokat azzal írom, de elfelejtettem átkapcsolni...:)
Tegnap szokatlan dolgot tapasztaltam az Aixamomnál. Nem sikerült időben visszasorolnom a külső sávba, ami a felüljáróra megy fel, és bent ragadtam a belső, egyenesen menő sávban. Mellettem egy Mercedes Vito állt, a sofőr nem tűnt egy versenyző típusnak, gondoltam megpróbálok bevágni elé. Ahogy kigyulladt a sárga lámpa, nyomtam egy padló gázt, és a járgány csikorgó kerekekkel indult el. Ilyet még sosem tapasztaltam száraz aszfalton. Nem tudom a Ventico szíjnak van-e köze a csikorgó gumikhoz....
A "gyári" Aixam feliratos szíjnak a minőségével volt bajom, azért keresgéltem Ventico szíjat inkább. Pár éve még Ausztriában vettem szíjakat, mert úgy 12-14e Ft között volt, de amikor azonnal kellett, megvettem én is 20e + postaköltségért itthon. Ha kibírt volna 1 évet, mint régebben, egy szót sem szóltam volna, de mivel 2 hónap alatt tönkrement, nem akartam másik "eredetit" venni. Mondjuk lehet csak az 500-as szíjakkal van valami széria hiba, de nem csak nálam fordult elő, hogy 1-2e km alatt tönkrement...
A Ventico szíjat nem sorolnám a kendácsolás kategóriába, ugyan az a mérete, mint a gyári szíjnak, de állítólag strapabíróbb, majd kiderül 10 hónap múlva...
Igen, elég drágák az alkatrészek, ami érthető is mert sok az egyedi, kisszériás cucc, pl szélvédő. Van viszont sok olyan alkatrész ami csak a pofátlanság miatt drága, mivel valamelyik autóé, és azt árulják többszörös áron. Ha nem 5x-ös áron akarta volna adni ugyanazt a Bárdis légszűrőt a mopedautó alkatrészes mandró akkor én sem ásom bele magam hogy megkeressem másik boltban UGYANAZT az alkatrészt.
Hát akkor már lassan a gyári Aixam szíjra sem lesz kereslet... legalábbis a fórumon. Úgy érzem hogy kicsit halott ez a mopedautó alkatrész dolog. Mindenki mindent inkább átalakít-lefarag csak ne kelljen megvenni a gyárit (ez mondjuk érthető, mert nagyon drágák az alkatrészek)
Kb. 1500 km-t mentem eddig a Ventico szíjjal, még teljesen újszerű az állapota, mérhető kopása nincs, és repedést sem láttam egyet sem. Az előtte vásárolt vadi új, Aixam feliratos szíjnak 2 hónap használat után már ki volt törve több foga is, és egy tucat helyen a hordozó szálig be volt repedve. Jó lenne ha beválna a Ventico szíj, a Germalex olcsóbban adja, mint amennyiért a mopedautó alkatrész kereskedők árulják az "eredeti" szíjat.
Én három olyan mopedesről tudok , aki használ ilyet , de legrégebbi használó se nyúzza még egy éve -- így a tartósságra még nincs eredmény . Eddig elégedettek .
Valaki használ utángyárttot variót? Anno a ligier féléről sok rosszat lehetett hallani de mostmár láttam máshol is utángyártottat jó áron. A kérdés a tartóssága csak...
Ez a holland kereskedő egyszerű univerzális kézletet hirdet JDM központi zár gyanánt. Ezeket itthon 8-9 ezer között lehet megvenni.
Azért még nyomozok, mert nem százas hogy valóban ez van benne. Legalábbis amikor matattam az ajtókon és lehúztam a csatlakozót, az nem ilyen volt. Nekem sajnos nem működik, mert valamelyik előző tulaj beleberhált valami noname riasztót amire rákötötte a zárat, majd a riasztó behalt, és most nem megy egyik sem.