Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.01.26 -1 0 55300

Figyelmesen olvasd amit írtam, ne másként..., figyelmetlenül!

 

Mit írtam? ---> Azt, hogy "[...] elkerülőzöttek vastag betűvel" [...]! ...

... És Keszthelyt vastaggal szedtem ki... !

Előzmény: Törölt nick (55299)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.26 -2 2 55299

a 71 es már nem megy be Keszthelyre,elkerüli.

de még mindig nem értem miért menne bárki is a 71 esen Keszthelyre az északi parton.Írd már be a térképbe az utvonaltervet pestről vagy asiófokról keletre .

Előzmény: Hírfigyelő (55295)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.26 0 1 55298

füredre a 8 ason megyek majd veszprémből le,tapocára meg nics akkora forgalom a 77 esen.

Előzmény: Hírfigyelő (55295)
kamant Creative Commons License 2022.01.26 0 0 55297

Fenékpuszta Keszthelyhez tartozik, nem Sármellékhez. Amúgy lakossága elhanyagolható. Szendreytelepé szintúgy.

Előzmény: Hírfigyelő (55295)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.01.26 -1 0 55296

Jav.:

Ez összesen 29 önálló település + 21 hozzácsatolt településrész. Ebből elkerülőzve lett összesen 4 önálló település + 3 hozzácsatolt településrész, és nem kellett elkerülőzni az úttól való jelentősebb távolságra fekvő 2 olyan önálló települést, melynek egy vagy több hozzácsatolt településrésze még nincs elkerülőzve <---(ilyenek pl.: Tihany és Sármellék önálló települések).

Előzmény: Hírfigyelő (55295)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.01.26 -1 0 55295

Jó, akkor mondok helyette más jelentős városokat. Tapolcára, Balatonalmádiba, és Balatonfüredre sem az északi parton mennek autóval? Na, oda igen-igen furcsállanám, ha oda is a déli partot választanák... ... ! :-D :-)))

 

Értsd már meg: A 71-es út átjárhatósága az északi parti városokat és falvakat érinti nagyon közelről, és nemigen hiszem, hogy nagyon örülnének a mostani, forgalmilag erősen leterhelt 71-es úti viszonyoknak (tömeges forgalom a városokban, minden autó a településeken megy keresztül mert nincs elkerülője, no meg az út jelentős forgalma által keltett rezgések miatti házfal-repedezések, mint az annyi nagy forgalmú de elkerülőzetlen főútvonalú vagy nagy forgalmú bármilyen útvonalú településnek a mai, megoldatlan gondja-nyűgje!

 

[!] Ha ezeket a településeket megszavaztatnák arról, hogy hány tartaná szükségesnek a 71-es főút mihamarábbi elkerülőzését, akkor szerintem a kb. úgy 90-95%-uk az elkerülőzést sürgetné, ha ugyan éppen nem mind a 100%-uk!

 

A 71-es főút által érintett települések (az eddig kivételesen már elkerülőzöttek vastag betűvel vannak kiszedve):

Balatonvilágos (+ Balatonaliga),

Balatonakarattya,

Balatonkenese,

Balatonfűzfő (+ Szalmásitelep),

Balatonalmádi (+ Vörösberény + Káptalanfüred),

Alsóörs,

Paloznak,

Csopak,

Balatonfüred (+ Balatonarács),

Tihany (+ Diós + Gödrös + Sajkod),

Aszófő, Örvényes,

Balatonudvari (+ Fövényes + Kiliántelep),

Balatonakali,

Zánka (+ Gyermeküdülő [Volt Úttörőtábor]),

Balatonszepezd (+ Szepezdfürdő),

Révfülöp (+ Pálköve),

Balatonrendes,

Ábrahámhegy,

Badacsonytomaj (+ Badacsonyörs + Badacsony),

Badacsonytördemic (+ Lábdi),

Szigliget,

Balatonederics,

Balatongyörök (+ Becehegy),

Vonyarcvashegy,

Gyenesdiás (Felsődiás + Alsógyenes),

Keszthely (+ Szendreytelep),

Sármellék (+ Fenékpuszta),

Balatonszentgyörgy.

 

Ez összesen 28 önálló település + 21 hozzácsatolt településrész. Ebből elkerülőzve lett összesen 4 önálló település + 3 hozzácsatolt településrész, és nem kellett elkerülőzni az úttól való jelentősebb távolságra fekvő 2 olyan önálló települést, melynek egy vagy több hozzácsatolt településrésze még nincs elkerülőzve <---(ilyenek pl.: Tihany és Sármellék önálló települések).

([!] Ami nem vastag betűs hanem vékony, annak egynek sincs elkerülője, akár önálló település, akár annak ahhoz hozzácsatolt településrésze.)

 

<-- Ennyi település problémája a 71-es főút által generált nagy forgalmi túlterhelés (ilyen vagy olyan formában....)!

Előzmény: Törölt nick (55292)
VixxyVoxxy Creative Commons License 2022.01.26 0 2 55294

Egy normális Pápa-Tapolca kapcsolat is sokat segíthetne ezen, Budapestről soha nem ezek a környékek lesznek a legvonzóbbak, de északi irányból biztosan sokan választanák Almádi, vagy Füred helyett, Győrből Szigliget minimum 2 óra, ennyi idő alatt a déli partra is el lehet onnan jutni. A jelenlegi útvonal nincs rossz állapotban, de keresztülmegy számtalan falun és kanyargós.

Előzmény: superconductor (55293)
superconductor Creative Commons License 2022.01.26 0 1 55293

A probléma nem az, hogy Budapestről mennyi idő eljutni Keszthelyig. Egy útnak nem csak a két végcélt kell kiszolgálnia. Mint írtam ott van Tapolca, kis kitérővel Sümeg, az északi part Füred utáni települései, ezeket is meg kellene valahogy közelíteni. Utóbbiak idegenforgalmára egyre inkább rányomja a bélyegét a déli parthoz képest lényegesen nehezebb eljutás.

A probléma hogy a 71-es az erősebb nyári napokon teljesen behal, nem lehet közlekedni.

Ha meglennének ezek a 77-el összeköttetések, akkor lenne kerülőút. Én arról beszélek hogy a 8-ast kiváltó M8 helyett inkább ebből csinálnék M8-at, ha úgy tetszik, mert ha már egyszer autópályát építünk, nem árt ha lakott területet is érint. A 8-as mentén pedig Ajka után semmi nincs.

Előzmény: Törölt nick (55290)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.26 0 2 55292

Senki nem megy az északi parton Keszthelyre,meg Hévízre sem.

Sőt Balatonedericsig is gyorsabb a déli parton kerülni.

Előzmény: Hírfigyelő (55287)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.26 0 2 55291

Lesz autópálya Szfvár és Dunaújváros közt.

M81 -M8.

Előzmény: superconductor (55288)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.26 0 0 55290

Zalaegerszegre epül az M76.

Aminek lesz leágazása Keszthelyre és Hévízre.

Keszthelyre nyáron hamarabb le lehet érni mint Füredre.

 

Előzmény: superconductor (55288)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.26 0 0 55289

Nivegy völgy felé vagy a Káli medencébe lehet kompozni is,tihany felöl.

Előzmény: hegyaljai4 (55282)
superconductor Creative Commons License 2022.01.26 -1 1 55288

Szokás szerint az északi-partra minden infrastruktúra később jut el...

Szóval a 71-est reménytelen lenne bővíteni, és valószínűleg szükségtelen is. Ellenben a 8-as fejlesztésén nagyon komolyan elgondolkoznék, hogy inkább a 77-est fejleszteném 2x2 sávos főúttá (nem feltétlen gyorsforgalmivá).

Mert Tapolca, Keszthely és Hévíz arra érhető el (utóbbi kettő nyilván hosszabbítással). Plusz ezekkel az átkötésekkel a Balaton-part is. Hévíz után pedig lehet tovább menni a 76-oson Egerszeg, majd Körmendig.

Meg én az M8-at sem vezetém Akarattya után a pusztában. Minek? Csinálják meg az M7-est 2x3 sávra oda vissza, és csináljanak a 62-ből M8-ast. Tudom, ez is micsoda hülyeség Fejér megye két legnagyobb települését autópályával összekötni...

Előzmény: Hírfigyelő (55287)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.01.26 -1 0 55287

"De minek ott az M7, M76 Keszthelyre és Hévízre."

 

Minek, minek... ???

 

Csak!  Csak, mivel: >>

1. A 71-es által felfűzött falvak fulladoznak a forgalmi túlterheléstől okozott autózajtól, és a veszélyes gyalogátkeléstől!

2. a 71-es forgalmi túlterheltsége miatt Keszthely és környéke ezen az úton csak lassan és nehezen, hosszabb menetidő árán érhető csak el!

Előzmény: Törölt nick (55281)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.01.26 -1 0 55286

Jaj, dehogyis autópálya járt a fejemben, csak egy olyan főútvonal-hálózat, amely minden települést elkerülve teszi könnyen elérhetővé Keszthelyt és környékét.

És itt főleg a 71-esről van szó, mert az mostani állapotában egy tipikusan "gyöngyfűzős" út, ami úgy fűzi fel a falvakat, mint a nyaklánc damilja a gyöngyöket. Ennek pedig az az átka, hogy a menetidő borzalmasan megnő rajta, mert sosem tudod a sebességet 50 km/h felé vinni, mert falu falu hátán jön egymás után. (Az az úthálózat-kiegészítés kellene, amit a narancs/bordó vonalszín ábrázol.)

 

Ja, és attól hogy egy úthálózat a nemzeti park területén vagy annak közelében vezet át, attól az ilyen égetően súlyos megközelíthetőségi problémákat meg kell tudni oldani. Nem egyszerű, tudom, de meg kell, és meg is lehet oldani!

Előzmény: Törölt nick (55281)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.26 0 0 55285

A magam részéről a HNP-t emeltem volna ki a címzett listából, egyebekben egyetértünk :)

Előzmény: dimelo (55283)
VixxyVoxxy Creative Commons License 2022.01.26 0 3 55284

Ha felcsapsz egy domborzati térképet, műholdképet, láthatod, hogy vagy rengeteg erdőt kellene kivágni nehéz terepen, vagy a fél borvidéket leaszfaltozni ahhoz, hogy a 71-esnek központokat elkerülő szakaszai legyenek. És mit is nyernénk ezzel? Már így is nagyon nagy az ingatlan fejlesztői nyomás a környéken, mindenhol nőnek ki a lakóparkok, "gyümölcstárolók", "tüzivíztározók" a nádasból, szőlőből. Plusz útkapacitásokkal (M8 még meg sem épült) ez csak még inkább fokozódna, senki nem vágyik nagyobb zsúfoltságra a környéken, másrészt csak a strandszezonban lenne kihasználva a pluszkapacitás.

Előzmény: Hírfigyelő (55275)
dimelo Creative Commons License 2022.01.26 0 0 55283

Ezt itt a fórumon már  megtárgyaltuk.

Azóta van fejlemény, amit közölt az ex-miniszter, ex-polgármester a Karcagi Hírmondóban:

Örvendetes, hogy a karcagi elkerülő számára sikerült olyan nyomvonalat találni,
amely a közlekedési, természetvédelmi és mezőgazdasági, belvízvédelmi szempontoknak egyaránt megfelel.

 

A Hegyesbor doksi-ban

 

A kommunikáció címzettjei
1. a Hegyesbor Natura 2000 területtel érintett település (Karcag) képviselői,
2. jelentősebb helyi gazdálkodók,
3. a kjTT területén működő vadásztársaságok (Karcag-Apavári Földtulajdonosi Közösség
és Nagykun Vadásztársaság) képviselői,
4. falugazdász,
5. Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság,
6. Közép-Tisza-vidéki Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség,
7. Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság.

A tájékoztatásuk ellenére történt a nyomvonal módosító javaslat..

 

Ha a Hegyesbor-ra hivatkozva elutasíthatják, akkor bebizonyosodik, hogy csak zavarkeltés (politikai blöff) volt.

De ne feledd: "Karcagnak fejlődni kell!"

 

Amire lezárul az engedélyezés, már rég  túl leszünk a választásokon...

 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (55274)
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.01.26 -2 1 55282

Valóban nem kell autópálya, gyorsforgalmi út a Balatontól északra. A nemzetközi tranzit szempontjából jelentéktelen.

Az, hogy valaki Budapestről indulva 15 perccel hamarabb érkezzen a Nivegy-völgybe, vagy 25 perccel hamarabb a Káli-medencébe nem indokolja, hogy az adófizetők ezt megfizessék. Keszthely pedig hamarosan elérhető lesz, végig autópályán.

Előzmény: Törölt nick (55281)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.26 0 4 55281

De minek ott az M7, M76 Keszthelyre és Hévízre.

Az északi parton sosem lesz autópálya,az elkerülökkel meg nem sokat nyersz,hisz marad főút szintbeli kereszzeződésekkel,ráadásul hosszabb is.

Előzmény: Carina_S (55280)
Carina_S Creative Commons License 2022.01.26 -4 1 55280

"Ott a 710 es út,minek még egy elkerülő Fűzfőig?"

 

Már bocsi és elnézést, de nem azt írtad az (55270)-ben, hogy "[...] Keszthelyre a déli parton 1,5 óra alatt lehet leérni, az északi járhatatlan."??? -- Ha egy egykori jó főúton [a 71-es főúton] (feltűnően nyilvánvalóan szembeszökő forgalmi túlterheltségi okok miatt!!!) nem lehet egy fontos várost -- bocs, kettőt, mert Keszthely mellett ott van a nemzetközi hírű gyógyfürdőhely(!!!), Hévíz is! -- kellőképpen gyorsan sehogyan sem megközelíteni, akkor ezt a problémát mindenképpen meg kell valahogyan oldani!!!

 

Ehhez pedig arra van szükség, hogy a 71-es és a 77-es főutakat minden település mellett végig elkerülőzzék, és hogy félúton a két főút kapjon egy "X"-átkötést (Ny.---> K.-i irányban: Zánka -- Mencshely -- Nagyvázsony; + K.---> Ny.-i irányban: Balatonakali -- Mencshely -- Kapolcs;), melyeket a meglévő utak felújításával és elkerülőzésével, plusz egy rövidke földút (a Kapolcs -- Mencshely közötti nyomvonal) leaszfaltozásával el lehet érni.

Ez az egész még kiegészülne keleten a Balatonfűzfő -- Polgárdi (M7 Lepsény/Polgárdi csp.) átkötéssel (nyomvonalrövidítés céljából!), ill. nyugaton a Tapolca -- Lesencetomaj -- Lesencefalu -- Várvölgy -- Keszthely nyomvonal teljes körű korszerűsítő felújításával és minden településénél annak teljes elkerülőzésével, abból a célból, hogy a 77-es út folytatása -- (a 71-es út túlterhelés-csökkentő alternatívájaként[!]) -- a Tapolca -- Keszthely kapcsolat jobb biztosítása érdekében korszerű, gyorsan és jól járható úton végig meglegyen.

 

 

"Másrészt a Balatonfelvidéki nemzeti parkon nem fognak utakat építeni.Vannak átkötések a 77 es és a 71 es közt,de a terep nem olyan hogy túl egyszerűen lehetne rövídíteni."

 

Nem olyan drasztikus változtatásokra kell itt gondolni. Mindössze a szükséges elkerülő szakaszok megépítése, és a középső "X" átkötés megvalósíthatóságához a Kapolcs -- Mencshely közötti (kb. 8-9 km hosszúságú) földúti nyomvonal 8m széles 2×1 sávos korszerű úttá történő leaszfaltozására lenne ehhez szükség. A régi utak korszerűsítését biztosan engedélyeznék, az elkerülőzéseket a falvak nyugalma érdekében szintén, azt az egy út utat meg Kapolcs és Mencshely között csak jóváhagynák, mint a 71-es és a 77-es utak közötti "X"-átkötés egy szintén nagyon szükséges részelemét.

Ez a "X" átkötés egyébként arra szolgálna, hogyha az egyik főúton váratlanul bedugulna a forgalom, akkor legalább félúton át lehessen váltani a két egymást kisegítő főút között az egyikről a másikra.

Lenne még pluszban egy-két segédrákötés (itt is végig az elkerülőzéssel!) Tapolca és Badacsonytomaj, ill. Balatonalmádi és Nemesvámos között, szintén átváltási céllal a két főút két végéhez közelebb is, ill. mert Tapolca és Balatonalmádi is megérdemlik a könnyebb megközelíthetőséget.

 

Ennek egész komplett ötletnek a térképvázlata itt látható lent!: >>

 

Előzmény: Törölt nick (55279)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.25 0 1 55279

Ott a 710 es út,minek még egy elkerülő Fűzfőig?

Másrészt a Balatonfelvidéki nemzeti parkon nem fognak utakat építeni.Vannak átkötések a 77 es és a 71 es közt,de a terep nem olyan hogy túl egyszerűen lehetne rövídíteni.

Jó úgy ahogy van hogy Keszthely határáig megy csak majd a 4 sávos út.

 

Előzmény: Hírfigyelő (55275)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.25 0 1 55278

Bocsánat, egy dolgot benéztem egy online térképen: nem a halastavakra, a Téglagyári-tavakra meg még inkább a közelükben fekvő pár tóra gondoltam. Köszönöm a kérdést!

Előzmény: Route70 (55277)
Route70 Creative Commons License 2022.01.25 0 1 55277

 

  Bocsi de csak laikusként kérdezem, hogy itt konkrétan mire gondolsz mivel tudomásom szerint a halastavak nem része

a Hegyesbor nak .

Esetleg ezzel van összefüggésben ? :

" A területen lévő mocsarak, mocsárrétek és vizes élőhelyek vízellátottságának biztosítása. " Ezt az élőhellyel kapcsolatos 

Természetvédelmi prioritások és célkitűzések között találtam és nem a fenntartási tervben.

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (55274)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.01.25 -1 0 55276

Jav.,: Első mondatrész így akart kinézni: A 71-est és a 77-est végig elkerülőzni kell, minden város és falu mellett, ... és a kettőt 15 km-enként össze kell kötni É-D-i irányú átkötő főutakkal,

Előzmény: Hírfigyelő (55275)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.01.25 -1 0 55275

"[...] Keszthelyre a déli parton 1,5 óra alatt lehet leérni, az északi járhatatlan."

 

A 71-est és a 77-est végig elkerülőzni kell, és a kettőt 15 km-enként össze kell kötni É-D-i irányú átkötő főutakkal, minden város és falu mellett, a 77-es és a 8-as Veszprém melletti csomópontját pedig egy átkötő főúttal össze kell kötni a 71-es Balatonfűzfő melletti pontjával, és a 71-es keleti végétől kell még egy rákötés az M7-es Lepsényí/Polgárdi csp.-jára, hogy a BP.-ről lejövő forgalom az M7-es Lepsény/Polgárdi csp.-járól korlátlanul elérhesse a 71-est és a 77-est egyaránt, ill. hogy a 71-es és a 77-es egymást kiváltó/segítő két párhuzamos főútként funkcionálhasson, és ezt az egész útrendszert itt mindenhol végig minden településen elkerülőzni kell, az (lenne) erre a megoldás!!!

Előzmény: Törölt nick (55270)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.25 0 0 55274

Előkerestem, és a Hegyesbor Natura2000 kezelési tervet amit korábban találtam: https://www.hnp.hu/uploads/files/termeszetvedelem/natura2000/Elfogadott%20tervek/HUHN20146_hegyesbor_ftt.pdf

 

Szerény véleményem szerint a halastavak környékét el kellene felejteni, ha a kezelési tervben írottak helytállóak.

Előzmény: dimelo (55273)
dimelo Creative Commons License 2022.01.25 0 0 55273

A nyomvonalakról:A déli piros-zöld nyomvonalak az eredetileg benyújtott változatok (a pirosat engedélyezték),

szerintem azért vázolták fel, hogy jól látható legyen a Karcag-kelet elkerülő extrém hosszú bekötése az M4-be.

Ezesetben 26 km-es "háromnegyedkör" képződne nyugat felől. (15 km Karcagon keresztül).

Az északi 2 nyomvonalváltozat esetében 21,5 km lenne az elkerülőn.

A Lila nyomvonal átvezetne a halastavak között, nehezíti, hogy 5 db távvezeték oszlopot kb. 1,2 km hosszban

át kell helyezni. De nem megoldhatatlan.

A kb. 1 km-es összekötés a 4. főút M4 között haszontalan, mert nincs időnyereség, ellenben 1,5 km-rel lenne hosszabb.

 

Sokkal aggasztóbb a 4206. út M4 csomópontihoz csatlakoztatása. Ha megszűnne a jelenlegi 4. elkerülő,

Karcag-kelet elkerülő csomópontján felhajtani +6-7 km, ellenben a Gyarmati útnál a felhagyott 4. főútszakaszról (Toyota szalontól nyugat felé) alkalmas csomópont lehetne.

 

Ha az M4 elkészül, a 34103. utat visszanevezik 4. főútnak? (ezesetben a 3401. út helyett a Vasút-Széchenyi- Szent László utakról az új elkerülőn kellene visszavezetni a régi 4. útba.)

https://www.google.com/maps/dir/47.3181352,20.9416032/47.3054257,20.9054424/@47.310171,20.9137165,2909m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

A 34. út Kunhegyes-Kunmadarason keresztül Szolnok - Fegyvernekről gyorsabb és 25 km-rel rövidebb, mint Karcag kelet-elkerülőn,

ezért szerintem, ez az elkerülő csak kelet felől lesz hasznos. Mert Kenderes-Kisújszállásról Karcagon keresztül fognak menni Berekfürdőbe:)

A Karcagi városszerkezet miatt súlykorlátozások várhatók...

 

 

Előzmény: Landsmann_ (55269)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.01.25 0 0 55272

Csak nem nem lett még nyélbe ütve földfelvásárlás a leendő nyomvonalon?

Előzmény: Route70 (55271)
Route70 Creative Commons License 2022.01.24 0 1 55271

 

  Szia ! Mióta feltettem a képet azóta az SSC - n nagyon jól körbejárták a témát sőt azóta kiderült egy érdekes fordulat is az eddig favoritnak tartott nyomvonal esetében...na de ez a karcagi történet már csak ilyen tele van  Natura 2000 el meg természetvédelmi területtel , tavakkal ,  nyomvonal melletti vasúttal , távvezetékkel......de nem akarom lelőni a poent....

Amennyiben sima ügy lenne akkor csak mellé húztak volna még 2 sávot mint a többi elkerülő esetén és nem menne immár 20 éve a kínlódás.

Előzmény: Landsmann_ (55269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!