OFF: Nem kértem hozzá bankkártyát - minek? Csak lejárna 2 év múlva, meg ilyenek... Ha nagyon megszorulnék anyagilag, átutalok netbankon a Citibankhoz, és másnap felveszem tetszőleges ATM-ből.
Sőt ha csak azt a 4-10 karakteres ügyfélkódot adja meg minden esetben, amit csoportos beszedési megbízáskor kellene, azzal is le tudják könyvelni. Én is így fizetek, egyszeri átutalással, mindig csak az ügyfélkódot adom meg és még soha nem volt gond a befizetések lekönyvelésével.
A szolgáltató a közlemény, vagy megjegyzés rovatban keresi először, hogy melyik ügyfélszámra könyvelje le a befizetett összeget. Az, hogy kinek a neve szerepel feladóként semmit nem számít, és nem is félrevezető az ő számukra.
ferke: Gyakorlatilag MINDEN netbankon lehet csekket befizetni. Nekem az elmúlt 4-5 év alatt sose volt ebből gondom. Igaz, oda kell figyelni, hogy ne írd el a számokat!
Tehát: 1. Sárga csekket megfogod, alul középen látod, hogy ki a címzett, és mi a bankszámlaszáma. Ezt beírod a netbankba 2. Sárga csekken van egy "befizetőazonosító", általában hosszabb-rövidebb számsor. Ezt írd a netbankon a "megjegyzés" mezőbe. 3. Ellenőrizd mégegyszer a befizetőazonosítót, hogy pontosan írtad-e be!
A negyedéves statisztikák szerint az ügyfelek 1747 alkalommal nehezményezték a bankok tevékenységét. A legtöbb panasz, amikor figyelembe vették a bankok piaci részesedését: az első helyre az Axa kerül,
a második a Budapest Bank lett,
míg a harmadik a Raiffeisen.
Méretéhez képest tehát az Axa Bankra panaszkodtak a legtöbben, szakértők szerint a magatartási kódexet bojkottáló pénzintézetet megleckézteti a felügyelet.
A pénzügyi vállalkozásokkal kapcsolatosan 496 megkeresés érkezett, ami az előző évi adat négyszerese. A legtöbb panasz a hitelezéshez kapcsolódott, az ügyfelek leggyakrabban a törlesztőrészletek emelkedése miatt elégedetlenkedtek.
A csekkek befizetését egyszerű átutalással csinálom: a célszámlák számai és a közleményben az ügyfélazonosítóm elmentve, aztán minden hónapban egyszerűen csak kitöltöm az összeget, meg beállítom az utalás dátumát a fizetési határidő előtti munkanapra. Tökéletesen működik így: kényelmes, teljes a kontroll, a pénz pedig amíg csak lehet nálam kamatozik.
AXA netbankon lehet csekket befizetni? vagy a közüzemi számlát hogy egyenlíted ki? Esetleg elutalod vagy inkasszó ? Ezen akkor nem tartasz annyi pénzt gondolom, hogy meglegyen az MNB alapkamat -0.5%.
1. Citibank: kb. 10e Ft a hétköznapi készpénzfelvételekhez (kocsmapénz:). 2. AXA: fő bankszámla (közüzemi számlák kiegyenlítése netbankkal, bolti vásárlások). 3. CIB: a havi megmaradó pénznek, amihez várhatóan nem fogok hozzányúlni (Malacpersely, kamat: 7%).
4. Prémium Államkötvény: a hosszú távon nélkülözhető már meglévő pénznek (kamat: 6%+előző évi infláció%). Ha jól tudom már csak 1-2 hétig jegyezhető, feltéve ha van még belőle.
Az ilyen jellegű (bankos-biztosítós, számlavezetéses-hiteles, stbstb) témáknak indítottam most egy oldalt, ahol ezeket a dolgokat tematikusan lehet rendezni. Remélem hasznosnak találjátok, de nagyon örülnék minden észrevételnek és ötletnek is.
A CIB-nél egy Malacpersely megtakarítási számlát. (Még 1-2 hétig nyitható.)
Röviden: 7% kamat, ingyenes számlavezetés/telebank/netbank szolgáltatás, de igazából az a lényege, hogy ne terheljük a számlát, hanem havi legalább 10e Ft-tal növeljük a rajta levő pénzt (különben az adott hónapban kevesebbet kamatozik, nem 7%-ot). Bármikor hozzáférhetek a pénzhez (lehet hozzá ingyen bankkártyát is kérni, vagy elutalni netbankon más számlára). Ja, és ha egész évben minden hónapban növelem min. 10e Ft-tal az egyenleget, decemberben adnak grátisz 5eFt-ot. (Plusz számlanyitáskor kaptam borhőmérőt, gallért, meg dugóhúzót.)
Szóval úgy voltam vele, hogy a 7% nem olyan rossz, és semmit nem kell csinálnom vele, csak ráutalgatni havonta ami megmarad.
Amúgy nem csak a látra szóló kamata csappant meg, de a pár hónapos banki lekötések kamata is. Összességében olyan 1%-al marad el a kamat az átlag lekötéshez képest, de ha a lekötésből levonjuk a végén a visszautalási költséget, ez tovább csökken. Gyakorlatilag macera nélkül a pénzednél vagy, és nem kell foglalkoznod keresgéléssel, banklátogatással, számlanyitással, végén visszautalással. Ez is valami. (Mondom ezt én, aki épp ma nyitott egy megtakarítási számlát...)
3 hónap elteltével végre megnyílt a számla, ma kaptam róla levelet. El se hiszem.. Kár hogy azóta már értelmét vesztette kissé a dolog, ugyanis a magas látraszóló kamat miatt nyitottam volna, de azt már 3x csökkentették október óta:(
Valóban nagyon gagyi a szolgáltatásuk, számlanyitás meg egy őskövület náluk, számlanyitástól 3 hét telt el mire lett egy élő számlám, vagyis számlanyitás lassúságban biztos az első helyen végeznének. Az ersténél délelőtt megnyitottam a számlámat és délutánra már aktív is volt, vagyis utalhattam rá vagy róla.
Arról nem tehet az AXA, hogy szar a forint és kicsi a kamat.
Amikor egy deviza szar, akkor pont nem kicsi, hanem éppen nagy a kamata. :-)
A svájci frankhoz képest például kifejezetten magas a forint kamata, ahhoz pedig, hogy jó-e, vagy rossz a forint az al-aksza banknak köze nincs.
Nem a forint szar, hanem az AXA Bank. Ez nem fapados, hanem gagyi szolgáltatás, teljesen komolytalan 2010-ben. A versenytársakhoz, az európai normákhoz képest.
Az AXA inkább fapados, mint amatőr, fapados a számlanyitás, a netbank, vannak korlátozások, nincs ingyenes pénzkivétel, viszont a telefonos ügyfélszolgálat az jó, a pénzkivételt kivéve gyakorlatilag minden ingyért van és még ők fizetnek a bent lévúő pénzért napi kamatozással. Arról nem tehet az AXA, hogy szar a forint és kicsi a kamat.
Elvileg (telefonos üfsz. mondta), nemsokára lesz korszerű webalapú netbank. Kiváncsi vagyok. A CIBből ez az egy, ami hiányzik, ott a netbank szoftvert az szuper.
Az AXA egy iszonyú amatőr vállalkozás. Még valszeg nem nőtte ki a gyermekbetegségeket.
Csak óvatosan veled, ezt tanácsolom mindenkinek.
Bementem ma egy fiókjukba, hogy nyissak egy számlát. Sürgős volt, hogy kapjak egy Giro számlaszámot, ahová, átsétálva a szomszédos másik bank fiókjába, az ott vezetett szmlámról aznapi értéknappal el is indíthassam a pénzt az új AXAs számlámra.
Kondíciókat , számlanyitási feltételeket elolvastam, majd kitöltöttem az elém tett adatlapot.
Ügyintéző rögzítette a rendszerben az adatokat és mondá: minden rendben, készen vagyunk, a viszont látásra.
- Örülök neki, - mondám, - de talán ha tetszene a számlaszámomat is közölni.
- Ja, hát azt nem, azt én nem tudok adni.
- Miiii? hát most kötöttünk itt szerződést, a rendszerben rögzítette, és nem ad számlaszámot ?????
- Nem, mert azt majd a központ fog adni.
- És mikor ?
- Hát majd holnap valamikor dél tájban biztos kijön valaki a központból a papírokért, beviszi oda, aztán majd feldolgozzák és utána felhívják Önt telefonon, hogy mi a számlaszáma.
- És mégis mikor zárulhat le ez a bonyolult, sok ember közbenjárásával, vérverítékes munkájával járó folyamat ?
- Hát ha lesz autója a kézbesítőnek, akkor azzal jön, ha nem akkor békávéval, és majd ha nem jön közbe semmi, más dolga nem akad, akkor lehet, hogy akár már holnap délutánra a központi adminisztrátorok kezébe kerülhet az ügy. És ha nem lesznek betegek, nem mennek szabadságra, és ha lesz kedvük bepötyögni a gépbe, akkor az sem zárható ki, hogy 2 nap múlva tudni fogja a számlaszámát.
- Ja ? , értem,- mondám zavarodottan, és elővettem a naptáramat, mert már biztos voltam benne, hogy az időutazás nem fikció, íme itt a bizonyíték. Kinéztem az ablakon, hogy a táj megváltozott -e körülöttünk ahhoz képest, mint amikor beléptem ide az ajtón Arra tippeltem, hogy legalább 20 évet mehettünk vissza az időben.
Az AXA Bank egy őskövület. Ezeknél az adatforgalom ekhos szekérrel történik, és az adatátviteli sebességet úgy mérik, hogy négyökrös, vagy extra szolgáltatás esetén hatökrös szekérrel szállítják az adatokat.
Ezen felül interneten keresztül nem, csak telefonon keresztül rendelkezhetek az AXA-s számlám felett.