Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 2017.12.15 0 0 124903

Köszönöm az aggódást, a telefon okozta a zavart. Gépeléshez túl pici a képernyője, de legalább gyorsabban gondolkodik az ember, mint géoel...

:-)

Helyesen... Nomeg EGY kólingot nem látok (a háromból).

Előzmény: riversea (124900)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.14 -2 0 124902

 

 

captainb Creative Commons License 2017.12.14 0 1 124901

Beutallak szemészhez! :D 

 

vagy adj abból, amit ittál.

 

Illetve ne. :D 

Előzmény: gigabursch (124899)
riversea Creative Commons License 2017.12.14 0 0 124900

Ez most komoly, hogy nem látsz kólingot!?

 

Előzmény: gigabursch (124899)
gigabursch Creative Commons License 2017.12.14 0 0 124899

Pont ezt néztem én is és pont ez bizobytalsnított el.

Nomeg hogy kólingot nem látok.

Előzmény: riversea (124898)
riversea Creative Commons License 2017.12.14 0 0 124898

A BALATON nem lehet, mert 56-57-ben nem állt Mahart szolgálatban, már nem is létezett, 50-ben szétbontották. A MÁTRA is csak egy tipp, de ha megnézed ezt a fotót, nagy a hasonlóság, pl. ajtó-ablak kiosztás a jobb oldali kerékdob felépítmény hátsó falán, stb:

 

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/matra_exszigliget_/237/13233

 

Előzmény: gigabursch (124897)
gigabursch Creative Commons License 2017.12.14 0 0 124897
Előzmény: gigabursch (124895)
Zoli Barkas Creative Commons License 2017.12.14 0 1 124896

Kutató hadihajós elismerést kapott Dr. Daruka Norbert

 

Részletek >

 

http://hajozas.hu/magazin/itthon/korponay-janos-kutato-hadihajos-elismerest-kapott-dr-daruka-norbert/

 

 

gigabursch Creative Commons License 2017.12.14 0 0 124895

Ezen a Mátra g/s-ön én is gondolkodtam, de nem egyértelmű.

 

Az biztos, hogy ott és akkor a Matróznál a képen érdekesen asszimetrikus a kerékdobok feletti kabinok ajtózása, meg furcsán mélyen ül a kerékállás és ez hasonlít a Mátrás képekre.

 

De nézzünk körül a testvérhajóknál:

Persze mint az itt ismert, a Vértesnek volt némi zászlóafférja.

Vagy épp a Balatont "átpáncélozták", S pont olyan furcsán, ahogy az fentebb írtam. Aszsimetrikus a dob menti kabinok hátsó ajtózása.

http://hajoregiszter.hu/katalogus/gozuzemu_oldalkerekes_vontatohajok/balaton_tipusu_oldalkerekes_vontato_gozhajo/1023

 

Előzmény: riversea (124892)
KZX003 Creative Commons License 2017.12.14 -1 0 124894

Új fotókkal frissült a Balatoni Hajók Képtára!

Mwin Creative Commons License 2017.12.13 0 0 124893
Előzmény: gumidani (124891)
riversea Creative Commons License 2017.12.13 0 1 124892

A látószög miatt tűnik úgy, mintha a kólingnak lenne döntve, de valójában előrébb a kötéltartónál /kötélvezetőnél (nem tudom mi a pontos terminus technicus) van, ahol nem kaszálhatja el a vontatókötél. Szerintem egyébként ez a MÁTRA gőzös. 

Előzmény: Zoltika (124885)
gumidani Creative Commons License 2017.12.13 0 0 124891
gumidani Creative Commons License 2017.12.13 0 0 124890

Ennek elfelejtettem a fortepanos számát.

gumidani Creative Commons License 2017.12.13 0 0 124889

fortepan_130321 kép részlete

 

Una Vestrum Creative Commons License 2017.12.13 0 0 124888

A gyári tábláján mintha 1956 lett volna. Van feljegyzésem, de egyelőre nincs kéznél.

Előzmény: riversea (124884)
gumidani Creative Commons License 2017.12.13 0 0 124887

Az egész képet nézve érdekesnek találom, hogy a Pálffy (ma Bem József) téren hurcibálják a hajócskát a Duna felé.

A piros nyílak a Bem József tér 1. sz. házat, a kékek pedig az egykori Radetzky-laktanyát mutatják.  

 

Netán a Margit krt-n volt Ganz-gyárból hozzák?

Előzmény: ZsákváryA (124869)
guberavera Creative Commons License 2017.12.13 0 0 124886

Tipp: a két típus ugyan az, a Varró-Csikós alapján nem választható ketté biztosan.

Előzmény: riversea (124882)
Zoltika Creative Commons License 2017.12.13 0 0 124885

Ez logikus, és a KALOCSA képén jól látható is. Itt azonban a rúd a kólingot keresztezni látszik - vontatásnál kb. az első rundóig maradna ott.

Furcsa.

Előzmény: riversea (124883)
riversea Creative Commons License 2017.12.13 -1 0 124884

Vajon mit tekintünk az építés évének: gerincfektetést, vízrebocsátást, átadást...? Az építés több hónapig, de akár évekig is tarthat, a SZEMES esetében így akár 56, de 57 is lehet helyes évszám szerintem.   

Előzmény: Una Vestrum (124881)
riversea Creative Commons License 2017.12.13 0 1 124883

Teljesen megszokott volt a hátsó kéményes gőzösöknél, mert a kéménydöntést akadályozta volna a középtengelybe helyezett lobogó, ezért eltolták oldalra. Ld. pl. első MHE gőzhajós naptár KALOCSA-:)

Előzmény: Zoltika (124868)
riversea Creative Commons License 2017.12.13 0 0 124882

A Csikós regiszter szerint Óbudán 1914-től 1917 végéig a hadsereg számára 116 vontató egység készült, mindegyik 2 csavarral. Ezek voltak az első Vazalowszky Diamont terv szerinti állítható propellerek.

 

Véleményem szerint a fotó az egyik ilyen egységet ábrázolja.

 

1917-ben 6 db Albatros típusú motorcsónak is készült a hadsereg vagy a tengerészet számára.

Ehhez kerültek fel képek a regiszterbe, melyek ugyan azt a típusú kis motorhajót ábrázolják, mint ezen a képen látható. http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/albatros_/3508

Szerinetm azonban azok nem az Albatrosz, hanem a 116 db Vazalowsky motorcsónak típus néhány darabját ábrázolják, tekintve, hogy számozásuk jóval 6 fölötti.

Előzmény: ZsákváryA (124869)
Una Vestrum Creative Commons License 2017.12.13 0 0 124881

A Regiszter valóban így írja, de nem lehet, hogy - 5. gyártási számmal - mégiscsak 1956-ban épült?

Előzmény: svábler27 (124872)
gumidani Creative Commons License 2017.12.12 0 3 124880

A mi iskolánk még várakozó állásponton volt.

Előzmény: edesviz (124879)
edesviz Creative Commons License 2017.12.12 0 1 124879

A "Kádár címer" törvénye az: Megjelent a Magyar Közlöny 1957. május 23-án kiadott 57. számában.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1d%C3%A1r-c%C3%ADmer

 

Előtte hivatalos volt a Rákosi címer. Illetve 56. okt 23-nov 4 között Kossuth címert használtak. A Szemes sorszáma a regiszterben 5. Az 1.2,3 Tihany... 1956-os. Nagyon nem húzták a címer cserét, mert Kádár féle címer annyiban békülés, hogy a Rkosit eltörölte. 

 

Én láttam 1957 tanévi azaz március-juniusi iskolai fotót Kossuth címerrel is.

Előzmény: trizs77 (124878)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.12 0 0 124878

a lobogókat mennyi idő alatt cserélték ki ?

 - 1 hónap?

 - fél év?

 - egy év ?

 

Eleve mikor volt a hivatalos (közlönyben megjelent) állami zászló, címer, lobogó csere időpontja ?

 

 

Előzmény: ZsákváryA (124874)
csecsaba2 Creative Commons License 2017.12.12 -1 0 124877

Azt latom, persze nem oldalrol van a kep, igy torzit a perspektica, de a kemenyhez kapcsolodo 4 rudbol ketto a hajo kozelebbi vege felol van, egy meg nekunk bal oldalon. Bar soha mem lattam kemenydontest. Feltetelezem hatra dontottek es a ket kozeli fele mert a kemenyen keresztul nem lehet atvezetni dontott allapotban a rudazatot. 

 

a rudazatokhoz viszonyitva felemk dol a kemeny, es a kurtok a hid fele mezneK. Most telefonon nezem, jgy keves kepet latram a vontato gozosokrol, de a szellozo kurtok mindegyiken elore fele allnaK. A nipperek elhelyezkedeseben sincs tapasztalatom, de mintha ott sokkal tobb elrendezes lenne mint a csavaros vontatokon. Szakertok es oreg hajosok?

svábler27 Creative Commons License 2017.12.12 0 0 124876

Valszeg a   vitorlás nem vételezte ki a Kádár címerest.

Előzmény: ZsákváryA (124874)
guberavera Creative Commons License 2017.12.12 0 1 124875

Javítottam, kösz.

És egy kis magyarázkodás: azért szerepelt  1956 mint építési év, mert Várfalvynál így szerepel. Felteszem a nálam jobban hozzáértők kiderítették, hogy Várfalvy tévedett, és 1957 a helyes évszám. Nos ezt három helyen kell javítani a regiszterben: a gyári adatlapon építés éve mezőnél, a hajótörténetben az első üzembehelyezésnél, ugye ez a kettő akár el is térhet, ill. opcionálisan az ismert tulajdonosok soron. Ebből csak egyet javított a szerkesztő, ebből adódott a zavar.

Üdv

gv

Előzmény: ZsákváryA (124874)
ZsákváryA Creative Commons License 2017.12.12 -1 0 124874

Egyezzünk ki döntetlenben!

A lobogón Rákosi-címer van. Elképzelhető, hogy 1957-ben címerügyben a vontatóhajón nem voltak teljesen szinkronban a politikai változásokkal.

A jegyzeteimben (amelyek nem hitelesek) a SZEMES gyártási éveként nekem is 1957 szerepel, ám a Regiszterben van némi zavar ebben a kérdésben.

 

Előzmény: svábler27 (124872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!