de még mindig nem értem miért menne bárki is a 71 esen Keszthelyre az északi parton.Írd már be a térképbe az utvonaltervet pestről vagy asiófokról keletre .
Ez összesen 29 önálló település + 21 hozzácsatolt településrész. Ebből elkerülőzve lett összesen 4 önálló település + 3 hozzácsatolt településrész, és nem kellett elkerülőzni az úttól való jelentősebb távolságra fekvő 2 olyan önálló települést, melynek egy vagy több hozzácsatolt településrésze még nincs elkerülőzve <---(ilyenek pl.: Tihany és Sármellék önálló települések).
Jó, akkor mondok helyette más jelentős városokat. Tapolcára, Balatonalmádiba, és Balatonfüredre sem az északi parton mennek autóval? Na, oda igen-igen furcsállanám, ha oda is a déli partot választanák... ... ! :-D :-)))
Értsd már meg: A 71-es út átjárhatósága az északi parti városokat és falvakat érinti nagyon közelről, és nemigen hiszem, hogy nagyon örülnének a mostani, forgalmilag erősen leterhelt 71-es úti viszonyoknak (tömeges forgalom a városokban, minden autó a településeken megy keresztül mert nincs elkerülője, no meg az út jelentős forgalma által keltett rezgések miatti házfal-repedezések, mint az annyi nagy forgalmú de elkerülőzetlen főútvonalú vagy nagy forgalmú bármilyen útvonalú településnek a mai, megoldatlan gondja-nyűgje!
[!] Ha ezeket a településeket megszavaztatnák arról, hogy hány tartaná szükségesnek a 71-es főút mihamarábbi elkerülőzését, akkor szerintem a kb. úgy 90-95%-uk az elkerülőzést sürgetné, ha ugyan éppen nem mind a 100%-uk!
A 71-es főút által érintett települések (az eddig kivételesen már elkerülőzöttek vastag betűvel vannak kiszedve):
Balatonvilágos (+ Balatonaliga),
Balatonakarattya,
Balatonkenese,
Balatonfűzfő (+ Szalmásitelep),
Balatonalmádi (+ Vörösberény + Káptalanfüred),
Alsóörs,
Paloznak,
Csopak,
Balatonfüred (+ Balatonarács),
Tihany (+ Diós + Gödrös + Sajkod),
Aszófő, Örvényes,
Balatonudvari (+ Fövényes + Kiliántelep),
Balatonakali,
Zánka (+ Gyermeküdülő [Volt Úttörőtábor]),
Balatonszepezd (+ Szepezdfürdő),
Révfülöp (+ Pálköve),
Balatonrendes,
Ábrahámhegy,
Badacsonytomaj (+ Badacsonyörs + Badacsony),
Badacsonytördemic (+ Lábdi),
Szigliget,
Balatonederics,
Balatongyörök (+ Becehegy),
Vonyarcvashegy,
Gyenesdiás (Felsődiás + Alsógyenes),
Keszthely (+ Szendreytelep),
Sármellék (+ Fenékpuszta),
Balatonszentgyörgy.
Ez összesen 28 önálló település + 21 hozzácsatolt településrész. Ebből elkerülőzve lett összesen 4 önálló település + 3 hozzácsatolt településrész, és nem kellett elkerülőzni az úttól való jelentősebb távolságra fekvő 2 olyan önálló települést, melynek egy vagy több hozzácsatolt településrésze még nincs elkerülőzve <---(ilyenek pl.: Tihany és Sármellék önálló települések).
([!] Ami nem vastag betűs hanem vékony, annak egynek sincs elkerülője, akár önálló település, akár annak ahhoz hozzácsatolt településrésze.)
<-- Ennyi település problémája a 71-es főút által generált nagy forgalmi túlterhelés (ilyen vagy olyan formában....)!
Egy normális Pápa-Tapolca kapcsolat is sokat segíthetne ezen, Budapestről soha nem ezek a környékek lesznek a legvonzóbbak, de északi irányból biztosan sokan választanák Almádi, vagy Füred helyett, Győrből Szigliget minimum 2 óra, ennyi idő alatt a déli partra is el lehet onnan jutni. A jelenlegi útvonal nincs rossz állapotban, de keresztülmegy számtalan falun és kanyargós.
A probléma nem az, hogy Budapestről mennyi idő eljutni Keszthelyig. Egy útnak nem csak a két végcélt kell kiszolgálnia. Mint írtam ott van Tapolca, kis kitérővel Sümeg, az északi part Füred utáni települései, ezeket is meg kellene valahogy közelíteni. Utóbbiak idegenforgalmára egyre inkább rányomja a bélyegét a déli parthoz képest lényegesen nehezebb eljutás.
A probléma hogy a 71-es az erősebb nyári napokon teljesen behal, nem lehet közlekedni.
Ha meglennének ezek a 77-el összeköttetések, akkor lenne kerülőút. Én arról beszélek hogy a 8-ast kiváltó M8 helyett inkább ebből csinálnék M8-at, ha úgy tetszik, mert ha már egyszer autópályát építünk, nem árt ha lakott területet is érint. A 8-as mentén pedig Ajka után semmi nincs.
Szokás szerint az északi-partra minden infrastruktúra később jut el...
Szóval a 71-est reménytelen lenne bővíteni, és valószínűleg szükségtelen is. Ellenben a 8-as fejlesztésén nagyon komolyan elgondolkoznék, hogy inkább a 77-est fejleszteném 2x2 sávos főúttá (nem feltétlen gyorsforgalmivá).
Mert Tapolca, Keszthely és Hévíz arra érhető el (utóbbi kettő nyilván hosszabbítással). Plusz ezekkel az átkötésekkel a Balaton-part is. Hévíz után pedig lehet tovább menni a 76-oson Egerszeg, majd Körmendig.
Meg én az M8-at sem vezetém Akarattya után a pusztában. Minek? Csinálják meg az M7-est 2x3 sávra oda vissza, és csináljanak a 62-ből M8-ast. Tudom, ez is micsoda hülyeség Fejér megye két legnagyobb települését autópályával összekötni...
Jaj, dehogyis autópálya járt a fejemben, csak egy olyan főútvonal-hálózat, amely minden települést elkerülve teszi könnyen elérhetővé Keszthelyt és környékét.
És itt főleg a 71-esről van szó, mert az mostani állapotában egy tipikusan "gyöngyfűzős" út, ami úgy fűzi fel a falvakat, mint a nyaklánc damilja a gyöngyöket. Ennek pedig az az átka, hogy a menetidő borzalmasan megnő rajta, mert sosem tudod a sebességet 50 km/h felé vinni, mert falu falu hátán jön egymás után. (Az az úthálózat-kiegészítés kellene, amit a narancs/bordó vonalszín ábrázol.)
Ja, és attól hogy egy úthálózat a nemzeti park területén vagy annak közelében vezet át, attól az ilyen égetően súlyos megközelíthetőségi problémákat meg kell tudni oldani. Nem egyszerű, tudom, de meg kell, és meg is lehet oldani!
Ha felcsapsz egy domborzati térképet, műholdképet, láthatod, hogy vagy rengeteg erdőt kellene kivágni nehéz terepen, vagy a fél borvidéket leaszfaltozni ahhoz, hogy a 71-esnek központokat elkerülő szakaszai legyenek. És mit is nyernénk ezzel? Már így is nagyon nagy az ingatlan fejlesztői nyomás a környéken, mindenhol nőnek ki a lakóparkok, "gyümölcstárolók", "tüzivíztározók" a nádasból, szőlőből. Plusz útkapacitásokkal (M8 még meg sem épült) ez csak még inkább fokozódna, senki nem vágyik nagyobb zsúfoltságra a környéken, másrészt csak a strandszezonban lenne kihasználva a pluszkapacitás.
Azóta van fejlemény, amit közölt az ex-miniszter, ex-polgármester a Karcagi Hírmondóban:
Örvendetes, hogy a karcagi elkerülő számára sikerült olyan nyomvonalat találni, amely a közlekedési, természetvédelmi és mezőgazdasági, belvízvédelmi szempontoknak egyaránt megfelel.
A Hegyesbor doksi-ban
A kommunikáció címzettjei 1. aHegyesborNatura 2000 területtel érintett település (Karcag) képviselői, 2. jelentősebb helyi gazdálkodók, 3. a kjTT területén működő vadásztársaságok(Karcag-Apavári Földtulajdonosi Közösség és NagykunVadásztársaság) képviselői, 4. falugazdász, 5. Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság, 6. Közép-Tisza-vidéki Környezetvédelmi,Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség, 7. Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság.
A tájékoztatásuk ellenére történt a nyomvonal módosító javaslat..
Ha a Hegyesbor-ra hivatkozva elutasíthatják, akkor bebizonyosodik, hogy csak zavarkeltés (politikai blöff) volt.
De ne feledd: "Karcagnak fejlődni kell!"
Amire lezárul az engedélyezés, már rég túl leszünk a választásokon...
Valóban nem kell autópálya, gyorsforgalmi út a Balatontól északra. A nemzetközi tranzit szempontjából jelentéktelen.
Az, hogy valaki Budapestről indulva 15 perccel hamarabb érkezzen a Nivegy-völgybe, vagy 25 perccel hamarabb a Káli-medencébe nem indokolja, hogy az adófizetők ezt megfizessék. Keszthely pedig hamarosan elérhető lesz, végig autópályán.
Már bocsi és elnézést, de nem azt írtad az (55270)-ben, hogy "[...] Keszthelyre a déli parton 1,5 óra alatt lehet leérni, az északi járhatatlan."??? -- Ha egy egykori jó főúton [a 71-es főúton] (feltűnően nyilvánvalóan szembeszökő forgalmi túlterheltségi okok miatt!!!) nem lehet egy fontos várost -- bocs, kettőt, mert Keszthely mellett ott van a nemzetközi hírű gyógyfürdőhely(!!!), Hévíz is! -- kellőképpen gyorsan sehogyan sem megközelíteni, akkor ezt a problémát mindenképpen meg kell valahogyan oldani!!!
Ehhez pedig arra van szükség, hogy a 71-es és a 77-es főutakat minden település mellett végig elkerülőzzék, és hogy félúton a két főút kapjon egy "X"-átkötést (Ny.---> K.-i irányban: Zánka -- Mencshely -- Nagyvázsony; +K.---> Ny.-i irányban: Balatonakali -- Mencshely -- Kapolcs;), melyeket a meglévő utak felújításával és elkerülőzésével, plusz egy rövidke földút (a Kapolcs -- Mencshely közötti nyomvonal) leaszfaltozásával el lehet érni.
Ez az egész még kiegészülne keleten a Balatonfűzfő -- Polgárdi (M7 Lepsény/Polgárdi csp.) átkötéssel (nyomvonalrövidítés céljából!), ill. nyugaton a Tapolca -- Lesencetomaj -- Lesencefalu -- Várvölgy -- Keszthely nyomvonal teljes körű korszerűsítő felújításával és minden településénél annak teljes elkerülőzésével, abból a célból, hogy a 77-es út folytatása -- (a 71-es út túlterhelés-csökkentő alternatívájaként[!]) -- a Tapolca -- Keszthely kapcsolat jobb biztosítása érdekében korszerű, gyorsan és jól járható úton végig meglegyen.
"Másrészt a Balatonfelvidéki nemzeti parkon nem fognak utakat építeni.Vannak átkötések a 77 es és a 71 es közt,de a terep nem olyan hogy túl egyszerűen lehetne rövídíteni."
Nem olyan drasztikus változtatásokra kell itt gondolni. Mindössze a szükséges elkerülő szakaszok megépítése, és a középső "X" átkötés megvalósíthatóságához a Kapolcs -- Mencshely közötti (kb. 8-9 km hosszúságú) földúti nyomvonal 8m széles 2×1 sávos korszerű úttá történő leaszfaltozására lenne ehhez szükség. A régi utak korszerűsítését biztosan engedélyeznék, az elkerülőzéseket a falvak nyugalma érdekében szintén, azt az egy út utat meg Kapolcs és Mencshely között csak jóváhagynák, mint a 71-es és a 77-es utak közötti "X"-átkötés egy szintén nagyon szükséges részelemét.
Ez a "X" átkötés egyébként arra szolgálna, hogyha az egyik főúton váratlanul bedugulna a forgalom, akkor legalább félúton át lehessen váltani a két egymást kisegítő főút között az egyikről a másikra.
Lenne még pluszban egy-két segédrákötés (itt is végig az elkerülőzéssel!) Tapolca és Badacsonytomaj, ill. Balatonalmádi és Nemesvámos között, szintén átváltási céllal a két főút két végéhez közelebb is, ill. mert Tapolca és Balatonalmádi is megérdemlik a könnyebb megközelíthetőséget.
Ennek egész komplett ötletnek a térképvázlata itt látható lent!: >>
Másrészt a Balatonfelvidéki nemzeti parkon nem fognak utakat építeni.Vannak átkötések a 77 es és a 71 es közt,de a terep nem olyan hogy túl egyszerűen lehetne rövídíteni.
Jó úgy ahogy van hogy Keszthely határáig megy csak majd a 4 sávos út.
Bocsánat, egy dolgot benéztem egy online térképen: nem a halastavakra, a Téglagyári-tavakra meg még inkább a közelükben fekvő pár tóra gondoltam. Köszönöm a kérdést!
Jav.,:Első mondatrész így akart kinézni: A 71-est és a 77-est végig elkerülőzni kell, minden város és falu mellett, ... és a kettőt 15 km-enként össze kell kötni É-D-i irányú átkötő főutakkal,
"[...] Keszthelyre a déli parton 1,5 óra alatt lehet leérni, az északi járhatatlan."
A 71-est és a 77-est végig elkerülőzni kell, és a kettőt 15 km-enként össze kell kötni É-D-i irányú átkötő főutakkal, minden város és falu mellett, a 77-es és a 8-as Veszprém melletti csomópontját pedig egy átkötő főúttal össze kell kötni a 71-es Balatonfűzfő melletti pontjával, és a 71-es keleti végétől kell még egy rákötés az M7-es Lepsényí/Polgárdi csp.-jára, hogy a BP.-ről lejövő forgalom az M7-es Lepsény/Polgárdi csp.-járól korlátlanul elérhesse a 71-est és a 77-est egyaránt, ill. hogy a 71-es és a 77-es egymást kiváltó/segítő két párhuzamos főútként funkcionálhasson, és ezt az egész útrendszert itt mindenhol végig minden településen elkerülőzni kell, az (lenne) erre a megoldás!!!
Az északi 2 nyomvonalváltozat esetében 21,5 km lenne az elkerülőn.
A Lila nyomvonal átvezetne a halastavak között, nehezíti, hogy 5 db távvezeték oszlopot kb. 1,2 km hosszban
át kell helyezni. De nem megoldhatatlan.
A kb. 1 km-es összekötés a 4. főút M4 között haszontalan, mertnincs időnyereség, ellenben 1,5 km-rel lenne hosszabb.
Sokkal aggasztóbb a 4206. út M4 csomópontihoz csatlakoztatása. Ha megszűnne a jelenlegi 4. elkerülő,
Karcag-kelet elkerülő csomópontján felhajtani +6-7 km, ellenben a Gyarmati útnál a felhagyott 4. főútszakaszról (Toyota szalontól nyugat felé) alkalmas csomópont lehetne.
Ha az M4 elkészül, a 34103. utat visszanevezik 4. főútnak? (ezesetben a 3401. út helyett a Vasút-Széchenyi- Szent László utakról az új elkerülőn kellene visszavezetni a régi 4. útba.)
Szia ! Mióta feltettem a képet azóta az SSC - n nagyon jól körbejárták a témát sőt azóta kiderült egy érdekes fordulat is az eddig favoritnak tartott nyomvonal esetében...na de ez a karcagi történet már csak ilyen tele van Natura 2000 el meg természetvédelmi területtel , tavakkal , nyomvonal melletti vasúttal , távvezetékkel......de nem akarom lelőni a poent....
Amennyiben sima ügy lenne akkor csak mellé húztak volna még 2 sávot mint a többi elkerülő esetén és nem menne immár 20 éve a kínlódás.