Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7876

Igen, ez gyakorlatilag egy 1kW-os "hajszárító". Hamar befűt. :)

Előzmény: MBman (7873)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7875

Nálam egész jól hozzáférhető. A motor alján elöl a hűtő mögött van a generátor.

Gatya (motor alsó burkolat) le! És csak két nagy csavar tartja. Persze olaj itt is van. Márkaszervizben legutóbb azt hiszem 0,4 óra az az 24 perc volt a számlán a normaideje a ki- és beszerelésnek együtt.

Előzmény: MBman (7874)
MBman Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7874

Én is tartalék generátorral vagyok felszerelkezve. Mondjuk a csere nálam nem fél óra, hanem annál jóval tovább tartó szívás az autó alatt fekve. A jobb oldali dobetétnél lévő generátor védő takaróelem helyén lehet kiszenvedni nagy nehezen, miközben a vákuumpumpa orrán száján ömlik a fáradt olaj a nyakam köré.

Sőt már tartalék önindító is van. :) Lassan két hónap állás után talán holnap készül el a kocsim.

Előzmény: Törölt nick (7861)
MBman Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7873

Így könnyű hamar fűteni. De ez azért masszívan kinyírja a generátort :) 

Előzmény: Törölt nick (7872)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7872

Levegőt.

Előzmény: MBman (7870)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7871

Hát azért gyújtót, fényforrást se kell évente cserélni benne!

Előzmény: MBman (7869)
MBman Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7870

Ez a vizet melegítni, vagy csak az utastérbe befújt levegőt?

A VW féle 1,9 TDI-nél van olyan, hogy a vizet melegítik elektromosan 3 db izzítógyertya szerű fűtőbetéttel.

Előzmény: Törölt nick (7868)
MBman Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7869

Szerintem pont a Xenon miatt is érdemes beépíteni DRL-t. Hisz az drágábban üzemel, mint a halogén. Lehet, hogy csak 35 wattot fogyaszt az 55 wattos halogén helyett, de nincs meg egy ezresből az izzó, vagy gyújtó csere szerintem :)

Előzmény: Törölt nick (7863)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7868

Így néz ki ez a fűtőbetét meg a fűtésbox alja.

A betét oldalát látod a kábelekkel, ha van.

 

Előzmény: lharangozo (7867)
lharangozo Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7867

Köszi az infót.

2. tulaj vagyok. z16xer sedan a gép.

Valószínűleg nincs benne mert a beindítás után nem túl acélos meleget, inkább csak enyhe langyosságot érezni.

Kicsit javul az idő, bebújok a műszerfal alá, de addig is megpróbálom lekérdezni az alvázszáma alapján.

Köszi a tippet.

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (7866)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7866

Szia!

Szerintem pedig elég hatékony. Most hogy generátorkímélés miatt kikapcsolom, nagyon is szembetűnő a különbség. Ha nem kapcsolom ki, csakorlatilag pár perc után már érezni, hogy nincs az a jég hideg az autóban, pedig a víz még hideg. De már indítás után is közvetlenül nagyosat fúj.

A működését ez alapján veszed észre, valamint hogy amíg mind a négy fokozata megy, gyakorlatilag alíg van vagy egyáltalán nincs töltésed. Járó motornál nálam olykor a 12V sincs meg. Aztán ahogy kikapcsol, hopp, egyvől 14,1-14,2V.

Továbbá meg is tutod nézni. Az anyósülés felől ha bebújsz a műszerfal alá és balra nézel a fátésbox aljához. Látod a fűtőbetétet. Jó vastag vezetékek csatlakoznak rá. Telán egy barna és aegy piros, de a színekre most nem esküszöm meg.

Még egy megoldás ha megnézed op-commal.

Ás az is járható út, hogy vázszám alapján megnézed ecat-on, hogy gyárilag van-e. Ha esetleg nem első tulaj vagy, utólag ritkán szokták belebarkácsolni. Ha jobban felszerelt dízeled van, akkor esélyes, hogy van.

Előzmény: lharangozo (7865)
lharangozo Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7865

Szia Zsolt !

Te hogy veszed észre, hogy bekapcsol a gyorsfűtés ?

Egyáltalán hogyan lehet megbizonyosodni róla, hogy van benne?

Német fórumon úgy vettem le, hogy nem nagyon hatásos, mire tényleg fűtene, addigra a hűtőfolyadék is melegszik.

Neked mi a tapasztalatod? (Vagy esetleg másvalakinek?)

Én nem tudom, hogy az enyémben van-e.

Digitális légkondi van benne, a használati utasítása leírja, hogyan működik.

HI állásba tekerem, és elég hamar langyos jön, de nem meleg, vagy forró a levegő.

Simán lehet, hogy csak a víz melegedése adja a langyos érzetet.

Mi erről a tapasztalat?

Üdv.

Laci

Előzmény: Törölt nick (7864)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7864

Amúgy mostanában én is azt csinálom, hogy addig amíg bekapcsolna a QH, inkább letekerem a fűtést. A ventilátor is csak 1-es fokozaton megy szélvédőre irányítva "Lo" állásban, a párásodás megelőzésére. Szerencsére nem vagyok fázós. Na meg ott az ülésfűtés. Az is csak töredéke terhelésben mint a QH. Aztán 4-5km múlva, mikor már a víz 70-80 fokos, akkor tekerem fel 22 fokra. Akkor már nem kapcsol be a QH.

Előzmény: Törölt nick (7861)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7863

Osram?

Állítólag simán be lehet faragni a rácsba. Régebben gondolkoztam rajta, de a xenon mellett letettem róla.

Előzmény: dfqf (7859)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7862

Igen. 3év/ bő 60.000km-rel ezelőtt.

Előzmény: MBman (7856)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7861

Nálam nem a tompított terheli. Az 70W (xenon), 5-6A-t vesz fel, az semmi. Ellenben a QH igen, az 80A-t simán megzabál. Ehhez jön hozzá hogy 110A-es generátorba 100A-es diódahidat raknak. Tehát 110%-os terheléssel megy a generátor amit nem bír a végtelenségig.

Rajta van a vákuumpumpa igen. De azzal soha semmi baj nam volt. A tekerceléssel se. Az gyári. Ennenben a diódahíd mindig megadja magát.

Az is érdekes, hogy felújítás után szép lassan tizedről tizedre csökken a töltőfeszültség. Mikor már a 13,7-13,8-at is (minden fogyasztó nélkül) nagy kínlódva tudja tartani, akkor már lehet rá számítani, hogy rövidesen beadja a kulcsot.

A legutóbbi felújítás 60.000Ft körül volt. Ezért inkább kap legközelebb újat. Abban biztos a 110A-es híd van és talán kicsit tovább bírja. Gyári (ugyan az a Hitachi, csak nem GM-es dobozban jön, hanem Hitachisban) 100 körül van. Ha csak 3-4 évet kihúz, már jobban megérte mint a felújítás.

Bár lehet hogy azt csinálom majd, hogy a régit is felújíttatom és akkor lesz egy cseregenrátorom. Akkor nem kell otthagyni sehol napokra a kocsit. Ha bedöglik az épp autóban lévő, akkor csere fél óra alatt és megyek tovább.

Előzmény: MBman (7855)
MBman Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7860
Előzmény: dfqf (7859)
dfqf Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7859

Sziasztok!

Tudtok valami ízléses menetfényt Astra H-ra.

Fekete caravan bár gondolom mindegy:-)

qqwert Creative Commons License 2017.01.17 0 0 7858
Előzmény: MBman (7856)
Arris Creative Commons License 2017.01.16 0 0 7857

Értelek. Most úgy vagyok vele, hogy lebontatnám a fél elejét ha lenne egy lepedőm, azt is aminek nincs baja.

Előzmény: MBman (7853)
MBman Creative Commons License 2017.01.16 0 0 7856

Felújítottátok a kettőstömegű lendkereket?

Előzmény: Törölt nick (7852)
MBman Creative Commons License 2017.01.16 0 0 7855

Az isuzu motorokhoz jóval drágább a generátor, mint a benzinesekhez. Szerintem a tiéden is rajta van a vákuumpumpa. És emellett nagyon keresett is ez a típus, mert gyakran megy tönkre. Nemcsak az 1,7 CDTI-hez, hanem a régi Isuzu motorokhoz való is. Egy pár hete 30-ért adtam el egy nap alatt egy bontott de teljesen hibátlan Vectra A generátort, vákuumpumpával együtt. De elment volna ez többért is, pedig húszéves autóhoz vették meg. Szóval ilyen ára van.

 

Nálam is sokszor ment tönkre a generátor. Valósággal fogyasztja őket a kocsi. Először egy 70 Amperes volt, tönkrement, szerelővel csináltattam 40 ezer volt. Diódahidat és állórész tekercset kellett benne cserélni. Talán másfél évet ha elment, megint tönkrement. Ekkor már volt donorkocsi, abban 100 Amperes generátor, amit átraktam. Közben én magam megjavítottam a 70-eset, diódahíd baja volt, a tekercs szerencsére megúszta. 13 ezer volt hozzá a diódahíd. Talán 1 évet ha elment a 100-as, az is beszart. Ekkor vissza a 70-es, hogy üzemképes legyen az autó. A 100-asat pedig felújítottam. Állórész tekercs, diódahíd (ebben 8 dióda van, a 70-esben csak 6), szénkefék, csapágyak, szimmering, vákuumpumpa tömítések, minden fel lett újítva, 55 ezerre rúgott az alkatrészek árának "számlája". Le is lett tisztítva, szinte a gyári újjal megegyező generátor lett belőle. A villamossági szerelő 100 ezerért tudott volna adni felújítottat. Ez a felújított viszont már 2013 nyara óta bírja, kb 100 ezer km.

 

Valószínűleg minőségi alkatrészeket kaptam, és építettem be a generátorba, de emellett azóta tudatosan figyelek arra, hogy feleslegesen nagy teljesítményű fogyasztókat ne használjak. Hátsó ablakfűtést soha nem használok. Építettem nappali menetfényt a kocsiba, ami mellett kora tavasztól késő őszig csak este kell használni a tompítottat. A tompított fényszóró komoly fogyasztó. Motor indítás után sötétben sem kapcsolok egyből fényszórót, mert az utóizzítás nagy terhelés a generátornak, nem tetézem még a tompítottal is. Nappali fénnyel indulok el. Persze ezzel vigyázni kell, mert intettek már ki miatta, 5k helyszíni lett a vége

 

A folyamatos túlterhelés nyírja ki folyamatosan a generátort. Az egyik dióda elfossa magát, és ha rövidre záródik, akkir kinyírja az állórász tekercset is. Ha úgy nyiffanik ki, hogy szakad, akkor a tekercs megússza. Előbbi esethez már kétszer, utóbbihpz egyszer volt szerencsém.

 

A régi Isuzu motoroknál az utóizzítás főleg a ludas. Illetve az emellé még felkapcsolt tompított fényszóró, rádió, télen ülésfűtés, hátsó ablak fűtés. Nálad a quickheat, ami folyamatosan letérdelteti. Meg gondolom egyből kapcsolja a kocsi a tompítottat, mert automata állásban használod a fényszórót. Emellett az ülésfűtést, hátsó ablak fűtést is gyakran használod. Én a quickheat-ot kiiktatnám a helyedben.

 

Előzmény: Törölt nick (7854)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.16 0 0 7854

Azért kíváncsi lennék, hogy egy G Astra generátor egy H Astráéhoz képest mivel tud kevesebbet. Vagy mennyivel másabb alkatrészekből épül fel, ami indokolja a 1,5-3-szoros árszorzót.

H-hoz (legalábbis az enyémhez) a legolcsóbb utángyártott is 65.000Ft-nál kezdődik.

 

A generátor nálam is többször volt már felújítva. Egy felújítás átlag 2 évet bír nálam. Az a gyanúm, hogy mindenhol a sz@r kínai mobiletron 100A-es diódahidat teszik bele a 110A-es generátoromba. A 100A-es jóval gyakoribb és gondolom az van mindenhol a polcon. Azt rakják be jó lesz az, 10A nem számít alapon... Ami így folyamatosan túl van terhelve és két év után megadja magát.

A gyári Hitachi 110A-es mégis csak elment 7 évet... Legközelebb nem fogom felújíttatni. Gyári újat kap.

 

Önindítót pont egy éve cseréltem. A felújításra egy hetet várni kellett volna. Ha csak városon belül járnék, nem is érdekelne. De 6-7 órát tömegközlekedni, ami csak a hazautam, vissza ugyan annyi, ami a szabadidőmből megy el, ráadásul mindez egy vagyonért, felér egy kínzással. Így a legolcsóbb utángyártottat rakták be, ami ott volt a polcon, másnap el is vihettem a kocsit. A csere ugyan annyiba került, mint a felújítás. Egyelőre lekopogom de minden rendben vele. Sőt, sokkal gyorsabban teker mint a régi gyári önindító. Az csak komótosan tekert, ez pedig szinte berántja a motort ugyan azzal az akkuval.

 

Előzmény: MBman (7853)
MBman Creative Commons License 2017.01.16 0 0 7853

Pedig a Cromaxnak is jó árai vannak. Opelekhez sok apróságot is lehet kapni. A te 1,6-os G Astrádhoz például árulnak bontott generátort 21 ezerért. De a legolcsóbb új is 21.300 Ft. Ezt mondjuk bem biztos, hogy megvenném. Viszont a felső határ a csillagos ég, 113 ezerért gyári új. Én modjuk a generátort mindig meg szoktam javítani, a hibás alkatrész cseréjével. Plusz még a kopó alkatrészek cseréje (csapágyak, szénkefék, szimmering, tömítések), így nevezhető felújításnak is a művelet. Ez persze drágább, mint simán berakni a bontottat, de tartósabb is. Ugyanez az önindítóval is. Az új akkor kellhet még, ha munkaeszköz az autó, és nem állhat. De gondolom nálad nem ez a helyzet. A garázsban meg elálldigál az autó generátor nélkül is pár hetet.

 

Csak úgy mondom, mint alternatíva, mielőtt rohansz a legközelebbi boltba új generátorért.

Előzmény: Arris (7850)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.16 0 1 7852

Először cserélni akartam én is a lendkereket + kuplungot kompletten, de a szerelőm beszél rá a felújításra. Eddig 70.000km-t mentem vele a felújítás óta. Nincs vele baj.

 

Szőnyegeket én pedig ma néztem mennyibe kerül a gyári. Nem is vészes. Sőt! 6-7eFt körül van a gyári garnitúra a Cromaxnál és a Csergőnél is. Pár évvel ezelőttről valahogy sokkal drágábbra emlékeztem...

Előzmény: lukulin (7851)
lukulin Creative Commons License 2017.01.16 0 0 7851

Megnéztem a szőnyeges linket és teljesen korrektnek tűnik.Köszi. Valóban 200 Nm én néztem félre.A kuplung már eléggé fent fog /hajtotta boldog boldogtalan/ de semmi hangja sincs a szerkezetnek de előbb vagy utóbb cserés lesz kompletten.

Kb 250 000-ért láttam korábban kuplungszerkezet+kettős+kinyomócsapágyat+munkadíj.

Ezért gondoltam a felújítottra,hogy azok mit bírhatnak sokkal kevesebb pénzért.

 

 

Előzmény: Törölt nick (7848)
Arris Creative Commons License 2017.01.15 0 0 7850

Megnyugtató, hogy van generátor kevesebbért is mint 45ezer. A Cromax eszembe sem jutott. Pedig nyílvánvaló opció az a bolt is. Sebaj, emlékeztettél. Ez jó.

Előzmény: Törölt nick (7844)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.15 0 1 7849

A Csergő alkatrészek tekintetében elég olcsó. Néha van, hogy egy-két dologra kapok mástól valamivel olcsóbb ajánlatot. De nem szokott óriási árkülönbség lenni. Ha nem akarsz minimális összeg miatt máshova rohangálni, akkor érdemes onnan venni.

Előzmény: lukulin (7847)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.15 0 1 7848

Szőnyeget én innen vettem bő 4 éve: https://autószőnyeg.hu/

Nincs benne az Opel logó, de ezt leszámítva jobb minőségű mint a gyári. (Én prémium plüss változatot vettem.) Abszolót méretpontos mm-re, a rögzítési pontok is ugyan olyanok, mint a gyárin. Bő 100.000km óta taposom, de kopás nem nagyon látszik rajta. No és persze jóval olcsóbb volt, mint a gyári.

 

Láncos az 1.3cdti is igen. Gyári ajánlás szerint csak panasz esetén kell cserélni. Azaz ha már hangja van.

 

Az, hogy mi élvezetes, eléggé relatív. Itt ezen a fórumon már az én 1.7-esemet és lomha sz@rozták le. :) Miközben én nem érzem annak és az utasaim is épp ellenkezőleg szoktak nyilatkozni.

Azt ugye tudod hogy ez a z13dth motor gyárilag csak 200Nm max?

 

Nekem is fel lett újítva a lendkerék + kuplung. Mikor vettem a kocsit az enyémnek sem volt semmi jele. Kb 30.000km-rel később kezdett félig kinyomott kuplungnál valami kerregni.

Nekem 120 körül volt a felújítás. Igaz ebben benne volt a ki-beszerelés márkaszervizes munkadíja is. Ma már lehet hogy újat vennék LUK-ból. Az utóbbi években elég jelentősen csökkent az ár. Lendkerék az enyémhez pl már 100 alatt van.

Előzmény: lukulin (7846)
lukulin Creative Commons License 2017.01.15 0 0 7847

A mondat második fele lemaradt.

 

Egyébként még olajteknő tömítés is kell majd meg fékolaj továbbá a hátsó rugók mellé/kombi/ az a gátló/valami teleszkópos izé:-)+gyári szőnyeg első körben.

 

Általában a Csergő olcsónak mondható és nem érdemes kutakodni az árak után vagy a felsoroltak megvásárlása előtt érdemes szétnézni máshol is?

Köszi.

Előzmény: lukulin (7846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!