Rengeteget jártam vele, mindig mértem. Tankolásnál lenulláztam a napi számlálót, így minden tankolásnál kiszámoltam. Ez persze nem 100% pontos, mert túl lehet tölteni a tankot, de nagyjából egy tized pontosnak lehet így mondani a mérést.
Én voltam az egyik legtakarékosabb, 6-6,5 között fogyasztott, hosszútávon 6 alatt is ellehetett járni vele, a legnagyobb amit sikerült kihozni, a 7,8l volt.
Igen a kínálat nagy, ezért ez is elbizonytalanít, hogy vajon korábban ennyien vettek swiftet vagy pedig sokan túlakarnak adni rajta? Csak mert valóban sok eladó van..
Nissan Micra: van itt valahol az Indexen egy nem túl aktív Micra topik, ha visszaolvasol ott, akkor láthatod, hogy a tulajok egy része egyész horror hibákra panaszkodik. 8-9 éves C3-ast is fosnék megvenni hasonló okokból.
C1: ez ugyanaz, mint a Toyota Aygo és a Peugeot 107, ugyanott gyártják őket, csak a formájuk más egy picit. Alapvetően nem szar autók, pláne, hogy mind Toyota motoros. Kapásból nem vágom az áraikat, de szerintem ezek drágábbak, mint a hasonló korú Swiftek. Újonnan tuti, hogy drágábbak voltak és szerintem az árukból sem vesztettek mostanra annyit, mert kevésbé elterjedt típusok. A C1-nél érdemes arra figyelni, hogy az alapfelszereltséghez nem járt annak idején a szervókormány.
A Toyota Yaris ellen nem tudok különösebb érvet felhozni. Viszont pont ez szól a Swift mellett, ami semmivel sem rosszabb, mint a Yaris, viszont olcsóbb. Ráadásul ugyanezért a pénzért csak első generációs Yarist kapsz (2005-ben volt modellváltás), ami 90-es évek végi fejlesztés. Yaris esetében még az a beugratós, hogy a kínálat zömét az egyliteres alapmotor adja. Az 1,3-asok, amelyek egálban vannak a Swift alapmotorjával pedig drágábbak.
Ki is lőttünk mindent, maradt a Swift. Erről beszéltem. :) A Swift mellett még annyit: a felsorolt modelleknél olcsóbb hozzá az alakatrész és még a márkaszervizek sem dolgoznak megfizethetetlen áron. A használt kínálat pedig hatalmas, úgyhogy kényelmesen tudsz válogatni.
(Még egy tipp: esetleg még érdemes megnézned a 2008-as Splash-eket is, de azokból inkább csak azokat, amelyekben 1,2-es motor van).
Toyota Yaris-ból a korai példányokat érdemes megnézni, azok japánból jöttek, a későbbi eresztés tán francia összeszerelésű, korántsem olyan jó, mint a régebbiek. Ismerek olyan Yarist, amiben már 300e km van, és még mindene gyári...
Jaj nekem teljes a bizonytalanság :( Nagyon köszönöm a válaszokat, véleményeket.
Egy kicsi twingóm volt, amit eladtam, így nem vágyom nagyon extra kocsira, meg persze pénzem sincs hiperszuper autóra.
Ami szóba jött még a Nissan Micra és a Toyota Yaris, de ezek olyan árban vannak, hogy míg egy Suzukiból tudok venni egy 2005-ös esetleg 2006-os évjáratút, addig ezekből 2003-2004.
ki milyen tetőcsomagtartót ajánlana a swiftre?hamarosan kell vennem mert utazunk családdal és gázosítás miatt drasztikusan csökkent a hely.
találtam neten kitámasztó talp nélkülit meg talpasat.van-e valami spéci hely ahova kell rakni vagy csak ez is ilyen gumi alá beakasztós mint a régi swift esetén?mondjuk az is katasztrófa volt ilyen téren.
Háromféle benzines motorral voltak a Swift 2-esek:
1.3 92 Le
1.5 102 Le (VVt)
1.6 125 Le (VVt)
A dízel 1.25 DDis Fiat dízelmotorral 75 (?) Le.
Az 1.3 1.5 volt három és öt ajtóval, a Sport 1.6 csak három ajtóval, a dízel csak ötajtós kivitelű.
Típushibái:
- nyekergő kuplung,
- nyekergő vezetőülés
- csomagtartó fenéklemez rozsda problémák (visszahívásos volt javították a későbi kivitelekben már gyárilag)
- fordulatszám leejtegetés sokunknak csinálja, nem igazán hiba, de kellemetlen, gyakorlatilag ismeretlen mi okozza
- egyes sorozatoknál váltógondok (csapágyszéthullás)
továbbá a zörgő, nyekergő műanyagok halmaza.
Ezektől eltekintve nem rossz kis autó, nyugodtan ajánlható megvételre, nekem 6. éves 84 e km-rel (1.5) és nem volt még vele semmi bajom, a kötelezők lettek mindig cserélve, meg egy akku december elején. (Még a gyári volt benne, nem volt vele baj, de nem akartam hogy a hidegbe baj legyen vele.) A fogyasztása vezetőtől függ, nekem a nagy átlag 7 liter körüli, a legtöbb 9.2 volt, de akkor nagyon hajtós üzemben. Csomagtartó kicsi, a régieknek felhajthatók a hátsó ülései, az újabbaknak külön polccal van kettéosztva a csomagtartó. (a modelfrissített verzióknál.) A régiek nem tudnak átlagfogyasztást mutatni, csak pillanatnyit, és mp3-at sem játszik le a gyári lejátszó, ezeket a gyár a modelfrissített verzióknál orvosolta. A Sport teljesen más, sokkal erősebb, ugyanakkor takarékos is, másabb a futómű,a fékrendszer is.
Érdemes megkímélt állapotút keresni, van választék bőven. 2007-ben volt a modellfrissítés, voltak egyedi változatok (Mystic, Winter stb.) ezek bővebben voltak felszerelve.
Vidéki autót vegyél. A nagyvárosban használtaknál elöfordul némi alapjárat ingadozás és nehezen indulás, koccanásos hibák esélye is nagyobb.
Én csak vidéki körülmények között használtam az enyémet, és 135.000km alatt kellett két hátsó kerékcsapágy bele, egy jobb elsö lengökarszilent, meg a szervokormány vezérlöpanelje. Ezek együtt kb 50.000Ft.
Ezen kívül elsö tulajtol vedd és szervizkönyvvel. A többit úgyis látod. Szép legyen, ha találsz valami kis hibát (fényezésben, kárpitban) azonnal alkudj!
Tervbe van,hogy vásárolok egy kisebb autót és szóba jött az új suzuki swift 2005-ös évjárattól, tudnátok esetleg segíteni, hogy mire figyeljek? mik a tipushibák? mi a tapasztalat? pozitív,negatív?
Akkor az enyémben ezekszerint nem elektromos gázpedál van, de nem autógáz igen!
Nekem is van-illetve volt csak- ez a leállás dolog, ami most újra rendbejött.Előzménye az volt ,hogy amikor dobott egy sárga lámpát akkor levettem az aksit egy éjjelre és utána nem találta magát pár napig és le is állt néha!
Most azóta megint jó lett.De ettől még meg kell nézetnem a gázszerelővel, hogy fél év problémamentesség után már most miért kezdett el néha sárgát dobálni.Valószínűleg ezt be lehet majd állítani-remélem- aztán akkor nekem az ilyen sárgalámpás dolog megszünik és akkor aksicseréig nem lesz leállás és ingadozás sem.
Gondolom nem lehet egy rövid mütéttel kipróbálni "e-gáz" nélkül milyen lenne, de kiváncsi lettem volna én is.Tényleg igaz a minnél kevesebb elektronika annál jobb dolog.Legalábbis hibakeresésnél biztos!
Ha sokat szarakszol városban nem árt neki egy "gyilkolás" pályán meghajtod mint a barom úgy hogy már sajnálod a verdát és hidd el jót teszel vele.Bocsi most olvasom,hogy gázos.a gáz valamilyen szinten kitisztitja a motrot.van autógázvizsgám 2000 ből akkor a zsiguli volt a sláger gázból.....mostani gázrendszerekhez lövésem nincs....