Ma egy KCSV7-es volt kiadva a 30A-ra, a másik kocsit nem láttam. Reméle már tudja azt a vonalat is a fos-gyem :) Pár éve, mikor KCSV7-tel mentem a 30A-n, (a többi vonalon még a régi bemondás volt), különjáratot írt ki.
Hát, KCSV annyiban, hogy szaggató, meg félpantográf szedő, az összes többi tulajdonságát nézve ICS (izzős világítás, lyukacsos plafon, ICS ablak, csak központi nyitás, áramszedő elhelyezése az A részen, berregő indításjelző)
Idáig úgy tudtam, minden ICS csatolható (KCSV-ket nem ismerem), és tudtommal már a 80-as években megkezdték az 13xx asok ÁFJ keretében való átalakitását.
ha már friss fővizsgások vontatták, akkor nemhogy már egy lepukkadt kísérje. egyrészt ez csak gyanú, amit mondtam, de ha igaz, akkor is nagyon kicsi az esélye annak, hogy elszabaduljon. nagyságrendileg talán annyi, mint hogy az új autódat összetöröd.
mellesleg a Combinóban nagyobb kár keletkezett volna, míg lehet, hogy az ICS-n meg sem látszik a kocc.
harmadik pedig: mint írtam, ott volt a vezető. viszont az is nagyságrendileg kisebb kockázat, mint egy teli Tátra utazóközönsége; illetve ha úgy állítják meg, hogy útjába áll egy zavarelhárító, akkor is marad a Combinóban bekövetkező kár mértéke.
szóval mindenképpen biztonságosabb, és elhiheted, az ICS nem sérült volna.
BKV.hu: Márciusban megérkezik az első két új alacsonypadlós villamos Budapestre (részlet):
Az új jármű külső megjelenését a Budapesten megszokott sárga szín határozza meg sötétített ablakokkal, valamint a BKV Rt. emblémájával és zöld-kék színsávjával kiegészítve. Az üvegelemeket és a fényezett külső lemezeket ragasztással rögzítik a kocsi-szekrényhez, majd vízzáróan tömítik az illesztések hézagait.
Megszavazva tényleg nem ez a kinézet volt, de mint láthatod a BKV honlapján ez volt fent egy ideje.
mint alább leírták, nehéz lett volna besegíteni...
inkább biztonsági oka lehetett: ha elszabadult volna a Combino, akkor legyen, ami megfogja. persze ennek nagyon kicsi volt az esélye, nameg járművezetői szempontból is elég veszélyes, de akkor már a kb. azonos sebességgel haladó ICS fogja meg, mint a következő Tátra...
persze biztos erős volt az a közdarab, de akkor is most csatoltak vele így először. szóval fő a biztonság. szerintem.