Keresés

Részletes keresés

korpi41 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 12670

Köszi. És a főoldalról is elérhető? Ha igen, hogyan?

Előzmény: gw (12669)
gw Creative Commons License 2013.12.21 0 0 12669

Pedig már évek óta linkelgetünk :)

http://www.vlaky.net/servis/obehy.asp?spol=1&gvd=10

Előzmény: korpi41 (12668)
korpi41 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 12668

És itt mindenféle forda van? Valahogy nem találok rá menüből...

Előzmény: BahnScorper (12667)
BahnScorper Creative Commons License 2013.12.21 0 0 12667
Előzmény: v63150 (12666)
v63150 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 12666

SziasztokK!

A gorilla fordát jeresem meg tudnátok írni ,hol találom?

Köszönettel!

DVB Creative Commons License 2013.12.20 0 0 12665

A CD e-shopjaban es valtozasok tortentek, mar lehet venni jegyet az Autovlak szolgaltatasra is. A belfoldi jegyeket pedig dec 15-tol nem lehet penztarban vagy automatabol kinyomtatni, be lehet mutatni A4-es lapon, elektronikus pdf formatumban monitoron vagy telefonon, megosztani a 6jegyu kodot a kalauzzal, ezt a kodot sms-ben elkuldetni sajat magunknak, vagy pedig ha Inkartara lett vasarolva, akkor azt eleg odaadni es majd kikeresi.

 

Nem tudom mennyi penzt sporolnak ezzel, de a jv-nek tobb idejebe fog kerulni a moka, az biztos. En mindig kinyomtattam, mert 1 perc helyett 10 masodperc volt a kod ervenyesitgetese helyett.

 

Ami az automatabol nyomtatott jegyeknel ujdonsag, hogy QR kodot is ranyomtat a jegyekre.

DVB Creative Commons License 2013.12.20 0 0 12664

Szerdan megvolt az utolso frydeki utazas. [Osszesen 4 alkalom sikerult vonattal, 4 autos mellett, ez jo eredmeny paromat ismerve ;) ]. Mivel menetrendvaltastol Leo-ek elkoltoztek 8.29-rol 7.06-ra igy nem igazan jottek szoba. Maradt a Landek illetve a Regiojet, a bovebb atszallas miatt utobbira esett a valasztas. Jo elore megvaltott jeggyel a Standard osztalyon 190 koronaert sikerult jegyet venni (ez a CD 300 illetve a Leo 250-es koltsegehez kepest is jo) kulon gyerekeseknek szolo kupeba. A vonatot meglatva parom azt mondta: "Ilyen regi vonat?" Maga az ABmz hozta a szokott szintet (http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_ABmz.php) praktikus volt, hogy az ulest ossze lehetett tolni igy a kicsi kommandozhatott rajta. A kiszolgalas es szerviz nem hozott semmi kulonlegeset, felszallas utan, viz, ujsag es valaszthato almale/tea/kave volt. A kisasszony nem volt kulonosebben lelkes. Hiaba gyerekes kupe, nem igazan erdekelte, hogy barmi plusz szolgaltatast kinaljon, amiket hirdetnek, de nem nagyon volt ra szuksegunk. Pontosak voltunk, kihasznaltsag Praga - Olomouc kozott kb 40% utana nemi utascserevel 50-60% - sokan szalltak at Zlin illetve Frydek fele. A legtobb utas viszont azokon a helyeken cserelodott, ahol sem a Leo Express sem a Pendolinok nem allnak meg, tehat egyertelmuen kijelentheto, hogy az Expres-ek (most mar EC-k) vetelytarsa. Az utazokozonseg nagy tobbsege fiatal illetve diak, keves idosebb vagy csalados utas volt. A fedelzeti net elmukodgetett, de nem tul stabilan. Ostravaban volt ido atszallasra boven, Fydekbe buvaros szerelveny ment, pontos volt az is. Visszafele most nem kellett atszallni Kuncice-n, volt ido bemenni a fopalyaudvarra. A Pendolino mar bent allt, jo 20 perccel az indulas elott - nem kellett fagyoskodni. Kihasznaltsag jo 50%-os volt, a JLV-s csirke rantott hus es a marhagulyas is a szokasos format hozta, porgott vegig a szemelyzet, volt fogyasztas rendesen. Pragaba par perc kesessel erkeztunk mert Kolin utan blokkra uldoztunk 60-al valamit es idobe tellett, mire ki tudtunk kerulni. Osszesegeben jok voltak ezek az utak, sikerult a jelenlegi kinalatot vegigprobalni, majd irok ide egy szubjektiv ertekelest is mindharom cegrol es az altaluk kinalt 4 tipusrol.

gw Creative Commons License 2013.12.11 0 0 12663

Hát az biztos nagy dobás lenne, lévén jelenleg is van mindegyik turisztikai célú forgalom, vagy éppen lenne, ha az SZDC költene 10 hallernél többet az érintett pályákra... Érdeklődés mindegyikre van, de hol a sínek állapota, hol egy vacak híd akadályozza a magánvasutak, egyesületek, helyi önkormányzatok terveit. A szükséges pénzt meg szerintem a kerület sem fogja bedobni a közösbe, annyit nem fog a buszokon spórolni.

Előzmény: DVB (12662)
DVB Creative Commons License 2013.12.11 0 0 12662

Ha mar igy belejottunk, ujabb 2 rovidhir az elmult napokbol.

 

Az Ustecky megye gondolkodik korabban bezart (szuneteltetett) vonalak turisztikai celu hetvegi hasznositasarol 2015-tol. (132,113,165). Nem a mostani esetenkenti kozlekedes lenne, hanem elore meghirdetett. Ezt a jelenleg futo autobuszos tenderek eredmenyekent jelentkezo megtakaritasbol finansziroznak.

 

-------

 

A Regiojet legkorabban 2015 decembereben indulhat a Praga-Hamburg utvonalon, de lehet hogy akkor sem. A bankok egyelore nem adnak a cegnek hitelt, mivel a Praga-Ostrava projekt veszteseges (76 millio korona az elmult evben) es nem latjak biztositottnak a megterulest. A RJ 73 vagont rendelne Aradrol, de egyelore nincsen ra penze. (2 milliard korona lenne a rendeles erteke). Jelenleg azt varja, hogy a versenyhivatal megallapitja, hogy a CD dompingarakkal dolgozik ezen az utvonalon es ezert veszteseges a RJ (akarcsak a Leo Express). Persze mondja o, aki majdnem 200 koronas arcsokkenessel inditott a korabbi arakhoz kepest. A DB pedig kijelentette, hogy mas partnerekkel valo targyalasra is nyitott ismet, mivel a targyalasok a RJ-vel tovabbra sem fejezodtek be.

DVB Creative Commons License 2013.12.10 0 0 12661

Még itt olvastam, hogy nem villamosított vonalakon szeretnék bevetni a "bajor pendolinot". 

http://ekonomika.idnes.cz/arriva-a-nemecke-naklapeci-jednotky-610-v-cesku-fn4-/eko-doprava.aspx?c=A131022_124509_eko-doprava_neh

 

Meglátjuk, lehet etetésnek a Pardubice megyének jó lesz ez kezdetnek arrafelé is. Bár a Kralupy felé járó 628-as is egész szépen meg volt csinálva.

Előzmény: gw (12660)
gw Creative Commons License 2013.12.10 0 0 12660

Már áll Arriva színekben egy 610-es is Česká Třebován, Chornice felé az nagy pazarlás lenne.

Előzmény: DVB (12659)
DVB Creative Commons License 2013.12.10 0 0 12659

Két csehországi kis színes korábbi témákhoz:

 

Menetrendváltással az ARRIVA megszünteti a személyvonatait Kralupy-ba, mondván a 3 hónapos próbaüzem alatt nem sikerült megállapodni a Ropiddal a dotációról (az meg nem hülye 2 céget is dotálni) illetve a kezdődő pályaépítés miatt, nem tudnának olyan színvonalon szolgáltatni, amit eddig megszoktak az utasok. El lehet dönteni melyik esik nagyobb súllyal latba, főleg alkalmi utasok mentek vele, kár érte. Kiváncsi vagyok az akciójuk hogyan végződik Chornice környékén. 

 

----------

 

Korábban kérdés volt, hogy lesz-e forgalom a 162-esen, nos hétvégén kapnak 3 párat a kérdéses szakaszon, illetve egy felet munkanapra. Kralovicéből csak hazafelé tudnak jönni a diákok, odafelé vagy teleportálnak vagy eleve oda születnek, mivel vonat nincsen :)

BahnScorper Creative Commons License 2013.12.09 0 0 12658

Újságírók... a pont idén 100 éves POHÉV az smafu?!

 

(sajnos osztrák oldalon se nagyon törődtek a témával, pedig úgy megnéztem volna a bécsi szerelvényt különmenetben a villamoshálózaton...)

Előzmény: V43 1227 (12656)
koller andor Creative Commons License 2013.12.09 0 0 12657

Köszönöm.

Előzmény: V43 1227 (12656)
V43 1227 Creative Commons License 2013.12.09 0 0 12656
Előzmény: koller andor (12655)
koller andor Creative Commons License 2013.12.09 0 0 12655

Valóban bontják Pozsonyban a régi vasúti hidat?

DVB Creative Commons License 2013.12.08 0 0 12654

Én pedig az EC175-ön utaztam csütörtökön. Nem volt túlságosan tele, csak Prága-Kolin/Pardubice között, utána a szokásos Brno-Pozsony és nem túl erős Pozsony-Érsekújvár szakasz, maximum 70%-on. Határátlépőben kb 30-an lehettünk, ez Vácon is fentállt, első osztályon 6-an voltak a fülkésben, másodosztályon a maradék utasok. Vácon feszmentesítés volt, bontották az előtetőt és hátul a gőzős mellett felsővezetékoszlopokat pakoltak le a pőrekocsiról. Közben az M61 006 kitolózott, igen szép hangja volt, ahogy nyomta ki a Jeseniust. Nem tudom gyakran barátkozott-e DB kocsival mint most. Később kicsit videóztam fényképeztem a sötétben a Nohabot, persze később már hideg volt a szélben, a személy is elverődőtt 15 perccel a Nyugatiba.

 

Ma eseménymentes visszaút, EC276 - Vácon pár perc késés 10 felszálló, de mindenki csak Nagymarosra ment. Pozsonyi egyedül voltam a fülkében (Érsekújváron nagyon előrehúzott és a tömeg a Bmz-kbe szállt), onnan 5-en voltunk Brnoig és onnan egy kisgyerekes apukával Prágáig. Nagyon kevesen voltak, az iskolások már nagyjából otthon vannak, érződik a vizsgaidőszak szele :) 

 

Ústi nad Orlicinél nem volt gond egyik irányban sem, elég jól megy a rendszer hál'istennek. 

Vendégsín Creative Commons License 2013.12.08 0 0 12653

Várható.

Előzmény: V43 1227 (12650)
gw Creative Commons License 2013.12.08 0 0 12652

Tegnap volt egy menet az EC174-el Csehországba. A magyar szakaszon volt végig bemondás, csak magyar nyelven, kivéve Párkány előtt, ahol már képes volt angolul is elbúcsúzni. Rákospalota-Újpest előtt közel 8 percet szobroztunk, amíg végül bejutottunk. Párkányra a késést 2 percre csökkentettük, ami Pozsonyig 5-re nőtt, főként egy +5-ös érsekújvári ácsorgás miatt. Itt aztán mozdonyra kellett cserélni a Gorillát. No nem a miénk ment tönkre (350.005), hanem az összes többi, ezért erre nagyobb szükség volt másfelé... +12 helyből. A szlovák szakaszon szlovák és angol nyelvű bemondás, egyre több utas. Zohor és Malacka között pályaépítés miatti lassújel, így további pár perc késés. Breclavban szokás szerint nem sikerült közös peronra kerülni a Sobieskivel, ráadásul ismét keresztbe járatták a két vonatot egymás előtt, így a másiknak további 2 perc késést adva. 

Ústi nad Orlicin meglepően sikerült átjutni, az egy vágány nem okozott akadályt, de lehet, hogy csak a tíz perc feletti késés miatt. Kolín után még volt némi izgalom, mivel előző éjszaka a Slovakia EN leszakította a felsővezetéket Cerchenice megállóhelynél és negyed 8-ig zárva volt itt a pálya, terelve jártak a vonatok Nymburk felé. Mire mi odaértünk egy vágány már működött, a másikon még dolgoztak (lásd lent). Prágába aztán +12-vel értünk, így bőven volt idő a csatlakozásig. Amitől eredetileg tartottam, a szél végül szinte egyáltalán nem befolyásolta az utazást, az egyetlen egyvágányozás kivételével. Meglepő volt a magyar kocsin a konnektor, bár míg a magyar szakaszon még többnyire volt benne áram, a szlovákon már többnyire nem. A csehen sokkal stabilabban kaptuk a 220-at.

HBweb hu Creative Commons License 2013.12.04 0 0 12651

Hümm...

 

Úgy fest, van még néhány duplacsavar a dologban:

 

T 478 3217  753 217-9  750 217-2  753 739-2 
http://www.mamba754.wz.cz/fotoCR/3739/753739.html#loko

 

A 753 (750?) 088 viszont (tudtommal) valóban szabad. 

Előzmény: gw (12649)
V43 1227 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 12650

Ma a 009 volt:

 

 

Várható még csere másik gépre?

Előzmény: 240 039 (12646)
gw Creative Commons License 2013.12.01 0 0 12649

Ha bárkit érdekel a vadiúj 753.604 tulajdonosa a CZ Loko és bérelhető, az eredetére pedig 2 megfejtés létezik: papír szerint a 750.088-ból származik, viszont úgy tűnik itt valami átszámozás lehet és igazából a 217 volt a donor. Talán egyszer kiderül :)

HBweb hu Creative Commons License 2013.11.30 0 0 12648
canis maior Creative Commons License 2013.11.25 0 0 12647

Receptes könyvbe illő levezetés. Éljen a kulinária meg a vasutazás!

Előzmény: BahnScorper (12641)
240 039 Creative Commons License 2013.11.25 0 0 12646

362 014 volt az, az váltotta múlt héten a 009-est a ladányi vonatokon  

Előzmény: maci86 (12644)
gw Creative Commons License 2013.11.24 0 0 12645

Nem valószínű, hogy Gorilla lett volna: http://www.regionalbahn.hu/2013/11/zssk-362-puspokladany.html

Előzmény: maci86 (12644)
maci86 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 12644

Sziasztok.

 

1 piros feher gorilla milyen vonattal keveredhetett szajol allomasra debrecen felol? Ablakos vonatt vegig startos

BahnScorper Creative Commons License 2013.11.18 0 0 12643

Akkor is a minutky a nyerő, abban a teriyaki-szószos csirke és a pisztráng is nagyon finom!

Előzmény: DVB (12642)
DVB Creative Commons License 2013.11.18 0 0 12642

Igen - valami formaban osszevarazsolta a hust es a krumplit is ilyen alakra, de egyik sem friss es meleg volt, hanem mikrozott. Nem baj, celnak megfelel. Amugy a gulyas es a svickova szokott lenni nekem a nyero, de most eu okokbol nem ehetek sertes vagy marhahust, szoval a valasztek limitalt. :(

Előzmény: BahnScorper (12641)
BahnScorper Creative Commons License 2013.11.18 0 0 12641

Mármint a csirke is készétel volt?

 

Mi még múlt hónapban mentünk a Slovannal, akkor én végre veprovy karé-t ettem, a barátnőm meg pisztrángot. Utóbbinál másmilyen volt a paradicsomszósz, mint nekem tavasszal... nem lecsós hangulatú, inkább olyan zúzott paradicsom. Ez a "livance" nekem már nyáron is bejött, amikor eperszósszal adták, meg most is... a normál csokis, amit a barátnőm evett pedig jobb volt, mint tavasszal.

 

Svickova-t három csehszlovák üzletember evett mellettünk, akik Pozsonyban szálltak fel, és mivel én éppen távol voltam, hogy ne álljanak neki rángatni a fülkeajtónkat, a barátnőmmel szemben is szívesen leültek volna, de ő mondta, hogy nincs egyedül... és még mások is kajálgattak.

Előzmény: DVB (12640)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!