Első mondat igazságtartalma: 100%. Miután a Hungária felújítása óta csak a 4-6-ost adja ki, ebből egyértelműen következtethető, hogy csak combinok lesznek benne.
Második mondat: nem egészen igaz, mert fradiba a saját vonalaihoz szükséges járművek beférnek (kb. 60 kocsi), ami meg nem fér oda be, az már értelemszerűen a dél-budai Uv-k rovására megy Bf,Kf remizekbe.
1423-mal jöttem haza, amiről a múltkor jókat írtam :) nemrég esett át főjavításon, frissen felújított, fűtéssel, stb.
ami viszont furcsa, hogy este 8-kor tumultus van a villamoson. a Blahánál szálltam föl, de még az Üllőinél is le kellett lépnem, aztán vissza, mert az ajtónál nem jutottam beljebb. furcsa ez a tumultus ilyenkor...
Ízlések és pofonok különbözők, ezzel nincs is baj. De azért egy egységes arculat az igazán kultúrált. Ha a körúton a villamosokat különböző cégek üzemeltetnék, a különbözőség lenne természetes. De így........................
Ez a belső borítás dolog már azért is furcsa, mert az a kor már elmúlt, amikor adott időben csak egy fajta színárnyalatot lehetett kapni dekorit lapból. Miért nem lehet a felújított kocsiknak egységes a belső kinézete? Ez olyan "balkáni" elintézési mód.
én csak a belső kialakítás alapján 8 féle variációval találkoztam, amióta figyelem a következők alapján: - plafon: 1) fehér 2) lukacsos - világítás: 1) fénycső 2) izzó - dekorit: 1) világos drapp - legújabb VJSZ-ből kikerülőkben 2) sötét drapp - ebből is van két árnyalat 3) fehér - ezt gondolom legrégebbinek - ablak: 1) új 2) régi
kb. a számozásnak megfelelő az egyes jellemzőkön belül a kronológiai sorrend. viszont van egy két - számomra meglepő - kombináció:
pl. 1: fehér plafon fénycsővel és még régi ablakokkal pl. 2: lukacsos plafon izzóval és új ablakokkal pl. 3: fehér plafon fénycsővel, új ablakokkal, és fehér (vagyis a legöregebb) dekorittal pl. 4: fehér plafon izzóval és új alakokkal (szóval egyik elemből régi, a másikból pedig már új. ezek mind ICS-k)
biztos keverednek itt a különböző rendű javítások és karbantartások, és azért a kavarodás. pl. V3-nál új ablakot kap, de mást nem cserélnek belül. ilyesmire gondolok...
Most elég rövid idő, ugyanis gjsz kft pang a munkákban. Metrókocsikat, ics-t és t5c5 -öt újítanak csak. És elég kevés mostanság a munkájuk. Leépítésről is hallani.
Azért lehet ez, mert szerintem az 1475-ös volt az első fűtőtestes a második meg az 1317, de ő már vászonnapellenzőt is kapott. Mindazonáltal nekem a régi plexi napellenző jobban tetszik, meg nehezebb tönkretenni is. Érdekes megfigyelni az 1303-ast is: egyik végén plexis ellenző, másikon vászon!
Jut eszembe, tegnap egy olyan kombinációt láttam, hogy fűtőtest + régi napellenző. Most már nem elég a napellenzőt megnézni, hogy fűtéses-e a kicsike :)