Lehetséges hogy hallotatok már ilyen hibáról és tudtok segíteni. Minden infot szívesen fogadok :)
Nos adot egy Opel G Astra Z14EX. A történetem a következő, kb egy hete elment az alapjárat, ( reggel simán indul, kb 3 km-t megyek vele, majd parkolás ) délben ujra indulás és nincs alapjárat. Hibakódot nem küldöt, villamosági szerelő mindent rendben talált. ( Teljes diagnosztika , plusz a kábel kötegek megmozgatása járó motor mellett. ) . Rögtön a szerelő után párszor még eldobta az alpjáratot, de aztán délutántól másnap délig minden oké volt. Reggel simán indulás , 3km haladás, parkolás, délben ismét nincs alapjárat, illetve ingadozó fordulatszám , rángatozás leáálás. Az nap nagy gázfröcc mellett irány haza. Következő nap reggel sima indulás majd a szerelőhöz menet, teljes káosz rángat már fordulaton is, alapjárat ismét eltünt az éterbe :((
Szerelő megnézte a pillangószelepet tiszta , de azért ismét kitakarította. Alpjárati motor szerinte rendben, üzemanyagszürő kb 2 hete volt cserélve, gyertyák tavaly oktoberben lettek ki cserélve. Szintén tavaly oktoberben lett lefedve az EGR szelep. Megjegyzem nekem semmi gondom nem volt miután lefedték. ( a lezárás is csak azért mert melegen nem indult már ). Az autószerelő és a villamosági szerelő szerint az EGR szelep elektronikája vacakol ( komunikál a vezérlő egységgel ) . No valamit csináltak vele szerintem csak tapogatoztak, abban maradtunk hogy ne fízesek semmit teszteljem. Ez volt elöző héten pénteken. A kocsival semmi gond nem volt a mai napig egészhétvégén normálisan üzemelt, még ma reggel is, délután már eldobta az alapjáratott, söt fordulat alatt is döglödött. A mester annyit mondott hogy pörgesem meg 5-6000 -re a fordulatott állóhelyben és akkor lehet jó lesz , majd kell keresni egy embert aki áttudja kodolni a központi vezérlőt a lezárt EGR miatt. A magas fordulat után mentem vele pár métert , tényleg normálisan muzsikált, de ez nekem magas :( mitől lesz jó miután megpörgetem, és amúgy is mi a bánat baja van ?:((
Kezdetnek a motortérben nézd át a vákuumcsöveket, a tűzfalon van a mapszenzor és a fékszervó csövét, és járó motornál mozgass meg minden vezetéket (kezedre vigyázz)
1992-es F astra Benzines C14NZ Nekem olyan problémám lenne hogy amikor kanyarodok akkor elkezd rángatni, mintha nem kapna üzemanyagot és amikor fékezek vagy lassítok, le akar állni az alapjárat pedig ingadozik van amikor le akarállni és utána pedig felpörög.Ha valaki tudna segíteni akkor azt megköszönném...
Már a második télen produkálja az autó ezket a hibákat. Amit megcsináltak az autómon, innmáron 4 különböző, de mindíg nagyon magabiztos szerelők:
A hiba szinte mindíg gyújtáskimaradás valamelyik (mindíg eltérő) hengerben. A futott km az nagyon kevés, az autó 8hónapos kóra óta nálam van.
- motor tisztítás, adalékokkal, szívótorok, alpjárati motor, benzínszűrő stb.
- gyertyacsere, a 3. hengerben 3000km után elfogyott a gyertya, ezt követően továbbcsinálta
- innen egynes út vezetett a gyújtótrafóhoz, nem megoldás még rosszabb lett:-(
- AGR vagy EGR nincs ezen a motoron, akkor a szelepek ragadnak, hengerfej le, probléma tovább is megvan
- befecskendező szelepek, az egyik alatt az O-gyűrű, teljesen el volt deformálódva, biztos ez a hiba
- másik megoldás a befecskendezőkkel való kísérletezés végre meghozta a megoldást, a 2 vagy 4 hengerben volt probléma a befecskendezővel.
----
itt vége lett a télnek és ez csak hidegben jött elő.
----
idén télen ugyanitt tartok, az autó most is szerelőnél van.
- idén is átestünk már a tisztításon
- próbáltunk másik trafót feltenni
- kicseréltük a termoszenzort, ez eredményre vezetett, kb 2 hónapig rendben volt az autó, de megint jött egy hidegebb időszak és újraindultak a problémák.
- most már csak a vez.elektronikára tudok gondolni, a jelenlegi szerelő pedig szeretné ha elvinném az autót az udvarából.
tehát csak arra kérnélek, hogy ha valamire jutsz, írd meg! érdekel.
Hali urak! Adva van egy 2000-es évjáratú G-astra amibe 2004-es évjáratúnak a gyári kazettás magnója van beépítve és zavarja a kilóméter órát,lekötve pedi semmi baj a km-órával.Szívesen venném ha valakinek volna egy éppkézláb ötlete.
Szia!Ne haragudj hogy igy megszólitalak ,de én még új fórumozó vagyok és nem tudom mi a szokás.
Csak láttam a leveledet és szeretném megkérdzni a GYör melletti szerelönek a számát meg tudnád e adni nekem mert én is ugyan ebbe a cipőben járok h meghalt az elektronika az adagolón és szeretném megcsináltatni mert mindenki csak újat mond és azt még nem is hallottam h javitható.
Pedig a jelenség a leírtak szerinti (legutoljára a szerelőt szívatta meg a szervizben), a rugó kilágyuláson én is gondolkodtam, lehet, hogy a hőmérsékletváltozástól függően szorul a tengely a házban, de azt fújkálták kívülről, meg én is csepegtettem rá olajat, hátha...de nem használt. Lehet, kipróbálom egy nagy befőttesgumival a dolgot, tán lesz még hideg idén.
Véletlenül találtam ide, hát kihasználom a lehetőséget...
Van egy 2000-ben gyártott benzines F astra (GLX X16SZR), mely induláskor az alábbiakat produkálja, kizárólag hideg, téli időszakban. Ha a motor hideg (teljesen visszahűlt), akkor semmi gond. Ha a motor felmelegedett és leállnak vele, majd kb. negyedóra-félóra, esetleg hosszabb pihenő után, (amikor a motor már elkezdett hűlni, de még nem teljesen hideg) megpróbálnak elindulni vele, a következő lehetőségek vannak:
1. A gyújtás ráadásakor (gázpedálhoz hozzá sem érnek!) a motor azonnal felbőg, a gázpedál beesve, hiába nyomkodja az ember, nem áll vissza, le kell venni a gyújtást. A gázbowden végén lévő kar ki van feküdve, akadva, kézzel megmozgatva és visszaállítva alaphelyzetbe, a kocsi ismét normálisan használható. De mitől kerül "full gáz" helyzetbe a kar? Mintha a lehüléskor valami vákum valamit odébb szívna és vinné magával...(nem értek az autókhoz, bocsi)
2. A gyújtás ráadásakor a motor normálisan indul, de a gázpedál furcsán "kemény" és amikor rálépnek, a gázadáskor véletlenszerűen "felakad" és nem reagál a nyomkodásra, nagygáz és vagy bőg a motor mert pánikszerűen kinyomják a kuplungot vagy fék és brutál megállás vagy gyújtás le és akkor most "micsináljak"?
Ha van a kocsinak "helye" gurulni és a sofőr nem esik pánikba, egyesben vagy kettesben gázadás nélkül vígan megy egy darabig (max 50-100m) "motorfékkel", azután magától megszűnik a jelenség, a kocsi lassulni kezd, mint normális motorféknél, innentől a gázadásra ismét tökéletesen reagál.
Nem szorul a gázbowden. Csak hidegben csinálja.
Kb. harmadik éve így használják, télen keveset megy az autó, nem létkérdés, már rutinosan együttélnek a hibával. Minden ilyen télen lelkiismereti okokból - ha már úgyis szerelőnél vagyunk - azért megmutatták különböző szerelőknek, azok hümmögtek, fújtak ide-oda ezt-azt, de a jelenség maradt.
Ha valakinek van a jelenségre tudományos igényű megoldása, azt előre is köszönjük.
A következő lenne a problémám. Van egy Opel Astra G autóm 1.4 16V Z14XE-s motorral. A hiba a következő. Reggel beindítom elsőre indul jü minden. Megyek vele egy 500 méteret mondjuk meg kell állnom ahogy kinyomom a kuplungot fékezek alapjárat nincs leáll az autó és utána nagyon nehezen indul és ha be is indul egy darabig nem megy az összes henger. Utána a következő megállásnál megint leáll és kezdődik minden előrről. De ezt nem csinálja mindig és nem igazán tudom ahhoz sem kötni, hogy hideg vagy meleg a motor. De mondjuk három használatból kettőnél ez megy, tehát elég gyakran. Voltam szervízben kiolvasták a hibát ami gyújtáshibát jelzett világított a műszerfalon a motorhibát jelző lámpa is. Sajnos a szervízben konkrét alkatrész hibát nem találtak. Kitakarították az alapjárati motort ésa torkot. Ennyi, de a kocsi még most sem jó. Tehát valakinek van valami ötlete vagy esetleg volt ilyen hibája a kocsival az írhatna. Köszi előre is.
A hazunkban van egy baratom neki ugyanez volt a gondja.Adagolovezerlö elektronika baszakodott ami abbol kifolyolag lett hogy amikor az adagoloja kezdett behalni akkor meg ment vele es ez vagta haza az elektronikat.Amit ő is tapasztalt hogy ment az auto de elment az erö ha felmelegedett megallt ha lehult elindult.Haromszor hoztak haza a palyarol.Körbeerdeklödtünk es hat ugye lehet cserelni az elektronikat de csak kinulazottat szabad venni (ugye amit kiszereles elott kinulaznak) de mi nem ezt tettuk.Itt Győr mellett van egy srac 30-40ezer között javitja a vezerlöelektronikat 1 ev garival.Amiota megcsinalta neki semmi gond nincs az autojaval.
A cikket a netröl masoltam utana rakerestem mi is ez pontosan.Ezt a cikket dobta ki.A 8 forint a vegen nem tudom hogy lett de hal isten azota is szuper minden.A szivocsonkot meg kipucolom majd en.
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem! Nekem egy Astra F Caravan autóm van.1997 évj. X14Xe motorkód.
Vásároltam egy OBD II Diagnosztikai inerface-t. Sajnos nem olvas semmit, addig amíg nem csatlakoztatom az autóhoz, a laptop látja az eszközt. Amint rádugom az autóra rögtön eltűnik az eszköz és nem csinál semmit. Egy Renault Trafic-on próbáltam azt meg csont nélkül tudja! Elvileg ugyanaz a protokoll. Tud valaki segíteni?
Tomi! a próféta szóljon belőled! Ma kiganéztam a kartergáz visszavezető csövet, igen tele volt dzsuvával. A közel 500 m után előkerülő probléma, az annyiban áll fenn, hogy most nem állt meg a henger, de amikor már nem dúsít és visszaáll alapjáratra, akkor belehebeg a kipufogóba valamelyik henger. Ja és nem mindig.
A meghajtást alatt azt értsd, hogy a fordulatot 3-5 ezer között tartsd, de csak ha megy minden henger. Tehát mehetsz városban is. Fokozatosan kezd el a terhelést, mert ha sok a lerakódás akkor az beizzik és kilyukadhat a dugattyú. (a másik topikban így járt egy srác). A városban el kell felejteni az 5. fokozatot.
ki fogom próbálni, nincs kedvem levetetni a hengerfejet, pláne, ha nem muszáj. Kösz a tippeket, mégegyszer. Bár autópálya nincs a közelemben, de valahol meghajtom, a gépet, hátha jót tesz neki. Ha tudok valamit üzenek. Üdv.
Én is tudom ajánlani az etanolt. Én felesbe használom benzinnel. 1.6 16szelepes motorba. Van benne 380.000km de szépen megy vele Sokat tisztult a rendszere.
Már mondtam az elején, a szívósor+ szelepek tisztítását ( pro-tec)
Kellene előtte 1 autópályás meghajtás ha nem volt mostanában, ehez előtte tankolnod kellene 100-as benyát vagy betenni injektortisztítót a benzinbe ( spuri is lehet) esetleg E85-tel 25%-ban 1 próba.
A szívósor lebontása és a szívószelepek lecsekkolása, hidrók kiszerelése és átmosása, végső esetben hf felújítás. Minden igény és pénztárca függő.
Ha mindíg a hármas hengert irja be akkor az injektor felcserélése is meg ér 1 próbát
Sajnos nem! szerintem a rúgatástól lett jobb. Ma reggel indultam vele hidegen, gyorsításkor vagy háromszor belőtt valami a kikipufogóba aztán semmi, ment rendesen. Megálltam és hagytam alapjáraton, majd elkezdett egyik henger becsühögni a kipufogóba. Gázadáskor rázkódott a motor, tehát 1 henger eltűnt. Gázfröccs után visszajött, rendesen járt. Ez simán hallatszik a kipufogón. Azóta megy rendesen. Lebontassam a hengerfejet,vagy próbálkozzunk még a hidrotőkéket átmosni? Esetleg cserélni. Van esetleg más javaslatod? Az a gond, hogy a hiba időszakos. Ja és mocskosul idegesít. A sarut csak azért vettem le, hogy kialudjon a lámpa.
gyújtósor kilőve, bár most meleg a motor. Meghajtottam, majd amikor beálltam a bejáróra, alapjáraton valamelyik henger belecsühög a kipufogóba ritmikusan. Mi a t.. köm csinlja? Közben be be remeg a motor is kicsit. Várok, hátha hidegen előjön a henger hiba, levettem az akku sarkot, kialudt a lámpa.
Majdnem rá akartak beszélni egy hf. felújításra, a PO 300 hibakód miatt, mert ezen állítólag csak az segít, de én kivárnék egy kicsit, mivel nem 2 Forint. A nyáron vettem, az előző gazdit előkerítem, nála jelentkezett-e télen.