Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Hát soknak nincs már meg. Theoéknak, MyKappának, Kswturbonak.
Kappa20vt-ék nem is tudom ott voltak? Még az előző 20vt-vel. Azóta neki már másik van (ami előtte BMS-é volt) De BmS-nek előtte meg egy V6 limója is volt automata.
Aztán Iulius Caesar-ék végül nem jöttek el akkor a Coupe-val. Neki is megvan és milyen szép (ld e havi Oldtimer-Youngtimer címlap.)
Azon gondolkodtam, hogy biztosan elhinné egy "vevő", hogy 200k van a versenyautómban, ami 12 éve(!) van nálam, 70k-val vettem, és az utolsó pár évben kb. 1-2k ment bele összesen. :D (Na meg a ráköltött összeget.)
A tizedik parancsolat szerint nem illik kívánnom, ami embertársamé. Némi irigység mégis költözött belém: három olyan remek belbeccsel rendelkező Lanciát láttam, amelyeken még ma is ámulok. Gazdáik suvikszolják, gondozzák őket, amit japános megbízhatósággal hálálnak meg. Tovább »
A ceed-et nagyon nem ajánlom. Az a céges autóm és nagyon vacak. Tény, hogy van benne csomó látványos cucc, és ezért eladható, de finoman szólva is egy trágyarakás.
A hátsó motortartót oldani kell aztán ha szabaddá is tetted a kartert a blokk felemelésével még akkor sem egyszerű, mert az olajszívókosár belelóg a karterba és van ott egy terelő lemez amibe beleakad a kosár mikor le akarod venni el kellene tolni oldalra, hogy kibújjon, de arra nincs hely. Ráadásul a kosár csöve iszonyat sérülékeny nem lehet feszegetni. Legjobb ha leveszed körbe a csavarokat, leengeded a kartert pár centit amennyi hely van és benyúlsz ahogy tudsz (anatómia+nőgyógyász II. szakvizsga mindenképp szükséges:-) villáskulccsal leszereled a csövet óvatosan beleengeded a karter aljába és utána már le lehet bűvészkedni.
Elvben így van, a gyakorlatban nem. Az olajteknő egy része alatt fut a bölcső olyan közel a csavarokhoz, hogy nem lehet hozzájuk férni. Ki kell kötni a motortartó bakot, meg kell emelni a blokkot....nézz alá és meglátod.
(Én biztos hagynám így, a garázsba raknék egy rongyot amire csöpög)
Anno én 166-ra pályáztam..., de nem állt messze az ulysse phedra páros. Bejött egy ulysse, nem bántam meg. Más mint a kappa, de funkcionalitása veri a kínálatot. Mai napon már nem ajánlanám senkinek, mert az utolsó 5 év alatt nagyon sok romhalmaz került be és forgalomba, "bonyolult francia", jól hozzáértő szaki kell hozzá, akiből kevés van.
Amin elgondolkodtam a napokban, az a KIA-Hyundai páros ceed ix 40 santa fé vonala. Kényelmes, gazdaságos elérhető, kategóriájában ár/felszereltség veri a konkurenseket pl opel astra ford kuga. DE árban kell érte fizetni, többet, mint egy kapáért pl 10 éve. De minőségi a felhozatala. Szerintem.
Nekem ugye ezzel a múlttal:-) kizárólag olasz autó jöhet szóba ami igencsak behatárol.:-) A nemhobby hétköznapi használós autóból azért az újak között is van viszonylag egyszerűbb felépítésű autó ami elveimnek megfelel és abszolút elérhető árban is. Én ezzel a Grande-val maximálisan elégedett vagyok a négy év alatt tökéletesen 0 probléma volt vele még egy égő sem égett ki. Két és múlva 6 lesz, a gari lejár. Most úgy gondolom akkor beszámíttatom egy Tipoba majd. Ha jól sejtem annak akkor lesz esedékes az első faceliftje pont jókor lesz az nekem tökéletes hétköznapi autó lesz. És úgy gondolom azzal a belső égés korszaka nálam le is zárul.
A szerelem és hobby témában ugye már ezt a kettőt is ketté kell választani Most nem a Coupe nekem még lehet szerelem és hobby (bütykölés) egyben. A Coupe után a hobby véget és nincs már újabb autó amely hobby lehet ezért és még számos egyéb ok miatt a Coupe marad természetesen.
Szerelem autó ettől azért még lehet.
Én nagyon elgondolkodtatónak tartom az Abarth 500-akból az 595 vagy a 695 modelleket. Iszonyat kemény járgányok nem is gondolná az ember. És elég kevéssé ismertek, kevés szó esik róluk. Várok is egy cikket BmS-től ha esetleg hozzájuk téved majd egy példány.
Aztán az Alfa 4C amely számos előnye mellett hogy a jelenlegi kedvenc olasz motorom az 1.8 TBi hajtja, nem is akárhogyan.
És persze nem lehet elmenni szó nélkül az új Giulia mellett amely végre ismét egy igazi hamisítatlan Alfa Romeo.
Az elektromos hajtás ma még drága. És itt egyértelműen az akkumulátor miatt annyira drága. A belső égésű motorokkal szerelt járműveknél ismeretlen volt az, hogy egy bizonyos alkatrész a kocsi összértékének ennyire magas hányadát teszi ki. (közel a felét) Itt még mindig nincs meg a nagy áttörés és amit most épp a Samsung telefonok hibája mutat még egy nagy gyártó is képes hatalmasat melléfogni az akkumulátor vonalon. De talán pont ez a 10 év kell még az akkumulátor technológiának ami a belső égésből hátra van. Ha hamarabb lesz áttörés akkor szerintem még ettől előbb is lezárul ez a korszak.