Na, gyorsan beszámolok a ma történtekről: jártam szervizben itt helyben, izzót cseréltetni (bal első tompított+helyzetjelző). Ahhoz, hogy hozzáférjenek, kivették az akksit, és miután visszatették, csodák csodája, megjavult a kézifék :-) Szóval igazad volt, bár fogalmam sincs, meddig fog tartani ez a kegyelmi állapot.
Ja, és a rádiókód-problémát is megoldották pikk-pakk.
A renault hungarinal kerdeztem is hogy veletlenul nincs e ra valami extra garancia mert hogy egy komplett motor csak nem alkatresz. de azt mondtak nincs mert alkatresz. volt ra egy ev garancia oszt jovan. Es ha egy magyar megyeszekhelyen 5ot csereltek akkor nem keves volt bar lehet nem 1000es nagysagrendu csak szazas.
Az enyembe 80 ezernel csereltek igy most van egy 30ezres motor egy 110 ezres autoba.
Egyebkent a motorokrol jut eszembe hogy volt 2012ben egy visszahivasos motorcsere hullam 1.5 dci 107 lovasakat hivtak vissza. Onnan tudom hogy az en S3-asom egy ilyen cserelt motoru es a helyi renault szerviz is cserelt akkoriban 5 autoba szoval ha franciaorszagtol keletmagyarorszagig volt a cserebere akkor ez jo sok kocsit jelent de egy mukkot nem talalok errol a neten. Valaki tud valamit errol. Azert motorcseres visszahivasnak mar van sajtoviszhangja.
Nem feltétlenül.
A sajtót leginkább a biztonsági visszahívások érdeklik. Az nem igazán hírértékű, hogy egy műanyag szívócsövet fémre cserélnek, vagy fordítva. (A 2.2 dCi-nek ez volt az utolsó visszahívása.)
Komplett motort amúgy nem szokás cserélni. Ha egy autó saját lábon be tud menni a szervizbe, akkor általában elég azt az 1-2 konkrét alkatrészt cserélni, amivel probléma van. Ilyen volt pl. a hajtókar csapágyak megelőző jellegű cseréje az 1.5 dCi-kben.
De komplett motort (szerintem) tuttira nem cserélnek, az aránytalanul durva költségekkel járna. Ha ekkora a gebasz, akkor már inkább megvárják, hogy az a 10% körüli motor elhulljon, aminek el kell, és amelyik ebből jogosult a garanciális/szavatossági ügyintézésre, azt cserélik. Attól függ, mikor derül ki a hiba, de a garanciaidő lejárta után elég sokan kizárják magukat a szavatossági jogosultságból (nem viszik az autót karbantartásra a márkaszervizbe), tehát ez egy hatékony költség minimalizáló eljárás.
Mielőtt valaki jön azzal, hogy milyen utolsó genyák az autógyárak/importőrök/márkaszervizek, azt azért tisztázzuk, hogy ilyen esetekben sem hagyják magára a kötelező szervizeket elbliccelő tulajdonost, hanem ún. "méltányossági eljárás" keretében adnak egy komoly kedvezményt az illetőnek. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az anyagköltségre olyan 40-45 százalék kedvezményt adnak (a gyártó, az importőr és a márkaszerviz kumulatív árrését), a munkadíjból meg egy picivel többet is - az elmaradt hasznot a szerviz visszakapja valami nehezen meghatározható értékű marketing szolgáltatásban.
Na csak azert jutott eszembe mert akkor is keletkezett jopar ezer alacsony km-es motor ami leeshetett par kamionrol :)
Ez viszont biztosan nem így működik.
A garanciálisan cserélt alkatrészeket visszagyűjtik, és eljuttatják a gyártóhoz, egyrészt azonosításra (melyik gépsoron, melyik művezető felügyelete idején, melyik meo brigád ellenőrzésével készült), másrészt "termékfejlesztés" céljára.
Ha volt is motorcsere, a Renault azonnal ráhúzta az egészet a beszállítójára, a beszállító viszont már tolta is tovább a felelősségbiztosítójára. Egy ilyen sok-sok milliárd eurós bizniszben nem nagyon működik a "bizalom" elve, ha 13.657 darab motorcserét számláznak ki a Lloyds-nak vagy valamelyik másik nagy viszontbiztosítónak, akkor iszonyúan ott kell lennie a biztosítótársaság raktárában a 13.657 darab kiszerelt motornak. A biztosító viszont nem fogja továbbértékesíteni a kiszerelt motorokat, mert ha megbukik (és 13.657 darab motorral azért nem nehéz megbukni), akkor annyi a reputációjának.
Komoly cég nem kereskedik nagy tételben olyan használt áruval, amiről lehet tudni, hogy nem kóser.
Pont ma voltam renault bontoban es mellettem kerdeztek telefonon a motorhaztetot es az elso kerdes az volt hogy milyen szinu kell mert volt nekik ketto fele. Sot ami ujdonsag vol hogy azt is kerdeztek utangyartott jo e. Nekem uj hogy karosszeriat utangyartanak de sarvedore is ugyanez volt a visszakerdes. Kimentem hatra az udvarra volt ott par szaz kocsi nem hiszem ezek mellett par tizezres tetelert kockaztatna barki is.
Egyebkent a motorokrol jut eszembe hogy volt 2012ben egy visszahivasos motorcsere hullam 1.5 dci 107 lovasakat hivtak vissza. Onnan tudom hogy az en S3-asom egy ilyen cserelt motoru es a helyi renault szerviz is cserelt akkoriban 5 autoba szoval ha franciaorszagtol keletmagyarorszagig volt a cserebere akkor ez jo sok kocsit jelent de egy mukkot nem talalok errol a neten. Valaki tud valamit errol. Azert motorcseres visszahivasnak mar van sajtoviszhangja.
Na csak azert jutott eszembe mert akkor is keletkezett jopar ezer alacsony km-es motor ami leeshetett par kamionrol :)
S2 sotetedo belso tukor meg mindig elado. holnap rakok fel fotokat.
Mert az egész vas egészen más árkategória, sokkal kevesebbet számít, hogy eredetileg mennyi kilométert futott, és ha nem azért hozzák be, hogy feltámasszák, akkor az előélet piszkálása sem hoz akkora hasznot.
A helyzet a következő: az autóbontók pillanatnyilag a legnagyobb legális bűnszervezetet jelentik. Most január 1-től szigorodik ugyan a helyzetük, de természetesen a marék eddig is becsületes, átlátható bontós fogja megszívni, a többi maffiózó ugyanúgy bűnözhet tovább.
Nagyon egyszerű a képlet: keressetek bármelyik nagyobb Renault-bontóban SII motorháztetőt. Mi lesz az első kérdés? "Milyen színű kellene?"
(Ezen egy pillanatra azért gondolkozzunk el...)
Innentől kezdve egy kiszerelt motorra ránézésre azt mondani, hogy 30 ezret futott, morálisan teljesen más kategória. Amikor a bankrabló lövöldözni kezd, aztán még az egyik halott ujjáról lehúzza az aranygyűrűt.... Nemhogy kilométeróra nincs, amit vissza kellene tekerni, de még csak egy alvázszám sincs, ami alapján be lehetne azonosítani magát az autót.... Minden motor 30 ezret futott. Na jó, van amelyik akár 70-et is... :-)
Te megvennél egy motort, amiről azt állítják, hogy közel van a 300 ezer kilométerhez? Nyilván nem. Pedig a 300 ezret futottra SOKKAL nagyobb az esély: a GTK mindig az autó kárkori értékének valahány százaléka. Ép motort könnyebb kibányászni egy kevésbé tört autóból, viszont a kevésbé tört autó nehezebben esik le a GTK értékhatárig, hacsak nincs a kárkori értékben egy komolyabb értékcsökkentő tényező. Például a magas futásteljesítmény.
Szóval, ha ajánlanának egy 300 ezret futott motort, inkább addig keresnél tovább, amíg nem találsz egy 70 ezret futottat. Nos, a bontósok csak ezt a keresést rövidítik le :-)
Ja, és a 70 ezret futott esetében kacsintanak egyet, és azt mondják, hogy alig 20 ezerrel többért lenne egy 30 ezret futott is.
Mert az egész vas egészen más árkategória, sokkal kevesebbet számít, hogy eredetileg mennyi kilométert futott, és ha nem azért hozzák be, hogy feltámasszák, akkor az előélet piszkálása sem hoz akkora hasznot. Bár nagyon sok kint gtk-nak vélt autó kerül itthon forgalomba, ott a szokásos erős kozmetika van. Más a vevőkör is, nem feltétlenül az, aki a HAHU-n 100.000 km alatti 10 éves dízelautót keres. Bontott motorikus kopó alkatrészeknél egyébként is könnyebb megmondani, hogy mennyire van a valóságtól az ígéret.
Míg egy valóban keveset futott ScenicnII-nek mondjuk egész jó ára van Németországban, GTK-ra törve egy ugyanilyen autó csak teherré válik.
Nem azt mondtam egyébként, hogy tuti, csak azt, hogy az esély egészen más.
Kis segítséget kérnék azoktól akiknek az enyémhez hasonló típusú motorjuk van a Scenic-jükben. Az enyém 2004 évi 1.5 dci 101Le. Következő a problémám, lecseréltem a motorolajat benne és ha jól tudom az előírt 4,5l. Az enyémben 5l-nél éri még csak el a nívópálca alját, kb 6-7l-nél lenne középen. Szóval kikellene szűrnöm hogy a pálca rövid vagy a nívópálca megvezető cső a hosszabb vagy esetleg még az olajdekni lehet más típusé ha passzolhat egyáltalán rá másé. Ha tudnátok pontos méreteket adni azt megköszönném!
Egyébként nem tudja csak az egyik, vagy másik oldalt behúzni az automatika. Legfeljebb azt érzékeli, hogy vmelyik kerék elfordul, és azért húz rá.
Pl: Ha emelőn van a kocsi, akkor ha be van húzva a "kézifék" és megmozdítjuk az első,nem fékezett kerekeket az automata utánahúzza az elektromos féket. Ez egy biztonsági tartalék az esetlegesen nem vízszintes talajon álló és bemozduló autó fixálására. Ez tudtommal független a gyújtástól.
Nincsen tippem, amíg tökéletesen teszi a dolgát, addig szerintem ne piszkáld.
Illetve mégis van: Az egyik oldalon a bowden valamiért megnyúlt, vagy központosítónál mozdulhatott el. De ez tényle csak egy tipp. Megbontással lehetne pontosítani.
A kintről behozott nem bontásra szánt autókkal ellentétben itt ráadásul sokkal nagyobb valószínűséggel jutsz valóban annyit futott motorhoz, mint amit mondanak róla.
Ezt a mondatod írói munkásságod részének tekintem :-))))))
Ne a bontóst keresd, úgysem tudod berakni a motort magad, hanem olyat szervizt, aki ezt vállalja. A típusazonosság sem feltétlenül igaz, de nyilván nagy előny. A motorszám meg azt hiszem neked sincs benne a forgalmiban, legalábbis én azt hiszem ennél az évjáratnál nincs csak motorkód.
A kintről behozott nem bontásra szánt autókkal ellentétben itt ráadásul sokkal nagyobb valószínűséggel jutsz valóban annyit futott motorhoz, mint amit mondanak róla. Igaz ez a dCi motor már nem kerül újan autóba, de kizártnak tartom hogy ne lehetne belőle 100.000 km alatti bontottat találni. Konkrétan nekem egy 45.000 km-eset sikerült találni, igaz az jó 2 éve volt, de akkoriban jöttek be 15.000-et futott darabok is. A teljes motorcsere 3-400 ezer(sok dolog függvénye, fűzött blokk vagy komplett, vezérléscsere is benne van-e vagy sem...), ezzel legalább a motorból kapsz egy ismert futásteljesítményűt.
Egyébként az itt leírt utóbbi tapasztalatok is bizonyítják, hogy motorikus problémáknál ez a legjobb út, ha nem akarsz állandó látogató lenni a szervizben. Ha egyszer valami fémtörmelék szétszóródott a motorban, akkor az időzített bomba.
Kis segítséget szeretnék kérni a hozzá értőktől a problémámra. Tulajdonomban van egy 2007 évjáratú 1.5 DCI motoros Renault Scenic 78kW -106 Le jármű. Sajnos az ünnepek előtt az autószerelő főtengely csapágyazás problémát állapított meg nála.
Arra kérnék segítséget, hogy költség hatékonyan hogy tudom orvosolni a problémát. Ajánlották a komplett motor cserét is de a keresgetésemkor azt mondta pár bontós nagyon nehéz ilyen motort jó állapotban találni, valamint típus azonosnak kell lennie, hogy engedélyezzék az átírást.
Mások azt mondták hogy csak a hibás alkatrészeket cseréljem le a motorban. Az hogy ezeket lecserélem attól még jól fog működni, na és sokáig? Erre a problémámra kérnék ötleteket.
Ja és volt egy autószerelő aki kerek-perec elmondta, hogy fel újítja a motort 500.000 Ft, én kérdeztem kiönti aranyból, na ez a helyzet.