A Magyar Posta Zrt. mintegy 1,1 milliárd forintért csaknem 4800 kerékpárt és 30 kerékpár-utánfutót vásárol. Az ár magába foglalja az öt éven keresztüli karbantartását is.
A Közbeszerzési Értesítő szerint az európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást a győri székhelyű Cronopont Kft. nyerte el nettó 1,097 milliárd forintos ajánlatával. A másik pályázó, a debreceni központú Piremon Kht. 1,167 milliárd forintos ajánlatot tett.
A vállalkozási szerződés szerint a nyertesnek 640 váltós kerékpárt (245 darabos opcióval), 4.148 váltós biciklit (1.676 darabos opcióval), 30 kerékpár utánfutót kell leszállítania. Az ötéves karbantartást is magába foglaló szerződésben szerepel 150 millió forint keretösszegig eseti javítások elvégzése is.
Tomecskó Tamás, az MP szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az eljárás nyertese a kifejezetten postai igények alapján Szlovéniában kifejlesztett KRPAN típusú kerékpárt szállít, amely ma már számos ország postai kerékpárjaként bizonyítja, hogy alkalmas postai kézbesítő kerékpárnak.
nem meghívás, hanem tájékoztatás, hogy ez lesz fiúk, csak hogy tudjatok készülni. engem nem tudsz manipulálni ilyen amatőr módon... biztos nem volt tudomásuk a pályázatról. persze aki leszarja a hazai ipart, annak eszébe sem jut hasonló. nem hiába szlovénia vezette be tavaly az eurót, nem mi. mindegy, lúzerek is kellenek ahhoz, hogy mások győzzenek. most mi vagyunk soron.
Nincs Európában olyan ország, ahol az állami közbeszerzések elbírálásánál ne lenne törvény szerint előnyben a hazai gyártó. Olaszországban például 10% garantált árelőnye van, ha a gyártó olasz tulajdonban , olasz munkaerővel teljesít.
Magyarországon az össze volán vállalat az utóbbi 17 évben ezerféle nyugati busztípust vásárol, Volvókat, Manokat, törökországban szerelt Mercedeseket... A sokféle típus lehetetlen helyzeteket teremt a javító bázisokon. Barátom, a család autójának karban tartója a Borsod Volánnál autószerelő. Nem múlik el nap, hogy ne átkozná a"márkákat", a Volvóknak havonta cserélik a szélvédőjét, maguktól repednek meg, sokszor már így érkeznek, a Manokból az alsó fenéklemez leszerelésekor , így télvíz idején 80 liter sárral kevert hólé esik a nyakukba, plusz a vacak lemezcsavarokkal rögzített, túlságosan alacsony fenéklemez. A mercik kétszer annyi gázolajat zabálnak mint az azonos utast szállító 20 éves Ikarusok. A Merciknél a fél buszt le kell bontani egy légszűrő cserénél, az Ikarusznál állva fel kell nyitni egy fedelet, a csere öt percet sem igényel. Azaz a sok százezer busznyi gyártási tapasztalattal rendelkező Ikarust kinyírták, közbeszerzéseken esélyt sem adnak neki. Pedig a Cocom lista megszűntével, korszerűbb motort, sebváltót, légkondit is be tudnának szerezni, igény szerint.
Hasonló mondható el a Ganz- Hunslet -ről is. A korszerű villamosok, motorvonatok gyártója, csak éppen Mo-on nem rúghat labdába, Miskolcon ócska bécsi , prágai villamosokat szerzett be, Demszki a Siemesnsekkel vigasztalódott. Pedig a Ganz villamosa, melyet egyedül Debrecenben állítottak rendszerbe alacsony padlószintű, visszatáplálós, korszerű elektronikával szerelt gyönyörű jószág volt. Hazai szervízbázissal, húsz-harminc évig szolgálhatta volna a magyar nagyvárosokat.
A metró beruházásnál, a MÁV beszerzéseinél sem döntöttek a magyar cég mellett, mely így referencia nélkül külföldön sem rúghat labdába.
A hadiipari beruházásoknál üdítő kivétel a Rába , de minden más komolyabb üzletből kimaradnak a magyar vállalatok. Igaz a Gripennél legalább kompenzáltak a svédek, az ócska amerikai F-ek esetében szó sem volt a pénz hazai befektetéséről.
Nemrég olvastam a postás táskák beszerzéséről, ahol hasonlóképpen büdös üzlet köttetett, nem meglepő módon az exkomcsi lenin imitátor fejti kerülgette az üzletet.
Bármely pályázat, óriás tender, milliárdos üzlet közelében mindig ugyanaz a szarházi , tehetségtelen exkomcsi, szdsz bagázs tűnik fel. gyurcsánnytól - szabó gyurikától meggyespitétől (Paks)-, bajaferikétől (zsurk)- vekleren át - leisztingerig.
Autópálya, villamos, elővárosi vasút, postás táska, bicikli, fagyigép, napozóágy, katonai rádió, légi utántöltés, tanulmányok ezrei.... egyre megy Tocsikolnak, lízingelnek lenyúlnak mindent ami mozdítható. Generációkat megnyomorítva, az országot morális, gazdasági, demográfiai válságokba taszítva.
Ilyen rohadt, piszkos nemzet és életidegen, hungarofóbb bandát még soha nem szabadított senki a magyar népre!
Aluvázas kerót adni állatság a postásnak. Az acélnál sokkal érzékenyebb, merevebb, nem képes "dolgozni" a bringás alatt, gyorsabban törik, és ha nekiverik valaminek, egyből behorpad, és gyengül is azon a helyen. Az aluváz annak jó, akinek számít, hogy sokkal könnyebb a gép. Például országúti bringához. A postásnak minek, amikor úgyis tizen-huszon kiló terhet cipel. Lengéscsillapító meg minek, nem downhillezni fog a postás, akkor meg csak a bajnak van.
Cégünk megvette a postakönyv-szarukat. Ez egy "szoftver". Kurva drága volt, de meglágyították a szívemet a rabszolgák.))
Ár:200e, két felhasználós változatban.
Megállapodunk, fizetünk, majd várjuk postán(!) a szoftvert. Nem jön két hónapig. Érdeklődés. Válasz: a szoftver a ..post nevű cég készíti, és elkeveredett a postán(!) az átutalási igazolásunk, ezért nem küldték. Nem küldték, teló. Kihozzák. 1 hét múlva oda is értek. Telepítés fél nap, fos az egész. Majd a telepítési segédeltért (kihozták, felszámoltak óradíjat). Ekkor küldtem őket KURVA ANYJUKBA. Most itt tartunk.
amúgy csak 3 nagy bringagyárunk van: Neuzer, Olimpia, és a Scwinn-Csepel. Kizárt dolog ebben az országban, hogy dobjanak nekik egy emilt, amiben leírják, hogy mi kéne a postának. iszonyat bonyolult egy nagy teherbírású bringát megtervezni! mint a holdraszállást! aztán pár hónap múlva mehet a tendereztetés...
Mi ez a nagy szociális érzéketlenség?! hát a biciklitolvajokra nem gondol senki?! (természetesen megélhetési biciklitolvajok...) eddig nem volt jellemző a postáskerékpárok eltulajdonítása, de majd most!!! szépen átfújják, és már lehet is tekerni. ha a rendőr kiszúrja, hát ismeretlen személytől vetted a piacon...
"Szinte lehetne tanulni a franciáktól, ha például a párizsi Velib bérbringahálózat közel 20ezer kerékpárját idén is nem Magyarországon gyártották volna:-)"
Három lehetőség van, ami jó az országnak: 1. A tulaj hazai, és külföldön gyártat. Ekkor a della ittmarad az országban. 2. A tulaj külföldi, de a mi országunkban gyártat. Ekkor munkát ad itt, és adót is fizet. 3. Best-case: a tulaj hazai, és helyben gyártat.
Amit a franciák választottak, az az 1. változat.
MINDHÁROM jobb alternatíva, mint az, amit a fosta választott!!
A győztes egyébként nem először kerül kapcsolatban a postával. A cégbírósági adatok szerint 1995-ben bejegyzett, 1998 óta 12 millió forintos jegyzett tőkéjű Cronopont – amelynek a tő tevékenysége a saját tulajdonú ingatlanok adásvétele, továbbá saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadásával, üzemeltetésével, máshová nem sorolt iparcikk-kiskereskedelemmel, irodagép-, számítógép-javítással, számviteli, könyvvizsgálói és adószakértői tevékenységgel, számítógép, periféria, szoftver, egyéb irodagép és bútor nagykereskedelmével foglalkozik – évek óta beszállítója az állami vállalatnak.
Többek között tavaly októberben nyerte meg a legfeljebb 15 nagy teljesítményű levélbélyegző szállítására és karbantartására kiírt tendert, nettó 143 millió forintért. Ugyanilyen pályázaton győzött egy évvel korábban is, akkor legfeljebb 19 nagy teljesítményű gépet kért a Magyar Posta, aminek szállítását még 56 millió forintért vállalták.
A múlt októberben nemcsak a nagy, hanem a kis és közepes teljesítményű levélbélyegző gépekre kiírt tendert is megnyerték nettó 272 és 83 millió forintos ajánlattal. Ennek a két eljárásnak az eredményét azonban a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette, és még hárommilliós bírsággal is sújtotta a postát, mert érvénytelenítenie kellett volna a Cronopont ajánlatát, mivel az olyan cégtől kért tanúsítványt az ajánlott termékekre, amelynek a kiadásra nem volt jogosultsága.
Vennék a gyereknek egy könnyű bicajt. Milyet és hol vegyek? Vettem egyet tavasszal 20000-ért, 12 kg-ost, egyszer ráesett, azóta nem akarom, hogy azzal tekerjen, pedig az eladó még egy számmal nagyobbat akart adni, ami lett volna vagy 18kg (annyi a gyerek is). Egyébként most már szívesen elovasnám a posta versenykiírását és a győztes pályázó által vállalt részletes paramétereket is.
Értem én, hogy közötök nincs a nevezett iparhoz, annak technikai paramétereihez és követelményeihez, de fantáziáljatok tovább súgásokról meg korrupcióról.
A kerékpár-iparhoz valóban nincs közöm, de jópár közbeszerzésen elnyert munkának voltam már a kivitelezője, van némi belelátásom a szokásos ár/érték arányra: nem egyszer voltunk a sorban sokadik alvállalkozók: a munka 80-90 %-át csináltuk meg az erediteleg elnyert összeg 25-30 %-áért.
(megcsinálhattuk volna az egész munkát is, csak gondolom, nagyon kilógott volna a lóláb, így meg nem ugrálhat senki, még akkor sem, ha mindenki kiterítené a lapokat utólag. Meg amúgy is, minden törvényes, csak éppen egy össztársadalmi ipari méretekben űzött átverésnek vagyunk a szereplői)
Jól hangzik amit mondasz, csak hülyeség. Nézz már körül a piacon picit, milyen bicajt kapsz NETTO 200 rugóért légyszives.. Meg nézd meg a teherbírásukat is légyszives.. Nem kell acélbicaj 200 kilóhoz. Az utánfutót meg megnézem hány postás fogja használni. És a 150 milla karbantartásra GARANCIAIDŐN BELÜL? WTF.. Ez a részeges postások miatt kell? :P
Nekem Caprine kerékpárom van, könnyített alumínium vázból, 3*5 sebességes váltókkal, duplafalú felnikkel (elég nehéz gyerek vagyok). 100eFt volt, utlrajó gép, de nincs utánfutója, ez tény. Magyarok gyárták, nem 28 kiló, csak kb. 10. Ez kisker ár volt, gondolom 10-20 ezret nyert a forgalmazó is.
ez azér nem így megy. hatezer darab kedvéért nem fognak új típust tervezni, gyártósorokat átkonfigurálni. rutinos gyártók nem csak azt veszik észre, hogy ezt a kiírást egy konkrét típusra szabták, hanem valszleg azt is rögtön tudják, hogy ki az előre kiválasztott nyertes.
a közbeszerzési törvény elvben tiltja, hogy a kiírás olyan szűkítő feltételeket tartalamazzon, amelynek kizárólagos célja a lehetséges beszállítók számának csökkentése. ezzel csak két gond van: - az ilyen típusú korlátozás miatti panasz nem halasztó hatályú, tehát a közbeszerzést ettől még lefolytatják és szerződést is kötnek - a törvénysértés megállapítását követően névlegesen alacsony pénzbírsággal sújtják a kiírót (jelen esetben a magyar posta kemény hárommillió forintot fizetett).
Barátom, ha ez így menne, akkor ez lenne a kánaán: már túl lennénk a 6-os metrón, 2e km sztráda lenne, egy nemzeti az erzsébet téren, a pályabeléptetők engednék be a 10 ezreket a meccsekre stb....
Viszont a kiíríás nem csak műszaki paraméterekből áll ám.
Ráadásul, ha létezne a csodaszoftver, akkor mindenki ugyanazt rakná össze. Mao et. elképzelni sem tudna uniszexebb társadalmat.))
A pályázatban szereplő műszaki adatokat bárki tudja teljesíteni, aki kerékpárt gyárt. Bedobja a paramétereket a tervezőprogramba, kidobja a váztervet, kiegészítők adottak és elérhetők mindenki számára. Az más kérdés, hogy pénzügyileg megéri-e neki. Ha nem, gondolom nem indul, ahogy történt is. Én nem tudnék ennyiért a kiírásnak megfelelő paraméterekkel rendelkező gépet összeállítani készen kapható egységekből, ami elfogadható élettartammal is rendelkezne, pedig van rálátásom a beszerzési lehetőségekre és kínálatra, ezért szerintem nem túlárazott a projekt. Értem én, hogy közötök nincs a nevezett iparhoz, annak technikai paramétereihez és követelményeihez, de fantáziáljatok tovább súgásokról meg korrupcióról.
és nem látok benne túlzást vagy korrupt eljárást, reális az üzlet kiírása
ha vesszük a világ 176 országában a postások által most és valaha használt 876 féle bicikli-tipusból képzett halmazt, és a kiírás paraméterei valóban nem csak erre az egyetlenegy tipusra illenek rá, akkor talán még igazad is lehetne.
Aha...a tojás meg kettő ötven, csak épp nem lehet kapni. Először én is lementem alpáriba a hírek hallatán, miért kell szlovén gépet venni, mikor 2 nagy kapacitású gyár is van itthon, aztán elolvastam a részleteket és nem látok benne túlzást vagy korrupt eljárást, reális az üzlet kiírása és elszámolása. Nincsenek benne teljesíthetetlen elvárások sem, bármelyik gyár képes produkálni a nevezett paramétereket kilóban és centiben is, s a jelentkezők kis eltéréssel adták meg az árakat, szórás minimális. Az, hogy miért nem jelentkeztek a gyártók egy ekkora volumenre, az ő problémájuk, nem az enyém.
A közbeszerzést -jól írod, hogy elvileg - erre találták ki. A magyar gyakorlatban a közbeszerzés a törvényesített korrupció. Lásd:2002-es autópálya sztori..((
Szinte lehetne tanulni a franciáktól, ha például a párizsi Velib bérbringahálózat közel 20ezer kerékpárját idén is nem Magyarországon gyártották volna:-) Ezek árát viszont gyakorlatilag lehetetlen megtudni, mind a város, mint JC Decaux titkossá minősítette a szerződést, feltehetőleg a bringa+reklám+fenntartás követhetetlen elszámolásai miatt. Az emberek mindenesetre jól járnak a rendszerrel, senki nem károsodik állami pénz lopása miatt, ez a lényeg. Másrészt nem minden bringát készítenek Kínában és Tajvanon, de a legtöbbet igen. Sajnos nagy multú, eredményes gyárakat vásárolnak fel és szüntetnek meg szerte Európában, hogy kiszolgálják a fillérhuszár pénzügyi manipulátor bagázst.