Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.03.11 -16 11 41370

Nekem ez hasonló kategória, mint a Brekina Ikarusa.

Összbenyomásilag visszaadja az igazit, de részleteiben nem.

 

Sárga kör:

A sárga flekk és az ablak rádiusza a valóságban kb egyforma, a modellen a sárgáé duppla akkora, mint kellene, a szélvédőnél meg kb fele akkora.

 

Kék-zöld vonal:

Az ablak alatti korlátnak kb az osztott szélvédő feléig kellene érnie, a modellen kb a 2/3-áig van.

A függőleges korlátnál hasonlóan.

 

Lila kör:

Az ablakosztás vastagsága és az ablak alatti piros rész is jóval nagyobbra lett hagyva

 

Piros kör:

A lámpa mérete és pozíciója is elég nagyvonalú lett

 

Betettem még egy pályaszámmezőt, érdemes megnézni mennyi sárga rész marad alatta

 

A lámpa magassága is picit más, a modellen beférne a sárga részbe még egy lámpa gond nélkül, a valódin nem.

 

Berajzoltam az ütközők ív nélküli felületére 1-1 téglalapot, fel van cserélve a hosszabbik meg a rövidebbik oldala, ez is arányprobléma.

 

Összességében ezért írtam, hogy sajnos igaza van Tom Sawyernek, itt nem a kellő figyelemmel járt el, aki ezt tervezte, és én csak fotó alapján találtam ezeket, a valódi jármű mérésével még derülhetnének ki egyéb dolgok, de ilyen aránytalanságok, hogy valami fél helyett 1/3, vagy hogy egy részelem hányszor fér bele egy másikba fotó alapján is működik, és valid.

 

Jobban meg kellett nézzem ezeket, mert elsőre csak annyit láttam, hogy valami nem stimmel.

Nagy modellgyártóknál ritkán merül fel ilyesmi, mert általában azért felmérnek egy valódi járművet.

 

Ez nem fanyalgás, vagy rosszindulat, ezek mérhető dolgok.

 

Ettől még lehet valaki boldog, legyen így, de kár elvitatni ezeket a dolgokat.

Nekem is van Gigantom, de ettől nem fogom letagadni a hibáit, hogy ne érezzem úgy, hogy átvertek.

 

Fel lehet dolgozni, hogy egy Piko szergejhez képest borzalmasan szar ár-érték aránya van.

Mert így van:)

 

 

Előzmény: Jenzo (41364)
Jenzo Creative Commons License 2021.03.11 0 0 41369

Ja, hogy akkor ilyen is volt. Ezt meg én nem tudtam. :) 

Előzmény: Sir Gombóc (41368)
Sir Gombóc Creative Commons License 2021.03.11 -1 0 41368

Telefonon nem látszott jól, de mégis van itt egy félreértés. tom sawyer és én is erről az elrendezésről írtunk:

 

Előzmény: Jenzo (41339)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.03.11 0 5 41367

nálam a módszerváltás előtti csillagos vonatok abszolút kilógnak a korszakból, de ettől függetlenül egy nagyszériás, magyar formájú Bz-t nem fogok kihagyni semmiképp...
És nagyon bízom benne, hogy lesz majd "Ep. V-ös" változat is, meg pótkocsi

Előzmény: desiro ML (41365)
pandrew Creative Commons License 2021.03.11 0 7 41366

Egyetértek az előttem szólókkal. Azt gondolom, hogy az MTB Bz a legjobb ár/érték arányt hozza a jelenleg ismert H0-ás Bz-k (Deák, DT/Koszti, VaTT, MTB) közül. Nyílván ez a sorozatnagyságnak is és a technológiai háttérnek is köszönhető.

 

Küllemre valóban nagyon jó hatást kelt, de sok szokásos MTB hülyeség is van benne, pl. itt is átmegy 4 vezeték az utastér kellős közepén (mint pl. a BBmot-nál is); az ütközök enyhén áttetszőek, ezért rájuk fér egy kis világosszürke festés, stb., de ezek nem túl nagy erőfeszítéssel házilag is orvosolhatóak, ha valaki észreveszi és zavarja őt...

Előzmény: desiro ML (41365)
desiro ML Creative Commons License 2021.03.11 -1 8 41365

Én ma kaptam kézbe a modellt, szerintem meglepően jól sikerült. Azt mondanám a fanyalgóknak, hogy ha nyílik lehetőségük nézzék meg a modellt élőben.

Egyáltalán nem látszik aránytalannak. Szerintem is tejesen igaz, hogy köröket ver mindenre, ami eddig felmerült a piacon persze a Koszti félét kivéve. Így azt gondolom maximálisan megérte az árát. Aki valaha is akart Bz-t az asztalára elfogadható áron, az nem fogja kihagyni.

Előzmény: Jenzo (41364)
Jenzo Creative Commons License 2021.03.11 -1 9 41364

Én egyáltalán nem látom aránytalannak. Nekem egy az egyben visszaadja a Bz hangulatát. Nyilván nem egy Koszti szintű kidolgozás (annál szebbet azóta se láttam) , de összehasonlítva bármely más Bz modellel, köröket ver az MTB mindegyikre. A másik ami még tetszik benne, hogy kézben tartva meglepően masszív szerkezet. 

Előzmény: Törölt nick (41356)
szergely22 Creative Commons License 2021.03.11 -2 10 41363

Igazatok van, annyira szar lett ez a Bz, hogy zokogva tologatom a homokban az udvaron...bár ne vettem volna meg. Ha hazaértem dobom is a kukába.

BTmod Creative Commons License 2021.03.11 0 3 41362

Pár kép az MTB Bzmot-ról. Fogadjátok szeretettel.

 

https://youtu.be/JId9z9iTolM

Törölt nick Creative Commons License 2021.03.11 0 1 41361

Lehet, nekem az most így nincs meg, de attól ez még nem lesz helyes.

 

Előzmény: desiro ML (41359)
zetaman Creative Commons License 2021.03.11 0 0 41360

Elég jól sikerült playtime-osítani az eredeti modellt...

 

Előzmény: desiro ML (41359)
desiro ML Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 41359

Nem tudom lehet, hogy nem mindenhol stimmelnek az arányok de ennél a pótkocsistól 145eFt-os Roco átalakításnál azért ezerszer jobban hozza nekem az eredetit...

Előzmény: Törölt nick (41356)
alkotasu Creative Commons License 2021.03.10 0 1 41358

"de nem is Szergej"

 

Azt már korábban kihozta.

Előzmény: teaház (41320)
alkotasu Creative Commons License 2021.03.10 0 9 41357

Ezeken kívül:

  1. A szerkocsin a lámpák mélyen vannak, a magyar mozdonyokon magasra kerültek.
  2. A járófelületen volt egy szerszámos láda, némelyiken a bal, másikon meg a jobb oldalon:
  3. A járófelület meghosszabbításához a kapaszkodót is meg kell hosszabbítani, lásd a fenti képen a fehérre festett csövet!
  4. A kémény mellé kell csinálni egy csövet, ami - ha jól tudom - a légsűrítőtől vezet oda.
  5. A GySEV-es mozdonyokon idővel (egy balesetet követően 3 teherautólámpát szereltek föl:
  6. A sátor elé a kazánra a mozdony fütyülőjét is rá kell biggyeszteni.

 

 

 

"Probléma: a füstszekrényajtót a Liliputon nem lehet kicserélni, mert egybe van öntve a kazánnal. Ez azért komoly baj, mert nemcsak hogy teljesen újat kell készíteni, hanem az eredetit le is kell vágni, vagy marni és az újat pedig rápasszintani, hogy ne látszódjon. Ehhez azért komoly tudás és gyakorlat kell."

 

Ezzel nem értek egyet. Első modellátalakításaim egyike a két 520-asom volt Kleinbahn alapra. Kezdőként Letenyei Tamás cikke nyomán magam fabrikáltam. Így nézett ki az egyik nyers állapotban:

egyszerű hulladék műanyag darabokból készült és egy műszaki rajzszögből. Igaz, ezt már nem lehet kapni, egyetemista koromból maradt meg egy adag. Kétségtelen, kellett némi tökölés és odafigyelés. De ezt már talán le lehetne önteni műgyantából.

A gyári füstszekrényajtó mind a Kleinbahn, mind a Märklin-Hamo esetében könnyen kiszedhető.

Előzmény: Rezesmatyi (41332)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.10 -1 2 41356

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Bzmot001.jpg

 

Ezzel vetettem össze csak a homlokfalat, szinte minden rajta van, ami az eredetin, de szinte semmi sem úgy arányul egymáshoz, mint a valóságban.

Előzmény: szergely22 (41354)
somytomy Creative Commons License 2021.03.10 0 0 41355

Valószínűleg akkor erről van szó, csak az oldal tetején a rendes nyitvatartás van most is, egyedül az elérhetőségeknél van ott piros betűkkel, hogy zárva vannak (ezt azóta találtam meg). A kiszállítás állítólag működik, szóval valaki van a boltban és mondjuk az árát megírhatta volna az illető, de nekünk így is, úgy is a lezárás végén lesz belőle Bz meg tartálykocsi :-)

Előzmény: Sz. G. Á. (41314)
szergely22 Creative Commons License 2021.03.10 0 7 41354

A gép körbefotózva:

szergely22 Creative Commons License 2021.03.10 0 2 41353

Szia!

Nincs hozzá más pályakotró.

Ezek a plusz alkatrészek:

Előzmény: R-Cs-Cs (41352)
R-Cs-Cs Creative Commons License 2021.03.10 0 0 41352

Üdv!
Valaki meg tudná mondani, hogy az MTB Bzmot-hoz van teli pályakotró is a dobozban? Köszi!

róbertke Creative Commons License 2021.03.10 0 2 41351

Távvezérlésileg úgy lett kialakítva a rendszer, hogy kettő motorkocsit tud egyszerre vezetni a mozdonyvezető.

Menetszabályozás, irányváltás, dízelmotor-leállítás, feljáróajtók-működtetése, homokolás.

 

Egy Bzmot max. kettö Bzx mellékkocsit húzhat, innen jön össze a legfeljebb hatrészes szerelvény. 

 

Bzmot + Bzx + Bzx +Bzmot + Bzx + Bzx ; 

Bzmot + Bzmot + Bzx + Bzx + Bzx + Bzx ;

Bzmot + Bzx + Bzx + Bzx + Bzx +Bzmot ;

 

Persze ennél kisebb vonatösszeállítás is lehetséges, az "egy Bzmot max. kettö Bzx mellékkocsit húzhat" figyelembe vételével.

Előzmény: Bad Schandau (41280)
M63,008 Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 41350

Egyébként a videot elnézve szerintem az akkuládák jó helyen vannak, talán csak a képek voltak csalókák a rossz fénybeállításukkal.

Előzmény: tom sawyer (41348)
M63,008 Creative Commons License 2021.03.10 -1 2 41349

Közeli képeken látszik, hogy ott felszabdalt, nyitott volt a lemez:

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/339649_318242588200871_1258665392_o.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=pE55nvESRbgAX_dzZXJ&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=45040fc4884aa014d74890af19d407d4&oe=606CF77D

 

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/36189150_2232862690072175_8981027712609026048_o.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=0debeb&_nc_ohc=G-g-cMqTi2gAX8z2Ftl&_nc_oc=AQkE0pbXJAr8_k8EzGVwnK7s5jABsYa2ywM8s5g4WJtq3WLNu3c5n_O7FUnAj19Kg6A&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=b18e6075e1ea39954146d3f7fba66e86&oe=606DEF3E

 

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/475904_373402279351568_1825927944_o.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-3&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=dqlszmWHIIAAX_IkZwt&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=3efd3967a23f8dcdeb2e467529fa6d25&oe=606D7B20

 

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/11951615_1055502221141567_8013616198326375867_o.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-3&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=LSVzGXTFHDUAX9wq-VK&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=c0c99363016bd11c020d04067037132d&oe=606F59B1

 

Az újakon már nem így van:

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/11227776_1030089717016151_2316123773707172957_o.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-3&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=S9EOaEyu1wgAX9RCgSf&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=0e62328bca94a6343fe56f63f59740c6&oe=606FCD31

 

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/1421039_945998758758581_2328165172338563046_o.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-3&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=SPog3J-6sM0AX8sRa3s&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=9b503a699042d2313245a049088bb62c&oe=606D0853

Előzmény: V63-017 (41346)
tom sawyer Creative Commons License 2021.03.10 0 1 41348

Úgy van!

 

Előzmény: M63,008 (41347)
M63,008 Creative Commons License 2021.03.10 -1 4 41347

Igazából nem vagyok benne biztos, de talán a szoknyalemez mögött, a vonatvezetői oldalon.

 

Előzmény: V63-017 (41346)
V63-017 Creative Commons License 2021.03.10 0 0 41346

De akkor eredetileg hol volt rajtuk a kürt? Mert azért hangjelző berendezésnek kellett rajta lennie...

Előzmény: M63,008 (41345)
M63,008 Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 41345

Tudom, és éppen ezért kérdeztem...

Előzmény: MAV601 (41344)
MAV601 Creative Commons License 2021.03.10 0 0 41344

A közreadott képeken nem látszik, hogy előfúrták volna a helyüket, de szerintem nem is kell kürt rájuk, azok csak a későbbi változatokon szerepelnek ha jól láttam a neten található képeken.

 1.kép2.kép3.kép

Előzmény: M63,008 (41340)
M63,008 Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 41343

Kösz.

Előzmény: Jenzo (41341)
M63,008 Creative Commons License 2021.03.10 -1 1 41342

Hál'Istennek!

Előzmény: Jenzo (41341)
Jenzo Creative Commons License 2021.03.10 0 0 41341

Nincs előfúrva se. 

Előzmény: M63,008 (41340)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!