Király! Az első és a hátsó lökös spoiler nagyon bejön, s 60 ezerért nem is olyan drága, bár + szállítás... Na meg szerelés... A motorháztetővel mi a helyzet, ha esik az eső? Akkor mossa a motort, vagy elvezeti? :)
Azért is írtam, mert az előző autómon a 195/50-es nézett ki ilyen szélesnek, sőt... Persze, ebben van érzéki csalódás is, hisz más a kocsiszekrény, de tény, h bizonyos szögekből keskeny a conti. Télire a 205-ösnél megpróbálok vmi sarkosabbat beszerezni. :)
A Genf (Pontosabban Evian) Locarno út nekem is megvolt és akkor nem volt lezárva (a) hágó. Az 2240m-re vitt fel, a tetején meg elég szar kocsik ácsorogtak (kép)
Mivel Clio - nem valószínű, hogy gyári a 16-os alu.
Így biztos hogy 7-es volt..
Annak idején, még mikor fiatal voltam s bohó :)) - autóépítésekre adtam a fejem.
Szaladtam bele olyan problémába, hogy hiába flexeltünk szélesítettünk - a benzintank miatt csak 6,5 x 16 alu fért a kocsi alá persze nem mindegy milyen Et-vel.
Ráadásul a kinézet is priritás volt, hiszen ezért csináltam: kettő azaz kettő típusú felni volt össz 1 márkán belül akinek volt ilyen. Asszem anno 1 hetem ment rá amíg kinyomoztam és beszereztem. :))
Az egyik nagy élvezet volt a Genf-Locarno út. Nem tudom, melyik alagúton mentünk át, volt vagy 19 km. hosszú. Mikor bementem 12 C fok volt, a közepén 34 és 100m-re nem lehett látni a szmogban. A végén ismét 12 C. Utána, amikor ismét elértük a hegyeket, kiderült: az egyetlen út, amin át lehetne menni olasz-svájcba, lavinaveszély miatt le van zárva. Egy hónapig. Május végén. Fel kellette menni egy vonatra a géppel - mi benne ültünk... -, majd az egy kb 17 km-es alagúton át elvitt a hegy túloldalára. Így elolvasva biztosan nem jön ki az élet eme különlegessége, de átélni egészen más. Az alagút közepén olyan viszonyok uralkodtak, hogy azt mondtam, tuti, hogy innen van a Pokol bejárata...
pont mostanában néztem én is, egy clio állt mellettem, 195-ös gumikkal és egyformának nézett ki az én 225-ösömmel. Nem értettem igazán, de akkor lhet, hogy az ő 16-os felnije is 7 széles volt?
Igen - leginkább a felni szélessége határozza meg, hogy mennyire látszik szélesnek ua a gumi.
A gyári aluk általában keskenyebbek mint a hasonló átmérőjű after termékek.
Pl. a Bravon is 7x17 van. A 7 szélesség a 15, 16 átmérőjű felniknél szabványos az utángyártottaknál. 17 nél már szinte mindenütt 7,5 a szélesség.
Nem tudom miért csinálják így - talán a spórolás?
A fogyasztáshoz köszi az elismerést. Nemsokára kikerül a box és profi okosság kerül bele - főleg a nyomaték/mindennapi használhatóság és a fogyasztás érdekében.
+ a gázpedál is át lesz hangolva, nem tetszik, hogy helyettem is gondolkodik. :))
Igen, ez tényleg így van. A Bridgestone sem túl széles. Borzasztóan nagy különbségek vannak egyazon méreten belűl más-más márkáknál. De az is tény, hogyha ugyanazt a gumit szélesebb felnire teszed, szélesebbnek tűnik. Nekem az előbbi autómon 205 széles gumi, 7.5 coll-os felnin sokkal szélesebbnek tűnt, mint ezen a 7 coll-oson a 225-ös.
Mondjuk, kerülgetem az úthibákat rendesen, rossz úton igen lassan is szoktam menni, akár 30-40-el... Persze, ez még nem garancia arra, h az enyém esetleg nem úgy fog kopni, de volt már peres gumim, semmi baj nem volt vele, igaz, csak 22-23 e km-t tettem bele. Egyébként, érdekes, h ez a conti sportcontact 3 ugyan 225 széles, de maga a futófelülete nem néz ki annyinak, néha még keskenynek is tűnik, sztem 2,5 centi minimum nincs az úton. Ellenben vannak olyan "szögletes szélű" gumik, melyeknél majd az egész szélesség egyben a futófelület is.
Érteni én sem értem, csak már jónéhány autón láttam, hogy "így" kopnak és lényegesen rövidebb a futásteljesítményük, mint pl. a 195/65x15-nek. Az ilyen fura kopást én annak tudtam be, hogy a perességükből kifolyólag sokkal"rugalmatlanabbak", tehát a futófelület, a lapos oldalfal miatt talán, nem tolerálja, követi az útegyeletlenségeket annyira, mint egy magasabb oldalfalú. Pl. ha leteszel az útra 1 cm-es valamilyen lapot és ráálsz fél kerékkel, a futófelület másik fele levegőben lesz, egy keskenyebb, balonosabb guminál feltehetőleg "berugózik" annyit az oldalfala, hogy leérjen a teljes futófelület. Tudom ez még így nem magyarázat mindenre, de mégis köze lehet hozzá valahol. Nyilván ebben is vannak eltérések gumigyártók és autótipusok között, valamelyik kissebb, valamelyik nagyobb mértékben, de lehet, hogy produkálja előbb utobb.
Így "szoktak kopni"? Ezt nem értem (nem egyenletes a futás?)...
Nekem 12.500 van a gumikban, az elsők kapnak is rendesen (néha :)), de sem egyenetlen futást, sem rendellenes kopást nem látok, a hátsók meg szinte tökéletesek, egyelőre.
Nem akarom lebecsülni a pesti vezetés szépségeit, de számomra nem említhető egy lapon a szerpentinek, hegyvidékek nyújtotta élvezettel: a táj, a békesség, az emelkedők, kanyarok, a tiszta levegő... :) Ehhez képest a fővárosban az állandó idegesség, h folyamatosan rossz az út majd' mindenfele, ráadásul, mindig van egy-két barom. Tehát, míg a hegyi vezetés megnyugtat, addig a fővárosi épp ellenkezőleg, ezáltal össze sem lehet hasonlítani őket.
Mi is most készülünk Horvátországba. Szombaton indulunk, remélem jég nem lesz, csak jó idő és az autópályát is befejezik :)
A 225/45 és az ettől szélesebb és peresebb gumik sajnos ilyen faszul szoktak kopni különösen hátul. Tökéletes lengéscsillapítóju és futóművű offos autón összesen 35 ezret ment el 235/40x17-es kerék. Már 20 ezernél tök szarul nézett ki és 20-30 Km/h-nál úgy morgott mintha kerékagycsapágyas lenne az autó. Persze azért nézesd meg, de sztem nem lesz baja a futóműnek.
Kösz a választ. Most már csak az a kérdés mitől tudja a gumi elveszíteni a kerekségét. Ráadásul mind a négyen. Esetleg ez nem abroncshiba, méginkább tárolási hiba? Nem a felni deformálódott egy kátyúban?
Megjártuk Horvátországot oda-vissza. Ahogy olvastam a topicot - szerencse, hogy nem Bibioneba mentünk. Az lett volna a másik variáció, csak már nem volt szállás az ismerősnél. Vigyáznak rám. :)
Autókám teljesen jól viselkedett még a távirányító sem rendetlenkedett.
A horvátok viszont idióták - Plitvice felé az egyik szerpentinen kb 3km hosszan komplett felszedték az aszfaltot és a 2 irányból jövő autók kerülgették a munkásokat. A lényeg viszont: kb. 10cm mély frissen zúzott murvában!!!!
Azt hittem agyvérzést kapok. Ráadásul egy "baromállat" horvát ,új cherokeeval megelőzött a murvában és úgy húzta rám a kormányt, hogy majdnem lelökött a szerpentínről. :(( Utána az aszfalton kapott....
Azért összességében jó volt - nagyon élvezetes volt a szerpentineken kanyarogni.
Kifelé siettünk: autópályán 160-180 majd hegymenet - előzgetésekkel: így 7,0l lett az átlag. Vissza kényelmesebb tempóban 130 körül 6,1L amiben a szerpentinek is benne vannak egy-két erőszakosabb rönkszállító megelőzésével. :)
Van viszont kellemetlen tapasztalatom is: :(
-Kollégám Hondáját az Ikea az én Bravomat pedig az Árkád parkolójában nyitották ki. Nekem szerencsém volt mert semmi sem volt benne + van egy rejtett kapcsoló így beindítani sem tudták. Kollégámnak a Laptopja bánta. Ne hagyjatok semmit az autóban!
-Utazás előtt fűtőventillátort kellett cserélni az autóban, csapágyas lett. Állítólag volt egy hibás széria. A Best szerint is már többet cseréltek.
-Nem tetszik ahogy kopnak a gumik. 140-150 között már zajos is. Búg.
Voltam gumisnál, mind a 4 !!! gumi futófelülete, megpörgetve mászkál le-föl!!!
Pedig nem szoktam se kézifékezni se kanyarban csúszni. 24000 km-nél amiből a felét téli volt fennt kicsit idegesítő. Olvastam a népiteletben, hogy más is panaszkodik a gumik furcsa kopására. Nálatok valami?
Asszem megnézetem a futóművet és a lengéscsillapítókat.