Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Schaumari Gyüttment Creative Commons License 2015.01.06 0 0 44705

Na, gyorsan beszámolok a ma történtekről: jártam szervizben itt helyben, izzót cseréltetni (bal első tompított+helyzetjelző). Ahhoz, hogy hozzáférjenek, kivették az akksit, és miután visszatették, csodák csodája, megjavult a kézifék :-) Szóval igazad volt, bár fogalmam sincs, meddig fog tartani ez a kegyelmi állapot.

 

Ja, és a rádiókód-problémát is megoldották pikk-pakk.

Előzmény: Marceee222 (44681)
bnorci71 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 44704

semmit kiveszed, belerakod örülsz

Nem kell tanítgatni, meg felismertetni, meg hasonló woodoo műveleteket végrehajtani

 

jó is, hogy írtad ma megyek az órámért veszek is 2 elemet én is

Előzmény: JILING (44702)
S.P Creative Commons License 2015.01.06 0 0 44703

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az anyagköltségre olyan 40-45 százalék kedvezményt adnak...

 

Nem tudom, hogy a nekem felkínált 10%-on sírjak vagy nevessek.

Ja, ha elfogadom a 10%-ot, akkor a munkadíjból nem adnak 50% kedvezményt...

 

Azért a RH se egy szent tehén, hogy alanyi jogon tisztelni kellene...

 

 

Előzmény: stevie-13 (44697)
JILING Creative Commons License 2015.01.06 0 0 44702

Köszönöm, értem! Bár nem biztos... :D :)

Régen Fordom volt, ott egy egész sor műveletet kellett végrehajtani hogy a kulcs, és a kocsi lássák egymást, ezért kérdeztem...

Előzmény: DAndras79 (44701)
DAndras79 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 44701

Mit kell tennem ha az egyik kártyában, (kulcs) lemerült az elem?

(természetesen vettem már másikat)

 

Hát, ha már vettél másikat, akkor cseréld is ki :-))  (Bocs, ez kihagyhatatlan volt....).

Egyéb teendő nincs.

 

Előzmény: JILING (44700)
JILING Creative Commons License 2015.01.06 0 0 44700

szikrázó napsütést!

Szokásos reggeli kérdéseim?

Mit kell tennem ha az egyik kártyában, (kulcs) lemerült az elem?

(természetesen vettem már másikat)

Milyen motorolaj kell, és mennyi, egy 1.9D 120Le motorba?

stevie-13 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 44699

Az enyembe 80 ezernel csereltek igy most van egy 30ezres motor egy 110 ezres autoba.

 

 

És amikor cserélték, akkor már a tiéd volt az autó?

Előzmény: QQ (44698)
QQ Creative Commons License 2015.01.06 0 0 44698

Lehullast csak ironizaltam.

 

De ez a motorcsere komplett motor volt az biztos.

A renault hungarinal kerdeztem is hogy veletlenul nincs e ra valami extra garancia mert hogy egy komplett motor csak nem alkatresz. de azt mondtak nincs mert alkatresz. volt ra egy ev garancia oszt jovan. Es ha egy magyar megyeszekhelyen 5ot csereltek akkor nem keves volt bar lehet nem 1000es nagysagrendu csak szazas.

Az enyembe 80 ezernel csereltek igy most van egy 30ezres motor egy 110 ezres autoba.

Előzmény: stevie-13 (44697)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 44697

Egyebkent a motorokrol jut eszembe hogy volt 2012ben egy visszahivasos motorcsere hullam 1.5 dci 107 lovasakat hivtak vissza. Onnan tudom hogy az en S3-asom egy ilyen cserelt motoru es a helyi renault szerviz is cserelt akkoriban 5 autoba szoval ha franciaorszagtol keletmagyarorszagig volt a cserebere akkor ez jo sok kocsit jelent de egy mukkot nem talalok errol a neten. Valaki tud valamit errol. Azert motorcseres visszahivasnak mar van sajtoviszhangja.

 

 

Nem feltétlenül.

 

A sajtót leginkább a biztonsági visszahívások érdeklik. Az nem igazán hírértékű, hogy egy műanyag szívócsövet fémre cserélnek, vagy fordítva. (A 2.2 dCi-nek ez volt az utolsó visszahívása.)

 

Komplett motort amúgy nem szokás cserélni. Ha egy autó saját lábon be tud menni a szervizbe, akkor általában elég azt az 1-2 konkrét alkatrészt cserélni, amivel probléma van. Ilyen volt pl. a hajtókar csapágyak megelőző jellegű cseréje az 1.5 dCi-kben.

 

De komplett motort (szerintem) tuttira nem cserélnek, az aránytalanul durva költségekkel járna. Ha ekkora a gebasz, akkor már inkább megvárják, hogy az a 10% körüli motor elhulljon, aminek el kell, és amelyik ebből jogosult a garanciális/szavatossági ügyintézésre, azt cserélik. Attól függ, mikor derül ki a hiba, de a garanciaidő lejárta után elég sokan kizárják magukat a szavatossági jogosultságból (nem viszik az autót karbantartásra a márkaszervizbe), tehát ez egy hatékony költség minimalizáló eljárás.

 

Mielőtt valaki jön azzal, hogy milyen utolsó genyák az autógyárak/importőrök/márkaszervizek, azt azért tisztázzuk, hogy ilyen esetekben sem hagyják magára a kötelező szervizeket elbliccelő tulajdonost, hanem ún. "méltányossági eljárás" keretében adnak egy komoly kedvezményt az illetőnek. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az anyagköltségre olyan 40-45 százalék kedvezményt adnak (a gyártó, az importőr és a márkaszerviz kumulatív árrését), a munkadíjból meg egy picivel többet is - az elmaradt hasznot a szerviz visszakapja valami nehezen meghatározható értékű marketing szolgáltatásban. 

 

 

Na csak azert jutott eszembe mert akkor is keletkezett jopar ezer alacsony km-es motor ami leeshetett par kamionrol :)

 

 

Ez viszont biztosan nem így működik.

 

A garanciálisan cserélt alkatrészeket visszagyűjtik, és eljuttatják a gyártóhoz, egyrészt azonosításra (melyik gépsoron, melyik művezető felügyelete idején, melyik meo brigád ellenőrzésével készült), másrészt "termékfejlesztés" céljára.

 

Ha volt is motorcsere, a Renault azonnal ráhúzta az egészet a beszállítójára, a beszállító viszont már tolta is tovább a felelősségbiztosítójára. Egy ilyen sok-sok milliárd eurós bizniszben nem nagyon működik a "bizalom" elve, ha 13.657 darab motorcserét számláznak ki a Lloyds-nak vagy valamelyik másik nagy viszontbiztosítónak, akkor iszonyúan ott kell lennie a biztosítótársaság raktárában a 13.657 darab kiszerelt motornak. A biztosító viszont nem fogja továbbértékesíteni a kiszerelt motorokat, mert ha megbukik (és 13.657 darab motorral azért nem nehéz megbukni), akkor annyi a reputációjának.

 

Komoly cég nem kereskedik nagy tételben olyan használt áruval, amiről lehet tudni, hogy nem kóser.

Előzmény: QQ (44695)
bnorci71 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 44696

amikor autót kerestem volt amit a gazdi visszahívásos motorcserésnek hírdetett

 

egy dolog volt érdekes ez a nem elhanyagolható beavatkozása Renault adatbázisából hiányzott...

 

mindenki azt gondol amit akar

Előzmény: QQ (44695)
QQ Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44695

Pont ma voltam renault bontoban es mellettem kerdeztek telefonon a motorhaztetot es az elso kerdes az volt hogy milyen szinu kell mert volt nekik ketto fele. Sot ami ujdonsag vol hogy azt is kerdeztek utangyartott jo e. Nekem uj hogy karosszeriat utangyartanak de sarvedore is ugyanez volt a visszakerdes. Kimentem hatra az udvarra volt ott par szaz kocsi nem hiszem ezek mellett par tizezres tetelert kockaztatna barki is.

 

Egyebkent a motorokrol jut eszembe hogy volt 2012ben egy visszahivasos motorcsere hullam 1.5 dci 107 lovasakat hivtak vissza. Onnan tudom hogy az en S3-asom egy ilyen cserelt motoru es a helyi renault szerviz is cserelt akkoriban 5 autoba szoval ha franciaorszagtol keletmagyarorszagig volt a cserebere akkor ez jo sok kocsit jelent de egy mukkot nem talalok errol a neten. Valaki tud valamit errol. Azert motorcseres visszahivasnak mar van sajtoviszhangja.

 

Na csak azert jutott eszembe mert akkor is keletkezett jopar ezer alacsony km-es motor ami leeshetett par kamionrol :)

 

S2 sotetedo belso tukor meg mindig elado. holnap rakok fel fotokat.

Előzmény: stevie-13 (44694)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44694

Mert az egész vas egészen más árkategória, sokkal kevesebbet számít, hogy eredetileg mennyi kilométert futott, és ha nem azért hozzák be, hogy feltámasszák, akkor az előélet piszkálása sem hoz akkora hasznot.

 

 

A helyzet a következő: az autóbontók pillanatnyilag a legnagyobb legális bűnszervezetet jelentik. Most január 1-től szigorodik ugyan a helyzetük, de természetesen a marék eddig is becsületes, átlátható bontós fogja megszívni, a többi maffiózó ugyanúgy bűnözhet tovább.

 

Nagyon egyszerű a képlet: keressetek bármelyik nagyobb Renault-bontóban SII motorháztetőt. Mi lesz az első kérdés? "Milyen színű kellene?"

 

(Ezen egy pillanatra azért gondolkozzunk el...)

 

Innentől kezdve egy kiszerelt motorra ránézésre azt mondani, hogy 30 ezret futott, morálisan teljesen más kategória. Amikor a bankrabló lövöldözni kezd, aztán még az egyik halott ujjáról lehúzza az aranygyűrűt.... Nemhogy kilométeróra nincs, amit vissza kellene tekerni, de még csak egy alvázszám sincs, ami alapján be lehetne azonosítani magát az autót.... Minden motor 30 ezret futott. Na jó, van amelyik akár 70-et is... :-)

 

Te megvennél egy motort, amiről azt állítják, hogy közel van a 300 ezer kilométerhez? Nyilván nem. Pedig a 300 ezret futottra SOKKAL nagyobb az esély: a GTK mindig az autó kárkori értékének valahány százaléka. Ép motort könnyebb kibányászni egy kevésbé tört autóból, viszont a kevésbé tört autó nehezebben esik le a GTK értékhatárig, hacsak nincs a kárkori értékben egy komolyabb értékcsökkentő tényező. Például a magas futásteljesítmény.

 

Szóval, ha ajánlanának egy 300 ezret futott motort, inkább addig keresnél tovább, amíg nem találsz egy 70 ezret futottat. Nos, a bontósok csak ezt a keresést rövidítik le :-)

 

Ja, és a 70 ezret futott esetében kacsintanak egyet, és azt mondják, hogy alig 20 ezerrel többért lenne egy 30 ezret futott is.

 

Aha....

 

Előzmény: mov (44692)
bnorci71 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44693

szerintem meg ua. akkora :)

 

Előzmény: mov (44692)
mov Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44692

Mert az egész vas egészen más árkategória, sokkal kevesebbet számít, hogy eredetileg mennyi kilométert futott, és ha nem azért hozzák be, hogy feltámasszák, akkor az előélet piszkálása sem hoz akkora hasznot. Bár nagyon sok kint gtk-nak vélt autó kerül itthon forgalomba, ott a szokásos erős kozmetika van. Más a vevőkör is, nem feltétlenül az, aki a HAHU-n 100.000 km alatti 10 éves dízelautót keres. Bontott motorikus kopó alkatrészeknél egyébként is könnyebb megmondani, hogy mennyire van a valóságtól az ígéret.

Míg egy valóban keveset futott ScenicnII-nek mondjuk egész jó ára van Németországban, GTK-ra törve egy ugyanilyen autó csak teherré válik.

 

Nem azt mondtam egyébként, hogy tuti, csak azt, hogy az esély egészen más.

Előzmény: bnorci71 (44685)
szaby0 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44691

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék azoktól akiknek az enyémhez hasonló típusú motorjuk van a Scenic-jükben. Az enyém 2004 évi 1.5 dci 101Le. Következő a problémám, lecseréltem a motorolajat benne és ha jól tudom az előírt 4,5l. Az enyémben 5l-nél éri még csak el a nívópálca alját, kb 6-7l-nél lenne középen. Szóval kikellene szűrnöm hogy a pálca rövid vagy a nívópálca megvezető cső a hosszabb vagy esetleg még az olajdekni lehet más típusé ha passzolhat egyáltalán rá másé. Ha tudnátok pontos méreteket adni azt megköszönném!

1.bendeguz Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44690

szia

 

kellene egy pontos tipus évjárat és motorkód.

Előzmény: seemy (44675)
1.bendeguz Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44689

csak nem dunakeszi ?

Előzmény: seemy (44668)
Trotter66 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44688

Egyébként nem tudja csak az egyik, vagy másik oldalt behúzni az automatika. Legfeljebb azt érzékeli, hogy vmelyik kerék elfordul, és azért húz rá.

 

Pl: Ha emelőn van a kocsi, akkor ha be van húzva a "kézifék" és megmozdítjuk az első,nem fékezett kerekeket az automata utánahúzza az elektromos féket. Ez egy biztonsági tartalék az esetlegesen nem vízszintes talajon álló és bemozduló autó fixálására.  Ez tudtommal független a gyújtástól.

Előzmény: Trotter66 (44687)
Trotter66 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44687

Nincsen tippem, amíg tökéletesen teszi a dolgát, addig szerintem ne piszkáld.  

 

Illetve mégis van: Az egyik oldalon a bowden valamiért megnyúlt, vagy központosítónál mozdulhatott el. De ez tényle csak egy tipp. Megbontással lehetne pontosítani.

 

Előzmény: tonyto (44679)
bnorci71 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44686
Előzmény: Norci34 (44678)
bnorci71 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44685

a bontásra behozott -törött/motorhibásba- szerinted mitől van kevesebb mint az eladásra behozottba??????

Előzmény: mov (44684)
mov Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44684

Ezt most nem értem :) Szerinted cáfolandó?

Előzmény: stevie-13 (44683)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44683

A kintről behozott nem bontásra szánt autókkal ellentétben itt ráadásul sokkal nagyobb valószínűséggel jutsz valóban annyit futott motorhoz, mint amit mondanak róla.

 

 

Ezt a mondatod írói munkásságod részének tekintem :-))))))

Előzmény: mov (44682)
mov Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44682

Ne a bontóst keresd, úgysem tudod berakni a motort magad, hanem olyat szervizt, aki ezt vállalja. A típusazonosság sem feltétlenül igaz, de nyilván nagy előny. A motorszám meg azt hiszem neked sincs benne a forgalmiban, legalábbis én azt hiszem ennél az évjáratnál nincs csak motorkód.

A kintről behozott nem bontásra szánt autókkal ellentétben itt ráadásul sokkal nagyobb valószínűséggel jutsz valóban annyit futott motorhoz, mint amit mondanak róla. Igaz ez a dCi motor már nem kerül újan autóba, de kizártnak tartom hogy ne lehetne belőle 100.000 km alatti bontottat találni. Konkrétan nekem egy 45.000 km-eset sikerült találni, igaz az jó 2 éve volt, de akkoriban jöttek be 15.000-et futott darabok is. A teljes motorcsere 3-400 ezer(sok dolog függvénye, fűzött blokk vagy komplett, vezérléscsere is benne van-e vagy sem...), ezzel legalább a motorból kapsz egy ismert futásteljesítményűt.

 

Egyébként az itt leírt utóbbi tapasztalatok is bizonyítják, hogy motorikus problémáknál ez a legjobb út, ha nem akarsz állandó látogató lenni a szervizben. Ha egyszer valami fémtörmelék szétszóródott a motorban, akkor az időzített bomba.

Előzmény: Norci34 (44678)
Marceee222 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44681

Esetleg gyenge akku? Helyi szervíz ezt mondta anno, akkut cseréltem, elmúlt. Persze lehet egy saru le 10 perc pihi, fel is helyretette volna.

 

Én mikor szétszedtem a kézifék dobozát, állt benne a víz, igen hasznos az elektronikának, lehet ott is hasonló probléma van.

Előzmény: tonyto (44679)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44680

Sajnos az ünnepek előtt az autószerelő főtengely csapágyazás problémát állapított meg nála.

 

 

Jó lenne tudni, pontosan miben áll a probléma. Ha nincs pontosabb infód a szerelőtől, akkor csak a tüneteket írd le, amik miatt a szerelőhöz mentetek.

 

Az 500 ezres motorfelújítás mindenképpen erős túlzás, még ha esetleg szükség is lenne rá.

Előzmény: Norci34 (44678)
tonyto Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44679

Köszi a tippet, de kb. 3 hónapja volt komplett hátsó féktárcsa - betét garnitúra csere nem olcsó típusra... Esetleg valami más ötlet?

Előzmény: Trotter66 (44659)
Norci34 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44678

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni a hozzá értőktől a problémámra. Tulajdonomban van egy 2007 évjáratú 1.5 DCI motoros Renault Scenic 78kW -106 Le jármű. Sajnos az ünnepek előtt az autószerelő főtengely csapágyazás problémát állapított meg nála.

Arra kérnék segítséget, hogy költség hatékonyan hogy tudom orvosolni a problémát. Ajánlották a komplett motor cserét is de a keresgetésemkor azt mondta pár bontós nagyon nehéz ilyen motort jó állapotban találni, valamint típus azonosnak kell lennie,  hogy engedélyezzék az átírást.

Mások azt mondták hogy csak a hibás alkatrészeket cseréljem le a motorban. Az hogy ezeket lecserélem attól még jól fog működni, na és sokáig? Erre a problémámra kérnék ötleteket.

Ja és volt egy autószerelő aki kerek-perec elmondta, hogy fel újítja a motort 500.000 Ft, én kérdeztem kiönti aranyból, na ez a helyzet.

 

 

Válaszokat előre is köszi.     

seemy Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44677

köszönöm

 

Előzmény: fvcc (44676)
fvcc Creative Commons License 2015.01.05 0 0 44676
Előzmény: seemy (44675)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!