Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mwin Creative Commons License 2007.09.12 0 0 1289
Például-akkoriban nem volt videó, pláne DVD:-DDDDDD
Előzmény: M61021 (1288)
M61021 Creative Commons License 2007.09.12 0 0 1288

MI ez? Dia film a téli-nyári átállásról?

 

6500 pénz minimum.

 

 

http://www.vatera.hu/teli_nyari_atallas_csepel_tehergepkocsikon_i_ii_35599206.html
dutrancs Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1287
A vízszállítót nem láttam,csak elképzelésem lehet  ill. van róla:Szerintem,ha mint különlegességet említed/ha nem az lenne nem lenne téma/ biztos ez is valami kevés darabszámban gyártott-esetleg valami kisérleti db lehetett.GOndolok itt a sivatagi vízszállításra!Oda pedig biztos nem széria tgk-at szántak eladni.Eltudom képzelni,hogy nagyobb űrtartalmú és felületű hűtővel szerelhették fel,valamint más tipusú olajhűtőt szereltek rá.Megváltoztathatták a ventillátor átmérőjét,fordulatát.lapátszámát vagy dőlési szögét. A vezető fülkét is leszigetelhették esetleg a közvetlen napsütésnek kitett tetőrészt illetően.A légszűrőn is változtatniuk kellett,hogy a homokszemek még véletlenül se jussanak az égéstérnek még a közelébe sem .Mélázgatni ,álmodozni ,mesélgetni reggelig is lehetne,de ebből még a valóság nem derül ki,úgyhogy aki többet ill. biztosat tud róla kérem ossza meg velünk ismereteit.
Előzmény: Mwin (1286)
Mwin Creative Commons License 2007.09.09 0 0 1286
Dutrancs, ha már emlékezel: 8x4-es hajtásképletű vízszállító Csepel rémlik? Egy hajós cimborám szerint ilyet fotózott nemrégiben. Én még nem láttam, nem is hallottam ilyenről. Várom a képet nagyon, de talán a kollektív emlékezetből kicsalható valami...
dutrancs Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1285
Holnap azaz 08-án Gépésztalálkozó Mezőkövesden 9,30-tól!
M61021 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1284

Cseplek vizen! 2x D-613!

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=T2AEmPM0utM
rali Creative Commons License 2007.09.02 0 0 1283
Igen.

Évekig laktam ilyen kocsikban.
Előzmény: M61021 (1278)
hotib Creative Commons License 2007.09.02 0 0 1282

"dutrancs meséjéhez"

69-ben öregem 630 as ikarusszal dolgozott néha ha elmentem vele napközben mellete ültem ,alutam a büböson alattam dübögott a csepel motor.

Dutrancs jól emlékszikrá a farosokon/ik66/ a kopoltyút/hátsó motortér ajtó/télen a söförök letakrták hogy melegebb legyen a buszban ,de a motort tisztán kellettartani abban az idöben vödör meg mosókefével.Akkoriban a sörok télen nyáron útszélén szerélték a defektes kerekeket,nyáron nagy melegben naponta többet mert a belsöket ragasztották is.

Előzmény: dutrancs (1265)
M61021 Creative Commons License 2007.09.02 0 0 1281
Maz kolléga nem csak Maz videókat tett fel a youtube-ra, van 3 Csepeles is.

http://www.youtube.com/watch?v=Y2vtuiMm9n4
M61021 Creative Commons License 2007.08.31 0 0 1280
És a fülkébe is belógott nem? 2 személyes volt.
Előzmény: Mwin (1279)
Mwin Creative Commons License 2007.08.31 0 0 1279
450.88, ez hosszított orral készült, hogy beleférjen a motor.
Előzmény: M61021 (1277)
M61021 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 1278
A búcsusok, meg cirkuszosok ma is ezt játsszák max. 2-vel.
Előzmény: rali (1275)
M61021 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 1277

Öntözőszivattyúban 6 hengeres Csepel erőforrás lapul. Hátha kő valakinek.

 

http://www.expressz.hu/auto/haszongepjarmu/mezogazdasagi/showAdvert,5039519,677,1.html

 

Fel kéne turbózni vele valami 450-est, vagy 344-et. Melyikből csináltak 6 hengerest exportra? Vagy annak más száma volt?

Kicsit belógna a fülkébe, kicsit hosszabb orr, vagy a hűtőt elpakolni máshová. Persze az egész hajtásláncot illene kicserélni. Na jó csak álmodozok.

M61021 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 1276
Akarom mondani 710-es.
Előzmény: M61021 (1273)
rali Creative Commons License 2007.08.30 0 0 1275
Ezeket általában földmunkagépesek használták - akkoriban sem volt szabályos, de könnyebben szemet hunytak fölötte.
Előzmény: M61021 (1274)
M61021 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 1274
Tényleg lakókocsi, na de 3!
Előzmény: rali (1272)
M61021 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 1273

Ezt a képtárat ismeritek? Sok jó kép van, többek között a nemrég emlegetett Hungarocamionos 71-ről is.

 

http://kep.tar.hu/l2mx3/27603717?o=120#2

rali Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1272
Én dolgoztam olajfékes 420-assal.Tudom, milyen volt a fékje.


Ezek egyébként lakókocsik, nem pótkocsik.Sokkal könnyebbek, mint a pót.
Előzmény: M61021 (1269)
dutrancs Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1271
Szegény 413-as motor! A fülke tetejére jelen esetbe még vagy két háromszöget rakhattak volna.
Előzmény: M61021 (1269)
rali Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1270
Csak az a Cseppel ne lenne ott....bántja a szemem.
Előzmény: M61021 (1268)
M61021 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1269

Ha olyan tiprós lett volna gondoljátok,hogy engedtek volna vele még pótkocsit is vontatni?

 

Volt, hogy 2 pótot akasztottak rájuk, vagy 3-at!

Kép a nagyvasak honlapról.

Csepel road train
Előzmény: dutrancs (1260)
M61021 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1268
Valszeg nem gyári kialakítás! Okos célgépnek tűnik!
Előzmény: bobekTLF (1267)
bobekTLF Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1267
dutrancs Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1266
A FAKARUSSZAL kapcsolatba csak annyit ,hogy gyerekkoromba azzal jártunk Tass és Kunszentmiklós között  1957-59 között,ha jól sejtem az időpontot.Egyedüli nagy bánatom,hogy a polgári TEFUS-AKÖVÖS világ civil ,polgári kocsijai közül keveset mentettek .meg.Mindenki a Honvédségi Csepelektől van elájulva,mert csak azt ismerhették./Tiszteletteljes bocsánatot kérek akit illet attól,nekik is minden elismerésem,mert legalább megmentik az utókor számára a lángvágóktól  ,az ócskavaskereskedőktől akiknek semmi se szent ,csak a tonnák szaporodjanak/.
Előzmény: M61021 (1263)
dutrancs Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1265
A fűtéssel kapcsolatba /amire emlékszem/nem véletlenül találták ki és használták a sofőrbundát. a fűtőtest azt hiszem kőr alakú volt ,az ablakokhoz két gégecsövön ment a meleglevegő,utastér felé pedig két fél ajtó volt. azt nyitottad ki amelyik irányba akartad,hogy meleget fujjon az a kis ventillátor motor,amelyikből olyan klassz km.óra pörgetőt csináltak a leleményes sofőrök.Összegezve tehát mindenféle kis lyukat bekellett tömni rongyal vagy mással,hogy a menetszél még kevésbé tudjon a fülkébe jutni. Gondolok arra mikor már hiányosságok voltak a vezetőfülke szigetelésénél./ pl:kuplung-fék-gáz pedáloknál,vagy sebváltó karnál/Az sem ártott meg ha jó meleg csizmája volt a gk.-vezetőnek. Nem vagyok már ennyi idő eltelte után biztos benne ,de mintha belehetett volna a motorházat és az oldallemezeket műbőr takaróval fedni,hogy a motortérből is áramolhasson be esetleg némi meleg,meg aztán a hűtő elé is lehetett tenni valamit,míg nem melegedett túl motor.Képet majd halászok elő,nemrég volt lakásfestés azt megtalálni művészet lesz.Emlegettél Gazt is .Van Csepel fülkés Gaz fényképem is,de az majd egy másik történet lesz,ha érdekel valakit.
Előzmény: M61021 (1264)
M61021 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1264
Ja és ha szépen kérünk előásnád azokat a régi képeket a meséd illusztrálásához?
Előzmény: dutrancs (1262)
M61021 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1263

Köszönjük a szép meséket. Ugye igaz történet (nem GAZ, hanem Csepel)? Mesélj még, ha van mit! A téli napokon milyen volt a fűtés benne?

Úgy hallottam, hogy a szept.22-i Tatai Ikarusz találkozóra elmegy egy Fakarusz is, tehát ott lesz D-350!

Előzmény: dutrancs (1262)
dutrancs Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1262

A mese folytatódik.... Képzeljétek abba szerencsés helyzetbe voltunk,hogy, az említett tgk.-it szinte úgy használhattuk mintha sajátunk lett volna./ Volt is becsülete/.Apukám szinte mindennep hazajárhatott vele,otthon parkolt,így aztán hétvégeken oda mentünk vele ahova éppen akartunk,rokonlátogatás,szüretelés stb stb...Kilóméteróra kikötve aztán már csak a rendőröket kellett kerülni.Igaz mindez idestova 42 éve történt ,már bevallhatom,gondolom már nem jár érte megtorlás.Tanyán laktunk így mindig időbe kellett apukámnak kelni ,hogy beérjen a munkahelyre. Gondoljátok a 60-as évekbeli téli idők,téli éjszakák milyenek lehettek,mikor a jó hideg tanyasi szél hordta a havat,meg mínuszok röpködtek és akkor is  kellett indulni és menni.Láss csodát  indult és   ment .Este kiszedtük az akkumulátorokat bevittük a kályha mellé,reggel pedig volt egy kis faszenes 4 lábon álló kis előmelegítő kályha amit alátett apu az olajteknő alá.Mikor már jó meleg volt a motorolaj meg az egész motorháztető alatt, betettük az akksikat -izzítás-és start. / Akkor még nem volt elektromos előmelegítő/Emlékszem az akkori mechanikus párhuzamkapcsolóra amit lábbal kellett megmyomni,a tüzfalra volt felfogatva,aztán egy "nagy"újítással betették az ülés alá és egy kétkarú emelő elvén működő karral kellett kézzel meggörnyedve húzni.De hol vagyunk  már ehhez? Valahogy így kezdődött....,de ez már a múlté, a "jővő  pedig mindig bejelentés nélkül jön el"-Ezt nem én találtam ki!

 

rali Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1261
Így igaz, ahogy írtad - azoknak a gépeknek még volt romantikája.....
Előzmény: dutrancs (1260)
dutrancs Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1260
Kérdésedre "mesélek" neked.Nem értek hozzá,de mesélni azt tudok,mint minden jó magyar.Tehát egyszer volt,hol nem volt.... ,de nem az óperenciás tengeren túl,hanem a CsA.-ban annak idején megcsinálták annak aD-350-es fékjét ami az ő paramétereinek megfelelt.Én elfogult vagyok vele mert apukám valamikor nagyon sok kilómétert vezetett le vele balesetmentesen/YA-57-37 frsz-mal/Gyerekkoromban szünidőben elvitt sokszor magával és megtanított vezetni.Igaz először csak mint afféle kisgyerek az ölében ülve kormányozhattam. nekem az akkori méretem és súlyom miatt kellett a kormányt húzni magam felé.De normális felnőttnek nem volt vele semmi gondja.meglehetett azzal állni,hisz okos módszerrel-a főfékhenger és kekékfékhengerek áttételi viszonyának kialakításával,valamint  a fékpofák méretezése kialakításával és működés módjával úgy oldották meg,hogy az első fékpofa rásegített a háto fékpofa fékező erejének növelésére.Tehát a fékdobba rejtve oldották meg a rásegítést. a ráfutó pofa rásegített a lefutó pofára.Kicsit úgy néz ki mintha mechanikus féknek állítanátok be,mintha valami UE-28-as fékje lett volna.            Ha olyan tiprós lett volna gondoljátok,hogy engedtek volna vele még pótkocsit is vontatni?Igaz,hogy ráfutófékesset,de az sem semmi.Ami húzossabbnak volt értékelhető az a kormány volt talán,de abba az időbe  nemigen volt a magyar sofőröknek etalonképpen más világbajnok gépkocsi,meg akkor még más ceruzával írtak!!Kérlek ne rójatok meg,de mondtam hogy elfogult vagyok vele szembe,no meg a nosztalgia is közrejátszik. Meséltem mert kértél rá,ilyenre sikerült a mese.A mese szereplőiből édesapám is él ,én is megvagyok csak a régi jó D-350-es emléke él bennünk meg a családi fényképesdoboz aljába a jővőnek hírmondóul. Üdv mindenkinek. Remélem majd más is mesél valami/jót/.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!