Akna kell hozzá minimum, spéci szerszám meg a négyszögletű kulcs, merthogy a csavar belső négszögletű. Rosszul hozzáférhető a betöltő nyílás, oldalt van a váltóházon. Alul nem gáz hozzáférni, de a betöltés nem egyszerű.
Nem beleduma, de olaj- nál számithat az olaj évjárata is.Sportnál nyáron volt csere 4 év és kb 23000 km .nél.Csodálkoztam de már mindegy talán jobb is.....
Csak nehogy valami nyelestengely csapágy legyen... Pár embernek már volt vele ilyen gondja!
Én 45e kmternél cseréltem olajat, majd elfelejtettem és 120e kmternél lett a következő csere - azóta mentem még 17000kmtert és kopp.kopp megúsztam még semmi baja!
Én ezért azt mondom kicsi az esélye, hogy köze lenne az olajcseréhez, mert akkor nekem már elő kellet volna jönnie!
Persze lehet 1.000-200.000 km múlva előjön és akkor majd mondhatom, ha annó cseréltem volna most lehet nem lenne gond!
DE!
Szerintem ez olyan mint a ránctalanítást megelőző krém!Soha nem tudod meg, mi lett volna ha nem használtad volna!Mint ahogyan fordítva sem derül ki soha hány évvel előbb indult meg ezért a ráncosodás.Én azt mondom ez 0éves kortól indul így is úgy is:)Ugyanez a swiftváltó :)
Mindenre odafigyeltem ,két dolgot leszámítva. A váltó olaj és a hűtőfolyadék. Ezekre azt mondták, hogy nem szokták évente cserélni. A váltóolajra 45.000km mondtak ,ezért is gondoltam ,hogy tavasszal lecseréltetem. Okozhatja ez is a hibát ? Adhatja a hangot emiatt ?
A váltóban mikor volt olajcsere, egyáltalán volt e? Az enyémben még "csak" 80000 km van,de tavasszal a szervíznél lecseréltetem azt is,mert a váltás sem ollyan mint korábban, a váltókar nem simán csusszan,hanem egy zuttyanás kíséri 3-4-5 sebben.
Nekem meg 3000-res fordulatnál (csak akkor) sípol, fütyül valami, álló helyzetben pörgetett motornál is. Füleltem, valahonnan a vízpumpa környékéről jön a hang, egyelőre nem tudom, mi okozhatja.
A morgás talán csapágy lehet, kuplung kinyomócsapágyra tippelnék, az szokott morogni.
Sziasztok! Segítséget kérnék. Valami nem oké a kis autómmal :( Mostani hidegben kezdte el,és vettem észre,hogy valami nyekergő hangot ad. Annyit még megfigyeltem,ha a kuplungot benyomom elhallgat. Tehát gondolom azzal kapcsolatos lesz a hiba. És ami fura, hogy csak hidegen csinálja. De volt már hogy menet közben is hallottam olyan érdekes mórgó hangot kb 2000-es fordulatnál. Azt hittem hogy a téligumi adja ,de nem mert álló helyzetben is hallom,ha felpörgetem 2000-ig a motort. Ez most a hideg miatt van vagy valami szét fog menni benne ? Válaszaitokat elöre is köszi!!!
En egyelore 130-140-nel jarok palyan, de mar-mar bennem is felmerul, hogy csatlakozzam a kulso sav 90-nel araszolo aradataba, ahol a korabbi evekkel ellentetben nem a lepukkant Ladak araszolnak, hanem a K-s es L-es rendszamu autok is, akik ritkabban akarnak tankolni. Neha mondjuk engem is sziven ut, amikor az erdi emelkedon felfele 12-re ugrik a pillanatnyi fogyasztasmerom, mig pl ma (amikor is az elvileg -40 fokig tartos szelvedomosom -15 fokban a palya kozepen fagyott ra a szelvedomre...) 90-nel araszoltam fel, es stavilan 6,6-on allt a szamlalom...van kulonbseg.
A benzinarak miatt elegge faj a fejem, foleg miota a multkor egy riportban elhangzott, hogy tolunk nyugatra atszamitva mar 500 kornyeken jar (sot, Angliaban folotte) a benzinar, elkeseredtem, hogy nincs megallas...
Azt tudom,hogy 10.000km körültől wagonR+ jelentősen javult a fogyija.Sztem is megy az neked még lejjebb.Egyébkét is télen -10-15 foknál ilyen jó értéket kihozni + 100km/ó tempó.Én irigykedem!
Nyáron + sporólósan (80km/ó) talán uberehetsz 5 litert is majd.Addigra ugyis mindenki ennyivel fog járni :)
Én már nem győzöm előzni a 80km/ó alatt autózókat... :((( Dehát ugye ilyen drága a benzin a pénz meg kevés...
Kb 2-3 honapja jelentkeztem itt Nalatok, mint uj Swift tulaj, aki aggodik, bejaratos autojanak lomhasaga es a magas fogyasztasa javulni fog-e.
Jelentem, igen.
Huz, mint a meszes. Reszben Toletek tudom, hogy erdemes kihuzatni, igy a mindennapos palyara valo kigyorsitasnal hagyom 100-ig negyesben (4000-ig porog fel az 1,2-es motor), onnan otos, es repulok, mint a golyo. Imadom, rengeteget javult a dinamikaja 4600 km utan, no meg biztos meg is szokta a labam az uj vasat.
A fogyasztas is javult. Nem tul fenyes, de atlagossa valt. 6,6 l/100 km-rol kezdtem (vegyes fogyasztas, napo 30 km palya + 30 km varos), most erem el a 6,2-t, es aprankent csokken. Korabban azt javasoltatok, legyen 5000-nel egy olajcsere, az meg varat magara, de bizom benne, hogy utana megjobban gyogyul az eleinte aggaszto fogyasztas.
Pech, de ket hetes koraban rondan meghuztak egy parkoloban. Nem kodoltettem le, vettem helyette korrektor stiftet (2800 ft!), eltuntettem azt a kb 8 cm-es csikot, alig latszik.
Szinten pech, de az M7-M0 csomoponti epitkezesnel felpattant egy kavics masfel honapja. Mire lealltam a parkoloban, mar 35 cm-es repedes lett belole a szelvedon. Feltoltettem ragasztoval, de utanajarva rajottem, hogy vadiuj szelvedot kapok mar 19 ezer (!!!) forintert, igy vegszukseg eseten azt is kiperkaltam volna.
Ezutan rohogok azon, aki megvesz presztizsbol egy dragabb kisautot, es fizet ugyanilyen tetelert 50+ ezer forintot...:)
Én már vettem ott autót, a mostanit. Vigyázz velük, paraszt banda. Nekem 3 hét volt, mire minden papírt sikerült megszereznem, mert hülye fejjel kifittem nekik úgy, hogy intézik az átírást.
Szóval pénzt akkor hagyj ott, ha minden papír a kezdben van.
Az ár meg annyira alacsony, hogy szerintem ez hitelátvállalásos lesz, arra meg nagyon kell figyelni, nehogy maradványértékes legyen.
Nekem fura rajta, hogy a Suzuki felirat és az embléma nincs meg a hátsó csomagtartón. Lehet, hogy törve volt a segge.
A piac legolcsóbbja + murvás nepper meg nem biztos, hogy a legjobb párosítás. Gondolj bele, hogy a kereskedő ezen még alku után is keresni fog. Márpedig, ha ennél legalább 150-200 ezerrel olcsóbban vette a nepper, akkor azzal valami gáz volt, mert annyiért törötteket adnak. Ahogy nézem, még banki visszavett autó is olcsóbb ennél, amit kinéztél.
Tudom, hogy macerásabb, de érdemesebb lenne olyanokat (is) megnézni, amit magánszemély árul. Ott egy fokkal kisebb talán az esély arra, hogy átvernek.